1 Септември, 2023 13:00 12 126 11

А това е най-голямото Mini в историята

  • mini-
  • countryman

Заедно с версията хечбек, дебютира и новото поколение на Countryman

А това е най-голямото Mini в историята - 1

Мюнхен, Германия. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.

По-висок с 6 сантиметра и по-дълъг с 13 сантиметра от предшественика си, новият Countryman поразява с доста променена визия. Първото ни впечатление, веднага след като видяхме иновацията е, че автомобилът с повишена проходимост е с по-широки арки на калниците, с характерно за марката излъчване, но и с доста променен и по-модерен минималистичен дизайн.

С електрифицираното трето поколение най-големият модел на новото семейство на Mini продължава по пътя на марката към ерата на мобилността с нулеви локални емисии. Тоест и "джипката" на Mini ще е изцяло електрическа, но тук за разлика от хечбека ще има и версии с ДВГ.. Но подобно на представеният хечбек и колата с повишена проходимост се предлага със електрически силов тракт с две мощностни характеристики.

Mini Countryman E e с мощност 150 кВт /204 к.с. и въртящ момент от 250 Нм, като с едно зареждане на батерията може да измине до 462 километра. По-наточената версия на Countryman, обозначена с индекса SE ALL4, разполага с мощност от 230 кВт / 313 к.с. и има впечатляващ въртящ момент от 494 Нм. Този вариант постига пробег от 433 км.

А това е най-голямото Mini в историята

„Новото MINI Countryman е нашият автомобил за цялото семейство. В най-новото си поколение то е пораснало не само на височина, дължина и обем – но и има осезаемо по-силен характер, по-внушителна визия и опит. То вече е по-просторно и по-стабилно. Силното присъствие се вижда и от предната част с изправени пропорции и вертикалната насоченост на дизайнерския език. Стабилният и солиден характер веднага се разпознава и от характерната радиаторна решетка, подчертаните фарове и много скулптурно оформеният преден капак.“, каза пред екипа ни Оливер Хайлмер, ръководител на Mini Design.

Още нещо, което ни направи впечатление по отношение на екстериорния дизайн е, че Както при цялостния дизайн на каросерията, рамката на фаровете с хромирани елементи е отпаднала. Това придава доста по-сурово и същевременно фокусирано излъчване на предницата. Заедно с прецизно оформения, извит преден капак, леко разширената следа и по-високата каросерия най-гъвкавото Mini всъщност е доста различно, но въпреки това - разпознаваемо.

А това е най-голямото Mini в историята

По отношение на интериора на най-голямото Mini може да се похвали с факта, че водачът и пътникът до него се наслаждават на близо 3 см по-голяма широчина в областта на раменете и лактите, което значително повишава комфорта. Мястото на раменете на задната седалка също е увеличено с 2.5 см.

И още нещо, което е съществено за практичният и същевременно минималистично луксозен салон на новия Countryman. Надлъжното положение на задната седалка може да бъде регулирано с цели 13 см. Това в зависимост от нуждите и желанията осигурява особено комфортно пространство за краката на пасажерите отзад или допълнителна вместимост на багажното отделение.

А това е най-голямото Mini в историята

Отпред, подобно на хечбека, доминира новия кръгъл LSD дисплей. Също като кръглият инструмент на предишния модел, новата централна конзола доминира в интериора, но този път не само с формата си, а и с разнообразните си функции. MINI Interaction Unit като комбиниран инструмент е едновременно център за изживявания и комфорт. През него, благодарение на MINI Operating System 9 всички автомобилни функции могат да бъдат управлявани интуитивно чрез докосване или гласови команди.

И малко повече за задвижващите агрегати. Тук хубавото (поне според нас) е, че този автомобил с повишена проходимост ще се предлага и с двигатели с вътрешно горене, дори и с дизелов. Електромоторът на Mini Countryman E с мощност 150 кВт/204 к.с. развива максимален въртящ момент от 250 Нм и ускорява автомобила от 0 до 100 км/ч за 8.6 сек, а максималната скорост е 170 км/ч.

А това е най-голямото Mini в историята

С мощността си от 230 кВт/313 к.с. и комбиниран въртящ момент от общо 494 Нм двата електромотора на Countryman SE ALL4 със задвижване на четирите колела ускоряват автомобила от 0 до 100 км/ч за 5,6 сек. до максималната скорост от 180 км/ч. Сравнително мощната батерия има енергиен капацитет от 66.45 кВтч. С нея Countryman E има измерен при тестовия цикъл WLTP пробег до 462 км, Countryman SE ALL4 може да измине до 433 км.

За разлика от хечбек версията обаче, новото Mini Countryman ще се предлага и с иновативни и ефективни бензинови двигатели. Като MINI Countryman C с предно задвижване и като MINI Countryman S ALL4 с двойно задвижване, както и като още по-мощен вариант със задвижване на четирите колела - Countryman JCW ALL4. Освен това новото MINI Countryman ще се предлага и с дизелов двигател.


Поставете оценка:
Оценка 3.2 от 16 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Пич

    22 1 Отговор
    Лития привършва , електричките умират , а тези - усърдно и тъпо инвестират.....!!!???

    Коментиран от #2

  • 2 Марио

    7 3 Отговор

    До коментар #1 от "Пич":

    Дочети материала до последно - там пише, че ще има и кънтримен с ДВГ, та даже и с дизел. От БМВ си знаят работата

    Коментиран от #7

  • 3 Име

    5 5 Отговор
    Доста различно от МИНИ, но много добре направено - определено ще се харесва на младите и активни хора на запад, за у нас - това е спорен въпрос, но и тук има все по-интелигентни млади хора, които могат да си позволят и избират различното. Уникална кола!!!

    Коментиран от #5

  • 4 нео

    3 4 Отговор
    Много ми хареса това Мини
  • 5 Джуган

    13 1 Отговор

    До коментар #3 от "Име":

    Почти сигурно е че у нас ще се продава на цената на джип с размер XL. Ще се харесва на младите хора, но колко от тях ще могат да си го позволят?
  • 6 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    9 2 Отговор
    Отдавна Мини не е мини ❗
  • 7 Пич

    11 2 Отговор

    До коментар #2 от "Марио":

    Прочел съм го , уважаеми господине , и не намирам противоречия в твърдението си ! Всички прогнози говорят за изчерпване на ресурсите за батерии , но автомобилните брандове , упорито и тъпо инвестират !!!

    Коментиран от #9

  • 8 Оооо, кой та напрай...?!

    9 2 Отговор
    Това МИНИ ептен го развалиха, джендърски дизайн за мноо паре. Ми дръжте си го...карайте си го...ама без мен!
  • 9 2697

    3 4 Отговор

    До коментар #7 от "Пич":

    При сегашното производство на литий и сега известните находища, литият на земята ще свърши за над 750 години при положение, че не бъдат рециклирани използваните батериите, от които литият може да бъде рекупериран на 100%... Но е факт, че от тези батерии има елементи, които се рециклиран на 95-99%. Литият не е сред тях. Би ли посочил по-точно, на кого са тези прогнози?
  • 10 милиционер

    4 1 Отговор
    Всички други , освен базовото Мини, трябва да са Макси. Тея убиха смисъла на модела, предназначен през 60-те за беднотията.....
  • 11 Точно както трябва да бъде

    1 1 Отговор
    Хаха първата снимка е типична. Английска кола и до нея сниман пакистанец