Toyota разработва технология за улавяне на въглероден диоксид в задвижвания с водород състезателен автомобил на базата на Corolla, който дебютира миналото лято в петчасово състезание за издръжливост в Япония. Според Automotive News , новото филтърно устройство премахва парниковите газове от атмосферата по време на шофиране.
Технологията за улавяне на въглероден диоксид се състои от два кръгли филтъра - единият в предната част на двигателното отделение, а другият на входа на въздушния филтър, който засмуква 60 литра въздух в секунда. Филтрите, направени от керамичен катализатор, покрит с абсорбент на въглероден диоксид, разработен от Kawasaki Heavy Industries, улавят въглеродния диоксид от въздуха и по-късно го абсорбират в специален резервоар.
Не е необходима допълнителна енергия за отстраняване на въглеродния диоксид, тъй като топлината от двигателя освобождава въглерода от филтрите в течността. След това се абсорбира и се съдържа в алкиламинов разтвор, готов за изхвърляне.
Toyota вярва, че е първата, която тества такава технология, добавяйки към списъка си с инициативи за неелектрически автомобили, за да се бори за въглеродна неутралност, заедно с разработването на водородни състезателни автомобили.
Отбелязва се, че за всеки 20 обиколки тестовата кола Toyota GR Corolla улавя само 20 грама въглероден диоксид, като филтърът трябва да се сменя при всяко спиране в бокса. За сравнение, традиционният бензинов двигател произвежда средно 1500-2000 грама въглероден диоксид на литър изгорено гориво.
Toyota смята, че технологията може да е по-подходяща за камиони, тъй като по-големите филтри ще улавят повече въглероден диоксид от въздуха, въпреки че се очаква да струват повече. „Тази технология за улавяне на въглероден диоксид все още е в много ранен етап на развитие, но ние използваме моторните спортове, за да ускорим развитието ѝ “, каза Наоаки Ито, генерален мениджър на проекта за разработка на автомобили на GR.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Пею
14:31 29.02.2024
2 Бай Джап
Коментиран от #4, #5
14:43 29.02.2024
3 Факт
14:45 29.02.2024
4 Иван
До коментар #2 от "Бай Джап":
Харесваш ли НРБ?14:48 29.02.2024
5 Страхотна новина за теб
До коментар #2 от "Бай Джап":
В състезателен режим този автомобил е изхарчил минимум 20 л гориво за 20 обиколки. Със сигурност е повече но нека да сме оптимисти. При 2000 гр на литър, за състезанието са отделени 40 000 гр въглероден диоксид а феноменалното изобретение на toyota е успяло да събере 20 грама от тях. Мислиш ли че си заслужава и има някакъв смисъл? А какво се е случило с останалите 39 980 грама?Поредната манипулация на toyota за да изглежда екологично.
15:08 29.02.2024
6 Тоз
15:21 29.02.2024
7 Ситрошен
15:32 29.02.2024
8 Стамат
Коментиран от #10, #11
16:13 29.02.2024
9 Селянина с колелото
Коментиран от #19
16:36 29.02.2024
10 Кое му е тъпото
До коментар #8 от "Стамат":
Твоя автомобил колко грама на километър отделя и колко харчи? 100 гр на километър, означават 10 000 гр на 100 км което е 5-6 литра гориво.Коментиран от #15, #16, #17
17:43 29.02.2024
11 Сър
До коментар #8 от "Стамат":
Тъп ли си, кислорода откъде идва?17:52 29.02.2024
12 Николай
17:55 29.02.2024
13 гост
17:59 29.02.2024
14 бай Даньо
18:00 29.02.2024
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Абе
До коментар #10 от "Кое му е тъпото":
Приятел от 1000 гр гориво на километър не можеш да получиш 10 пъти повече СО2 изчислено в грамове. Наистина е тъпо.18:49 29.02.2024
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Ама
До коментар #17 от "Ама":
Приятел не пиши минуси, а се образовай. Това че пишеш минус по отношението на вода , бензин и кога водата тежи 1 кг те излага още повече, защото това те излага още повече. За твое сведение едно време това се учеше по физика в 8 клас.19:04 29.02.2024
19 Гост
До коментар #9 от "Селянина с колелото":
Едно дърво пречиства 22 кг СО2 за година.21:24 29.02.2024
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 В статията
23:48 03.03.2024
22 истина ти казвам
06:48 04.03.2024
23 Буден
13:46 04.03.2024
24 КИРЕ
21:09 04.03.2024