30 Март, 2024 13:00 3 720 11

Около 25% от електромобилите, продадени в Европа тази година, ще бъдат произведени в Китай

  • електромобили-
  • китай-
  • проучване

Това сочи проучване на експерти

Около 25% от електромобилите, продадени в Европа тази година, ще бъдат произведени в Китай - 1

В Европа електрическите превозни средства, произведени в Китай, стават все по-разпространени и съставляват значителна част от пазара на ЕПС. Според документ, публикуван от "Транспорт и околна среда", неправителствена организация, която се занимава със защита на екологично чистия транспорт, приблизително 19,5 % от продадените през миналата година в Европейския съюз електрически превозни средства са произведени в Китай. Очаква се тази тенденция да се запази, като през тази година се очаква произведените в Китай електромобили да представляват 25% от пазарния дял на електромобилите в ЕС.

Основните играчи, които внасят в ЕС електромобили, произведени в Китай, включват Tesla и Dacia, както и китайски производители на автомобили като BYD. През последните години темпът на износ на китайски електромобили за ЕС нараства бързо, като от едва 0,4 % от пазара на електромобили през 2019 г. достига 7,9 % през 2021 г.

Макар че произведените в Китай електромобили често се предлагат на малко по-ниски цени в сравнение с произведените в Европа аналози, тази зависимост от вносни превозни средства поставя предизвикателства пред ЕС. Тя води до напускане на капитали от Европа и потенциално възпрепятства иновациите и възможностите за заетост в местната индустрия за електромобили.

За да се справят с тези проблеми, "Транспорт и околна среда" предлага да се увеличат вносните мита за електромобилите, произведени в Китай. Понастоящем ЕС налага 10% вносно мито, но повишаването му до 25% може да има положителен дългосрочен ефект. Това повишаване на тарифите ще насърчи китайските компании да открият заводи в Европа, като по този начин ще се създадат работни места и ще се насърчат местните вериги за доставки на чисти технологии.

С прилагането на тези мерки ЕС цели да ускори локализирането на веригите за доставки на електрически превозни средства и да създаде регулаторна рамка, благоприятстваща растежа на пазара на електрически превозни средства, произведени в ЕС.

В крайна сметка целта е да се подкрепи разширяването на по-широка и по-достъпна гама от ЕПС, произвеждани в ЕС, като същевременно се поддържа здравословна конкуренция в автомобилната индустрия.


Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 17 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Хайл 14/88

    5 3 Отговор
    Ганюф тупак пр03,нали тесла беше на първо място в света,що сега се отмяташ пумияр таков
  • 3 преминаващ

    8 3 Отговор
    производството на батерии от чистите технологии ли автора питам?
  • 4 истина ти казвам

    12 1 Отговор
    Ше станат 100%! Все ми е едно каква марка ше е колата щом всички ше са ютии! Важното е да е по евтина! Ай честито!
  • 5 Антон

    11 4 Отговор
    Е то още ли има шарани, които да искат да си купят електромобил, без значение къде е произведен?
    И електричките и хибридите са едно огромно недоразумение.
  • 6 Настоящият

    11 2 Отговор
    Че то и на днешните коли с ДВГта болшинството части идват от Китай и само някаква финална сглобка не е там.

    Коментиран от #7

  • 7 истина ти казвам

    9 2 Отговор

    До коментар #6 от "Настоящият":

    Има една област във Китай населена със хора наречени Уйгури.Та тия уйгури произвеждали резервни части за Бентли!!! Ти да видиш! Прави сметка за какво става на въпрос!
  • 8 Гост

    8 1 Отговор
    Ще бъдат произведени в Китай, но батериите им ще останат в ЕС. Сигурно така е най-екологично.
  • 9 Бен тен

    4 0 Отговор
    От статията не става ясно Тесла като произведени в Китай ли я пишат или като нещо друго ?
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Лакомията

    4 1 Отговор
    На ,,капиталиста ,, пърдон новите комунисти в
    ЕС ще го затрият тоз иначе добре замислен съюз
    Ще ходим в Китай да им работим на полето ,
    щото затъпяла Европа освен общо работници друго не произвежда .