Държавата използва данъци от продажбата на изкопаеми горива, за да плаща за транспортни проекти, а сега, поради бързото нарастване на парка от електрически автомобили, се притеснява, че до 2040 г. приходите може да спаднат с 20 процента.
Сега собствениците на електрически автомобили във Флорида са изправени пред годишна такса от $200, която правителството на щата планира да използва, за да покрие поне частично данъчния дефицит. Законът все още не е обнародван, но беше внесен документ под формата на областен законопроект. Ако бъде одобрен, собствениците на електрически автомобили ще трябва да плащат допълнителна годишна такса.
Шофьорите на изцяло електрически превозни средства първоначално ще плащат годишна такса от 200 долара, а от 2029 г. данъкът ще нарасне до 250 долара. Всичко това ще бъде добавено към редовните такси и данъци, които в момента варират от $50 до $255 във Флорида.
JD Power and Associates изчислява, че американците харчат между $150 и $200 на месец за бензин, но собствениците на електромобили плащат средно само $56 на месец, ако зареждат у дома, спестявайки $1700 на година.
Законопроектът има за цел да компенсира намаляването на данъчните приходи, което Флорида очаква през следващите години. Статистиката показва, че жителите на щата все повече изоставят класическите превозни средства с двигател с вътрешно горене в полза на електрически превозни средства.
Законопроектът беше внесен от републиканския сенатор Ед Хупър. Той председателства комисията по бюджетни кредити за транспорт, туризъм и икономическо развитие и стана поредният сред политиците от цялата страна, който прави подобно предложение за своите региони.
Напомняме, че повече от 30 щата вече таксуват собствениците на електрически автомобили с допълнителна такса за използване на акумулаторни автомобили. Това отдавна е така в щатите Вашингтон, Джорджия, Арканзас и Охайо. Тексаските законодатели също приеха собствена мярка по-рано тази година за налагане на годишна такса от 200 долара.
Досега най-ниските данъци върху електрическите автомобили са регистрирани в Хавай. Там е 50 долара, въпреки че някои щати, като Кентъки, все още не таксуват нищо. Шофьорите на електрически автомобили във Вашингтон бяха засегнати най-тежко: те трябва да плащат 225 долара годишно.
Повечето хора все още вярват, че електрическата кола ще бъде по-евтина за работа от класическия двигател с вътрешно горене, особено когато зареждат батериите у дома. Има много други предимства от притежаването на електрически автомобил. Следователно годишните такси за ползване на е-коли вече няма да могат да спрат прехода към електрическа тяга.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Пич
Коментиран от #15
10:57 18.09.2023
2 ЕВРОНЮЗ
11:00 18.09.2023
3 Гост
11:00 18.09.2023
4 милиционер
Коментиран от #7
11:13 18.09.2023
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 ДрайвингПлежър
В българия АгоВасилев печели по 400 евраци вече на тон нафта. Няма как държавата, която и да е тя да се откаже от такива лесни пари! Точно шофьорите дето сме най-лоши за всички плащаме та издържаме подобието на държава и всичките и социални дейности!
11:16 18.09.2023
7 геноцид
До коментар #4 от "милиционер":
Не , тя сега започва , за държавата разбира се , за овчиците мили ще има стригане.....11:22 18.09.2023
8 Гост
11:25 18.09.2023
9 Плащат
Коментиран от #11, #12, #19
11:29 18.09.2023
10 ...
Коментиран от #14
11:50 18.09.2023
11 ДВГ
До коментар #9 от "Плащат":
Когато включим и цената на електората, която е 10к до 15к евро повече от ДВГ сметката става друга!!! След 7-8г ползване на електрокар може да излезеш на далавера, ако след това не ти трябва нова батерия!!!Коментиран от #13
11:56 18.09.2023
12 ДрайвингПлежър
До коментар #9 от "Плащат":
Пич, не много отдавна се въртеше статия, че зареждането на ЕЛ е по-скъпо от зареждането на ДВГ, пак американци го бяха правили. По спомен зареждане с гориво 9 долара на 100 мили, за ЕЛ беше 12 долара от в къщи и близо 15 от публична зарядна.Тия 1700 дето си ги бил спестил ги има само в рекламните клипчета ;)
Да не говорим, че си платил много повече за самото купуване на ЕЛ, и да не говорим, че ремонтите на ЕЛ са доста по-скъпи. Недай боже да трябва смяна на батерия (а то ще трябва)...
Дерзай отдавна ви говоря - ходете купете си по една Тсла тя и пари връщала, ще станете милионери ;)
Коментиран от #21
12:13 18.09.2023
13 Пич
До коментар #11 от "ДВГ":
От никаква кола не си на далавера. Просто необходимост в ежедневието, но ако теглим чертата сметни и обслужването на двг.Коментиран от #17
12:14 18.09.2023
14 ДрайвингПлежър
До коментар #10 от "...":
Това за теглото им е "бонус" имат си акцизите за горивото, а теглото е нещо като за винетка дето плащаме, но с различни ставки според размера на колата12:15 18.09.2023
15 Не знаехме,
До коментар #1 от "Пич":
но сме приятно изненадани!Коментиран от #30
12:17 18.09.2023
16 Нормално
Отстъпка имаше само докато овцете се излъжат да купят.
12:19 18.09.2023
17 ДрайвингПлежър
До коментар #13 от "Пич":
Какво толкова им обслужвате на тия коли бе хора? На 10-12 хил км масло (даже го дават на 15 к по стандарт а стигат и до 30 с "лонг лайф щуротиите ама това е ако въобще не си харесваш колата). При средно за Европа 13 000 км годишен пробег това за болшинството водачи е е една смяна - 200 лева в официален сервиз на марката, 100 при гаражния майстор.За всичко друго - окачване гуми и т.н. Ел е по-скъп за обслужване
12:21 18.09.2023
18 скоро и тук
12:21 18.09.2023
19 Нищо не спестяваш от гориво.
До коментар #9 от "Плащат":
Нищо не спестяваш от гориво.При днешните цени на ток на зарядна, за малка кола ти излиза около 17-20 лв на 100 км
Коментиран от #28
12:28 18.09.2023
20 Така е
Коментиран от #29
12:49 18.09.2023
21 Пак си сънувал нещо и разказваш тук
До коментар #12 от "ДрайвингПлежър":
Пич, не много отдавна се въртеше статия, че зареждането на ЕЛ е по-скъпо от зареждането на ДВГ, пак американци го бяха правили. По спомен зареждане с гориво 9 долара на 100 мили, за ЕЛ беше 12 долара от в къщи и близо 15 от публична зарядна.Много ме кефи как се правиш на ерудиран и информиран и четеш много, но се оказва че си прочел само заглавието дори на статията която коментираш в момента, защото там си пише:
JD Power and Associates изчислява, че американците харчат между $150 и $200 на месец за бензин, но собствениците на електромобили плащат средно само $56 на месец, ако зареждат у дома, спестявайки $1700 на година.
Тоест само със спестеното от гориво за 1 година ще си плащаш данъците на електромобила за следващите 8 години.
Коментиран от #22, #23, #24
13:34 18.09.2023
22 1234
До коментар #21 от "Пак си сънувал нещо и разказваш тук":
А с 10к долара по-висока цена, кое точно спестяваш ?14:06 18.09.2023
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 ДрайвингПлежър
До коментар #21 от "Пак си сънувал нещо и разказваш тук":
Не ми даде да ти отговоря с оригинала:"Проучване на каркоп казва, че зареждането на ЕЛ струва повече от зареждането на автомобил с лед на 100 изминати мили
Зареждането на базов ДВГ може да струва $9,78 на 100 мили, които могат да бъдат изминати, в сравнение с $15,97 на 100 мили за ЕЛ. Същото е положението и при среден клас и кросоувър където цената за ЕЛ скача до $16.10. цените за зареждане се изравняват чак при луксозния клас.
Айде дръпай щепсела и плувай :D
14:12 18.09.2023
25 Пак си сънувал нещо и разказваш тук
Дай да видим какво пак не си разбрал или преиначаваш или направо си измисляш както винаги?
14:25 18.09.2023
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 МЪСК 🥇
Коментиран от #33
19:11 18.09.2023
28 Г.Д.
До коментар #19 от "Нищо не спестяваш от гориво.":
Аз съм с хибрид,при текуща цена от 1.8 евро ми идва към 7 евро за 100км градско/междуградско. Тока е доста скъп тъй и на Ел определено ще ми е по-скъпо.20:50 18.09.2023
29 Г.Д.
До коментар #20 от "Така е":
Е какво му е по-скъпо то? Ти като си вземеш нов хибрид да не мислиш, че освен за масло ще си по 3-4 пъти годишно в сервиза. От 4 години съм с хибрид и засега само масло,догодина ще му сменям антифризите. Туй то.Коментиран от #31
20:55 18.09.2023
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 Този коментар е премахнат от модератор.
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 Сложи си
До коментар #27 от "МЪСК 🥇":
още едно медалче... циркаджия ... за едни има-няма 100-200 лв на месец ли сте???Ама мечтаете за ппс-та за по 80 000 лв и нагоре.... мечтайте си... пешеходци...
12:34 19.09.2023
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 Светослав Златев
Пропуск 1
Флорида не е типичен „южняшки“щат
Пропуск 2
Анатемата в Американската политика между
а) Демократи и Републиканци,
б) Федерално правителство спрямо Губернатор на Щат
Пропуск 3
Средно статистическа Финансова разлика между крайбрежните спрямо юните и средните щати.
Не е адекватно да се смята $200 за еднаква глоба
Щат Вашингтон спрямо Щат Аркансас (типично най беден)
Германия спрямо България е сравнението
13:56 22.09.2023