23 Октомври, 2023 12:20 9 135 21

Японските марки били мръсни, а германските - най-чисти

  • грийнпийс-
  • екология-
  • автомобили

Грийнпийс посочи най-"мръсните" автомобилни марки

Японските марки били мръсни, а германските - най-чисти - 1

Според нов доклад на неправителствената природозащитна организация "Грийнпийс" автомобилите на Suzuki и тези на други японски автомобилни производители, включително Toyota, замърсяват най-много въздуха.

Всяка година Greenpeace East Asia назовава марките автомобили, които най-много и най-малко замърсяват атмосферата, като един от критериите е броят на електрическите автомобили в моделната линия на конкретен автомобилен производител.

През 2023 г. Suzuki е "най-мръсната" марка автомобили според Грийнпийс. Японците отбелязат само 3.2 точки от 100 възможни за екологичност. В моделната линия на Suzuki все още няма електрически автомобил. Тази компания продава хибридни автомобили, включително PHEV, но няма автомобили с електрическо задвижване.

Китайската компания Great Wall е на предпоследно място. Тя получи 10.8 точки от 100 възможни. Японските компании Toyota, Nissan и Honda също получават ниски оценки - съответно 11.9, 13.9 и 14.7 точки. И това въпреки факта, че те успешно разработват и произвеждат електрически автомобили.

Защо имат толкова ниски резултати? Например по-малко от една на 400 коли, продадени от Toyota през 2022 г., е електрическа. Според Грийнпийс някои производители на автомобили забавят декарбонизацията на своята верига за доставка на материали.

Например китайската компания SAIC, въпреки факта, че 30% от продажбите ѝ са на електрически автомобили, получи 35.3 точки за екологичност, защото забавя декарбонизацията на веригата си за доставки. Въпреки това SAIC е една от най-екологичните автомобилни марки през 2023 г.

Mercedes-Benz стана най-екологичната автомобилна марка в света през 2023 г. Тя събра 41.1 точки от 100 възможни точки. На второ място е BMW, което има 40 точки. Интересното е, че едва 7.25% от продажбите на Mercedes-Benz са електрически автомобили, а при BMW този процент е 10.32. Тези компании обаче постигат голям напредък в декарбонизирането на своите вериги за доставка на материали.

От "Грийнпийс" призовават производителите на автомобили възможно най-скоро да преминат към производство на електрически автомобили. Тази екологична организация с нестопанска цел настоява продажбата на автомобили с двигатели с вътрешно горене да бъде спряна в Европа до 2028 година, а в САЩ, Китай, Южна Корея и Япония до 2030-а.

Японските марки били мръсни, а германските - най-чисти


Поставете оценка:
Оценка 1.2 от 21 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 да ве да

    65 7 Отговор
    Грийнпийс са слуги на климатичната мафия и съответно обслужват нейните интереси, така че на нищо от това, което пишат и казват не може да, се вярва и на 1%!
    Много бързо забравиха, че точно немските производители са най-големите фалшификатори на данни за замърсяване, чрез специални софтуери!

    Коментиран от #2, #11

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Фена

    36 7 Отговор
    Аз лично бих предпочел Тойота Корола 1,6 бензин пред Ауди А4 30 ТДИ например! Всеки да си прави сам изводите кое бълва повече вседни газове.

    Коментиран от #10

  • 4 Зевс

    57 7 Отговор
    Няма нищо по-екологично от немски дизел, 5 метра кола, километър черен дим зад нея:)
  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Прехваленото немско качество

    33 5 Отговор
    Специалисти съставиха списък от 20 леки автомобила с бензинови двигатели, които имат най-висок разход на масло. Лидерството в този вид антирейтинг принадлежи на двигателите на Volkswagen Group от серията EA888 с обем 1,8 и 2,0 литра.


    Монтирани са на Audi A3, Audi A4, Audi A5, Audi A6, Audi Q3, Audi Q5, както и на Volkswagen Golf, Volkswagen Tiguan, Volkswagen Passat, Volkswagen Jetta и на чешките Skoda Yeti, Skoda Superb и Skoda Октавия.

    Най-проблемният двигател в Audi се счита 3,0-литровият агрегат с индекс EA837, модел от 2008 г. Повишеният разход на масло е свързан с износване на вътрешната повърхност на цилиндрите и образуване на отлагания върху буталните пръстени.

    При баварския концерн BMW най-много въпроси има относно двигателите от сериите N45 и N46, с които са били оборудвани например автомобилите BMW 3-Series. Повишеният разход на масло при тях започва да се наблюдава след 70 хиляди километра.
  • 7 Гост

    32 2 Отговор
    За канцерогенните батерии на електричките нещо да кажете?

    Коментиран от #8

  • 8 Факт

    2 16 Отговор

    До коментар #7 от "Гост":

    Знаеш ли значението на думата канцерогенен попринцип

    Коментиран от #20

  • 9 СЗО

    23 2 Отговор
    Точно Грийнпийс няма нужда да ни се правят на много зелени....
  • 10 Фен

    4 6 Отговор

    До коментар #3 от "Фена":

    на какво си??? Качи се не едното и другото-нови, покарай и после пак пиши тук….ама честно, без да си кривиш душата!!!
  • 11 Аууу

    6 9 Отговор

    До коментар #1 от "да ве да":

    какви специални софтуеъри имали тези лоши немци….
    Тук деца ли са започнали да пишат….
  • 12 Перник

    8 4 Отговор
    Еми да, аз от кога разправям че 1.9 тди е най вървящия и чист двигател
  • 13 Иван

    13 2 Отговор
    Абе аз от личен опит съм забелязал, че зад немските не се диша.

    Коментиран от #14

  • 14 Зад кои немски

    6 7 Отговор

    До коментар #13 от "Иван":

    бе Иванчо??? А зад 15-годишните Д4Д-та, ХДИ-та, ЖТД-та много се диша…цветя и рози….
    Проблема е в собствениците и невъзможността им да ги поддържат, не колите….
  • 15 Един не-трол

    7 2 Отговор
    Явно японките, заради това втора ръка си пазят цената.

    Коментиран от #18

  • 16 Свилен

    10 1 Отговор
    Няма ли кой да разгони тая престъпна шайка от зелени талибани и подлизурки! Като искат зелено, да ходят да пасат трева и да ядат шишарки!
  • 17 Да бе

    6 1 Отговор
    Затова WV у САЩ ги гепиха
    Аре рекламите другаде .
    Грета пак са и дали някое евро да скимти .
  • 18 Кой са тези

    2 1 Отговор

    До коментар #15 от "Един не-трол":

    японки и къде са??? Примери!???
    Имаш ли да предложиш нещо за сравнение на живо или поредния вятър???
  • 19 Нещо

    1 0 Отговор
    за масло и бутални пръстени да ни споделиш при 1.4-1.6 двигателите на Тойота от 2003-4 до след 2010-та???
  • 20 А, ве, аре

    0 0 Отговор

    До коментар #8 от "Факт":

    Попринцип... Че и значение знаел/а. Колкото на думата "факт" знаеш.
  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.