20 Февруари, 2024 12:31 21 112 29

Вижте кои са колите, които най-често са с фалшиви показания на километража

  • километраж-
  • манипулиране на данни-
  • превъртян километраж

От съвременните коли най-лесно се манипулират километражите на Mazda, Kia и Toyota

Вижте кои са колите, които най-често са с фалшиви показания на километража - 1

Европейската организация на службите на Пътна полиция (TISPOL), сред обстоен анализ на повсеместното явление за фалшифициране на реални пробег на употребявани автомобили, стигна до заключението, че повечето модели от марките Mazda, Kia и Toyota са най-уязвими от фалшифициране на километражи.

От проучването става ясно още, чие при съвременните модели на BMW пробегът се записва в двадесет различни електронни блока

Това е присъщо и за другите германски премиум марки и значително затруднява работата на измамниците. За разлика от тях, голяма част от корейските и японските автомобили записват данни за пробега само в два или три блока, което ги прави по-лесни за фалшифициране.

Както вече споменахме, най-малко такива точки за записване на пробег има на автомобили от марките Mazda, Kia и Toyota, което прави много по-лесно манипулирането на пробега.

Вижте кои са колите, които най-често са с фалшиви показания на километража

Интересно е също, че при почти всички от по-старите коли с механичен километраж, няма електронни блокове за записване на пробега. При тях показанията могат да се манипулират дори с с помощта на електрическа бормашина, която да върти жилото в обратна посока.

Като цяло по най-груби оценки делът на автомобилите с нереален пробег на вторичния пазар в Европа е около 30%

Превъртането на километражи се прави не толкова често от частните собственици, отколкото от автокъщите. За нашата страна няма такава статистика, но определено този процент е по-голям.

В същото време измамниците предпочитат да връщат километражите най-вече на т.нар. премиум автомобили, тъй като чрез намаляване на пробега могат да печелят повече от такива автомобили. И макар при германските премиум автомобили тази операция да не е от най-лесните, то тя не е невъзможна и определено се прилага.


Поставете оценка:
Оценка 4.5 от 21 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 покрай колите най-много

    6 1 Отговор
    пари се въртят . втора употреба, части , фалшиви пробег и сервизна книжка . даже проверката е с много пари . кат хал хабер нямаха . за гепена продадена и обявена за открадната и хваната кола се чакаше по 15 години . хахаха
  • 2 Гост

    44 2 Отговор
    Всичко което се води нов внос в България е с манипулирани километри.
  • 3 Антон

    45 3 Отговор
    Автокъщите в България, работят с определени хора от представителствата. Тези последните служителки са на комисион от автокъщите. Вие си карате колата за проверка, излизат някои особености, но от сервиза ви казват, че всичко е наред. Вие се радвате, а обективно автомобила е едно 200-300 хил км плюс показанията на киломтетража. Ако посикате писмено становище с подпис и печат ще ви откажат да издатат такова.
    Темата е дълга, но ганя също има вина. На джоба му не отива да кара премиум , но гането иска да се прави на богат и кълве на нов внос премиум марки. Вместо гането да забие една нова кола от нисък или среден клас, той кълве на скъпо. После реве. От мен да знаете , без значение за коли и ли друго става дума: нещо вижда ли ви се скъпо, значи не е за вас.

    Коментиран от #5

  • 4 факуса

    22 18 Отговор
    колкот пари прахосаха да бранят осрайна,щяха да подменят автопарка на ес,но явно климата не е приоритет

    Коментиран от #25

  • 5 До Антон

    34 6 Отговор

    До коментар #3 от "Антон":

    Нова кола от нисък или среден клас за превоз на 5-ма възрастни + багаж на нормална(до 50к лева) цена няма. Всичко друго над 50 бона ново се закупува срещу връщане на ДДС и се кара с нафта "на фирма". Аз няма как като частно лице да извадя 60-70 бона, а и не искам да плащам 20% ДДС и да карам новата примерно Зафира с БГ-горива и да я друсам по бг-пътищата. А съм платил примерно 15 бона ДДС на държавата за тоя лукс. Отделно са ти 3 бона на година каско и т.н. и т.н.
    А колата е сериозна необходимост в днешно време - автобуси и влакове са по-скоро екзотика - да видят децата какво е. Затова караме пасати, шарани, и тем подобни бараки на по 600к+ километри, а не щото не искаме ново и сме гьонове да караме дърти кошници

    Коментиран от #6, #8, #10, #11

  • 6 Антон

    14 4 Отговор

    До коментар #5 от "До Антон":

    Не ти ли обясних: нещо вижда ли ти се скъпо, значи не е за теб. Никой не те задължава да си купуваш нова кола.
  • 7 само у нас

    16 3 Отговор
    може да купиш 15 годишна кочина на 115 К километра

    Коментиран от #9

  • 8 дилър

    6 9 Отговор

    До коментар #5 от "До Антон":

    Дачия Логан Extreme HYBRID 140 е чисто нов 7 местен автомобил на цена под 50 000 лева.

    Коментиран от #12

  • 9 Хоризонта

    15 0 Отговор

    До коментар #7 от "само у нас":

    Ти е много близко. И 20г кола може да намериш на 100х км, но няма да струва жълти стотинки.

    Коментиран от #18

  • 10 Защо

    21 3 Отговор

    До коментар #5 от "До Антон":

    Да се купува нов автомобил? Има върнати от лизинг. Европа е малък континент. Информация много. Е, доста помага когато говориш чужд език, но това не е непреодолимо препядствие. В Германия е пълно с употребявани автомобили за препродажба от производителят. Кеф ти БМВ и Мерцедес, кеф ти Тойота или дори Дачия. От производителят са с гарантирани км и дори с гаранция. Да, малко по-скъпо, но буквално е качваш се и караш. Ехооо, вдигнете глави и се огледайте. Интернет е достъпен да всички.
  • 11 Антон

    24 2 Отговор

    До коментар #5 от "До Антон":

    Коли до 50 бона, колкото щеш - тойоти, опели, фордове, дачии, рена, пежа кой знае още колко марки, за които не се сещам
    По мое мение човек трябва да бъде рядко прост и глупав, за да отиде при джамбазите, да им остави 50 бона и да взема една купчина бракувана ламарина, на която не знае кой подред собственик е. Те западно европейците ще да са прости и затова си купуват нови среден клас автомобили вместо някой напилен премиум
    А тези нашенци, даващи по 100+ бона за кола от автокъща вече са психиатрична помощ
  • 12 Дейвид

    17 9 Отговор

    До коментар #8 от "дилър":

    Говорим за автомобил, не за Дачия. Въпросната марка и определението за автомобил са несъвместими. Опитай да караш 200км по нашите пътища нова Дачия и след като слезеш (ако успееш без чужда помощ), сподели как е преживяването.

    Коментиран от #13

  • 13 А бе

    14 0 Отговор

    До коментар #12 от "Дейвид":

    В няколко страни около нас, Дачиите се продават с емблемата на Рено.
  • 14 Перо

    22 0 Отговор
    Хората отдавна не гледат километража, а годината на производство, страната където се е движила колата и някои технически особености.

    Коментиран от #21

  • 15 Шофер

    6 1 Отговор
    Никога несъм гледал киломитраж на кола когато съм я купувал просто не ме интерисува гледам да няма ръжда и да е ефтина
  • 16 Горублянския

    6 0 Отговор
    Най-много се връщат километражите на дизеловите коли, следват бензиновите малолитражки и бензиновите с газови уредби. Най-малко се връщат на големите атмосферни бензинови мотори от V6 нагоре , те са и най-поддържани, тъй като са карани от богати, заможни хора на запад.

    Коментиран от #22

  • 17 Българин

    8 1 Отговор
    Който иска реален пробег, отива в магазина на съответната марка.Сключва си договор за покупко-продажба на фабрично нов автомобил и взема такъв с пробег 3,4-10км.
  • 18 НЕ пиша за колекционерски

    4 0 Отговор

    До коментар #9 от "Хоризонта":

    екземпляри , а за масовката, която се предлага по автокъщите в страната. Познат си купи хонда срв 2 генерация 2007 г. " нов внос от Швейцария" на само на 117 000 км. Е това реално ли е?

    Коментиран от #19, #29

  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Морски

    3 0 Отговор

    До коментар #14 от "Перо":

    Да, и затова като им навъртят 250к за 4 години, и ти я купуваш оттук на под 100к и си доволен, че си ударил джакпота. Когато купуваш употребяван автомобил се гледа всичко, даже и това което не трябва! Има коли на по 10 г., но изглеждат по-добре отколкото 2 годишни, които са смачкани от изцяло градско каране. А пък ти си гледай годината на производство...
  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 себестиян

    4 1 Отговор
    Радо- има памети наречени ROM, RAM, EROM, EEROM, EEPROM така 12 видове това го знаят Японците и Корейците - за Немците не знам щом на много места записвали-. Ако се използва памет от вида при което Само може да се записва върху предишното--- което не може да се промени , да се изтрие , само и само може върху него да се записва . Тогава няма нужда да се записва на толкова места - може на 3-4 места което е достатъчно но да ми хвалиш Немците които имат една от най- лошата електроника . За Японската мога да кажа тяхната е - Без отказна както и Американската, Холандската , Корейската сега и Китайската , Французите са много по добре от Немците те къде са не знам . (повече от 30 години се занимавах с IP , TCP както и с програмиране на микрочиповете) казвам го това не просташки да се хваля за това , искам да подчертая ,че Немските коли са по сигурни срещу преварвани на километрите. В авто къща в Германия имам познат питах го как е с превъртяване на километрите той ми каза - има Закон но никой не го спазва. Попитай защо- усмихна се и ми каза - Нали трябва да ги продаваме на Източна Европа там няма проблеми.
  • 24 пацо

    1 0 Отговор
    колкото по висок клас е колата, толку по фалш са километрите.
  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 родната мафия

    7 0 Отговор
    В България, 99% от предлаганите автомобили втора употреба са с манипулирани километражи! Държавата отсъства! Няма КЗП, няма проверки, няма глоби, няма съдебна система! Кола на 350 хил. км. се продава като на 160 хил. Джамбазите имат яки връзки в КАТ и единствения потърпевш е клиентът!
  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.