Alfa Romeo променя изцяло Giulia, но феновете едва ли ще са доволни

29 Януари, 2025 10:23 2 052 17

  • alfa romeo-
  • giulia-
  • stelvio-
  • кросоувър

Дизайнът ще наподобява този на Peugeot 408

Alfa Romeo променя изцяло Giulia, но феновете едва ли ще са доволни - 1

Alfa Romeo Giulia е напът да претърпи радикална трансформация, като изостави традиционната си форма на седан и се превърне в модерен кросоувър. Споделяйки основите си със следващото поколение SUV Stelvio (очаквано по-късно тази година), преосмислената Giulia ще може да се похвали с по-усъвършенстван интериор, технологии с изкуствен интелект и усъвършенствани системи за подпомагане на водача. След като дизайнът на двата модела вече е финализиран, главният изпълнителен директор на Alfa Romeo потвърди драматичната промяна във формата на Giulia.

Санто Фичили, който ръководи Alfa Romeo и Maserati, разкри в интервю за L'Argus, че Giulia ще приеме „нов дизайн и нов тип каросерия“. Макар да остана потаен по отношение на конкретните детайли, той намекна за споделената със Stelvio платформа, което силно подсказва за по-извисена, подобна на SUV стойка на бъдещата Giulia.

Това обаче не е типичният SUV, а по-скоро елегантен фастбек кросоувър, подобен на дизайна, който наскоро видяхме от други марки на Stellantis в Европа, включително Peugeot и Citroen.

Източници посочват, че Giulia ще приеме обтекаем силует, напомнящ именно на DS 4, Peugeot 408, Citroen C5 X и предстоящата Lancia Gamma. По същество Alfa Romeo не се отказва напълно от характерния си стил, а по-скоро адаптира ДНК-то на седана с остри ръбове, за да привлече вниманието на днешния пазар, жаден за кросоувъри.

Тази дизайнерска еволюция се простира отвъд стила на каросерията. Шефът на дизайна Алехандро Месонеро-Романос потвърди по-рано, че всички бъдещи модели ще се откажат от нецентрираното разполагане на регистрационния номер - промяна, продиктувана от съвременните правила за безопасност на пешеходците. Както Giulia, така и Stelvio ще се отличават и с обновена версия на емблематичната радиаторна решетка, която, както се вижда при Junior, сега се използва като подходящо за електромобили платно за поставяне на графиката на емблемата на Alfa Romeo.

Отвътре Stelvio и Giulia ще се отличават с авангарден интериор, допълнен от усъвършенствана информационно-развлекателна система с изкуствен интелект и по-усъвършенстван пакет ADAS за по-добри възможности за автономно шофиране.

Докато фастбек кросоувърите DS 4 и Lancia Gamma се движат на платформата STLA Medium, новите Alfa Romeo Giulia и Stelvio ще преминат към по-голямата архитектура STLA Large, използвана и от последния Dodge Charger. Въпреки това главният изпълнителен директор на Alfa увери, че италианските модели ще имат свой собствен отличителен характер, като отбеляза, че инженерите са „променили нещата“, за да ги разграничат от американския muscle car.

През 2026 г. Alfa Romeo Stelvio ще бъде първият европейски модел, който ще използва платформата STLA Large. По отношение на задвижванията главният изпълнителен директор Санто Фичили заяви, че „към днешна дата е планирано новото Stelvio да бъде само 100% електрическо. Но ние работим и върху хибридни версии“. Макар че той запази мълчание относно Giulia, може да се предположи, че кросоувърът ще следва подобна мултиенергийна стратегия, предлагайки както електрически, така и хибридни варианти. Това съответства на неотдавнашното отклонение на Alfa Romeo от първоначалния ѝ ангажимент за използване само на електромобили, което отразява по-широка тенденция в рамките на Stellantis.

Производството на Giulia и Stelvio ще продължи в завода в Касино, Италия. Очаква се производството на SUV модела Stelvio да започне през юли 2025 г., след предполагаемия пролетен дебют и преди пазарната му премиера по-късно същата година. Кросоувърът Giulia вероятно ще дебютира някъде през 2026 г.


Поставете оценка:
Оценка 3 от 12 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 таксиджия 🚖

    31 0 Отговор
    "само на ток" - с радост и тъга наблюдавам как продавате всяка бройка ел таралясник на загуба! Дано по-скоро фалирате! Ще ми продавате Алфа и Ланчия СУВ на ток само за 100к+ лв хахахаааа За тия пари всеки ще купи БМВ, Мерцедес на две години. Или истинска кола с двигател за половин цена. Унищожихте най-хубавите марки на Европа - проклети да сте малоумни "менажери" на Стелантис! Поне Фиат да не се бяха групирали с тия джендъри. Оставихте хората в заводите без работа.
  • 2 карчи

    22 0 Отговор
    Не им ли стига традиционния изкуствен интелект на пасажерската седалка, че искат и допълнителен да монтират🙄😅
    Аман от тия джендъpии, сувове, телевизири, изкуствени интелекти.. Бля!
  • 3 тъй шъй

    16 1 Отговор
    Щом един, претендиращ за познавач на автомобилите, си купи нова от тая марка, какво да говорим за масата, които не могат да разберат, че това е Опел-Пежо с променена опаковка и 1.3л. 3-цил. турбо моторче. Е година след като го купи, ще го разкарва и сменя с истински автомобил. Това Стелантис е символ на треторазрядни производители. И продължават с гръмки лозунги и електрификации, вместо да направят един добър двг или върнат стари мотори в производство.
  • 4 408

    12 0 Отговор
    е някакво недоразумение. Изобщо политиката и моделната гама на Стелантис от един момент насам е доста неадекватна. За цени и двигатели да не говорим..
  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 българина

    7 0 Отговор
    концерна с три цилиндъра, добре че крайслер додж и джип са още вътре с истински двигатели .... и италианци и французи ги чакат оптимизации до самия край

    Коментиран от #16

  • 7 Дизайнер

    4 3 Отговор
    Да си наместят табелите където им е мястото, че мого криво така!!!
  • 8 30 г. спортно удоволствие с Алфа Ромео

    12 2 Отговор
    Качиш ли се веднъж на Алфа Ромео всички други автомобилни производители нямат значение.
  • 9 Четирилистна детелина

    6 1 Отговор
    Само Алфа Ромео няма да фалират никога защото имат фенове които разбират от спортни автомобили.

    Коментиран от #10, #11

  • 10 защо ли

    4 0 Отговор

    До коментар #9 от "Четирилистна детелина":

    Виж им продажбите.
  • 11 Тоз

    11 2 Отговор

    До коментар #9 от "Четирилистна детелина":

    Те отдавна фалираха и ги прибра ФИАТ, като Ланча. Сега всичките с в общ фалит и ги прибра Стелантис, но и той върви към фалит. Едвам се крепят тези детелини и нямат нищо общо с преди 50-60 години, когато бяха добри в своята си ниша.

    Коментиран от #13, #14

  • 12 Вечна Икона

    6 3 Отговор
    Alfa Romeo е една от онези автомобилни марки, пред които човек не може да остане равнодушен. Всеобщото споделяно мнение е, че Alfa не е просто име, a религия с много и верни привърженици. Феновете на марката вярват безрезервно в духа и харизмата на италианската автомобилна икона. И в това няма нищо чудно, защото от нейните продукти лъхат страст и жега за разлика от бездушните немски машини.
  • 13 Реалност

    4 1 Отговор

    До коментар #11 от "Тоз":

    От гоуфа по добро нема,каза чичо Пешо от Горно Нанадолнище гледайки изчезващата в далечината Алфа Ромео
  • 14 114 години съвършенство

    1 1 Отговор

    До коментар #11 от "Тоз":

    От кога ги чакате да фалират но не разбирате ли че това няма да се случи ., италианската автоиндустрия винаги е била една от водещите в света и света не може без нея.

    Коментиран от #15

  • 15 Тоз

    2 1 Отговор

    До коментар #14 от "114 години съвършенство":

    Италианската автоиндустрия водеща-много смешно. Че измисли комънрейл за тракторните двигатели добре, но нищо друго водещо, освен странни решения с нискокачествено изпълнение. Ширпотребната им продукция е много зле, по традиция. Отдавна Алфа и Ланча са ширпотреба. Само в главите на шепа фенове, това са икони. В претенциозни пазари като американския, не ги искат въобще. Италия се напълни с японски и корейски автомобили, които са по скъпи от Фиат, той ми говори за водеща индустрия. Повече Яриси от Фиати.

    Коментиран от #17

  • 16 До Българина

    1 0 Отговор

    До коментар #6 от "българина":

    И какви по-точно читави двигатели видя в Джип Аженджър....1.2 3дупков 100 коня другото хибрид за 55 хилки и нагоре..?!
  • 17 Ти си безнадежден случай

    0 0 Отговор

    До коментар #15 от "Тоз":

    За да мислиш и разсъждаваш трябва да има и със какво!!!