12 Февруари, 2024 12:04 7 889 39

Търсенето на електромобили намалява драстично и започва ожесточена ценова война

  • електромобили-
  • отстъпки-
  • цена

Производителите могат да отговорят на намаляващото желание за покупка само с драстични отстъпки

Търсенето на електромобили намалява драстично и започва ожесточена ценова война - 1
Снимка: Shutterstock

Много марки в момента започват да предлагат все по-високи отстъпки за своите електромобили, а защо това се случва - обяснява Михаел Зиглер, президент на Асоциацията на автомобилната индустрия на Баден-Вюртемберг, в интервю за Handelsblatt.

По негови проучвания, дасягащи пазарите на нови автомобили в Германия, Great Wall Motor (GWM) предлага отстъпка от 12 000 евро за малкия автомобил Ora 3, който се продава и у нас и е с електрически пробег от 310 километра. Отстъпките са особено високи и при китайския доставчик BYD.

Тук купувачите на автомобили могат да спестят до 19 000 евро за премиум модела Han . В MG пък всеки електрически автомобил идва с ваучер за електричество на стойност 6 000 евро. И това, според анализаторите е само началото.

Причината за драстичните отстъпки са неуспешните (засега) опити на китайските производителина електрически автомобили да спечелят по-голям пазарен дял в Европа. Доставчици като BYD и GWM в момента представляват само 3.1 процента от общия европейски пазар.

За китайските производители на електрически автомобили обаче е много важно да навлязат на пазара в Европа точно в този момент, тъй като от края на 2024 година Европейският съюз иска да наложи по-високи мита върху вноса на автомобили от Китай.

Надбавката трябва да е от порядъка на 10 - 15 процента. Това е и една от причините производителите на автомобили от Далечния изток да залагат на високите продажби. „Ние сме в началото на ценова война“, прогнозира Зиглер.

Битката за отстъпки не се подхранва само от китайски доставчици. Западните производители на автомобили също вадят червения молив и предлагат солидни отстъпки. Най-пресният пример е Volkswagen. За ID.4 и ID.5 цената в Германия спадна със 7 735 евро.

В момента Dacia продава Spring Electric за 12 750 евро, като отстъпката е 40 процента. Tesla също предлага отстъпка от 5 000 евро (почти девет процента) за Model Y. Затова и цените на немския пазар на електромобили започват да падат.

А щом нещата тръгнат в тази посока в Германия, то неминуемо ще дойдат и в останалите пазари от Европа. Премахването на държавния екологичен бонус за електрически автомобили обаче може да забави драстичното сваляне на цените, но няма как да го спре.

Основното е, че вече електромобилите не се търсят, казва експертът. „Доближава се до нулата.“ Следователно индустрията е изправена пред сериозен колабс след направените огромни инвестиции за електромобили.

Несигурността сред клиентите е голяма, казва Майкъл Крафт, управляващ партньор на дилъра на Mercedes -Benz Neils & Kraft в Гисен, Хесен. Как да се възползвате от спада на цената?

Тези, които се интересуват от закупуването на нов електромобил, в момента могат да получат най- изгодни цени за складови наличности. Това са всички автомобили, които са вече произведени, но все още не са регистрирани.

За да прикрият ценовия дъмпинг, почти всички производители на електрически автомобили основно намаляват лизинговите проценти. Така например Opel предлага SUV Crossland за 33 евро на месец. Следователно потенциалните купувачи също трябва да имат предвид тази опция.


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 18 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Марин

    59 13 Отговор
    Обективен анализ на Радо, браво. Колкото и да се пънат радетелите за пълна електрификация, насила хубост не става и щат-нещат ще се върнат към ДВГ с някое уж много екологично ново синтетично гориво.

    Коментиран от #14

  • 2 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    41 9 Отговор
    "Ледът се пука, дами и господа!"
  • 3 Ами

    53 3 Отговор
    Себестойността на електромобилите е с над 40% по-ниска от на ДВГ. Цените им в момента са абсурдно високи.
  • 4 Стрес

    48 10 Отговор
    На кой му трябва електричка? Къде са станциите за зареждане/? Колко са цените на нови батерии?

    Коментиран от #9, #22

  • 5 истина ти казвам

    44 3 Отговор
    🤣😂😂😂😂Е я нали ви казах!🤣🤣🤣🤣Ел.кочиняците ще изчезнат ако не се появът нов тип батерии! Никой вече не ще да си купува фойерверки за 150К!
  • 6 Абе нещо

    32 3 Отговор
    нещата отиват на зле, като цяло
  • 7 Гост

    19 3 Отговор
    Не върви бизнеса,електричари.Само Мун40 многониковия вярва в ръст на продажбите на електрокарите.
  • 8 интересно

    23 4 Отговор
    Как се включва това в директивата на ЕС след десетина години автомобилите да са само електрически? Отделен е въпрса как ще ги зареждаме всичките.....
  • 9 Правси но

    27 4 Отговор

    До коментар #4 от "Стрес":

    Това е най-малкото. Големият им проблем ненадежността и мега скъпите части и ремонти.
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Видяла жабата коня и тя вдигнала крак

    38 2 Отговор
    Електромобилите са непроложими за българия поради стуктурата на жилищата. Над 60 процента от сградния фонд са панелни бокове със стотици семейства скупчени на едно място.

    Тук не е Америка или Холандия където всеки живее в еднофамилна къща в която можеш да зареждаш електромобил
  • 12 Антон

    26 5 Отговор
    Вероятно е така! Който се е излъгал да си купи такова недоразумение на автомобилостроенето, а именно ел.кола, втори път няма да си купи. Другите шофьори вече имат мнение и няма да се излъжат. Ще започне спад, всъщност вече е започнал , в търсенето на ел.коли / в представителство на топ немски производител в София, не даваха отстъпки или 1-2% за ел.колата им. Последния път когато бях при дилъра ми каза че от раз ми дава 15%// защо ли така? Изсмях му се и му казах да си карат електриките.
    Лошото в спада на търсенето е че ще има повсеместно разваляне на качеството на нормалните двг коло. Всички произсодители са се набалбукали с крвдити за производствено мощносто. Слаби продажби, трудно връщане на кредитоте. Пари трябват! Откъде да го вземат? Кофти материали в новите им коли и по-високи цени.
    Това е!

    Коментиран от #20, #30

  • 13 Техно

    36 5 Отговор
    Ако гласуваме правилно на евроизборите срещу зелената зараза, вероятно и забраната за ДВГ-та след 2035 ще падне...
    И край с тая измишлльотина.

    Коментиран от #17

  • 14 Зомбайо

    27 5 Отговор

    До коментар #1 от "Марин":

    Първите автомобили с ДВГ са били на етанол. Евтино и екологично гориво, отделя се въглероден диоксид и вода. Малко след това в бизнеса се включват големите алчни американски нефтени магнати и етанолът е заменен с бензин.
  • 15 МЪСК 💪🏻

    6 9 Отговор
    При едни намалява, да.
    Вика се ЕСТЕСТВЕН ПОДБОР

  • 16 Клуб КарамЕЛ

    11 19 Отговор
    Къде са станциите? Излез от вас и се огледай

  • 17 Надежда Найденова

    9 21 Отговор

    До коментар #13 от "Техно":

    - Европа има ли нефт?
    - Не.
    - България има ли нефт?
    - Не.
    - Гърнето пуши ли?
    - Яко отрова, направо се мре!
    - Значи мача е свирен, момче.

    - Чади, тресе се, бучи, чупи се, тече, що е то?
    - Пушещо гърне
    - Върви на оцет, олио и пелети, що е то?
    - Кюмбета

    Коментиран от #18

  • 18 Гост

    9 8 Отговор

    До коментар #17 от "Надежда Найденова":

    Пуши кюмбето с което си топлиш колибата.С фотоволтаиците на покрива си зареждаш Теслъта.

    Коментиран от #19

  • 19 Мнение

    24 9 Отговор

    До коментар #18 от "Гост":

    А когато тръгнеш към морето, взимаш ли си покрива с теб, или зареждаш на станции от мрежата (с ел енергия от въглища и петрол)???

    Който им вярва на овладените медии, че съвременните таблети на колела са еко, че са надеждни и че са бъдещето, значи тоз индивид няма нищо на втория етаж!
  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 За конкуренция чувал ли си?

    12 2 Отговор
    Ся кат си толкова отворен,явно паралия се разходи с дилъра си до Китай и виж за кво става на въпрос.Вече всяка пета кола по пътищата им е електрическа.Цените падат,нормално...БУД ще ги закопае и европейските и теслите
  • 22 Ха,ха,ха...вярвай си

    7 7 Отговор

    До коментар #4 от "Стрес":

    Станции у нас има достатъчно за все още малкото на брой собственици на електрички,но трябва повече за в бъдеще.Инак за стара над 10 години тесла,новите батерии вече са в пъти по-евтини в сравнение отпреди 3-4 години,затова вече не е изненада да ги видиш по нашите пътища така като беше навремето.За съжаление засега единствения бедостатък е,че си ограничен от пробега и времето на зареждане.Демек ако трябва да се пътува в рамките на 1 ден от София до Бургас/Варна и обратно няма как да стане.

    Коментиран от #25

  • 23 ТИР

    20 4 Отговор
    Не ме кефят новите ценности,,,,
    Цигари без дим, коли без звук,
    надуваеми жени,многополови и разни други,( зеленини ) които единствено имат за цел да спират едни а да се обогатяват други,,,

    Коментиран от #24

  • 24 Въпрос на избор

    6 3 Отговор

    До коментар #23 от "ТИР":

    И старите ценности си ги има. Въпрос на избор

    Коментиран от #33

  • 25 Напротив

    4 5 Отговор

    До коментар #22 от "Ха,ха,ха...вярвай си":

    Стига се. И със стара P85+ 2014. Може да се направи 15-мин. пауза на Финес Нова Загора или Търново, но се стига и се връща. Да кажем, че цялото нещо е под час повече като време и много повече като кеф и нищо като пари.

    Коментиран от #26

  • 26 Гост

    13 5 Отговор

    До коментар #25 от "Напротив":

    Смехоран дал над 100 к.долара за електрокар,да ми пести от сметката за ток??

    Коментиран от #29

  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Купих си кола на ток !

    10 10 Отговор
    Гледам с презрение разни димящи печки и дори не искам да си преместя дизела мод 2022 ра. Който не е пробвал кола на ток, да не коментира
  • 29 Мрънкаш

    3 1 Отговор

    До коментар #26 от "Гост":

    Вземи си и ти, много е яко. И на Chill mode си пред всички. То е едно галене на тия ДВГ-та, ще кажеш че тунджата 20 лв, а тя без пари. Даже бензинджията ти плаща да караш.
  • 30 БАЙО

    6 1 Отговор

    До коментар #12 от "Антон":

    Точно. Тези коли нямат продаване после.
  • 31 гост

    3 1 Отговор
    Не знам за Германия, но в Норвегия все още се чака по 6-8 месеца за Tesla Y
  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 Себестойността на ev

    1 2 Отговор
    е много по ниска и технологиите на батериите се развиват бързо, така че те ще продължат да поевтиняват. Хората разбират това и изчакват.
    Когато прочета, че няма станции за зареждане се чудя къде живеят тези хора и коя година сме.,.
  • 36 Калкулатор

    1 3 Отговор
    София Бургас разход
    ДВГ 70-80лв
    Ток. 15-20лв
    Ако се наложи дозареждане за 20-30мин. време за едно кафе
    Питам колко хора печелят по 50-60лв. за 30мин. , че толкова много бързат?
  • 37 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 38 зелена сделка за зелен хайвер

    1 0 Отговор
    Да си продават електрическите боклуци, тежащи над 2 тона, на тъпите политици, които измислиха тази партийна повеля!
  • 39 Съдията Дред

    0 0 Отговор
    То и у нас няма никакво търсене, розовите джендъряци с пари вече си купиха, будалите с пари вече си купиха, а други клиенти не е имало. То джендаряци и будали има още, ама тия останалите нямат пари и за билет за автобуса. И тия дето се замисляха да си вземат като градска кола, та поне да паркират спокойно, се отказват като виждат че свършва нощната тарифа, и определено ще е по скъп тока.