Alfa Romeo Giulia е напът да претърпи радикална трансформация, като изостави традиционната си форма на седан и се превърне в модерен кросоувър. Споделяйки основите си със следващото поколение SUV Stelvio (очаквано по-късно тази година), преосмислената Giulia ще може да се похвали с по-усъвършенстван интериор, технологии с изкуствен интелект и усъвършенствани системи за подпомагане на водача. След като дизайнът на двата модела вече е финализиран, главният изпълнителен директор на Alfa Romeo потвърди драматичната промяна във формата на Giulia.
Санто Фичили, който ръководи Alfa Romeo и Maserati, разкри в интервю за L'Argus, че Giulia ще приеме „нов дизайн и нов тип каросерия“. Макар да остана потаен по отношение на конкретните детайли, той намекна за споделената със Stelvio платформа, което силно подсказва за по-извисена, подобна на SUV стойка на бъдещата Giulia.
Това обаче не е типичният SUV, а по-скоро елегантен фастбек кросоувър, подобен на дизайна, който наскоро видяхме от други марки на Stellantis в Европа, включително Peugeot и Citroen.
Източници посочват, че Giulia ще приеме обтекаем силует, напомнящ именно на DS 4, Peugeot 408, Citroen C5 X и предстоящата Lancia Gamma. По същество Alfa Romeo не се отказва напълно от характерния си стил, а по-скоро адаптира ДНК-то на седана с остри ръбове, за да привлече вниманието на днешния пазар, жаден за кросоувъри.
Тази дизайнерска еволюция се простира отвъд стила на каросерията. Шефът на дизайна Алехандро Месонеро-Романос потвърди по-рано, че всички бъдещи модели ще се откажат от нецентрираното разполагане на регистрационния номер - промяна, продиктувана от съвременните правила за безопасност на пешеходците. Както Giulia, така и Stelvio ще се отличават и с обновена версия на емблематичната радиаторна решетка, която, както се вижда при Junior, сега се използва като подходящо за електромобили платно за поставяне на графиката на емблемата на Alfa Romeo.
Отвътре Stelvio и Giulia ще се отличават с авангарден интериор, допълнен от усъвършенствана информационно-развлекателна система с изкуствен интелект и по-усъвършенстван пакет ADAS за по-добри възможности за автономно шофиране.
Докато фастбек кросоувърите DS 4 и Lancia Gamma се движат на платформата STLA Medium, новите Alfa Romeo Giulia и Stelvio ще преминат към по-голямата архитектура STLA Large, използвана и от последния Dodge Charger. Въпреки това главният изпълнителен директор на Alfa увери, че италианските модели ще имат свой собствен отличителен характер, като отбеляза, че инженерите са „променили нещата“, за да ги разграничат от американския muscle car.
През 2026 г. Alfa Romeo Stelvio ще бъде първият европейски модел, който ще използва платформата STLA Large. По отношение на задвижванията главният изпълнителен директор Санто Фичили заяви, че „към днешна дата е планирано новото Stelvio да бъде само 100% електрическо. Но ние работим и върху хибридни версии“. Макар че той запази мълчание относно Giulia, може да се предположи, че кросоувърът ще следва подобна мултиенергийна стратегия, предлагайки както електрически, така и хибридни варианти. Това съответства на неотдавнашното отклонение на Alfa Romeo от първоначалния ѝ ангажимент за използване само на електромобили, което отразява по-широка тенденция в рамките на Stellantis.
Производството на Giulia и Stelvio ще продължи в завода в Касино, Италия. Очаква се производството на SUV модела Stelvio да започне през юли 2025 г., след предполагаемия пролетен дебют и преди пазарната му премиера по-късно същата година. Кросоувърът Giulia вероятно ще дебютира някъде през 2026 г.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 таксиджия 🚖
10:30 29.01.2025
2 карчи
Аман от тия джендъpии, сувове, телевизири, изкуствени интелекти.. Бля!
10:31 29.01.2025
3 тъй шъй
10:43 29.01.2025
4 408
11:18 29.01.2025
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 българина
Коментиран от #16
11:52 29.01.2025
7 Дизайнер
12:12 29.01.2025
8 30 г. спортно удоволствие с Алфа Ромео
13:46 29.01.2025
9 Четирилистна детелина
Коментиран от #10, #11
14:12 29.01.2025
10 защо ли
До коментар #9 от "Четирилистна детелина":
Виж им продажбите.17:07 29.01.2025
11 Тоз
До коментар #9 от "Четирилистна детелина":
Те отдавна фалираха и ги прибра ФИАТ, като Ланча. Сега всичките с в общ фалит и ги прибра Стелантис, но и той върви към фалит. Едвам се крепят тези детелини и нямат нищо общо с преди 50-60 години, когато бяха добри в своята си ниша.Коментиран от #13, #14
17:33 29.01.2025
12 Вечна Икона
22:54 29.01.2025
13 Реалност
До коментар #11 от "Тоз":
От гоуфа по добро нема,каза чичо Пешо от Горно Нанадолнище гледайки изчезващата в далечината Алфа Ромео23:01 29.01.2025
14 114 години съвършенство
До коментар #11 от "Тоз":
От кога ги чакате да фалират но не разбирате ли че това няма да се случи ., италианската автоиндустрия винаги е била една от водещите в света и света не може без нея.Коментиран от #15
09:29 30.01.2025
15 Тоз
До коментар #14 от "114 години съвършенство":
Италианската автоиндустрия водеща-много смешно. Че измисли комънрейл за тракторните двигатели добре, но нищо друго водещо, освен странни решения с нискокачествено изпълнение. Ширпотребната им продукция е много зле, по традиция. Отдавна Алфа и Ланча са ширпотреба. Само в главите на шепа фенове, това са икони. В претенциозни пазари като американския, не ги искат въобще. Италия се напълни с японски и корейски автомобили, които са по скъпи от Фиат, той ми говори за водеща индустрия. Повече Яриси от Фиати.Коментиран от #17, #20, #21, #22, #23, #25, #26, #27, #28, #29, #30
12:03 30.01.2025
16 До Българина
До коментар #6 от "българина":
И какви по-точно читави двигатели видя в Джип Аженджър....1.2 3дупков 100 коня другото хибрид за 55 хилки и нагоре..?!14:11 30.01.2025
17 Ти си безнадежден случай
До коментар #15 от "Тоз":
За да мислиш и разсъждаваш трябва да има и със какво!!!15:15 30.01.2025
18 Джузепе Бусо
16:58 30.01.2025
19 Заблудени сте но можете да прочетете
Трицветен списък от иновации, дълъг почти два века - от двигателя с вътрешно горене до LED фаровете. Италианци се гордеят със своите изобретения в автомобилната индустрия. И не само с тях, но специално при колите тази държава е дала наистина много на света. Някои от новостите са част от автомобилите ни до ден-днешен.
Коментиран от #31
18:31 30.01.2025
20 Образовай се малко че си смешен
До коментар #15 от "Тоз":
Двигател с вътрешно горенеВсичко започва през 1853 г., когато Еудженио Барсанти и Феличе Матеучи от Лука патентоват първия двигател с вътрешно горене. Цели 22 години преди Николаус Август Ото, който разработва проекта за разширяването му в областта на автомобилостроенето с подкрепата на Готлиб Даймлер и Вилхелм Майбах. История, която се повтаря повече от век по-късно, когато инженерите на Fiat изобретяват технологията, която революционизира дизеловия двигател.
19:09 30.01.2025
21 Образовай се малко че си смешен
До коментар #15 от "Тоз":
Крачна спирачка1899 г. е историческа година за италианската индустрия: Fiat е основан на 11 юли , който навлиза на автомобилния пазар няколко месеца по-късно . Той го прави с Fiat 3½ HP, първата кола в историята, оборудвана с крачна спирачка, вместо ръчния лост, използван до този момент. Както показва съкращението, той е оборудван с 657-кубиков двуцилиндров двигател с мощност под 4 к.с. Достигна максимална скорост от 35 км/ч.
19:11 30.01.2025
22 Образовай се малко че си смешен
До коментар #15 от "Тоз":
Електрическа системаКогато става въпрос за италиански автомобилни изобретения, името Lancia се появява още през 1913 г. с първата бордова електрическа система, монтирана на сериен автомобил. Това става на Lancia Theta. Тя е първата кола, която може да разчита на клаксон и преди всичко на фарове. Захранвани са от 6-волтова електрическа система. Произведен в 1696 екземпляра, автомобилът се задвижва от двигател, наследен от предишната Lancia Eta, но с увеличен работен обем от 4084 на 4 940 кубика за 70 к.с. мощност и скорост от 120 км/ч.
19:12 30.01.2025
23 Образовай се малко че си смешен
До коментар #15 от "Тоз":
Носеща каросерия и независимо окачванеМоделът, може би най-представителният за гения на Винченцо Ланча , е показан на автомобилното изложение в Париж през 1922 г. И запомнен дори днес като един от тези, способни да променят дизайна: Lancia Lambda. Колата дебютира на пазара през 1923 г., утвърждавайки се със своите иновативни технически решения, съчетани с елегантност. Това е първата кола без конвенционалното надлъжно шаси и първоначално оборудвана с компактен 2120 кубика двигател отпред, произвеждащ 49 к.с.
Мощността се изпраща към задните колела чрез задвижващ вал, разположен в тунел, минаващ надлъжно под купето. В допълнение към носещата каросерия - Lambda дебютира с независимо предно окачване , което е определено по-ефективно от твърдата ос при поглъщане на неравности по пътя.
19:14 30.01.2025
24 Образовай се малко че си смешен
Изобретението също е италианско , патентовано от Елио Трента през 1931 г. като "прогресивна автоматична скоростна кутия". За съжаление, инженерът от Città della Pieve не успява да осребри изобретението си. То е отхвърлено от Fiat , тъй като се смята за противопоказно по отношение на производителност и консумация. Патентът е прехвърлен на американския Oldsmobile, който през 1938 г. разработва четиристепенния Hydramatic, монтиран на милиони автомобили.
19:16 30.01.2025
25 Образовай се малко че си смешен
До коментар #15 от "Тоз":
МиниванътПътуването във времето сред италианските автомобилни изобретения ни отвежда до 1956 г., когато Lingotto предлага на света за първи път миниван, базиран на Fiat 600 . Пристигайки една година преди глобална икона на италианския дизайн - легендарният Cinquino от 1957 г., по-малко грациозният, но по-просторен Fiat 600 Multipla може да побере 6 души. Те са разделени на три реда по две седалки. Multipla споделя междуосието (200 см) и двигателя на стандартния 600 модел с 22 к.с. 243 000 екземпляра са произведени до 1967 г.
19:17 30.01.2025
26 Образовай се малко че си смешен
До коментар #15 от "Тоз":
Деактивиране на цилиндриПетролната криза от 70-те години на миналия век стимулира разработването на решения, предназначени да пестят бензин, успоредно с еволюцията на дизеловите двигатели. Следователно не е съвпадение, че първата система за деактивиране на цилиндри се появява през 1983 г. на Alfa Romeo Alfetta Cem (акроним за електронно управление на двигателя ) след около две години тестване на пътя.
Разработено в сътрудничество с университета в Генуа, електронното управление на двигателя е в състояние да деактивира два от четирите цилиндъра на 2,0-литровия двигател, използвайки данни от контролно устройство с 6 килобайта памет. След като скоростта надхвърли 2800 об/мин (прио коло 100 км/ч) или при отваряне на дросела над 40%, контролният блок позволява използването на четирите цилиндъра за икономия на гориво, която може да достигне 25% при по-добри условия.
19:19 30.01.2025
27 Образовай се малко че си смешен
До коментар #15 от "Тоз":
Дизелов мотор с директно впръскванеГрозно мръсно и лошо. Това са прилагателните, използвани за дизелови двигатели до 80-те години. Нормално приети в други сектори (морски, железопътен или селскостопански), никой не ги иска на автомобили, защото с право са смятани за шумни, лошо работещи и ненадеждни поради силните вибрации.
Репутацията на дизелите започва да се променя благодарение на Fiat . Воден от енергийната криза от 1970 г., компанията разработва първия дизелов двигател с компресор без предкамера , заменен с технология за директно впръскване. Fiat Croma дебютира през 1986 г., базиран на платформата, споделена с Lancia Thema, Alfa Romeo 164 и Saab 9000 . Това е първият автомобил в света, предлаган от 1988 г. с турбодизелови двигатели с директно впръскване. Fiat Croma 1.9 Td id може да се похвали с 92 к.с. без прекомерни вибрации и много подобрена консумация (около 25% по-малко) в сравнение с дизелите със същия работен обем от онова време.
19:21 30.01.2025
28 Образовай се малко че си смешен
До коментар #15 от "Тоз":
Common RailЕволюцията на дизела продължава по оста Италия-Германия дори през 90-те години, когато инженерът Марио Рико от Fiat Group разработва технологията, която все още присъства сред дизеловите автомобили на пазара: Common Rail . Това е система за впръскване под високо налягане с един резервоар за всички инжектори, управляван от електронен контролен блок, който диктува времето за отваряне и затваряне. Изобретението, което кара университета в Перуджа да присъди на Рико почетна степен по машинно инженерство, е вкарано в производство от Bosch.
Немците притежават ноу хауто и ресурсите, за да започнат реализация на пазара. Fiat Group се възползва от двете години на ексклузивност с дебюта на Alfa Romeo 156 с двигателите 1.9 и 2.4 Jtd. Следователно 156 е първият турбодизелов автомобил в света, предлагащ удоволствие от шофирането, сравнимо с това, гарантирано от бензиновите двигатели.
19:23 30.01.2025
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 Образовай се малко че си смешен
До коментар #15 от "Тоз":
Забравих кардана и кръстатото каре кръстени на името на Джулиано Кардани.20:11 30.01.2025
31 Реалност
До коментар #19 от "Заблудени сте но можете да прочетете":
Всичко изброено в статията бледнее пред "успехите" на германците в автомобилното производство и най-вече в лъжите и пропагандата им, че са номер 1 в него!21:47 30.01.2025