Mazda патентова хибридна инсталация с роторен двигател. Системата е нисковолтова и в зависимост от натоварването може да работи с различни напрежения. Патентът, подаден в САЩ, описва накратко инсталационната схема на спортен автомобил с три електрически мотора и задвижване на четирите колела. Но, разбира се, никой не дава гаранции, че такава кола ще влезе в серия.
Mazda патентова хибридно задвижване с роторно-бутален двигател (RPD), три електрически мотора и батерии с променливо напрежение. В нормален режим неговите четири блока произвеждат стандартните 48 волта. Въпреки това, когато натоварването се увеличи, двете двойки се стартират последователно, на 96 волта всяка. Схемата позволява преди всичко да се намали теглото на целия хибриден силов тракт, както и да се подобри безопасността.
На изображенията, приложени към патента, RPD е поставен отпред. Там са монтирани и две асинхронни мотор-колела с мощност 23 конски сили. Зад двигателя с вътрешно горене има трети електродвигател. Освен това, това е синхронен двигател с постоянен магнит. Тази комбинация изглежда постига висока ефективност, въпреки че от документа не става ясно точно на какъв принцип работи.
Разбира се, патентът не гарантира, че такава система някога ще се появи в масово производство. Въпреки че пускането на нов тип хибридни инсталации е един от етапите на програмата на Mazda за електрификация на моделната гама. Към момента двигателят ванкелов двигател може да се намери само на кросоувъра MX-30 , където едносекционният RPD роторен агрегат играе ролята на генератор за зареждане на тяговата батерия.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Така е
Коментиран от #3
10:58 17.05.2023
2 Механик
Ползването на купешки приказки като "силов тракт" показват колко "слаботоков" е автора.
" Освен това, това е синхронен двигател с постоянен магнит. " в случая работи като електрически ГЕНЕРАТОР и се нарича ГЕНЕРАТОР, а не двигател. Защото двигателя ДВИЖИ (върти) генератора.
Пък изречението " Към момента двигателят ванкелов двигател..." направо кърти от интелект.
п.п.
Всеки път ви моля, да вземете да понаучите малко тоя английски, че се излагаме. И пишете за неща, които разбирате! Специално автора го съветвам да пише нещо относно цъфтежа на дивия джоджен.
11:05 17.05.2023
3 Механик
До коментар #1 от "Така е":
Слагам ти плюс, макр да не съм на 100% съгласен с всичко.Ванкеловия ДВГ не е неефективен и с малко предимства. Напротив, много е ефективен и има много предимства, за които няма да обяснявам подробно. Ще изброя само това ,че тоя ДВГ има по-малко движещи се части, от където и по-малко вибрации. По-малкото части водят до икономия на материали, енергия и машинно време (в производството).
Но съм съгласен, че недостатъците му за момента са НЕПРЕОДОЛИМИ. Към тях само ще посоча, невъзможността да се осигури добро и най-вече трайно уплътнение на горивното пространство.
Може би някога, когато бъдат изнамерени някакви други материали и технологии, тоя ДВГ ще се оттърве от недостатъците си, но предвид политкоректната посока към "декарбонизация", пък и не на последно място това, че въглеродните горива свършват, то тоя ДВГ май никога няма да преживее своя разцвет.
Коментиран от #4, #5
11:11 17.05.2023
4 Знайко
До коментар #3 от "Механик":
Да не ти обяснявам какви времена съм правил на Гранд туризмото с ванкела на Мазда rx8 ...явно тук идеята е да се пусне ванкела на едни постоянни , ниски обороти където не гори масло , защото няма високо налягане и да се увеличи пробега му многогкратно. Механика е написал...генератор ве, либерасти!09:51 21.05.2023
5 Знайко
До коментар #3 от "Механик":
...и към това което си написал да добавя , че този двигател има най-голяма мощност на единица обем и то в голям диапазон от обороти!10:03 21.05.2023