След изключително дълга рекламна кампания по повод премиерата на новата Skoda Superb, ето, че най-после виждаме чешкия флагман. Колата е пораснала на размери, станала е по-технологична, а същото така е променила част от своя стайлинг. Повдигайки темата за дизайна, комбито, както и лифтбека, запазват познатия стил за Skoda, но получават ревизирани предни и задни светлини, както и нови брони. Цялостната форма на колата е по-аеродинамична и с по-малко остри линии за разлика от предшественика.
Новият Superb е пораснал на размери и вече достига 4912мм или с 43мм повече от преди. Височината е увеличена с 12мм до 1481мм, докато междуосието и ширината са останали същите, съответно 2841мм и 1834мм. От Skoda казват, че промените са донесли 11мм повече място за главата отпред и 6мм повече място за главите на пътниците отпред. Багажникът също е повишил обема си до 645 литра при лифтбека и 690 литра при комбито.
Както вече знаем, интериорът също е променен, като сега той разполага с 13-инчов сензорен екран, 10-инчов цифров километраж пред шофьора и три въртящи се „врътки“ с вградени 1,25-инчови дисплеи. Последните носят името Smart Dials и дават достъп до различни функции, без да се налага да се използва големият екран. За първи път в Superb се предлага опционален head-up дисплей.
Освен обичайните нива на оборудване Sportline и Laurin & Klement, обновеният модел ще се продава и в по-ниските нива Essence и Selection, докато старите нива на оборудване Active, Ambition и Style отпадат. Цените все още не са ясни, но очакваме това да се разбере в скоро време.
Що се отнася до двигателите, трябва да започнем с това, че всички те ще работят със седемстепенна DSG, с изключение на plug-in хибрида, тъй като електрифицираният вариант ще използва шестстепенна DSG. Базово ниво на Superb е със задвижване на предните колела и мек хибрид 1,5 TSI с мощност 148 к.с.. Той е последван от 2,0 TSI с 201 к.с. в изпълнение със задвижване на четирите колела и 261 к.с AWD. Върховият бензинов двигател е с по-ниска мощност в сравнение с модела от предишното поколение, вероятно защото е трябвало да бъде доработен, за да отговаря на все по-строгите норми за вредни емисии в страните от ЕС.
От страна на дизеловите двигатели базовият 2.0 TDI има 148 к.с и предно предаване, докато по-мощният разполага със 190 к.с. и AWD. Що се отнася до plug-in хибрида, Superb iV се предлага само като комби и използва 1,5 TSI с електромотор, за да развие комбинирана мощност от 201 к.с.. PHEV е с увеличена батерия от 12,7 кВтч на 25,7 кВтч и трябва да може да измине над 100 км само на ток.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 вагфен
1.4 къса верига на 50 хил. км, 2.0 пък гори масло и избива гарнитура...
Коментиран от #2, #8
20:46 02.11.2023
2 Милен
До коментар #1 от "вагфен":
Важен е дизелаКоментиран от #4
21:01 02.11.2023
3 БайБоцимир
21:09 02.11.2023
4 Мхм
До коментар #2 от "Милен":
2.90 литъра на тапатсите честитоКоментиран от #5, #12
21:10 02.11.2023
5 Факт
До коментар #4 от "Мхм":
Направо им уби ентусиазъма с удар по врата с права лопата21:16 02.11.2023
6 Иван батерията
Няма по селска народна кола
21:18 02.11.2023
7 Край
21:27 02.11.2023
8 До Вагфен
До коментар #1 от "вагфен":
Бъркаш май поколенията 2.0TSI. EA113 и EA888 1во и 2ро поколение имат проблем с маслото, поради прекалено малки сегменти. EA888 3то и 4то поколение вече го нямат този проблем и са си доста надеждни мотори. В този Сюпърб е вече 4то поколение. И 1во и 2ро поколение са си добри мотори, просто за да се реши проблема с разхода на масло трябва да се налеят едни 3000 лева за смяна на бутала и сегменти.Коментиран от #9
21:30 02.11.2023
9 Мхм
До коментар #8 от "До Вагфен":
Тия баклюци добри мотори?Не видиш ли каква кекава им е литровата мощностКоментиран от #10
21:36 02.11.2023
10 Хм...
До коментар #9 от "Мхм":
Не съм убеден, че 200 к.с. на мотор 1.6 е по-добър вариант. Карайте си ги тези малолитражни мотори. Аз ще взимам 6-цилиндрови, докато ги правят.Коментиран от #13
21:43 02.11.2023
11 Яхууу
21:45 02.11.2023
12 Хм...
До коментар #4 от "Мхм":
И кой вариант е по-изгодният според теб? Препоръчай нещо за човек, който кара по 50 хил.км годишно! Предполагам ще го подкрепиш и с изчерпателна калкулация за очакваните разходи, амортизации и остатъчна стойност.Коментиран от #15
21:47 02.11.2023
13 Мхм
До коментар #10 от "Хм...":
Къде видя 6 цилиндров тукаКоментиран от #14
21:48 02.11.2023
14 Хм...
До коментар #13 от "Мхм":
Няма. Но двулитров 4 цилиндъра е по-добре от напомпан 1.5-1.6.21:50 02.11.2023
15 Мхм
До коментар #12 от "Хм...":
А ми най скъпото гориво е числата го показват.Разговора по натам става безпредметен.Дизел под 5 не пада каквото и да пишат в каталога тва за 3/4 на сто е смехотворно даже в град скача по над 6 а при тая цена да се говори повече провто няма какКоментиран от #16, #28, #41
21:50 02.11.2023
16 Хм...
До коментар #15 от "Мхм":
Най-скъпото гориво не е отговор. Така и не чух предложението ти, с какво сравняваш?Коментиран от #17
22:00 02.11.2023
17 Мхм
До коментар #16 от "Хм...":
С незареждаем и зареждаем хибрид пропан бутан и етанол.С почти ввичкоКоментиран от #18
22:06 02.11.2023
18 Дизелът
До коментар #17 от "Мхм":
харчи 5/100 градско и извънградско, почти без значение от скоростта. Хибридните джипове градско горят малко под 7 , извънградско над 7Коментиран от #20
22:14 02.11.2023
19 Хахохи
22:14 02.11.2023
20 Мхм
До коментар #18 от "Дизелът":
Брей верно ли я ми го обясни как при скорост 130км в ч и 50км в ч харчи едно и също да чуеме некакъв гении ще да сиКоментиран от #21
22:18 02.11.2023
21 Мхм
До коментар #20 от "Мхм":
Говоря за средна скорост. Ако те вълнува опъни един хибрид и един дизел с 180 и виж каква ще е разликата в разхода и в чия полза(това при условие ,че хибридът въобще стигне 180)Коментиран от #22
22:23 02.11.2023
22 Мхм
До коментар #21 от "Мхм":
Първо не кради никове второ къде караш и опъваш със 180 като има ограничение 130в Бг трето тръгни по Петрохан с дизел и Хибрид и виж разликата па там искам да те видя как опъваш умрелата дизеларка до 180.И последно ако искам бърза кола последното което ще взема е дизелов умрел кон със смешна литрова мощностКоментиран от #23
22:28 02.11.2023
23 дрън-дрън
До коментар #22 от "Мхм":
Имам под ръка не-плъгин хибридно и дизелово Киа Соренто чисто нови. При много , ама много бабешко каране градския разход на хибрида е 6.7, дизел при същото лигавене е по-икономичен. За извън града разликата е огромна в полза на дизела. И още нещо 0-100 ги правят за едно и също време Толкоз за предимството на хибрида..Коментиран от #24, #38
22:33 02.11.2023
24 Мхм
До коментар #23 от "дрън-дрън":
Хибрид 6.7 малко трудно явно на киата хибридите са боклуци а дизел в града изобщо не се коментира под 8-9 трудно пада ама щом според теб е икономичен.22:37 02.11.2023
25 дрън-дрън
Коментиран от #26, #27
22:52 02.11.2023
26 Мхм
До коментар #25 от "дрън-дрън":
Е как не е по лош та той е ужасен 6.7 на 100 в град за хибрид е страшно много.Пълен баклюк си си купил22:58 02.11.2023
27 До долния
До коментар #25 от "дрън-дрън":
Лъжеш като дръта сигънка бе смишник.Ц5 Еъркрос има само плъг ин хибрид а там в град харчи под 2 л на 100 га ми намериш дизелов барутник да харчи 2/100 ела ми се обади.А че тва берлинго при 180 ще се разпадне е повече от сигурноКоментиран от #29
23:50 02.11.2023
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 дрън-дрън
До коментар #27 от "До долния":
Палячо, айде разходи се до СФА , и виж дали няма обикновен хибрид C5-aircross.Па ако си пълнолетен, направи и един тест-драйв , да видиш , че разход от 2/100 няма .
Берлингото не го мисли- прави си 180 с 5 човека и 1 кубик бакаж, без да ме боли сърцето за разхода.
Коментиран от #30, #32
07:08 03.11.2023
30 Мхм
До коментар #29 от "дрън-дрън":
А ми то и разход 6.7 няма.07:37 03.11.2023
31 Мхм
До коментар #28 от "Педигри":
А ми в град със сигурност не.С тва висене по задръствания как я мислиш може ли според тебКоментиран от #44, #46
07:38 03.11.2023
32 Мхм
До коментар #29 от "дрън-дрън":
Зареди си батерията напълни си резервоара и виж дали няма разход 2/100 смешник.Дизеламумре и продажбитр в цяла европа го доказват свиквай07:39 03.11.2023
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 дрън-дрън
Коментиран от #35
08:44 03.11.2023
35 Мхм
До коментар #34 от "дрън-дрън":
Сельо гледам че верно приказваш дрън дрън тоест пълни небивалици.Плъг ин хибрида мога до 100км зависимост от марка модел и тн да си карам само на батерия и там разхода на гориво е нула.А иначе 5.1 на 100 ти дава 14.80 лева на 100км средна цена 2.90 за литър дизел сложи си газ и 10 да ти харчи на 100 пак ти излиза 12 лв за 100 км при 1.20 литър газ.Айде бегай че усмърде всичко.Коментиран от #36, #39
08:49 03.11.2023
36 Селъо
До коментар #35 от "Мхм":
ще викаш на съселяните си. Разбирам напълно, че си скъсаняк, който кара на газ един път седмично и нова кола няма да види в този си живот. Като си позволиш да си купиш хибрид за над 100К лв, тогаз давай наклон кое как е.Коментиран от #37
09:14 03.11.2023
37 Мхм
До коментар #36 от "Селъо":
Хаха дизелджия да вика на друг скъсак е смехотворно при положение че точно дизелджиите си купуват дизел да пестат айде селски бегай да нахраниш кокошките.09:22 03.11.2023
38 тъй шъй
До коментар #23 от "дрън-дрън":
Като имаш под ръка фалшификат на хибрида може да е така. Съвсем друго ще показва истинския, оригинален хибрид. въпрос на грешен избор.Коментиран от #42
09:22 03.11.2023
39 Този коментар е премахнат от модератор.
40 тъй шъй
09:35 03.11.2023
41 Като
До коментар #15 от "Мхм":
Да ти кажа че аз карам дизел и гори точно 5 градско и ако не вярваш ч е толкова може един облог да направим срещу 1000 лева.Дай си номера да се чуем10:46 03.11.2023
42 глупости
До коментар #38 от "тъй шъй":
Няма "фалшив" хибрид. Мекият хибрид намалява много разходът на бензин в града, но все още не постига икономичността на дизела. Всичко това разбира се с цената на чувствително усложняване на силовия тракт и повишаване на изискванията към поддръжката.Коментиран от #43
12:25 03.11.2023
43 тъй шъй
До коментар #42 от "глупости":
Всичко, различно от Тойота е фалшив хибрид. Бях принуден да го кажа, поради незнанията Ви. Мек хибрид е старт-стоп система- там няма почти никаква икономия на бензин в града. Бъркате термините. Вероятно имахте предвид пълен хибрид. Той дава огромна икономия в града и значителна икономия извънградско. Има чувствителна икономия и при магистрално каране. Но става въпрос за Тойота. Защо е така при Тойота е въпрос на друг урок. Не вярвам да го разберете от показаните посредствени знания. Иска се учене.12:40 03.11.2023
44 Този коментар е премахнат от модератор.
45 Гражданин
Коментиран от #47
13:59 03.11.2023
46 Мъхчеее
До коментар #31 от "Мхм":
кога и къде!??? Всичко друго са празни прилазки!!!14:27 03.11.2023
47 Сравни
До коментар #45 от "Гражданин":
го с какво???14:28 03.11.2023