Изминаха почти четири години, откакто Audi представи актуалното поколение на S3, което означаваше, че в средата на цикъла компактният модел ще бъде подновен. Новият S3 претърпява забележителна трансформация, която за момента е прикрита под камуфлажно фолио в стила на Audi..
Централно място в обновения S3 заема модернизирана версия на 2,0-литровия бензинов двигател с турбокомпресор. Този четирицилиндров TFSI агрегат сега генерира 329 конски сили и 420 нютонметра въртящ момент. Със значителното увеличение на мощността с 23 к.с. и въртящия момент с 20 Нм в сравнение с доскорошния си аналог, новият S3 се съгласува отлично с механично свързаното специално издание на Volkswagen Golf R 333.
Подобреният двигател се допълва от усъвършенствана седемстепенна автоматична трансмисия с двоен съединител, която може да се похвали с наполовина намалено време за смяна на предавките при ускорение с пълна газ. Ново допълнение е интегрирането на заден диференциал, заимстван от RS3. Макар и да няма специален режим за дрифт, този нов хардуер обещава да повиши динамиката на S3 в завоите, осигурявайки на водачите повишено чувство на увереност и контрол чрез оптимизиране на разпределението на въртящия момент между задните колела.
Отчитайки повишения потенциал за представяне, Audi оборудва фейслифтовто S3 с по-големи спирачки на предния мост. Стоманените спирачки вече са с диаметър 357 мм и увеличена с 4 мм дебелина, която сега е 34 мм. Тези предни дискове са придружени от нови спирачни апарати с две бутала и по-големи накладки, осигуряващи по-голяма повърхност на триене за подобряване на спирачната ефективност. В сътрудничество с Falken, Audi представя и нов комплект гуми с размер 235/35 за 19-цоловите джанти, които осигуряват оптимално сцепление.
Цялостното представяне на фейслифта на S3 е планирано за по-късно тази година, което ще съвпадне с представянето от Audi на обновеното семейство A3. Спекулациите сочат, че гамата двигатели ще отразява тази на наскоро представения фейслифт на VW Golf.
Освен това Audi намеква за предстоящи промени за RS3, които потенциално могат да отключат повече мощност от неговия почитан петцилиндров двигател без необходимост от електрификация. Базираната в Инголщат марка се закани с възможността на двигателя 2,5 TFSI, за да се получи мощност над 400 конски сили.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Някой
12:04 13.02.2024
2 Ханс Кристиан Андерсен
13:45 14.02.2024