През ноември общият обем на автомобилния пазар надхвърли осем милиона коли, 2.9 милиона от които са продадени в Китай. Така Китай заема повече от една трета от световния пазар. През последния месец на есента продажбите в Китайската народна република са скочили с 25.5 процента, а ръст има при продажбите на автомобили в САЩ, Южна Америка, Западна и Източна Европа.
Според LMC Automotive продажбите на автомобили в Китай възлизат на 2.935 милиона единици през ноември, което е рекорд. Освен това за първи път продажбите на превозни средства с нова енергия (NEV) в страната надхвърлиха границата от 1 милион единици и достигнаха 1.03 милиона броя. Това се случи благодарение на отстъпките, предлагани както от самите производители на автомобили, така и от дилърите.
В САЩ през ноември са продадени 1.227 милиона нови коли, което е с 8.9 процента повече от година по-рано. В Западна Европа през миналия месец са продадени 1.105 милиона единици, което съответства на увеличение от 5.5 процента. Продажбите на автомобили в страните от Източна Европа са се увеличили с 37.6 на сто и възлизат на 359 100 броя.
В Южна Америка през ноември са продадени 235 400 автомобила (+5.3%). Япония (408 100 броя, +8,6 процента), Корея (157 600 единици, +2.7 процента) и Канада (137 700 броя, +11.8 процента) също се споменават сред най-големите световни автомобилни пазари.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ХАХАХА
10:10 19.12.2023
2 Павел пенев
Коментиран от #11
11:44 19.12.2023
3 Нормално
12:26 19.12.2023
4 Забелязахте ли?
В САЩ през ноември са продадени 1.227 милиона нови коли
В Западна Европа през миналия месец са продадени 1.105 милиона единици
Тоест Китай скоро ще продава на месец повече автомобили които се зареждат от контакта, отколкото се продават в САЩ и Европа от всякакви видове. Дали масовото навлизане на електромобилите в световен мащаб вече зависи от Европа или САЩ?
Коментиран от #6
12:44 19.12.2023
5 Как японците ще настигнат китайците
Не да продава едно цяло и пет милиона автомобила на година, А дотогава сумарно да произведе и продаде толкова, защото според тях нямало търсене на електромобили и нямало защо да се занимават с глупости.
До 2030 година целта на toyota е да продаде 3,5 милиона електромобила, като вече е продала няколко стотин хиляди от тях. Ако днес нулираме брояча на Китай, на китайския пазар ще са продадени 3,5 милиона електромобила след два-три месеца, а не за 10 години както планира toyota. Кой ли се е объркал за търсенето на електромобили?
12:48 19.12.2023
6 Реално
До коментар #4 от "Забелязахте ли?":
Жълтите железофосфатни батерии (LFP или LiFePO4) се правят от Thundersky още от 1999 година. А преди 15 г. в град Шенжен такситата (BYD e6) и автобусите бяха вече на ток.Коментиран от #9
13:01 19.12.2023
7 честито
13:15 19.12.2023
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 китайски трошляци
До коментар #2 от "Павел пенев":
Германското качество е недостижимо! Китайска нова кола без резервни части и майстори разбиращи ремонта е голям риск!11:34 01.02.2024