1 Февруари, 2024 11:34 2 498 6

Volvo спира финансирането на Polestar

  • volvo-
  • geely-
  • polestar

Шведите прехвърлят тази отговорност на Geely

Volvo спира финансирането на Polestar - 1

Volvo Cars реши да прекрати финансирането на Polestar, като прехвърли отговорността за марката на своя мажоритарен акционер, китайската Geely. Широкото участие на Volvo в Polestar с 48% дял на собствеността се сблъска с критики от страна на анализатори, които го разглеждат като тежест за ресурсите на Volvo.

Zhejiang Geely Holding Group, компанията-майка, която контролира и двете марки, ще предостави допълнително финансиране на Polestar при потенциално преразпределение на акциите, с цел да намали натиска върху Volvo. Geely потвърди ангажимента си да подкрепя изцяло Polestar като независима марка, без това да се отрази на 79-процентното ѝ участие във Volvo.

Това преразпределение на дяловете е в отговор на по-бавния от очакваното растеж на Polestar и по-широкото затишие на пазара на електрически превозни средства, което доведе до рекордно нисък ръст на акциите на Polestar. От излизането си на борсата в САЩ през 2022 г. Polestar постоянно търси финансова подкрепа от Volvo и Geely, като според оценките през следващата година е необходима допълнителна инжекция от 1 млрд. долара, за да поддържа дейността си.

Volvo спира финансирането на Polestar

В отговор на трудните пазарни условия Polestar обяви планове за съкращаване на около 450 работни места в световен мащаб, което представлява около 15% от работната сила. Междувременно Volvo се бори със свои собствени предизвикателства, като започна инициатива за съкращаване на около 1300 работни места с цел намаляване на разходите в световен мащаб. Автомобилният производител се занимава и с проблемите при разработването на софтуера, които доведоха до забавяне на пускането на новите електрически модели EX30 и EX90.

Въпреки тези предизвикателства Volvo отчете по-високи от очакваните оперативни приходи за четвъртото тримесечие, като отчете оперативен приход (без съвместни и асоциирани предприятия) от 6,7 млрд. шведски крони (643,83 млн. долара) в сравнение с 3,9 млрд. крони за предходната година.


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 5 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Селянин

    5 2 Отговор
    Не говори добре за електрокарите. Пореден електрокар производител съкращава хора и е на загуба.
  • 2 Искат ме, мамо

    4 0 Отговор
    Волво и Гийли се карат за Полстар, но всеки вика, "Вземи го ти!".

    Забавно, особено като се вземе предвид, че въпросните Полстар са на практика бутиков производител с някакви си 50-60 хил. бройки на година.
  • 3 браво

    2 3 Отговор
    т.е. волво се отказаха от електрификация - евала

    Коментиран от #5

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.