21 Февруари, 2024 11:28 8 735 47

Toyota представи европейската версия на Prius, която е най-бързата модификация в историята на модела

  • toyota-
  • prius
Toyota представи европейската версия на Prius, която е най-бързата модификация в историята на модела - 1

Обновената Toyota Prius дебютира във Великобритания. Моделът ще се предлага в конфигурации Design и Excel. Поръчките за него ще бъдат отворени на 4 март, а първите доставки са планирани за юли тази година.

Новият Prius ще се предлага с двулитров четирицилиндров бензинов двигател, допълнен с електрически мотор. Системната мощност на този силов тракт ще бъде 220 к.с. Благодарение на батерията от 13.6 kWh, колата ще може да изминава до 87 км с едно зареждане само на ток.

Toyota представи европейската версия на Prius, която е най-бързата модификация в историята на модела

Ускорението от място до сто отнема само 6.7 секунди. Тази цифра го прави най-бързият Prius в историята. Новият Prius е базиран на модернизираната платформа TNGA. Сега силуетът му е станал по-изтънчен, а размерите му са по-малки.

Дължината на хибрида е по-малка с 46 мм, а на височина - с 50 мм. Междуосието му обаче се увеличава с 50 мм, което осигурява повече място за краката на пътниците отзад. Соларният панел на покрива на автомобила пък осигурява енергия за изминаване на допълнителни 1 250 км годишно с електрическа тяга.

Toyota представи европейската версия на Prius, която е най-бързата модификация в историята на модела


Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 27 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Пловдив

    37 1 Отговор
    Карам приус 3, най здравата кола която съм имал досега.
    А този за разлика от 3 ката има и готина визия.

    Коментиран от #3, #5, #34

  • 2 Коректен

    8 18 Отговор
    Искам да го купя, но като цена ще е колкото две тесли.

    Коментиран от #10, #16

  • 3 авто фен

    2 22 Отговор

    До коментар #1 от "Пловдив":

    Хаха, ти луд ли си, всички предишни Приуси бяха красиви и модерно изглеждащи, този изглежда най-обикновено, особено таблото е като на стандартна кола, което го прави безинтересно. Какви са тия копчета,бутони, какъв е тоя ск.лост, в никой Приус не стърчи скоростен лост като в Лада 5-ца, а бяха с модерни малки джойстикове и с много по-модерни табла и интериори. Приус 4-ката има много по-модерни стопове,фарове, каросерия като дизайн, изглежда като автомобил от бъдещето, а този е хубав, но доста по-стандартен и обикновен.
  • 4 карчи

    24 4 Отговор
    "Ускорението от място до сто отнема само 6.7 секунди"
    Ехааа, евала 👍... ще разплаква "баварци"😂
    Приусът имаше само един недостатък.. външния вид, но вървят, към корекцията му👍

    Коментиран от #6, #7, #17, #30

  • 5 авто фен

    0 5 Отговор

    До коментар #1 от "Пловдив":

    Специално таблото на Приус 3-ка е може би най-красивото и модерно изглеждащо табло от всички Приуси, като в самолет. Таблото на Приус 2-ка също много ми харесва. От 4-ката таблото започна да става по-стандартно.
  • 6 авто фен

    2 15 Отговор

    До коментар #4 от "карчи":

    БМВ-тата имат проблем и това е обикновения им външен вид и всъщност новите електрически поправят тази грешка, докато Приусите бяха красиви и модерни,а сега заприличват на скучна германска кола като бмв и мерцедес. Само Ауди в момента прави красиви и модерно изглеждащи коли в Германия.
  • 7 авто фен

    1 8 Отговор

    До коментар #4 от "карчи":

    Човек, който харесва скучни седани и комбита за картофи от село какво може да разбира от дизайн, та да говориш за външния вид на един от най-модерните като дизайн автомобили Тойота Приус. Разбирам да харесваше не БМВ,а някое спортно купе да поговорим за дизайн, но да говориш за скучни седани бмв и да критикуваш Приус, който изглежда много по-модерно е направо нелепо.
  • 8 Край

    17 3 Отговор
    хибрид само от Тойота. 25 години опит няма никой друг.
  • 9 Само питам

    10 0 Отговор
    Този човечец, с ник авто фен, сигурно трябва да е топ автомобилен дизайнер в някое световно известно студио, например Пинифарина. Доста компетентен и уверено се изказва. Ха браво. Аз пък си харесвам дизайна на Фиат Панда МК1 4х4 и Дайхатсу Куоре след 2008г. Нямам нито една от тези автомобили, но на мен си ми харесват. Хайде сега - питайте ме: Интересува ли ме, наистина какво му харесва на някой друг?

    Коментиран от #11

  • 10 гост

    7 5 Отговор

    До коментар #2 от "Коректен":

    Бе колкото две тесли няма да е , но 1000 % гаранция ще струва ПОВЕЧЕ от чисто електрическите модели на Хюндай и Киа , които са десет пъти по-добри !! А няма да ползва нищо от преференциите им !! Примерно в съседна Румъния електрическата Кона е с 13 000 евра напред !! Така че наистина може Приуса да струва колкото два такива !! Отделно другите предимства !

    Коментиран от #12

  • 11 авто фен

    0 2 Отговор

    До коментар #9 от "Само питам":

    Daihatsu Cuore или Daihatsu Mira както също се продава е много красива малка кола. Но според мен по-красиво е Куоре до 2008-ма, след 2008-ма е малко по-помпозно като дизайн, но пак е модерно. Фиат Панда не я коментирам или с две думи стандартен дизайн, далеч от малката пъргава ракета Куоре и като двигатели , и като дизайн.
  • 12 авто фен

    10 7 Отговор

    До коментар #10 от "гост":

    Еми седни покарай Хюндай Кона и след това Тойота Приус и ще разбереш защо Хюндай е два пъти по-евтин. Този Приус е премиум модел.
  • 13 авто фен

    3 11 Отговор
    Не може кола за 90 000 лева да е с черни пластмасови арки на калниците като този Приус! и със скоростен лост в епоха на ел.автомобили с джойстици и плъзгачи за автоматика, и с копчета на таблото, когато всички модерни ел.автомобили са с тъч скрийн табла .

    Коментиран от #14

  • 14 Малцинствен

    18 3 Отговор

    До коментар #13 от "авто фен":

    Ти сигурно си един от 5мата шофьори на Земята, които се радват на екраните и пипането им в колите. Всички останали, които сме нормални, си искаме точно копчета и лостове. Хаптика и обратна връзка си трябва.

    Мазането и махането с пръсти по и пред таблото си го ползвайте по телефоните докато сте заболи носове в тях. Предполагам ще изплачеш и как си шокиран, че Приуса няма Епъл Карплей примерно. (Заб. авт. Не знам дали има или няма Карплей и Андроид Ауто, просто давам пример.)

    Коментиран от #20

  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Дфен

    1 3 Отговор

    До коментар #4 от "карчи":

    Това рено Меган ще го разплаче тръгнал да разплаква други
  • 18 Нека не са две

    1 7 Отговор

    До коментар #16 от "тъй шъй":

    Но е на цената на една Тесла, а дядо ти Тойода се обясняваше, че произвеждат хибриди, защото на света няма достатъчно батерии за да се произвеждат електромобили, които на всичкото отгоре били много скъпи И затова щял да произвежда евтини хибриди.

    Е както виждаш, ти си единствения вярващ в тази мантра. Уж нямаше достатъчно литий за батерии дори за хибриди и с една батерия за електромобил toyota произвеждала 100 хибрида, а се оказа че още миналата година са продадени над 10 милиона електромобила, които според toyota биха стигнали за 1 милиард хибрида, тоест проблем с наличността на батерии няма, няма и да има. Нито пък хибридите са кой знае колко по-евтини от електромобил и скоро ще станат по-скъпи и по-тежки от чист електромобил.

    Коментиран от #19

  • 19 тъй шъй

    5 0 Отговор

    До коментар #18 от "Нека не са две":

    Малко задълбочаване се иска по повод хибридите. Тойота в огромната част от пълните хибриди използва ник-мет-хидр. батерии. Само в плъгин и нищожна част от фул хибрид използват литиеви. Та нямат никакво отношение към дефицит или каквото там всеки си фантазира на литии. Даже и новите големи хибриди 2.5l са с изпитаните батерии от 25години.
  • 20 авто фен

    1 11 Отговор

    До коментар #14 от "Малцинствен":

    Ти може да искаш да върнат манивелата да си палиш двигателя с манивела за обратна връзка. Това обаче е модерен автомобил със старовремски интериор. Няма защо да са механични копчета като в 77-ма година, като има много по-модерно и елегантно решение с тъч скрийн големи табла, няма защо да стърчи скоростен лост като във Волга като може да има само плъзгач,който не заема излишно място, защото този ск.лост в Приус няма механична връзка, нито обратна връзка, той е ел.свързан, но дизайнерите незнайно защо са решили да ни върнат в миналото при най-модерния си модел след Мирай. Я виж при BZ4X колко е по-красиво таблото, хем че и то не е иделания пример.
  • 21 бай Даньо

    3 0 Отговор
    Велика кола, от 10 години карам брачеда на по предния модел Приус - Lexux СТ 200h , навъртях 330 000км без нито един проблем, оригинална батерия, всичко по итериора е идеалnо, дори тия неща които са нормална поддръжка са по на рядко - масла, спирачки . Подозирам че тия който купуват тоя модел след 10 години някой ще има случай на минали по 1 млн км , на всичко отгоре колата изглежда добре за разлика от предния модел. Много разсъждавах дали да не купя тоя Приус но исках да видя и3гъ3ицата на Мъска и се чудя дали не сгреших но народа е казал боб, боб хубаво но само боб не става .

    Коментиран от #22

  • 22 авто фен

    3 2 Отговор

    До коментар #21 от "бай Даньо":

    Предния модел е по-красив и модерен. А Lexus CT200h е най-красивия хибрид според мен, нисък,широк и красив. Този приус пред него стои като табуретка.

    Коментиран от #24, #26

  • 23 Хм..

    5 7 Отговор
    Влизаш вътре и виждаш Тамагочи. Здрава кола, но таблото, електрониката, ергономията... всичко е на ниво от преди 5 години. Дисплеите им са ниска резолюция и малки, процесорите са някакви базови, менютата са непрегледни. Не са лоши Тойота, но са си кола за масов и непретенциозен потребител, за когото надеждността е на първо място.

    Коментиран от #28

  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 авто фен

    4 0 Отговор

    До коментар #24 от "Добре де...":

    Аз съм 1,73 и са ми много удобни, харесвам коли с ниски тавани,а не да стърчат таваните нависоко като Дачия Логан или Шевролет Авео, изключително грозни табуретки. Ти няма да харесваш и спортните купета, защото ще са ти тесни и с ниски тавани, но това не ги прави некрасиви, напротив. В този смисъл Lexus CT200h има красива стойка- изглежда нисък, с нисък таван и широка следа. Най-лесно се забелязва ако го спреш до Приус, Приуса стърчи по-високо и е по-тесен, говоря примерно за 3-тата генерация Приус,които са такситата green taxi.
  • 26 бай Даньо

    2 0 Отговор

    До коментар #22 от "авто фен":

    Предния модел на Приус е ужасен , просто невероятно грозен по общо мнение не знам какво му харесваш спред мен зевзечиш , но по предния който под капака е като моя СТ е ОК. Но лексуса е друга работа наистина красива кола поне за преди 10 години за това купих нея не Приуса. Материите вътре също имат разлика седлаките от "нюлук" изкуствена кожа не са мръднали въпреки че в началото ги гледах с подозрение защото имах опит с 10 годишни БМВ-та на който седалките са парцали от естествена кожа ...

    Коментиран от #27

  • 27 авто фен

    0 1 Отговор

    До коментар #26 от "бай Даньо":

    Не зевзеча изобщо. Харесвам по-нестандартни дизайни, не мейнстрийм, затова не харесвам немски автомобили, скучни са. Предишният приус ми прилича на космически кораб, много модерно изглежда, не се слива със сивата маса европейски коли. Този е по-стандартен от предишния. Но повечето хора харесват този, това е европейския вкус. Аз предпочитам японския дизайн,а не европейския.А Prius Prime предишния е страхотен, тоест plug in хибрида. Харесвам първия Мирай,а не сегашния,който е много едър и тумбест, стария изглежда по-модерно и много го харесвам. Както разбира се Lexus CT200h, който ми е сред любимите.Много красива кола.Непреходен дизайн.Някак си хем седи спортно,хем луксозно, гениален дизайн.Ниска линия на покрива, тънки стопове, тънки фарове, уникално красиво табло и интериор, няма ск.лост,само джойстик, това е модерен автомобил, интериорът му и сега изглежда по-модерно от този Приус.ВИж средната колзнола на Лексуса колко е просторна и интелигентно направена и виж колко е сбита на този Приус и за капак стърчи скоростен лост като в Корола почти.Вървят назад с дизайна на таблото. Само ми харесва,че е електрически километража, поне това е в традиция на Приус и изглежда hi tech.

    Коментиран от #29

  • 28 авто фен

    0 1 Отговор

    До коментар #23 от "Хм..":

    Ала бала, толкова си и влизал вътре. Хаха ако влезеш в този Прус за 90 000лв. ще видиш,че е доста премиум интериора, друг е въпроса дизайна на интериора на кой му харесва и на кой не. Това че е на ниво отпреди 5, даже преди 10 години бих казал за дизайна на таблото и ск.лост, не за друго по колата.
  • 29 бай Даньо

    2 1 Отговор

    До коментар #27 от "авто фен":

    Интересна птица си ти, германските коли били скучни и грозни!? Всъщност пак по общо мнение единственото добро нещо на германските коли е дизайна другото е траш - ергономика , материали, надеждност , цена , вече и пърформънс след като излязоха Теслите ... За СТ сме на едно мнение , преди 10 години се влюбих в тая кола . Точно ниска , широка , къса ( което я прави стабилно да стои на пътя) изчистени форми , ергономичен интериор и интуитивни контроли .

    Коментиран от #42

  • 30 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #4 от "карчи":

    Моя СУВ с 300 конски сили ускорява за толкова!
    Това да не ти е Мка или РС?
  • 31 123

    0 0 Отговор
    Много сгрешиха от Тойота, никой не е искал по-тясна и по-спортна Приус! Аз лично бих си внесъл от Мексико най-най-евтиния модел на новия Приус - 1.8 двигател 140 коня, чист хибрид без никакви екстри - 300кг по-лек от този с 220коня,и към двойно по-ниска цена! Новия c-hr за Европа и България има същото задвижване 1.8 - 140коня, а за приус ни предлагат само версията за 50 хил евро, която със своя 2.0 150коня двигател (комбинираната с ел.двигателите е 220), харчи повече хориво, този 2.0 е по-шумен при ускорение, колата е 300кг по-тежка от само хибрид приус, който вече го няма в Европа, а навсякъде е 2.0 чист хибрид - отново зле. Само в Япония и Мексико има 1.8 - 140коня приус, като Япония е с десен волан.. но в Мексико с ляв.

    Яко се издъниха този път! Да не говорим , че 4 часа е зареждането на батерията за тези 80км! Ноив 2024 голф ehybrid ще се зарежда за 30 минути, и ще минава 100км (батерията е по-голяма), много се издъниха от тойота с плъг-ин-а този път. И с чистия хибрид, защото навсякъде е 2.0 - по-шумен и по-висок разход - всички с нов приус какъвто ще да е, ако не е 1.8 (а почти никой не е с такъв... само мексико и япония) се оплакват от висок разход спрямо предния им приус (защото повечето това не им е 1-вия приус и не са тъпи).

    Коментиран от #44

  • 32 ТОЗ

    1 1 Отговор
    Дизайна на новия Приус е изключително постижение. Даже гледам, че нова Тесла прилича и явно е взет от Приус. Не трябва да се спори за дизайн. Всеобщо е мнението на хората, че за разлика от старите, с небалансиран, гразнават вид Приуси, новият е еталон за фасон. Вероятно има хора, които харесват Мултипла, но не значи че 100 пъти трябва да кажат колко е хубав този ФИАТ. Този Приус е перфектна алтернатива на елкара. За мен както елкара, така и плъгин е много лошо решение за придвижване. Жалко,че в Европа не продават Приус чист хибрид или научно казано-пълен хибрид.

    Коментиран от #38, #41

  • 33 ТОЗ

    0 0 Отговор
    Лостът за скоростите на новия Приус не е лост, а е джойстик. Таблото е направено така, че да няма нужда от прожектиране на предното стъкло.

    Коментиран от #40

  • 34 Приуско

    1 0 Отговор

    До коментар #1 от "Пловдив":

    Приус 2 е най-здравата...
    Имам 4 такива .
  • 35 Китай мачка

    3 2 Отговор
    Тази Тойота е 43 000 Евро, а BYD Honor Китай 10 000 Евро при еднакви показатели! Кое ще си купите?

    Коментиран от #36, #39

  • 36 Този

    2 1 Отговор

    До коментар #35 от "Китай мачка":

    Отдавна не бях чел толкова безсмислен въпрос. Даже и да си много млад и неопитен, не е нормално да пишеш такива неумности.

    Коментиран от #37

  • 37 Ценообразуване

    0 0 Отговор

    До коментар #36 от "Този":

    За тоз младеж, няма нужда да се хабиш да гониш някакви си манекенки или интелектуалки. Магистралките са в пъти по-евтини, пък и едните и другите все са жени.
  • 38 авто фен

    1 1 Отговор

    До коментар #32 от "ТОЗ":

    Всеобщото мнение на тълпата почти никога не е показателно за това кое е стойностно и кое не. Ти като очевидно не разбираш от дизайн пееш в хора на тълпата. За щастие тълпата със своята естетическа некомпетентност не е творец. Иначе нямаше да има коли като Мазда Миата, Субару SVX, Pontiac Firebird или предните поколения Приус, които са пазарен хит и успех. Не се позовавай на тълпата, нито говори от нейно име, защото това не е в твоя полза, напротив, само изтъкваш естетическата си некомпетентност. Ти и тълпата харесвате мейнстрийм дизайн, сиви скучни седани и комбита, а сега вдигнати табуретки с груб помпозен дизайн, това не е естетика. Предишното поколение Приус беше по-интересно като дизайн, с повече фантазия и седи по-модерно, този е по-стандартизиран като дизайн, може да се хареса на повече хора от тълпата, защото тълпата харесва уеднаквяването, по принцип малко хора от тълпата се замислят тема дизайна, просто гледат да не се различават от другите особено, но това изисква и знания по психология.
  • 39 авто фен

    0 0 Отговор

    До коментар #35 от "Китай мачка":

    Тойотата естествено. Особено като сме наясно с китайските коли що за стока са. Сглобка, фуги, компромисен дизайн и доста повече се трощат пт средното,камо ли от най-здравите коли Тойота. В Китай коли се сглобяват в държавни заводи от хора с ниски заплати, на държавна работа. Всеки що годе запознат със социалистическото държавно производство на коли знае що за коли се произвеждат от социалистически държавни предприятие. Там никой не го интересува как ще сглоби колата, той си е на държавна работа от работника на конвейера до управителя на завода, никой няма частен интерес да го интересува какви автомобили произвежда, държавата превежда заплати.
  • 40 авто фен

    0 0 Отговор

    До коментар #33 от "ТОЗ":

    Ама то прожектиране на предното стъкло се предлага така или иначе. Таблото изглежда много обикновено за high tech автомобил. Виж таблата на предишните Приуси са като в самолет,а това все едно си седнал в обикновено БМВ или Хюндай ,ама не Tucson, който преди фейслифта е с класи по-модерен интериор, за разлика от след фейслифта в момента и той е с такъв обикновен интериор. Лоста ясно ,че е джойстик, но защо дизайнерите го правят да изглежда като ск.лост, което е неестетично и непрактично. Един малък джойстик е по-красив и по-функционален, както малък плъзгач. Примерно погледни плъзгача в Golf 8 или Skoda Octavia, те не слагат лостове, а плъзгачи и е по-естетично и модерно.
  • 41 авто фен

    0 0 Отговор

    До коментар #32 от "ТОЗ":

    И Plug in хибрида е пълен хибрид.... научно казано. Толкова далеч си от науката, колкото и от естетиката.
  • 42 авто фен

    0 0 Отговор

    До коментар #29 от "бай Даньо":

    Общо мнение къде? В твоята среда, във фейсбук,който четеш, в разни авто ревюта, къде? Какво значи общо мнение, много обичам някой да се позовава не на лично,а на общо мнение, и бройлерите имат общо мнение, но то не създава изкуство. Общото мнение далеч не създава изкуство, то е общо, сиво и еднообразно. За да има изкуство, естетика, трябва да има индивидуално мнение, индивидуален поглед, който бяга от подслона на общата съгласност. Дизайнерите по начало са хора индивидуалисти,както всички творци. И в Албания всеобщото мнение е,че Мерцедес е най-хубавата кола, но това далеч не е вярно, всяка социална група се води от общи порядки, но това изобщо не означава,че естетическите й критерии й позволяват да харесва по-модерното като дизайн,а не по-стандартното такова. Склонноста на големите групи хора към изпитаните решения, към това,към което са свикнали се проявява и в трудното приемане на новости като тъч скрийн табла, искат си копчетата или ск.лост,а не плъзгач или джойстик. Хората трудно приемат нещо ново, освен когато вече то прехвърли определен праг на възприемане и стане отново масово, тогава всички започват да се стремят към него. Това се случва сега с Тесла, първо неприемане на новата техника, след това стремеж към тези автомобили като лайфстайл избор на множеството. Дълга тема. И не съм склонен да повярвам,че ще ме разберат повече хора.

    Коментиран от #43

  • 43 бай Даньо

    0 0 Отговор

    До коментар #42 от "авто фен":

    Аз те разбирам говориш за 80% и 20% , само че тука нивото иска по ниско за да направиш все пак някакъв пойнт инак дървена философия ...
  • 44 бай Даньо

    2 0 Отговор

    До коментар #31 от "123":

    Какво имаш предвид чист хибрид който не е plug-in ли? Plug-in хибридите са измислица която ти обещава нещо което го няма. Ако си мислиш че понеже имаш някакъв рейндж само на тока се лъжеш защото ако го караш само на ток батерията има пак едни най много 1000 цикъла заряд-разряд който умножени по 80 км да кажем са 80к км и от там си за нова батерия . Хибрида е умно да се кара като обикновена бензинова кола където батерията помага за 30-40% по нисък разход толкова.
  • 45 тъй шъй

    0 1 Отговор
    Даа, имаме нов проблем с ентусиаст във форума с изобилие от незнание, но изобилие от писания. Тъй нареченият- авто фен. Вероятно е фен на себе си, като се има предвид името. Ако трябва да сме точни се пише фАн а не фЕн. Но това са леки дефицити в чужд език, за разлика от тотален проблем със знанията в областта на автомобилите.

    Коментиран от #47

  • 46 Пиян скот

    1 0 Отговор
    Знаю , знаю , как наша Лада .
  • 47 Знайко

    0 0 Отговор

    До коментар #45 от "тъй шъй":

    Остави го фенчето да се развива. Поне е някакъв вид авангардист и антистадо-тип.
    МОже да е странно но съм съгласен с 80% от казаното от него.
    Преди много години Мицубиши изкара един прототип, който отвътре изглеждаше като космически кораб и естествено веднага го харесах...но уви...никога не стигна до производствената линия. Намесиха се някякави спестовници и мениджъри с 5-ти клас и всичко отиде в канала.
    ...а бях готов да спестявам с години за да си го купя!