9 Март, 2023 11:58 6 500 15

Не натискайте спирачките, когато попаднете в дупка

  • съвети-
  • дупка-
  • спиране

Активното спиране в пътни ями се отразява негативно на окачването

Не натискайте спирачките, когато попаднете в дупка - 1

В случай на преминаване през дупки, пукнатини и други пътни неравности, през което време средният педал е активно натиснат, колата може да получи скрити щети, които ще се проявят в последствие. Ако неизправността не бъде коригирана навреме, това може да доведе до големи проблеми. Това е експертното мнение на Ян Хайцер.

„Основният удар при преминаване през дупки пада върху частите на окачването. Ако водачът попадне в дупка на пътя при спиране, когато пружините са компресирани, това е особено проблематично за частите от окачването. В допълнение към тампоните, лагерите и кормилните щанги, страдат и кормилната рейка или скоростната кутия ”, твърди експертът.

Не натискайте спирачките, когато попаднете в дупка

Също така при такъв инцидент се повреждат и сферични шарнири, рамената на окачване и накрайниците на кормилни щанги. Ако след такова спиране в дупка на пътя частите на окачването и кормилното управление се повредят, осезаеми звуци, включително скърцане, ще бъдат първите, които ще покажат дефекта.

От удара могат да се нарушат ъглите на колелата, след което колата ще започне да тегли настрани, когато се движи по права линия, а луфтът на кормилното управление може да се увеличи. Ако дълго време не забележите последната неизправност, това ще доведе до повишено износване на гумите и необходимостта от тяхната смяна.

Съветът на специалиста е да не се натиска спирачка, когато преминавате през дупка. Естествено, ако пътните условия налагат спирането по време на преминаване през дупка, то натикът върху спирачката не трябва да се намалява. Но ако няма опасност от колизия, то е добре да отпуснете спирачката преди попадането на колата в дупката.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 18 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 5+5

    26 0 Отговор
    няма шанс... то е дупка до дупка... как да стане!
  • 2 Съветите

    21 4 Отговор
    Не ми стана точно ясно, как да не натискаш спирачката в дупката. Всички тия поражения със или без спирачка са налице при попадане в такава ситуация. При по висока скорост и дълбока дупка ако не успееш да намалиш, в дупката може да остане и колелото и цялото окачване. Та може би иска да ни каже автора с убита вече скорост да отпуснем спирачката преди влизане в дупката. Иначе помагаме на "откъсването".

    Коментиран от #9, #15

  • 3 Най добре

    8 0 Отговор
    ще е да дойдат танковете!
  • 4 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ

    6 2 Отговор
    По това се разбират...ШОФьорите...Едните си чупят амортисьорите,а другите после само благославят ......!натиснеш ли спирачка в дупка........значи нещо в човешкия ти геном е ...повредено!
  • 5 Рено Меган РС Спорт

    22 0 Отговор
    Натискайте спирачката, но пускайте точно преди препятствието.

    Коментиран от #7, #14

  • 6 бакши

    11 2 Отговор
    добрутро, не съм чел статията, ама всеки опитен шофьор знае - като има каквато и да е неравността - спящ полицай, дупка, шахта и т.н. спирачка се натиска преди това...ако скоростта позволява, най-добре и волана да се пусне. В противен случай рискувате освен окачване, да правите и рейка, дискове или лагери.
  • 7 Сивик Тайп Ар

    10 0 Отговор

    До коментар #5 от "Рено Меган РС Спорт":

    Препятствието най често идва неочаквано.
  • 8 рацер

    7 0 Отговор
    В дупката се натиска газта докрай.
  • 9 ДрайвингПлежър

    20 1 Отговор

    До коментар #2 от "Съветите":

    Точно така. Като видиш дупка и "стиснеш зъби" скачаш яко на спирачките, за да намалиш възможно най-много скоростта. Но метър преди самата дупка трябва да ги отпуснеш и да влезеш в нея без спирачки.

    Ако продължаваш да спираш и в самата дупка не само си прехвърлил повечето тежест на автомобила върху предния мост, и вече си го натоварил значително, не само си компресирал амортесьорите, които ще поемат по-малко от кинетичната енергия, но и най-важното (пропуснато в статията) за онази стотна от секундата, в която кололото "увисва" във въздуха и няма сцепление то ще блокира, а в следващата стотна при срещата му с ръба на дупката и пътя рязко се натоварва което може да доведе до чупене на полуоска и разни други "хубави" неща.

    Ако нямаш време за спиране - по-добре си остани само със стиснатите зъби, вместо да го правиш в самата дупка...
  • 10 Гост

    10 0 Отговор
    Намаляваш преди неравността и самата неравност я преминаваш с натиснат съединител и вече пусната спирачка. След неравността пак зацепваш колелата. Така всяко колело се търкаля свободно, без да натоварва диспропорционално от различните страни спирачна система и предавателния тракт.
  • 11 Пър Мър

    8 0 Отговор
    Най-добре се изпуща стомашното напрежение, точно кога сме в дупката!
  • 12 Братвурст

    5 0 Отговор
    Опитайте да влезете в дупка с велосипед с натисната предна спирачка, много е яко.
  • 13 незнайко

    2 0 Отговор
    БРАВО как се сетихте за тази статия ? Това трябва да се учи в курсовете за щофьори !!! По добрия вариант е да НЯМА ДУПКИ НА ПЪТЯ !!!
  • 14 не е вярно

    0 0 Отговор

    До коментар #5 от "Рено Меган РС Спорт":

    точно преди препятствието трябва да се натисне максимално спирачката. Навлизайки по този начин в него ще имате контрол върху автомобила до самия му край. Спирачки не се натискат само при висок легнал полицай. Така смекчавате удара върху окачването и увеличавате полета.
  • 15 Аз съм

    0 0 Отговор

    До коментар #2 от "Съветите":

    Спираш преди препядствието , дупка , легнал полицай и тн . но по време на преминаването през него , спирачката трябва да е отпусната , когато спираш , тежеста на автомобила минава върху предния мост и съчетавайки го с удар в препятствие наистина може да изпотрошиш предницата , дори е добре леко газ да се даде, за да се пренесе тежеста към задния мост .