27 Март, 2024 16:26 4 380 20

Последното дизелово Volvo слезе от поточната линия

  • volvo-
  • дизел-
  • xc90

Колата е XC90

Последното дизелово Volvo слезе от поточната линия - 1

Volvo изпълни поетия миналата година ангажимент да преустанови производството на автомобили с дизелови двигатели до началото на 2024 г. Моделът XC90, сглобен наскоро в завода в Торсланда, бележи края на тази ера за шведския автомобилен производител, започнала преди 45 години. Този последен SUV с дизелов двигател, боядисан в синьо, няма да бъде продаден на клиент, а вместо това ще бъде съхранен в музей с историческа значимост. макар че Volvo, под собствеността на Geely, започна да проследява производството на дизелови автомобили през 1991 г. и оттогава е произвело над девет милиона автомобила, действителният брой вероятно е по-висок поради липсата на записи от 1979 г. до 1991 г. Извеждането на XC90 от употреба символизира отказа от дизеловите двигатели - път, който започна с модели като 244 GL D6, първоначално оборудван с шестцилиндров двигател, доставен от Volkswagen и Audi. По-късно Volvo представи свой собствен дизелов двигател през 2001 г. - петцилиндров агрегат, произвеждан в завода в Скьовде. В съответствие със съобщението си от 2017 г. за спиране на разработването на дизелови двигатели, Volvo наскоро прекрати производството на последния си автомобил с дизелов двигател (V60) в Гент, Белгия. След като дизеловите двигатели вече са напълно изключени от гамата, следващата цел на Volvo е да преустанови изцяло производството на автомобили с двигатели с вътрешно горене, като се придържа към амбициозния си план за пълен преход към електрически превозни средства до края на десетилетието. въпреки че Европа в миналото е била крепост за дизеловите автомобили, намаляващото търсене след скандала с емисиите на Volkswagen и по-строгите правила за емисиите накараха автомобилните производители да се откажат от дизеловите двигатели. Инвестирането в съответствие на дизеловите автомобили със строгото законодателство на ЕС се счита за икономически нецелесъобразно на фона на намаляващото търсене на тези двигатели.


Поставете оценка:
Оценка 2.4 от 21 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Гена

    48 2 Отговор
    Като е последния дизелов и после като спрат продажбите или ще възстановят производството на дизелови или ще затворят.
  • 2 Съдията Дред

    29 3 Отговор
    Немците тихомълком дават заден за дизела, особено с големите отклонения в цената на тока, които се наблюдават последните години. На бързите зарядни станции тока стига 1.70 евро, напоследък в Германия дизела се върти около 1,85- 1,90 евро за литър. Другата алтернатива за теслювците е да стоят и да чакат часове на 22 Кв зарядно. Само дето потреблението на ток е 16-22 квч на 100 км, на дизела е 4 до 6 литра на модели , съпоставими на електричките. В сравнение с бензина дизела е на практика наполовина по икономичен.

    Коментиран от #8, #13, #17

  • 3 както казваме в България

    37 2 Отговор
    Кой каквото сам си направи, никой друг не може да му го направи ..... та и волво така смях с тези елетрички ..
  • 4 6925

    36 2 Отговор
    Утре Галин ще пусне статия как "тихомълком" волво отнова са започнали производство на дизели - по примера на мерцедес, ситроен и пежо.
  • 5 Шегобиец

    23 1 Отговор
    Важното е, че Грета е доволна!
  • 6 ще ходят пеша скоро

    19 1 Отговор
    Ще пускат на батериики с дистанционно управление! Дано не започнат да връщат каруците и файтоните като надежни и екологични!
  • 7 истина ти казвам

    30 3 Отговор
    Волвото си е тежко SUV.При разход 15-16 литра бензин градско не знам колко ше е по еко от дизела! Ютиите нема и да ги коментирам!

    Коментиран от #9

  • 8 Ватман

    18 1 Отговор

    До коментар #2 от "Съдията Дред":

    Че то тока навъншна зарядна е около30 ст. на километър.Това е все едно гориш бензин или дизел.Това тук в БГ
  • 9 Гост

    17 2 Отговор

    До коментар #7 от "истина ти казвам":

    Така е. Дизела им е супер ефективен, с компресор в ниските, и после турбо за високите!
    Изключителна отзивчивост, тяга и много добър разход спрямо теглото си!

    Коментиран от #18

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 А50

    10 2 Отговор
    На този етап е голяма грешка
  • 12 Госта

    4 4 Отговор
    Не се интересувам от китайски коли,така че….закривай тези кочини,на които им остана само името
  • 13 СВЕТОСЛАВ ИВАНОВ

    0 1 Отговор

    До коментар #2 от "Съдията Дред":

    Ако те пиона незнам!
  • 14 Разбира се

    9 0 Отговор
    Ще ги възстановят догодина. Като видят анализа на продажбите за 12 месеца без дизелови автомобили и те като Шкода, Пежо, Ситроен, VW и други, ще пуснат тихомълком пак дизелаците.

    Коментиран от #16

  • 15 Ивайло

    7 0 Отговор
    Мечтата на българина ,да купи автомобил с дизелов двигател който за му харчи 5л на 100 км
  • 16 нищо нема да

    0 9 Отговор

    До коментар #14 от "Разбира се":

    възстановят понеже са собственост на китайци!
    Китайците за разлика от гейоевровето не са коне с капаци и добре знаят, че бъдещето е в тока. След 10г. Волво ще са там където ще са и Тесла светлинни години напред пред малоумниците с дизелови двигатели, които за пореден път ще обявяват банкрути и ще вряскат пак държавите да ги спасяват.
  • 17 Коментар

    2 0 Отговор

    До коментар #2 от "Съдията Дред":

    В Германия от няколко месеца обикновеният дизел е около 1.70. Премиум дизел е около 1.85-1.90. Да, има съвременни дизели които харчат 5/100. но няма такъв разход с 180км/ч. Волво….не ги мисля. Китайците няма да паднат по гръб.

    Коментиран от #20

  • 18 и още по

    2 0 Отговор

    До коментар #9 от "Гост":

    добър разход на ремонти по двигателя.
    Тия курници сегашните на са стария легендарен 1.9тди опощан до кокал да няма какво да му се развали толкова.
    Дядката има такова старо зло 1.9тди. стърже вие, ролките ще му изпаднат, шайбите се веят кат на коча мъдята и върви кучето... Но тия сегашните не са здрави като това старо ко..пеле

    Коментиран от #19

  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 1234

    6 0 Отговор

    До коментар #17 от "Коментар":

    Е искаш да кажеш, че електриката го прави при 180 км/ч ли ?
    Нали при 180 км/ч , при тръгване от София, след Пазарджик, трябва да зареждаш с тоя миксер !