2 Ноември, 2023 20:00, обновена 2 Ноември, 2023 20:41 9 400 47

Skoda представи новия, по-голям и по-технологичен Superb

  • skoda-
  • superb-
  • superb kombi

Флагманът ще пристигне в представителствата през 2024-та

Skoda представи новия, по-голям и по-технологичен Superb - 1

След изключително дълга рекламна кампания по повод премиерата на новата Skoda Superb, ето, че най-после виждаме чешкия флагман. Колата е пораснала на размери, станала е по-технологична, а същото така е променила част от своя стайлинг. Повдигайки темата за дизайна, комбито, както и лифтбека, запазват познатия стил за Skoda, но получават ревизирани предни и задни светлини, както и нови брони. Цялостната форма на колата е по-аеродинамична и с по-малко остри линии за разлика от предшественика.

Skoda представи новия, по-голям и по-технологичен Superb

Новият Superb е пораснал на размери и вече достига 4912мм или с 43мм повече от преди. Височината е увеличена с 12мм до 1481мм, докато междуосието и ширината са останали същите, съответно 2841мм и 1834мм. От Skoda казват, че промените са донесли 11мм повече място за главата отпред и 6мм повече място за главите на пътниците отпред. Багажникът също е повишил обема си до 645 литра при лифтбека и 690 литра при комбито.

Skoda представи новия, по-голям и по-технологичен Superb

Както вече знаем, интериорът също е променен, като сега той разполага с 13-инчов сензорен екран, 10-инчов цифров километраж пред шофьора и три въртящи се „врътки“ с вградени 1,25-инчови дисплеи. Последните носят името Smart Dials и дават достъп до различни функции, без да се налага да се използва големият екран. За първи път в Superb се предлага опционален head-up дисплей.

Освен обичайните нива на оборудване Sportline и Laurin & Klement, обновеният модел ще се продава и в по-ниските нива Essence и Selection, докато старите нива на оборудване Active, Ambition и Style отпадат. Цените все още не са ясни, но очакваме това да се разбере в скоро време.

Skoda представи новия, по-голям и по-технологичен Superb

Що се отнася до двигателите, трябва да започнем с това, че всички те ще работят със седемстепенна DSG, с изключение на plug-in хибрида, тъй като електрифицираният вариант ще използва шестстепенна DSG. Базово ниво на Superb е със задвижване на предните колела и мек хибрид 1,5 TSI с мощност 148 к.с.. Той е последван от 2,0 TSI с 201 к.с. в изпълнение със задвижване на четирите колела и 261 к.с AWD. Върховият бензинов двигател е с по-ниска мощност в сравнение с модела от предишното поколение, вероятно защото е трябвало да бъде доработен, за да отговаря на все по-строгите норми за вредни емисии в страните от ЕС.

Skoda представи новия, по-голям и по-технологичен Superb

От страна на дизеловите двигатели базовият 2.0 TDI има 148 к.с и предно предаване, докато по-мощният разполага със 190 к.с. и AWD. Що се отнася до plug-in хибрида, Superb iV се предлага само като комби и използва 1,5 TSI с електромотор, за да развие комбинирана мощност от 201 к.с.. PHEV е с увеличена батерия от 12,7 кВтч на 25,7 кВтч и трябва да може да измине над 100 км само на ток.


Поставете оценка:
Оценка 3.2 от 23 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 вагфен

    28 8 Отговор
    Тези по-новите TSI-та стават ли за нещо?
    1.4 къса верига на 50 хил. км, 2.0 пък гори масло и избива гарнитура...

    Коментиран от #2, #8

  • 2 Милен

    24 3 Отговор

    До коментар #1 от "вагфен":

    Важен е дизела

    Коментиран от #4

  • 3 БайБоцимир

    32 0 Отговор
    Ха, интересно е, че запазват дизеловия мотор. Това май е най-търсеният мотор в гамата им.
  • 4 Мхм

    5 17 Отговор

    До коментар #2 от "Милен":

    2.90 литъра на тапатсите честито

    Коментиран от #5, #12

  • 5 Факт

    7 7 Отговор

    До коментар #4 от "Мхм":

    Направо им уби ентусиазъма с удар по врата с права лопата
  • 6 Иван батерията

    10 33 Отговор
    Честито на новите голфаджии
    Няма по селска народна кола
  • 7 Край

    20 7 Отговор
    Ако го бяха пуснали 2003 година щяха да разпорят пазара.
  • 8 До Вагфен

    13 3 Отговор

    До коментар #1 от "вагфен":

    Бъркаш май поколенията 2.0TSI. EA113 и EA888 1во и 2ро поколение имат проблем с маслото, поради прекалено малки сегменти. EA888 3то и 4то поколение вече го нямат този проблем и са си доста надеждни мотори. В този Сюпърб е вече 4то поколение. И 1во и 2ро поколение са си добри мотори, просто за да се реши проблема с разхода на масло трябва да се налеят едни 3000 лева за смяна на бутала и сегменти.

    Коментиран от #9

  • 9 Мхм

    9 16 Отговор

    До коментар #8 от "До Вагфен":

    Тия баклюци добри мотори?Не видиш ли каква кекава им е литровата мощност

    Коментиран от #10

  • 10 Хм...

    15 5 Отговор

    До коментар #9 от "Мхм":

    Не съм убеден, че 200 к.с. на мотор 1.6 е по-добър вариант. Карайте си ги тези малолитражни мотори. Аз ще взимам 6-цилиндрови, докато ги правят.

    Коментиран от #13

  • 11 Яхууу

    8 6 Отговор
    Браво…..докараха ги да приличат на Форд
  • 12 Хм...

    9 1 Отговор

    До коментар #4 от "Мхм":

    И кой вариант е по-изгодният според теб? Препоръчай нещо за човек, който кара по 50 хил.км годишно! Предполагам ще го подкрепиш и с изчерпателна калкулация за очакваните разходи, амортизации и остатъчна стойност.

    Коментиран от #15

  • 13 Мхм

    5 4 Отговор

    До коментар #10 от "Хм...":

    Къде видя 6 цилиндров тука

    Коментиран от #14

  • 14 Хм...

    8 0 Отговор

    До коментар #13 от "Мхм":

    Няма. Но двулитров 4 цилиндъра е по-добре от напомпан 1.5-1.6.
  • 15 Мхм

    5 10 Отговор

    До коментар #12 от "Хм...":

    А ми най скъпото гориво е числата го показват.Разговора по натам става безпредметен.Дизел под 5 не пада каквото и да пишат в каталога тва за 3/4 на сто е смехотворно даже в град скача по над 6 а при тая цена да се говори повече провто няма как

    Коментиран от #16, #28, #41

  • 16 Хм...

    8 1 Отговор

    До коментар #15 от "Мхм":

    Най-скъпото гориво не е отговор. Така и не чух предложението ти, с какво сравняваш?

    Коментиран от #17

  • 17 Мхм

    1 9 Отговор

    До коментар #16 от "Хм...":

    С незареждаем и зареждаем хибрид пропан бутан и етанол.С почти ввичко

    Коментиран от #18

  • 18 Дизелът

    14 1 Отговор

    До коментар #17 от "Мхм":

    харчи 5/100 градско и извънградско, почти без значение от скоростта. Хибридните джипове градско горят малко под 7 , извънградско над 7

    Коментиран от #20

  • 19 Хахохи

    6 11 Отговор
    Дам за 2013г. добре са ги подредили, и цената ще стартира от сигурно от 69 000лв., щом фабия е 40, а октавия 50к. Да си ги карат тези недоразумения, щом нямаш пари за оригинала Фолксватен.
  • 20 Мхм

    3 7 Отговор

    До коментар #18 от "Дизелът":

    Брей верно ли я ми го обясни как при скорост 130км в ч и 50км в ч харчи едно и също да чуеме некакъв гении ще да си

    Коментиран от #21

  • 21 Мхм

    14 1 Отговор

    До коментар #20 от "Мхм":

    Говоря за средна скорост. Ако те вълнува опъни един хибрид и един дизел с 180 и виж каква ще е разликата в разхода и в чия полза(това при условие ,че хибридът въобще стигне 180)

    Коментиран от #22

  • 22 Мхм

    4 12 Отговор

    До коментар #21 от "Мхм":

    Първо не кради никове второ къде караш и опъваш със 180 като има ограничение 130в Бг трето тръгни по Петрохан с дизел и Хибрид и виж разликата па там искам да те видя как опъваш умрелата дизеларка до 180.И последно ако искам бърза кола последното което ще взема е дизелов умрел кон със смешна литрова мощност

    Коментиран от #23

  • 23 дрън-дрън

    18 3 Отговор

    До коментар #22 от "Мхм":

    Имам под ръка не-плъгин хибридно и дизелово Киа Соренто чисто нови. При много , ама много бабешко каране градския разход на хибрида е 6.7, дизел при същото лигавене е по-икономичен. За извън града разликата е огромна в полза на дизела. И още нещо 0-100 ги правят за едно и също време Толкоз за предимството на хибрида..

    Коментиран от #24, #38

  • 24 Мхм

    2 13 Отговор

    До коментар #23 от "дрън-дрън":

    Хибрид 6.7 малко трудно явно на киата хибридите са боклуци а дизел в града изобщо не се коментира под 8-9 трудно пада ама щом според теб е икономичен.
  • 25 дрън-дрън

    8 1 Отговор
    На Киа хибридът не е с нищо по-лош от конкурентите си. Сравнявал съм го с Хонда CRV и Citroen C5 aircross - има сходна мощност, сходно поведение и сходен разход. Сорентото обаче е 1900 кила, и при това тегло дизелът е далеч по-ефективен. Иначе нов дизел в Берлинго , което е с аеродинамичност на тухла ми харчи точно 5/100 при градски условия. Извън града разходът е подобен.

    Коментиран от #26, #27

  • 26 Мхм

    7 5 Отговор

    До коментар #25 от "дрън-дрън":

    Е как не е по лош та той е ужасен 6.7 на 100 в град за хибрид е страшно много.Пълен баклюк си си купил
  • 27 До долния

    3 6 Отговор

    До коментар #25 от "дрън-дрън":

    Лъжеш като дръта сигънка бе смишник.Ц5 Еъркрос има само плъг ин хибрид а там в град харчи под 2 л на 100 га ми намериш дизелов барутник да харчи 2/100 ела ми се обади.А че тва берлинго при 180 ще се разпадне е повече от сигурно

    Коментиран от #29

  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 дрън-дрън

    5 2 Отговор

    До коментар #27 от "До долния":

    Палячо, айде разходи се до СФА , и виж дали няма обикновен хибрид C5-aircross.
    Па ако си пълнолетен, направи и един тест-драйв , да видиш , че разход от 2/100 няма .
    Берлингото не го мисли- прави си 180 с 5 човека и 1 кубик бакаж, без да ме боли сърцето за разхода.

    Коментиран от #30, #32

  • 30 Мхм

    0 3 Отговор

    До коментар #29 от "дрън-дрън":

    А ми то и разход 6.7 няма.
  • 31 Мхм

    0 4 Отговор

    До коментар #28 от "Педигри":

    А ми в град със сигурност не.С тва висене по задръствания как я мислиш може ли според теб

    Коментиран от #44, #46

  • 32 Мхм

    3 11 Отговор

    До коментар #29 от "дрън-дрън":

    Зареди си батерията напълни си резервоара и виж дали няма разход 2/100 смешник.Дизеламумре и продажбитр в цяла европа го доказват свиквай
  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 дрън-дрън

    6 3 Отговор
    всеки работен ден правя по 150 км чисто градско каране в София , средният ми разход за последните 30К км е точно 5.1 при средна скорост 23км/h, 0-100 ги правя за 9.2. А да сравняваш плъгин хибрид с обикновен хибрид е като да сравняваш домати с тикви. Ами слез и бутай или пък си вземи напълно електрически таралясник и ще ти даде 0 разход на бензин.

    Коментиран от #35

  • 35 Мхм

    1 8 Отговор

    До коментар #34 от "дрън-дрън":

    Сельо гледам че верно приказваш дрън дрън тоест пълни небивалици.Плъг ин хибрида мога до 100км зависимост от марка модел и тн да си карам само на батерия и там разхода на гориво е нула.А иначе 5.1 на 100 ти дава 14.80 лева на 100км средна цена 2.90 за литър дизел сложи си газ и 10 да ти харчи на 100 пак ти излиза 12 лв за 100 км при 1.20 литър газ.Айде бегай че усмърде всичко.

    Коментиран от #36, #39

  • 36 Селъо

    7 1 Отговор

    До коментар #35 от "Мхм":

    ще викаш на съселяните си. Разбирам напълно, че си скъсаняк, който кара на газ един път седмично и нова кола няма да види в този си живот. Като си позволиш да си купиш хибрид за над 100К лв, тогаз давай наклон кое как е.

    Коментиран от #37

  • 37 Мхм

    3 6 Отговор

    До коментар #36 от "Селъо":

    Хаха дизелджия да вика на друг скъсак е смехотворно при положение че точно дизелджиите си купуват дизел да пестат айде селски бегай да нахраниш кокошките.
  • 38 тъй шъй

    0 4 Отговор

    До коментар #23 от "дрън-дрън":

    Като имаш под ръка фалшификат на хибрида може да е така. Съвсем друго ще показва истинския, оригинален хибрид. въпрос на грешен избор.

    Коментиран от #42

  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 тъй шъй

    2 1 Отговор
    Как не разбрахте, че не може да се казва ХИБРИДИТЕ. Както и дрън-дрън знае има Тесла и останалите елкари. При хибридиТЕ има Тойота и другите. А скоро карах Хонда, най-добрия им 2.0 хибрид- нищо общо с Тойота. А Хонда се смята за най-добрия конкурент на Тойота в хибридните трансмисии.
  • 41 Като

    3 0 Отговор

    До коментар #15 от "Мхм":

    Да ти кажа че аз карам дизел и гори точно 5 градско и ако не вярваш ч е толкова може един облог да направим срещу 1000 лева.Дай си номера да се чуем
  • 42 глупости

    4 1 Отговор

    До коментар #38 от "тъй шъй":

    Няма "фалшив" хибрид. Мекият хибрид намалява много разходът на бензин в града, но все още не постига икономичността на дизела. Всичко това разбира се с цената на чувствително усложняване на силовия тракт и повишаване на изискванията към поддръжката.

    Коментиран от #43

  • 43 тъй шъй

    6 2 Отговор

    До коментар #42 от "глупости":

    Всичко, различно от Тойота е фалшив хибрид. Бях принуден да го кажа, поради незнанията Ви. Мек хибрид е старт-стоп система- там няма почти никаква икономия на бензин в града. Бъркате термините. Вероятно имахте предвид пълен хибрид. Той дава огромна икономия в града и значителна икономия извънградско. Има чувствителна икономия и при магистрално каране. Но става въпрос за Тойота. Защо е така при Тойота е въпрос на друг урок. Не вярвам да го разберете от показаните посредствени знания. Иска се учене.
  • 44 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 45 Гражданин

    1 3 Отговор
    Много е "технологичен" сюпърб, всички облицовки в салона са от пластмаса.

    Коментиран от #47

  • 46 Мъхчеее

    0 0 Отговор

    До коментар #31 от "Мхм":

    кога и къде!??? Всичко друго са празни прилазки!!!
  • 47 Сравни

    0 0 Отговор

    До коментар #45 от "Гражданин":

    го с какво???