Хечбекът BYD Dolphin е обновен и ще бъде по-евтин. Китайската компания BYD, която наскоро изпревари Tesla на световния пазар на електрически автомобили, ще стартира продажбите на актуализирания бестселър Dolphin на 23 февруари. Новата му версия, наречена Honor Edition, не може да се похвали със забележими нововъведения в екстериора, а и е със същия двигател. Интериорът обаче вече е по-удобен и батерията е увеличена. Но най-интересното е, че началната цена ще бъде по-ниска, твърдят запознати.
BYD Dolphin в актуализираната си версия получава литиево-желязо-фосфатна батерия с капацитет 60 киловатчаса, която осигурява до 520 километра без презареждане според китайския цикъл CLTC. Моделът с такава батерия вече се предлага в Европа, но сега ще започне и предлагането му в новия модернициран вид и с по-ниска цена.
BYD има няколко подобрения в интериора, от които интерес представляват USB-C порта и панел за безжично зареждане на смартфони с мощност от 50 вата. Предните седалки са оборудвани с вентилационна функция. Размерите на хечбека остават същите: достига 4.1 метра дължина, 1.8 метра широчина и 1.6 метра височина с междуосие от 2.7 метра. Dolphin се задвижва от електрически мотор с мощност 95 конски сили (180 Нм въртящ момент).
Що се отнася до цената, запознати лица съобщават, че тя ще намалее доста с появата на актуализирания модел. За сегашния Dolphin в Китай искат от 104 800 юана или приблизително 13 500 евро по текущия обменен курс. И това не е най-евтиният BYD: цената на наскоро представения седан Destroyer 05 във версията Honor Edition започва от 79 800 юана (малко над 10 000 евро).
Компанията отбеляза, че подобни цени „предизвикват паника сред производителите на автомобили с двигатели с вътрешно горене“, които самата BYD изостави през 2022 г., фокусирайки се върху електрически автомобили и акумулаторни хибриди. Загрижеността относно бързия растеж на китайската автомобилна индустрия наистина нараства: Ford наскоро заяви , че е готов да се обедини с конкурентите си General Motors, за да отвърне на китайците.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Гост
Коментиран от #8, #13
10:55 20.02.2024
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Петър
11:08 20.02.2024
6 Я па чакам
11:14 20.02.2024
7 Мдааммм
Коментиран от #17
11:16 20.02.2024
8 гост
До коментар #1 от "Гост":
Проблема е , че кюмбетата ВЕЧЕ надхвърлят 35-40 000 евро , дори " бюджетните" !! А нали се сещаш какво ще стане , като европейците се уверят , че дори в магазина електричните са по- евтини , да не говорим за после ! И това без субсидии !Коментиран от #23
11:28 20.02.2024
9 Смех в блатото
Коментиран от #10, #11, #12
11:34 20.02.2024
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Сериознооо?
До коментар #9 от "Смех в блатото":
Едно времи (преди 30 години) у нас тъй разправяха и за японските,после и за южнокорейските,ама не фана дикиш.Бринг йор дриймс китайшън ще ги занули всичките!Най- ми е жал за Мъск.Коментиран от #19
12:34 20.02.2024
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 хххх
16:02 20.02.2024
15 Тити
Коментиран от #16
17:43 20.02.2024
16 гост
До коментар #15 от "Тити":
А за какво са ти части , ако идва с 10 години гаранция за 100-150 евро на месец ?? Които ще избиеш само от спестеното гориво ?? И най-вероятно ще я смениш преди да изтече гаранцията ?21:32 20.02.2024
17 гост
До коментар #7 от "Мдааммм":
Ми не , няма да ги занули ,щото който купува Мерцедес , БМВ , Порше и т.н. никога няма да купи китаец !! Тесла може да купи , но не и китаец !! Ще ги купят тия , дето сега карат Киа и Дачия !! Което се оправя много лесно с подходящите данъци и е не повече от 20-25 % от пазара !! И то тази част най-вероятно ще мине на споделени автомобили , щото това е бъдещето в градовете с такси за паркиране по 15-20 евро на час !!Коментиран от #18, #27
21:39 20.02.2024
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Вуйчо
До коментар #11 от "Сериознооо?":
Ето това си го чел някъде в мрежата, казано за щатите и било актуално в края на 70те. У нас японските автомобили винаги са били на почит, а кото излязоха първите корейски се купуваха като топъл хляб спрямо Лада и Москвич дотогава. Корейските изглеждаха като мерцедеси ;) Ти кой набор си всъщност? :)))Коментиран от #20
10:16 21.02.2024
20 Хахаха
До коментар #19 от "Вуйчо":
Когато първата Корола стъпва в Европа журналистите я разкостват защото си е реален шит - прегрява, слаби спирачки, слаба шумоизолация.Първото Хюндай Пони което се внасяше официално в БГ гниеше повече от всичко руско - на 5-тата година праговете вече бяха за цялостна смяна.
10:54 21.02.2024
21 Браво, браво
12:30 21.02.2024
22 Само да кажа
Коментиран от #26
15:03 21.02.2024
23 да да
До коментар #8 от "гост":
Форд фиеста цените започват от 19К евро и не само на фиестата17:47 21.02.2024
24 Когато не си конкурентноспособен ,или
Коментиран от #25
21:04 21.02.2024
25 Реалист
До коментар #24 от "Когато не си конкурентноспособен ,или":
Определено. Времето на жътвата и стригането на овцете официално приключи. Трябва да си много нагъл, за да искаш 6000 лева за обикновен екран като "екстра" и то във времето, когато нямаше инфлация. Сега да забравят. Идват новите властелини на автомобилите07:44 22.02.2024
26 и аз да кажа
До коментар #22 от "Само да кажа":
Купи си нормална кола.23:59 23.02.2024
27 Греешка
До коментар #17 от "гост":
В голяма грешка си 4 мерцедес смених сега си чакам китаеца мерцедес не е това което беше18:24 24.02.2024