5 Октомври, 2023 10:31 52 321 50

Тествахме новото Renault Clio на газ (вижте и БГ цената му)

  • renault-
  • clio-
  • lpg-
  • агу

Обновеният френски хечбек вече се предлага и с фабрична газова уредба

Тествахме новото Renault Clio на газ (вижте и БГ цената му) - 1

Renault Clio с фабрична система за задвижване на пропан-бутан се очертава като един от шампионите по икономичност, тъй като предлага най-изгодния и ефективен транспорт, във време, когато цените на бензина и дизела продължават да галопират в посока нагоре. Това са първоначалните ни впечатления от новото предложение на базара у нас Clio LPG.

Социалната и икономическа ситуация доведе до повишаване на цените на всички стоки, включително горивата , което рязко повиши разходите за ежедневно пътуване с автомобил и точно тук "на помощ" идва новото Clio с фабрична АГУ.

Тествахме новото Renault Clio на газ (вижте и БГ цената му)

Напоследък забелязваме голям скок в цената на бензина и дизела, а този на, втечнения нефтен газ (LPG) също се покачва, но с доста по-бавни темпове, в резултат на което имаме средна цена от под 1.20 лв. за литър. Ценовата разлика между пропан-бутан и конвенционалните горива си остава фрапантна, накланяйки везната за избор на най-икономично гориво още повече към пропан-бутан.

Втечненият нефтен газ (LPG) е много силна алтернатива на конвенционалните горива , като Renault инвестира стабилно и последователно, повече от 10 години, в тази технология. В допълнение, и новото Clio се предлага във вариант dual fuel (LPG), което, според нас е един от оптималните варианти за нов икономичен автомобил.

Тествахме новото Renault Clio на газ (вижте и БГ цената му)

Renault обнови двугоривната версия на Clio с малки промени в двигателя 1000 TCe и шестстепенната механична скоростна кутия . Този двугоривен (в случая) двигател le'e произвежда 100 к.с. и 170 Нм въртящ момент на газ.

Според Renault промените са осигурили по-добри експлоатационни характеристики за ежедневното градско пътуване, тъй като диапазонът на производителност е увеличен в сравнение с предходния модел с АГУ.

Тествахме новото Renault Clio на газ (вижте и БГ цената му)

Също така специфичният 3-цилиндров турбо двигател на Renault е проектиран от самото начало да бъде съвместим с фабричната LPG система , работата му е доста рафинирана и не прави разлика в динамиката, независимо дали се движите на газ или на бензин. Единствено консумацията на газ е малко по-висока, но предвид цената на пропан бутана по бензиностанциите, това няма никакво значение.

Автомобилът се движи еднакво добре и на газ, и на бензин, смяната между горивата и почти незабележима, а предвид двата резервоара - за газ и за бензин, тази кола може да измине над 1000 километра без презареждане. Бутилката за пропан бутан е монтирана на мястото на резервната гума, вентилът за зареждане в общия отвор точно до "гърлото" на резервоара и само един дискретен превключвател отдясно на водача може да подскаже, че това е двугоривния вариант на Clio.

Тествахме новото Renault Clio на газ (вижте и БГ цената му)

Когато колата се движи на пропан бутан, на приборите пред водача се изписва консумация и наличие в резервоара на това гориво, а когато преминете на бензин - показанията се сменят. С други думи фабричната газова уредба има доста предимства, а у нас, като изключим аналогичните предложения на Dacia, няма друга марка, която да предлага сола с фабрична АГУ на пропан бутан.

Що се отнася до качествата на обновеното Clio като цяло, то сега няма да им обърнем внимание, защото ви разказахме за тях подробно още в края на юли. Ако сте пропуснали първите тестове на новото Clio, можете да ги видите ТУК.

Тествахме новото Renault Clio на газ (вижте и БГ цената му)

В заключение по отношение на модернизираното Clio LPG ще изтъкнем две причини - ниската цена на пътуването, когато се използва LPG (съответният резервоар се намира на мястото на резерва и събира 32 литра, като е изработен от високоякостна стомана и има много предпазни клапани) и значително по-ниската цена спрямо аналогичния на вид хибрид.

Иначе, резервоарът за бензин е с капацитет 39л, а средният разход, който отчете бордкомпютъра след теста ни бе 5,6 л. бензин/100 км и 7,8 л. пропан-бутан/100 км, като двата резервоара, както вече споменахме, осигуряват общ пробег от над 1000 км. С цената на пропан-бутан от 1.20 лева, Clio покрива 100 км за малко под 10 лева, което означава, че всеки километър пътуване струва по-малко от 10 ст.

Тествахме новото Renault Clio на газ (вижте и БГ цената му)

Освен това мрежата за доставки на LPG у нас е гъста , което прави модела още по-привлекателен за очите и джоба на тези, които дават приоритет на ниските разходи за гориво, където и да се намират. А и новото Clio TCe 100 LPG струва у нас 41 490 лв с ДДС - цена с почти 5 000 лв. по-ниска от тази на хибрида.

Тествахме новото Renault Clio на газ (вижте и БГ цената му)


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 49 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Данчо

    75 13 Отговор
    Идеална кола за БГ - икономична, прилични пари имайки предвид цените на новите коли в момента и практичност, както за града, така и за извън него.
  • 2 Марио

    73 10 Отговор
    Готино ревю на Радо - това е най.добрия вариант, за какво ми е хибрид

    Коментиран от #11, #20

  • 3 Ами

    17 31 Отговор
    резервна гума има ли и къде е ?

    Коментиран от #5, #6, #10

  • 4 гост

    27 47 Отговор
    идеална пазарска количка за града на извънградско ще мъчение пътуването и за шофьора и за колата 170 Nm и 100 кс
  • 5 запознат

    21 5 Отговор

    До коментар #3 от "Ами":

    Спрей за 80-100 км
  • 6 Име

    67 5 Отговор

    До коментар #3 от "Ами":

    Почти никоя нова кола няма резерна гума.
    Относно клиото на газ - силно одобрявам
  • 7 ГТЕ

    33 9 Отговор
    20 000 евро за мини в бюджетният клас, всеки сам си преценява. Дори и с такъв годишен доход, смятам че тази цена е резонна за хора с доход 60 000 евро годишно.
  • 8 Иво

    29 3 Отговор
    Дачия"Jogger"-е със същия двигател на газ/бензин.

    Да си знаете че няма резервна гума!
  • 9 Слави

    31 2 Отговор
    Дай газ - дал съм.
  • 10 Иво

    32 2 Отговор

    До коментар #3 от "Ами":

    Няма .........и крик няма.
    Има пяна+компресорче.
    Същото е и в Дачия-Джогер
  • 11 дрфтгъхуй

    19 55 Отговор

    До коментар #2 от "Марио":

    Обяснявам за какво ти е хибрид:

    Да си кара жена ти спокойно и кротко автоматика в града при НАПЪЛНО РЕАЛЕН разход от 4/100 бензин- лично направих 350км. в града с Джогър хибрид и разхода беше 4,5/100... Целта е да НЕ изпълняваш по 50 пъти упражнението "съединител=> 1-ва=> съединител=> 2-ра=> съединител, спирачка, стоп на място"... И това само за 2 км. и 3 светофара...
    Този клас коли са стриктно градски- да водиш децата на училище, да ходиш на работа и до магазина и за тях е идеално да са хибридни... НИКОГА не бих спестил 5000лв. за да карам в града кола с ръчни скорости...

    Не че бих си купил такова недоразумение като ренде или неудачия, но принципа е важен

    Коментиран от #12, #13

  • 12 Неразбиращ

    49 6 Отговор

    До коментар #11 от "дрфтгъхуй":

    И какво би си купил? Гледам разбираш ги, сигурно ще впечатлиш всички с мнението си - какво би си купил за 40к ново? И аз не съм ги карал, нито Клио , нито Jogger, ама не разбирам как го измисли , че не стават?

    Коментиран от #15

  • 13 Така е

    27 19 Отговор

    До коментар #11 от "дрфтгъхуй":

    Добре обяснено. Да добавя, че в момента Ярис хибрид базов, бял е 42х.лева с10г. гаранция. За тези които живеят в минали векове е трудно да им се обясни разликата.
  • 14 Луди, луди жаби

    76 11 Отговор
    Големият въпрос за мен е, "Оти ги ручахме жабетата?". Имам предвид, че моята дърта баба Хонда Сивик 1,6 отпреди 20 години, която е на практика със същите габарити, мощност и въртящ момент (без турбо!) като това Клио ми дава и същият разход на газ и ме вози за около 10лв/100км на газ смесен разход. 20 години (че и повече дори!) развой и напредък и всъщност не сме мръднали напред освен откъм цени, разбира се?!

    А извинявам се - баба Хонда няма таблети по таблото! Затова може би не е честно да ги сравняваме, защото, нали, много е важно какъв ти е таблета и "инфотеймънта" в колата, а не разходите за използването ѝ за ПРЕДВИЖВАНЕ.

    Коментиран от #16, #46

  • 15 дрфтгъхуй

    12 10 Отговор

    До коментар #12 от "Неразбиращ":

    За 40к ново от магазина каквото и да е винаги ще е компромис... Ако ще са 40к и гоним максимум икономия- взимаш Клио-то... Ако искаш и нормална като обем кола взимаш Джогър- там и под 40к ще слезе цената...
    Ако решиш, че икономията на гориво не ти е №1 приоритет- споменатият Ярис хибрид за 42к или Клио-то за към 46к... Или Джогър хибрид за 50к... И получаваш разход с 50% по-вече като пари спрямо колите на газ и удобството на автоматика в града където основно се карат въшките като Клио и Ярис...

    Аз лично отдавна спрях с икономиите от към разход- искам си лукса и комфорта и си плащам... Ако днес трябваше да взимам кола за ежедневните ми нужди (сравнително евтина за да не ме е яд ако стане нещо и с всичко което искам) бих взел един Донгфенг М4- изненадващо комфортен автомобил с лично постиган разход под 9/100 градско и 5,3/100 извън града... Само дето е големичко за в града

    Коментиран от #21

  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Край

    27 6 Отговор
    Дизайн - номер едно в класа. Света може да понесе всяко семейство да има такава малка и екологична количка. НО господарите искат друго - Ел коли за по 100 и ... хиляди. Така личната мобиност ще остане само за богатите. Бедните ще махат с крачолите или с наморника в градския транспорт.
  • 19 Той

    18 7 Отговор
    Да, бе, сигурно господарите бутат робите да си купува "джипове". Никой вече не иска "малка градска кола". Всички искат джип, по възможност черен, за да гледат от високо и "да се качват и слизат по-лесно".

    Числата за продажбите по сегменти и изчезването на модели като Форд Фиеста са показателни за мен, че баш народът си решава, че такива коли "не му харесват" и сме свидетели на последните мохикани от изчезващ вид.

    Коментиран от #23

  • 20 ВикиЛексъсОсло

    7 9 Отговор

    До коментар #2 от "Марио":

    Хибрида на Клио модел 2024г. е 140 коня 4 л.....Клио 2024 г. на фабрична газ е точно 100 коня. Тоест хибридно-бензиновото Клио е 40 коня по-мощно! И най-важното...хибридното Клио от новия модел изминава вече 25 км. само на батерии! А крайният разход при движение 50 км градско + 50 км извънградско със настъпване на 95 км в час е 4.7 литра А95 в реални условия с трима възрастни! ....за сравнение с газовото Клио разхода е 5.7 литра А95 и доста по-флегматично ускорение извънграда като се наложи изпреварване на газовия Клио....хибрида има много по-голям НМ.- и дърпа много добре за капак и крайният разход в лева на 100 км. е много по-добре от газовото Клио!

    Коментиран от #22

  • 21 ВикиЛексъсОсло

    11 1 Отговор

    До коментар #15 от "дрфтгъхуй":

    Джгогър на газ версия на оброрудване Екстрийм с доплащане за навигация и черен/червен/оранжев металик удря 40 000 лв. с ддс!
  • 22 12345

    10 1 Отговор

    До коментар #20 от "ВикиЛексъсОсло":

    Абсолютно сте права, хибридното Клио е по-добър избор, но също така и минимум от 5000 до 13000 лева по-скъпо.
  • 23 Баш Батка

    21 7 Отговор

    До коментар #19 от "Той":

    Q7 2005-та 3D - реве за скорости, турбина и дюзи ама батко е продал нивата и идва на софията с 7 на 100 дизел и 2 на 100 масло. Задължително чип и ДПФ и маниак ако знаИш ко праи на трИета и в дерето..
  • 24 Дизел Фен

    16 4 Отговор
    Дизелово CLIO с 100 коня, в момента е 36хиляди. Ще върви много повече , а разходът му е пренебрежимо по-малък.
  • 25 Сандеро

    13 6 Отговор
    Същите характеристики като на Сандерото ми Степуей.... само дето степуея е и по-височък и с 10000 лв. по-евтин. Абсолютно не виждам смисъл от тая версия на клиото на тая цена.

    Коментиран от #28

  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 Френски таралясник

    8 13 Отговор
    Ке си карам голфу
  • 28 ВикиЛексъсОсло

    6 1 Отговор

    До коментар #25 от "Сандеро":

    Само че вдигнаха цените на Дачия от септември. Спряха Логан - Докер и МЦВ! От септември Сандеро и Сандеро Степуей вече са само 3 цл. 0.9 л. 90 коня бензин - 100 коня газ прпан и трети последен вариант бензин 110 коня 3 цл. - и Сандеро Степуей 2021-2023-2024г. вече е смъкнат на 154 см без пътници и 152 см. с двама пътника отзад ....за разлика от предния модел 2017-2019 който беше 160 см....вече високи Дачия са Джогър 165 см. и Дъстър 170 см. със 17 цола - изглежда се уплашиха от компанията майка Рено че старото Сандеро Степуей 2017-8г. със 160 см. височина е колкото Кашкай 2017-8 г. и не е добре това.
  • 29 НЕ БЛАГОДАРЯ

    22 8 Отговор
    Двигател с директно впръскване и този миш-маш от кабели , маркучи и какво ли още не, в двигателният кош , очаквайте само проблеми, проблеми, проблеми

    Коментиран от #30

  • 30 Провери пак

    4 2 Отговор

    До коментар #29 от "НЕ БЛАГОДАРЯ":

    1-литровия двигател на Рено вграждан в Рено/Дачия е с многоточково впръскване. 3-цилиндров е да, но няма да има проблемите на двигателите с директно впръскване, като например натрупването на въглеродни отлагания.
  • 31 Хахохи

    9 6 Отговор
    Пълна подигравка с хората живеещи в европа. 41к за мини рено на газ. Това е с размери на Дачия спринг. Не стига, че е малко и тясно, отзад по-висок от 180 не може да седне. Къв компромис 100к.с. на газ и но 3 цилиндъра. Ще си карам старата 4 цилиндрова кола и ще чакам по-добри времена за купуване на нова кола.
    Иначе сега бих си купил Кия Спортидж за около 50к
  • 32 Вальоо

    21 4 Отговор
    За "разбирачите" да кажа само че, в фирмата има над 20-30 рена и дачии с три-цилиндровия двигател с турбо. Мога да ви гарантирам че, на старта може да издуха доста "кошници" които претендират да са спортни. Двигателя не е с голям обем, но се представя доста прилично, и само ако го покарате, тогава давайте обективни мнения. Върви адекватно в всички обороти, и харчи малко. Е какво повече искате? Все пак е 100 коня, не е спортен автомобил.

    Коментиран от #33

  • 33 Мен друго ме вълнува

    13 4 Отговор

    До коментар #32 от "Вальоо":

    Как се справя с 2-ма възрастни, 2 деца и пълен багажник извън града? Как набира в такива условия между 80 и 120? Ясно е, че ще може да поддържа 120-140 на магистрала, но как изпреварва ТИР на 2-лентов път?

    Коментиран от #34, #36, #37, #47

  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 То хубаво, ама...

    5 4 Отговор
    Турското ми Клио е на 17 години, газифицирано и дава същите показатели. Яка ръчка всеки ден! Поддръжката му е много евтина. Като се скапе непоправимо ще го хвърля в Казичене и започвам следващото. Дано не е турбиниран трицилиндров астматик.
  • 36 Вальоо

    5 3 Отговор

    До коментар #33 от "Мен друго ме вълнува":

    На трета, 6000 оборота и си най-отпред. Няма нужда да я жалиш.
  • 37 Ами

    4 4 Отговор

    До коментар #33 от "Мен друго ме вълнува":

    Със сигурност върви повече от 1.8 125 коня атмосферен бензин.
  • 38 Е46ца

    1 5 Отговор
    На газчица е супер , но рено или дачия никога няма да купя,камоли ново.40000лв за тоя таралясник , който след 5 години ще струва 5хил лв и ще се колебаеш дали да го връщаш за вторични.За мен лично по-лоша кола от рено/дачия няма !!!

    Коментиран от #39

  • 39 Дфен

    7 0 Отговор

    До коментар #38 от "Е46ца":

    Много си забавен намери ми Дачия или Клио на 5 години и за 5 хиляди и си купувам веднага.
  • 40 Анонимен

    1 5 Отговор
    Е гати грозната кола, не ми трябва тоя боклук за много пари и да харчи
  • 41 Тъпанари

    3 2 Отговор
    Стига сте замърсявали, хващаите автобуса и ходете пеша
  • 42 ЯКО БОЙ

    3 2 Отговор
    ЛАШКАМ СИ АВЕНСИСА ЗА 1000 ЛЕВА НА ГАЗ И МЕ БОЛИ ШМИРГЕЛА.
  • 43 Практически

    4 2 Отговор
    Сандеро наречено клио.
  • 44 Иван маринов

    5 2 Отговор
    Корейците правят Киа и Хюндай на газ течна фаза от 20 години и цените в КарсБг 11 много по добри :) за много по луксозни коли.
  • 45 Знайко

    3 1 Отговор
    Старите Клиота даваха същия разход...кво му хубавото?
    За 45000 лв ще си купиш и кола и мотор и атв и ще ти останат за лодка и колесар!
    Излагация на квадрат- това е морално остаряла концепция отпреди 10 години.
  • 46 Знайко

    4 0 Отговор

    До коментар #14 от "Луди, луди жаби":

    Баба хонда е малко над 1000 кг, а това нещо е сигурно към 1200кг.
    Оттам идва НЕнапредъка, брат.
    Хонда имат V-tec от 20 години!
    Прелюд от 1984 имаше завиване на задния мост с 10%.
    2000 кубука мотор и нереално завиване, летиш с 200 с краката напред, полулегнал и всички копчалъци са ти на върха на пръстите!
    Който иска да прочете и за NSX модела, но преди това да седне!
  • 47 Колега,

    0 1 Отговор

    До коментар #33 от "Мен друго ме вълнува":

    сериозно си объркал автомобила с този пример!
  • 48 Ехаааа

    2 0 Отговор
    Паяжина от кабели и маркучи! Идеята е добра, изпълнението майка плаче!
  • 49 фен

    2 0 Отговор
    По експлотационни показатели е като старото ми Клио от 2006 година, което е на 360 000 км. Разликата е, че поддръжкаат ми е много по-евтина. Това новото не го виждам да изкара 200 000 км.
  • 50 Я па я !

    1 0 Отговор
    Двигател от скутер. 1000 куб. 100 к.с.Какъв живот ще има тази пищялка ?