20 Април, 2023 11:10 5 220 6

Колите, които спасиха VW и Porsche от фалит

  • volkswagen-
  • porsche-
  • фалит

Колкото и да не ви се вярва двете марки се спасяват на косъм, а техни спасители се оказват два конкретни модела

Колите, които спасиха VW и Porsche от фалит - 1

Доскоро бяхме свикнали да вярваме, че германските автомобилни марки са надеждни и сигурни, но напоследък, особено след скандала "Дизелгейт", нещата започнаха да се променят. Знаете ли обаче, че подобни, дори и още по-големи кризи е имало и преди.

Особено застрашени от фалит през миналия век са две от емблематичните германски марки - Volkswagen и Porsche. Колкото и да не ви се вярва те се спасяват на косъм, а техни спасители се оказват два конкретни модела - по един за всяка марка. И докато при Volkswagen моделът, който спасява марката е очакван, то при Porsche е изненадващ.

Колите, които спасиха VW и Porsche от фалит

През 70-те години на миналия век германският производител се намира в големи затруднения въпреки добрите продажби на Beetle. При Porsche кризата настъпва по-късно. В тежка ситуация марката изпада през 90-те години на миналия век и тогава Porsche се опитва по някакъв начин да оцелее.

Както е добре известно и двете марки успяват. Volkswagen с вездесъщия си модел Golf, а Porsche с изненадващ модел с повишена проходимост - Cayenne. И докато Golf бързо става бестселър, на Cayenne му трябва известно време да започне да се продава изключително добре и да извади закъсалата финансово германска марка от калта.

Колите, които спасиха VW и Porsche от фалит

Хардкор феновете на Porsche и до днес не харесват SUV-тата на марката, но именно те позволяват на Porsche да продължи да произвежда култовото си 911. Що се отнася до Volkswagen, то Golf е най-емблематичният им модел, излизал в осем последователни поколения, а незнайно по какви подбуди, сега от VW искат да го затрият.

Девето поколение на модела няма да има или ако има нов Golf, то той ще е съвсем различен и изцяло електрически. От Porsche, макар и по-бавно, преминават към електрификация, а дали тази електрификация отново няма да изиграе лоша шега на двете германски марки - предстои да разберем.


Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 14 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Смех 😆🤡🤣

    18 7 Отговор
    Потшето на което му падат фаровете
  • 2 ТИРбушон

    20 2 Отговор
    Дали ги спаси🙄 Имат 202 млрд евро нетен дълг... Ако държавата не беше акционер отдавна да са в процедура по фалит. Иначе си вярвайте че suv-то ( както и да се превежда или чете) е спасило нещо.
  • 3 Люлинска батка

    36 1 Отговор
    Моя Кайен от 2005-та не ме спаси от фалит дори и след като му турих газовица.
  • 4 антрашпиц

    8 0 Отговор
    Порше са имали финансови проблеми още през петролната мриза през 70- те години.И тогава излизат моделите със предноразположени двигатели като 924 944 928.

    Коментиран от #5

  • 5 ТИРбушон

    3 0 Отговор

    До коментар #4 от "антрашпиц":

    Добре че ми припомни холандските модели. Мен ми харесваха. Даже за кратко време карах 924.
  • 6 джо деменцията

    1 0 Отговор
    Това е вече история и не мисля,че и тоя път някой модел ще ги спаси тъй кaто светът е не е тоя който беше преди 50 годинi. Няма нищо вечно и Великите империи ги няма и са са история натам отиват.