В случай на преминаване през дупки, пукнатини и други пътни неравности, през което време средният педал е активно натиснат, колата може да получи скрити щети, които ще се проявят в последствие. Ако неизправността не бъде коригирана навреме, това може да доведе до големи проблеми. Това е експертното мнение на Ян Хайцер.
„Основният удар при преминаване през дупки пада върху частите на окачването. Ако водачът попадне в дупка на пътя при спиране, когато пружините са компресирани, това е особено проблематично за частите от окачването. В допълнение към тампоните, лагерите и кормилните щанги, страдат и кормилната рейка или скоростната кутия ”, твърди експертът.
Също така при такъв инцидент се повреждат и сферични шарнири, рамената на окачване и накрайниците на кормилни щанги. Ако след такова спиране в дупка на пътя частите на окачването и кормилното управление се повредят, осезаеми звуци, включително скърцане, ще бъдат първите, които ще покажат дефекта.
От удара могат да се нарушат ъглите на колелата, след което колата ще започне да тегли настрани, когато се движи по права линия, а луфтът на кормилното управление може да се увеличи. Ако дълго време не забележите последната неизправност, това ще доведе до повишено износване на гумите и необходимостта от тяхната смяна.
Съветът на специалиста е да не се натиска спирачка, когато преминавате през дупка. Естествено, ако пътните условия налагат спирането по време на преминаване през дупка, то натикът върху спирачката не трябва да се намалява. Но ако няма опасност от колизия, то е добре да отпуснете спирачката преди попадането на колата в дупката.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 5+5
12:11 09.03.2023
2 Съветите
Коментиран от #9, #15
12:27 09.03.2023
3 Най добре
12:30 09.03.2023
4 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ
12:32 09.03.2023
5 Рено Меган РС Спорт
Коментиран от #7, #14
12:33 09.03.2023
6 бакши
12:35 09.03.2023
7 Сивик Тайп Ар
До коментар #5 от "Рено Меган РС Спорт":
Препятствието най често идва неочаквано.12:35 09.03.2023
8 рацер
12:52 09.03.2023
9 ДрайвингПлежър
До коментар #2 от "Съветите":
Точно така. Като видиш дупка и "стиснеш зъби" скачаш яко на спирачките, за да намалиш възможно най-много скоростта. Но метър преди самата дупка трябва да ги отпуснеш и да влезеш в нея без спирачки.Ако продължаваш да спираш и в самата дупка не само си прехвърлил повечето тежест на автомобила върху предния мост, и вече си го натоварил значително, не само си компресирал амортесьорите, които ще поемат по-малко от кинетичната енергия, но и най-важното (пропуснато в статията) за онази стотна от секундата, в която кололото "увисва" във въздуха и няма сцепление то ще блокира, а в следващата стотна при срещата му с ръба на дупката и пътя рязко се натоварва което може да доведе до чупене на полуоска и разни други "хубави" неща.
Ако нямаш време за спиране - по-добре си остани само със стиснатите зъби, вместо да го правиш в самата дупка...
13:06 09.03.2023
10 Гост
13:59 09.03.2023
11 Пър Мър
14:07 09.03.2023
12 Братвурст
22:42 09.03.2023
13 незнайко
09:11 10.03.2023
14 не е вярно
До коментар #5 от "Рено Меган РС Спорт":
точно преди препятствието трябва да се натисне максимално спирачката. Навлизайки по този начин в него ще имате контрол върху автомобила до самия му край. Спирачки не се натискат само при висок легнал полицай. Така смекчавате удара върху окачването и увеличавате полета.09:40 10.03.2023
15 Аз съм
До коментар #2 от "Съветите":
Спираш преди препядствието , дупка , легнал полицай и тн . но по време на преминаването през него , спирачката трябва да е отпусната , когато спираш , тежеста на автомобила минава върху предния мост и съчетавайки го с удар в препятствие наистина може да изпотрошиш предницата , дори е добре леко газ да се даде, за да се пренесе тежеста към задния мост .19:48 14.03.2023