6 Август, 2023 10:26 9 900 22

Новата Mazda CX-5 е с "намален апетит"

  • mazda-
  • cx-5
Новата Mazda CX-5 е с "намален апетит" - 1

Въпреки наличието на по-модерния модел CX-50 в моделната си гама, Mazda не бърза да се сбогува с популярния CX-5 и пусна втория рестайлинг на този модел. Основната актуализация на CX-5 интегрирането на i-Stop система.

Тази система на практика е осъвременен вариант на старт-стоп и намалява разхода на гориво в града от 9.8 до 9.05 литра на 100 километра, като тези данни се отнасят до версията, оборудвана с 2.5-литров двигател.

Mazda CX-5 получи и дългоочакваната медийна система, която най-накрая започна да поддържа безжични интерфейси Apple Car Play и Android Auto. И нова цветова гама на каросерията.

Версиятя с най-ниско ниво на обарудване вече няма да се продава. Сега линията Mazda с малко по-скъп, но и доста по-богато оборудван вариант, включващ отопляеми предни седалки и акустика с 6 високоговорителя.

Общо гамата на Mazda CX-5 2024 включва осем нива на оборудване, а най-високата версия се нарича CX-5 2.5 Turbo Signature и струва 40 600 долара. Тази кола ще бъде налична за закупуване първо в САЩ.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 17 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Директора

    38 4 Отговор
    Значи в САЩ струва 40 000$ , което прави около 71 000 хил. лева.
    ОБАЧЕ нали в Европа всички са баровци и тарикати, при това спазват всички скапани ЕКО норми наложени от някакви си служители, които взимат огромни заплати, а нищо не разбират и са решили, че 400 000 000 млн. Европа ще оправя целия сват с ЕВРО 10 стандарта...
    Та точно по тия и още няколко други причини ние тая кола ще я плащаме за 100 000+ хил. лв.
    Айде се вие ми кажете къде отива разликата?

    Коментиран от #7, #9, #10, #22

  • 2 тъй шъй

    12 17 Отговор
    Тези продължават да предлагат двигатели харчещи двойно на хибридите от Тойота или Хонда. Тези 9 в града са поне 10л. 2-литров CX-30 122кс харчи 9 градско с галене. Дизелите им имаха сериозни механични проблеми. Допълнителен бонус е твърдото возене. Като се забравят такива много основни недостатъци, са добри. Въобще голямо изоставане при Мазда, които продължават да правят меки хибриди-скъпа старт-стоп система, напълно ненужна.

    Коментиран от #3, #5, #6

  • 3 Тъй тъй

    29 2 Отговор

    До коментар #2 от "тъй шъй":

    Мазда никога не се е надпреварвала с Хонда или Тойота, тя е вълк единак. Прави коли за хора с вкус и докато другите си мерят пишките, кой ще направи по-кичозна каруца с излишни детайли, Мазда до ден днешен залагат на изичстения класически дизайн. Колкото до двигателите, те не залагат на електричките и "твърдите хибриди" с неясно бъдеще, а на доказана техника. Те са на принципа: Ако нещо работи - не се сменя.

    Коментиран от #8, #13

  • 4 Ггг

    13 0 Отговор
    Карам сх 30 на 26000 км показва комбиниран разход 6;6 но и 7;7 да покаже пак е добре ,150 коня е
  • 5 Баща ти

    13 2 Отговор

    До коментар #2 от "тъй шъй":

    Карай грозните тойоти и се радвай,въпрос на вкус!!!
  • 6 Омлет дьо Фромаж

    19 0 Отговор

    До коментар #2 от "тъй шъй":

    А вие колко очаквате да харчи 2-тонен, бензинов СУВ в града? 5/100? Хюндай Тюсън, 2.0 дизел, 140 кс харчи 10 градско. А е по-лек и все пак дизелов.. Мазда е една от малкото компании, което все още предлагат двигател с нормална кубатура, без турбини - а не 0.9 с три турбота. Освен това, автоматите им са нормални, 6 степени - а не CVT или с два съединителя. Такава комбинация в съвременна автомобил трудно се намира. За возията - ако е твърда, това е голям минус за тях.

    Коментиран от #12

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 тъй шъй

    5 10 Отговор

    До коментар #3 от "Тъй тъй":

    Измислени Мазда ценности, несъответстващи на действителността. Това с фасона и благородството е спорно и за други форуми. Мазда правят постоянно и много псевдоиновации, без резултат. Примери-Ванкел, който отново ще възраждат-провал след провала. Бензиновия-дизел моторът Х- провал. Сложни меки хибриди, които имат същите компоненти на пълен хибрид, но не вършат НИКАКВА работа. Въобще Мазда постоянно заявява своята иновативност, зум.зум фантасмагории, но резултатите са зле. Голям провал при последните дизели. Абсолютно несъстоятелно е твърдението, че не залага на модерни подходи. Напротив, но избора и резултатите са лоши. Имат само един G мотор които е наи-неиновативен, но и той е с авангардни решения и много висока степен на сгъстяване. Това са детайли, които откъде да ги знаете. А сравнение с Тойота и Хонда наистина е невъзможен. Тези две фирми задават развитието на съвременното автомобилостроене глобално от поне 20 години.

    Коментиран от #11

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Собственик на Мазда

    5 0 Отговор

    До коментар #1 от "Директора":

    Не си напълно прав. 40 000 е така наречената MSRP, която не включва такси и данък. А всичко цялата цена доближава 50 000 USD, което не е чак толкова по-малко от цената в ЕС. По-големият проблем е, че заради ЕС, няма опция за 2.5 турбо двигателя, който няма аналог при конкуренцията в сегмента. Само в ЕС този двигател не се предлага.
  • 11 ....

    6 0 Отговор

    До коментар #8 от "тъй шъй":

    Но всичките им "експерименти" се въртят около 4 цилиндровия двигател - доказана с годините техника, която работи. Евтин за обслужване, надежден двигател. Все пак към това се стремят, да правят достъпни и издръжливи автомобили. Не си и помислят да правят 3 или 2 цилиндрови, изцедени на макс със сешоарчета, двигатели, които се скапват след изтичането на гаранцията. Или пък капризни 8-10 цилиндрови зверове, които на правата чупят вратове, но на дълъг път и завои Бог да те пази.
  • 12 тоя

    2 12 Отговор

    До коментар #6 от "Омлет дьо Фромаж":

    Какви 10 на 100, какви 2 тона. Един РАВ хибрид първо е като ферари спрямо Мазда Х5, второ харчи точно 5 в града, демек наполовина. Видът му е мъжки, интериора единствено леко отстъпва на Х5. А в момента на покупката си спечелил около 10хил лева от хибрида. Тюсона ако харчи 10 е много зле.
  • 13 Край

    0 7 Отговор

    До коментар #3 от "Тъй тъй":

    Отделно Мазда правят коли с променящ се цвят. Каквато и да я купиш постепенно става тъмно кафява -първо по калниците и праговете на вратите. Класика. Всички други производители намериха цаката на ръждата - мазда не я и търси.

    Коментиран от #14, #15, #16

  • 14 едикойси

    0 4 Отговор

    До коментар #13 от "Край":

    Те са екологични и бързо се разграждат в природата. Май наистина проблема остава и при новите, но не така както беше.
  • 15 Някой

    11 0 Отговор

    До коментар #13 от "Край":

    Поредния "разбирач" говорещ наизуст. Мазда нямат проблеми с ръждата от над 10 години. Карал си нова Мазда, колкото аз съм карал ракета. Аман от български разбирачи.
  • 16 Многознайко

    8 0 Отговор

    До коментар #13 от "Край":

    Старите поколения ръждясваха, защото се спестяваше от поцинковането на ламарините. То все от нещо трябва да се спести, за да е достъпен автомобила. А и да отбележа, че прехваления Мерцедес в слабите си години също гниеше, поради същата причина. И новите Мазди вече не гният, защото от години се целят в премиум сегмента.

    Коментиран от #17

  • 17 така

    0 8 Отговор

    До коментар #16 от "Многознайко":

    Стига сте си мислили, че Мазда може да бъде премиум, каквото и да значи това. Ми те нямат седан след Мазда 6. Лексъс ли ще детронират, то Хюндай има много по-премиум машини-Дженесис.Айде не вярвайте толкава на внушенията на Мазда. И Акура ли ще преодолеят. Имаха навремето Кседос6-9, не стана работата.
    Малка марка с големи и напълно неоснователни претенции. Те дървеното возене не могат да оправят, премиум ще стават.

    Коментиран от #18

  • 18 Как

    5 1 Отговор

    До коментар #17 от "така":

    Качеството пред количеството. VW като предлага повече модели седани, та голям праз! Свързват я с passat и golf/bora, другите й модели не са толкова известни. Мазда произвежда седани, хечбеци и набляга на SUV-ове, защото в последните години това се търси. Затова CX серията е по-голяма. По един модел - 3 и 6 за седан и хечбек им стига явно, щом още се продават и не умряха като повечето модели на други "премиум" марки. И возията й е доста по-мека от на БМВ 3-та серия, ако си карал нова Мазда някога изобщо.

    Коментиран от #19

  • 19 така

    1 5 Отговор

    До коментар #18 от "Как":

    Където свършва Мазда CX там почва Тойота с Хайландър,Гранд Хайландър,Крузър,Секвоя и др. подобни. Да не говорим за Лехъс rx и все по-големи. Има Кия премиум,Има Хюндай-Дженесис луксозни огромни СУВ. И други марки, но няма Мазда. За седаните стана въпрос. И там наникъде-Мазда 6 и толкова.Спортните GR Тойота, Супра, 86, ЯрисGR. Хонда сивик бегачки. Само една Миата и толкова. Тези бутикови моделчета не са конкурентноспособни. А изброените имат по няколко мотора-искаш v6, плъгин хибрид, обикновен хибрид, турбохибрид-избираш между 3-4 вида задвижване във всеки от изброените. Реалността е това.

    Коментиран от #20

  • 20 Как

    4 0 Отговор

    До коментар #19 от "така":

    Никой не е оспорвал факта, че Тойота е автомобилен гигант и като такъв предлага голяма гама модели. Но не може да се отрече, че повечето, да не кажа и всичките им нови модели са по-грозновати от тези на Мазда. От всички японски марки, Мазда правят най-красивите автомобили, защото имат италианска нотка в дизайна. Спирам да споря с теб, защото капацитета не ти позволява да проумееш, че някои клиенти не търсят само производителност и N на брой модели, а търсят естетиката в колите.
  • 21 така

    0 2 Отговор
    Хайде тогава отново да си покажа малкия капацитет. По цвят колите избират почти половината от населението на земята, тези които основно посещават форуми за гледане на деца, плетки и подобни. Много се надявам и вярвам, че по-грозната половина от човечеството избираме коли не по дизайн, а по технически достойнства и тн. А фасонът е въпрос на вкус и също е важен. Не харесвам марки, които са тип матрьошка дизайн. Не възприемате неща дадени ви наготово, синтезирани на високо ниво. Не желае булгара да се поучи, да се почеше по главата и да се съгласи с "ниския" капацитет,да възприеме и научи нещо ново. И никога не съм говорил за дизайн. Апропо, карам нов модел Тойота направена от американо-италиански дизайнер Ян Картабиано. Този модел и всичко, което е проектирал той са с много по-добър вид от аналога при Мазда. Изключителна комбинация от класика преплетена с модерност. Да той е изключително талантлив. Съжалявам, че ми се наложи да пиша за дизайн-не е нещото което е първостепенно за мен.Това за жалост е нивото на спор.
  • 22 Пацо

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "Директора":

    Купих си такава в Дубай, точно 145,000 дирхама, под 75000 лева.