18 Февруари, 2024 12:19 77 783 45

Най-надеждният автомобил на всички времена бе върнат в производство

  • volvo-
  • p1800-
  • cyan gt

Volvo P1800 Cyan GT е наследник на легендарното P1800 от 1963 година

Най-надеждният автомобил на всички времена бе върнат в производство - 1

Новото Volvo P1800 беше представено в Швеция. Елегантният ретро спортен автомобил ще се сглобява ръчно и ще се продава за около 650 000 евро. Това се съобщава на сайта на компанията Cyan Racing .

Тази шведска фирма създава състезателни и наточени модели на Volvo. Спортната кола е модерна версия на известното купе Volvo P1800 от 1963 година, което стана известно като най-надеждната кола в историята, защото една от тези коли влезе в Книгата на рекордите на Гинес с пробег от над 5 милиона километра.

Най-надеждният автомобил на всички времена бе върнат в производство

Volvo P1800 Cyan GT (така се казва новата кола) изглежда като своя известен предшественик с елегантния си дизайн, но всъщност е модерен автомобил и всичките му панели на каросерията са направени от карбон. Теглото на купето е само 1 100 кг.

Можете да различите модерното Volvo P1800 по раззутите калници, диодна оптика и 18-цоловите джанти. Салонът е декориран с естествена кожа и скъп плат и е монтирана титаниева предпазна рамка.

Най-надеждният автомобил на всички времена бе върнат в производство

Под предния капак има двулитров турбо двигател от състезателното Volvo S60 TC1. Предлага се във версии с 350 и с 420 к.с. Този мотор се съчетава с петстепенна механична скоростна кутия.

Новото Volvo P1800 Cyan GT също получава самоблокиращ се диференциал, регулируеми амортисьори и големи спирачни дискове с диаметър 362 мм отпред и 350 мм отзад. Автомобилите ще се сглобяват ръчно, а клиентите ще трябва да ги чакат 12-15 месеца.

Най-надеждният автомобил на всички времена бе върнат в производство


Поставете оценка:
Оценка 4.5 от 111 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ловеца на акули

    59 14 Отговор
    Ехааа,купувам два броя.
  • 2 Краси Марков

    75 8 Отговор
    Ще произвеждат само "ръчно" автомобили по 650 000 евро. Останалите да яхват магарето.

    Коментиран от #24

  • 3 За шарани

    57 20 Отговор
    С други думи, само името му е като на оригинала, но то пък и името не било баш същото.
  • 4 така

    74 21 Отговор
    Малко са хората особено родени в НРБ, които имат впечатления, освен чули недочули от Волво от 60-ти и 70-те. Бяха добри коли, но имаха много не добре направени възли. И съответно доста технически проблеми, така характерни за колите от онези години. И съм се возил в модел с този двигател, и съм минал 100х с този мотор. Нищо особено, механично здрав, но лош съединител, тампони, карета, ранен теч от кормилна кутия, рано развалили се релета, дръжки на врати и тн дребни и по-едри проблеми. Списъкът е голям. А и корозия. Става въпрос за ново. Този модел Р1800 би издържало 5 млн с много смени на мотори и ремонти. Въпросът е кой издържа и колко, без ремонт. Марки от 90-те-4-5-600х. без ремонти-това има значение.

    Коментиран от #11, #19, #21, #37

  • 5 Аз бре

    30 4 Отговор
    Ще може ли да измине 5 000 000 км?

    Коментиран от #28

  • 6 Е да де,ама...

    53 8 Отговор
    5 млн км основно заради оригиналния си двигател,който няма как да отговаря на евро 7,пък новия едва ли може да навърти и 300 000 км,ама важното е да отговаря на евроизискванията,нищо че за производството и рециклирането му след 5 млн. на стария двигател де факто въглеродния отпечатък е в пъти по-нисък,тъй като требе се произведат поне 10 нови двигатела,за да издържат 5 млн км!

    Коментиран от #12

  • 7 Тъй ли?

    63 19 Отговор
    Че волво не са ли вече китайски,кви шведски???

    Коментиран от #17

  • 8 В.В.П.

    30 15 Отговор
    Волгата е по добра . Купувам ,20000 лв .
  • 9 В.В.П.

    24 16 Отговор
    Купувам Жигули 1200.61 К.с. .до 5000 лв
  • 10 Даааа....

    44 2 Отговор
    650 000 евраааа .....то направо евтиния ,без пари......точно като по джоба за 80,90%от българите!
  • 11 Жител

    37 35 Отговор

    До коментар #4 от "така":

    Карай Лада и не коментирай Волво смешно е
  • 12 Ветеран от Протеста

    78 20 Отговор

    До коментар #6 от "Е да де,ама...":

    Имах Волво В40....Изкара 200 хиляди с основен ремонт на двигател,три турбини и смяна на почти всичко.Проблема дойде когато навърши 20 години- всичко пластмасово се скапа...Чупи се..Ръжда по орагове...Прехввлена марка.Сега въртя Тойота Корола d4d...320 хиляди двигател 20 годишна - като Нова....Грам масло не харчи,никаква ръжда,пластмасите като нови. С хубаво масло ще изкара и 500 хиляди...ТОЙОТА Е КОЛАТА!!

    Коментиран от #13, #14, #20, #26, #29

  • 13 Ловеца на акули

    31 37 Отговор

    До коментар #12 от "Ветеран от Протеста":

    И като се събудиш си бръкнал с пръст в контакта.

    Коментиран от #23

  • 14 Порно

    31 16 Отговор

    До коментар #12 от "Ветеран от Протеста":

    Купи си нова кола, макар и от масов клас, карай я 300 000 км, продай я, и като направиш финалната сметка, ще си на печалба

    Коментиран от #31

  • 15 До "Факти"

    17 2 Отговор
    Дармон на дармоните
  • 16 Тираджия

    26 2 Отговор
    Май нищо общо няма с оригинала?
  • 17 БАРС

    27 1 Отговор

    До коментар #7 от "Тъй ли?":

    ДА КИТАЙЦИТЕ ГО КУПИХА БЕЗ КАМИОНИТЕ ИМАТ СЪЩО 50 % акции в МЕРЦЕДЕС и 10% СА НА РЕНО 40% ОСТАВАТ НА МЕРЦЕДЕС.
  • 18 незнайко

    17 19 Отговор
    Красота ! Ръчна кутия ВЪРХА ! Не напразно карам ВОЛВО С60 AWD макар и с 304 коня,но е автомат !
  • 19 незнайко

    28 10 Отговор

    До коментар #4 от "така":

    Този мотор 2.0 литра турбо 350 коня излезе наскоро на бял свят ! Кога се вози в такава кола и кога успя да минеш 100 000 км.? Кой в БЪЛГАРИЯ има състезателното Volvo S60 TC1. ?

    Коментиран от #27

  • 20 Бай Тотьо

    21 7 Отговор

    До коментар #12 от "Ветеран от Протеста":

    С корола Е12 1.4 d4d имам 500000.... Само турбина рециклирана на 300 и веднъж дюзи.
  • 21 ВОДНИЯ ДУХ

    24 20 Отговор

    До коментар #4 от "така":

    Не си купувай Волво защото ще те надживее.

    Коментиран от #35

  • 22 Не сте у ред....

    13 17 Отговор
    ....да вдъхваш нов живот на спомен от детството говори за липса на креативност !
  • 23 Иван

    8 2 Отговор

    До коментар #13 от "Ловеца на акули":

    И какво всъщност искаш да кажеш ?!!
  • 24 Иван

    28 3 Отговор

    До коментар #2 от "Краси Марков":

    А бе момче ...всичко е за хората с пари останалите да духат супата !
  • 25 Пилотът Гошу

    43 2 Отговор
    Славчев, тъй като преписвате сляпо, поне чат пат проверявате ли? Каква надеждност, като Волво прекратява договора с Jensen точно заради проблеми?
    Рекордът не е за надеждност, а за пробег с оригинален собственик (1-ви). Както е логично, човекът живее в САЩ, демек има разстояния за изминаване, кара една и съща кола от 1966 до днес и я поддържа фанатично. Естествено, двигателят ѝ е обновяван няколко пъти, както и подвижните части. Трудността е да намериш някой, който ще кара една и съща кола 48 години и ще я поддържа както трябва, не самата кола, или поне не колите от едно време, които са опростени, непретенциозни и двигателите не са напомпени колкото може …
  • 26 УдоМача

    16 1 Отговор

    До коментар #12 от "Ветеран от Протеста":

    Това е колата за тези до 2010-2012. След това става "бегай баце"...
  • 27 Пилотът Гошу

    10 1 Отговор

    До коментар #19 от "незнайко":

    Чукча писател, а?
  • 28 Ха ха

    11 0 Отговор

    До коментар #5 от "Аз бре":

    Колко му е . 50 години по 100 000 на година.Ако 20 дни в мес.работиш, на ден 400-500 км.да въртиш.

    Коментиран от #38

  • 29 Желев

    13 11 Отговор

    До коментар #12 от "Ветеран от Протеста":

    Няма лоша кола направена в Япония!!!
  • 30 Бате Иво

    11 5 Отговор
    И как му сложат адблу и електроника пиши го бегло
    Истината е една 4.6.8.10 или 12 цилиндъра ятмосферно
    ГНП със съответния брой дюзи
    И никакво предкамерно запалване
    Това са джендърски работи
  • 31 Желев

    22 3 Отговор

    До коментар #14 от "Порно":

    Купих Пежо 605 за 6000 лв. На 10 год. За климатик 1200 и още 500 за консумативи и го подарих за 900лв. След 109000 км. Сега имам Ауди А4 1.8 150 кон.от 1998 год. Купих го за 3500 на 172000 ама истински сложих газова за 1000 и още 700 за консумативи, изглежда и върви като нова сега е на 205000 км. Мога да си позволя нова но няма да го направя защото не си струва да я мисля, ще я ударят, откраднат или ще я потроши градушка.
  • 32 Теодор

    4 0 Отговор
    Супер ❤️
  • 33 Aлфа Bълкът

    4 1 Отговор
    Не мога да се сетя на какво ми прилича? Май на ферари моделите от 50-те!
  • 34 Коко Н

    8 3 Отговор
    Към всички "разбиращи"!
    "ВОЛВО е автомобил за отговорни хора!":-Мото на фирмата.
    Моля да не се упражнявате по темата.Не е за Вас.
  • 35 тоз

    0 10 Отговор

    До коментар #21 от "ВОДНИЯ ДУХ":

    Волво бяха здрави когато използваха двигатели на Ауди.

    Коментиран от #39

  • 36 Никой

    9 0 Отговор
    Дата, наистина велика кола , няма Мерцедес няма Ауди . Имам Волво 940 ,от 1995 , на 780000 километра. Работи безотказно. Супер кола
  • 37 Никой

    8 2 Отговор

    До коментар #4 от "така":

    Какво Волво си имал не знам. , а и да говориш за окачване... Карам тази марка от далечната 1984 година. Имах и Амазон
    . Двигатели от 2,3 литра на Волво са най издръжливите във света. Ако си слагаш навреме ново масло, и от добра марка , никакъв проблем един милион километра. А за ръжда можем много да поспорим. Автобояджия съм , от двайсет години и повече съм във Холандия и деветдесет процента поправям тази марка. Нямам впечатление за много ръжди
  • 38 Бай Хуан

    3 0 Отговор

    До коментар #28 от "Ха ха":

    Гледал съм интервю със собственика на колата. Това което каза, че общо взето нищо конкретно не правил по колата освен редовно да сменя маслото и консумативите, т.е. поддържал я доста добре.
    Колкото до километрите каза , че много е пътувал обиколки , ексурзии и т.н. един вид дълги преходи е правил.
    Преди година или 2 се качвах в такси шевролет лацети, бакшиша ми заяви , че е навъртял над 1 милион с колата. Общо взето колата вървеше добре без особени забележки.
  • 39 Бай Хуан

    6 1 Отговор

    До коментар #35 от "тоз":

    Кога пък волво са слагали двигатели на аЛди ?! Виж на рено слагат.
    Не съм видял по-трошлива кола от аЛди !

    Коментиран от #42

  • 40 БАЙО

    1 3 Отговор
    Ми не ма кефи. Може и да си струва парите но и да ги имах пак не бих си я купил
  • 41 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 42 Шматка

    1 0 Отговор

    До коментар #39 от "Бай Хуан":

    ...не само на Ауди, а просто ВАджайнаГруп и става въпрос за легендарните дизели на групата и най-вече 2,4 дизел-мотора. Относно бензиновите ДВГ-та до преди смешната 4та серия всички са производство на Волво. На Волво първият лекоавтомобилен дизелов двигател е D5, преди него дизели правят само за камиони,генератори, лодки и кораби
  • 43 Същият

    6 2 Отговор
    Този автомобил няма нищо общо със стария.А и това с 5-те млн.км малко ми е трудно да предположа какво е останало от оригинала.
  • 44 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 45 Първия ми автомобил в УС

    1 0 Отговор
    беше Volvo 240D. Купих го за 400 долара в движение и куп проблеми вследствие на леки катастрофи и немарливо отношение от предишните собственици. Похарчих още 2400 долара за инструменти и материали докато го стегна както трябва. Части купувах нови от дилър или от автоморгите - според случая. Модела не е спортен но е изключително надежден особено при зимни условия. Вадил съм закъсали полицейски автомобили от преспите, снегорин го затрупа и след три месеца под преспата си стартира като е съм го изгасил преди три минути. Абе надеждна машина.
    А забравих да кажа. По двигателя не съм барал нищо. Не се е налагало.