28 Април, 2024 10:30 10 953 18

Най-накрая Audi извади електомобил с по-голям пробег от този на Tesla

  • audi-
  • q6-
  • e-tron-
  • l

Audi Q6 L може да измине 700 километра с едно зареждане

Най-накрая Audi извади електомобил с по-голям пробег от този на Tesla - 1

Гамата Audi Q6 за 2025 година беше допълнена от удължена L-версия. Електрическият кросоувър беше представен на автомобилното изложение в Пекин, тъй като подобни модели са доста популярни в Китай.

Производството на електрическия автомобил ще започне в края на 2024 година, а подробностите за него бяха разкрити на официалния сайт на Audi. Освен с различни габарити, по колата има и редица други промени.

Най-накрая Audi извади електомобил с по-голям пробег от този на Tesla

Новото Audi Q6 L е със 105 мм по-дълго от стандартния електрически кросоувър – това се вижда от по-големите задни врати. В същото време външните разлики не се ограничават само до това, тъй като кросоувърът има различен дизайн на предната част.

Друга интетерса новост е, че OLED фаровете ще могат да показват предупреждения за други шофьори. Интериорът на Audi Q6 L е станал по-просторен, но стилът му не се е променил. На предния панел са монтирани три дисплея.

Силовите трактове на Audi Q6 L са малко по-различни. Електрическият кросоувър ще се предлага във версии със задно задвижване с 347 конски сили и задвижване на всички колела с 469 конски сили.

Най-накрая Audi извади електомобил с по-голям пробег от този на Tesla

Автомобилът е базиран на платформата PPE, на която се прави и електрическото Porsche Macan. Благодарение на увеличените размери на автомобила става възможно да се инсталира батерия с капацитет 107 kWh.

Така пробегът на Audi Q6 L е увеличен до 700 км. 800-волтовата архитектура пък позволява зареждане електрически автомобил в бърз режим (с мощност 270 kW) до 80% за 25 минути и попълване на пробег от 260 км за 10 минути.

Най-накрая Audi извади електомобил с по-голям пробег от този на Tesla


Поставете оценка:
Оценка 4.6 от 31 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Номерът на китайката

    23 5 Отговор
    Добър маркетинг. Да представиш модела в Китай пробег по китайския цикъл за да го изкараш по-висок от на конкуренцията. 700 км по китайския цикъл се равняват на 500 км по Европейския и 400 км реален пробег по магистралата. Дали е повече или по-малко от Тесла предстои да видим в реалността. Дано да е повече наистина.
  • 2 Ауди

    27 8 Отговор
    След дизелгейт не им вярвам много
  • 3 Бай Иван

    22 6 Отговор
    Тези пробези на км трябва да се тестват само и единствено при зимни условия…..иначе всички имат пробег до луната
  • 4 Гост

    22 4 Отговор
    С колко километра в час?Тесла може да направи 1000 км пробег,но с 40 км/ч.
  • 5 Край

    9 8 Отговор
    немска високотехнологчна ел. кола... хаааааа ха. Това да не е да мааш вурстове и цицорести булки да ти носят халби на Октобърфест. Не е измислено нито направено още такова нещо. Почва се с климатик, телевизор. После правите смартфон и след 15 г. пробвате да направите ел. кола. За самолетостроене и космическа програма им е забранено даже да мислят.
  • 6 Антон

    18 5 Отговор
    Малко разяснения по отношение на ел.колите, без значение от производителя.За правилната експлоатация и надеждност на батерията, според инструкциите й , трябва: 1. да се зарежда до 80%. 2. Да не се оставя разредена. 3. Да се зарежда рядко на бърза зарядна станция. 4. Да не се зарежда всеки ден.
    Е питам ви, струва ли си?
    Да сте чули тези неща да се споделят от производителите, нищо подобно, даже се премълчват, и ако се излъжеш да си купиш електрическо недоразумение, разбираш какво е правилно и какво не е.
    Кажи речи се превръщаш в един роб на електрическото подобие на кола.
  • 7 Георги

    7 8 Отговор
    100 киловата батерия стига за 500 км разстояние по магистрала с 130 км в час.
    Извънградско с 90 до 100 км в час има още 100 до 150 км повече за изминаване.
    Зимата от всичко сметнато по нагоре имате само 80 %.
    Ако решиш да се заиграваш и правиш ускорения които може да са нужни или ненужни сметките падат с 50 %
    Колата е идеална алтернатива е за града и за разстояния до 200 км от изходната точка в 2те посоки. Въпрос на време е конкурентноста да свали цените и тогава ДВГ автомобилите няма да са много нужни.
    А имайки в предвид качеството на горивото което копуваме в БГ и изискванията за добра работа на нови автомобили с всичките им еко датчици, скоро време (когато навъртят над 100 хил км) ще стане меко казано чудо за поддръжка на същите такива.
    Поне за нормалните хора които парите имат значение.

    Коментиран от #8

  • 8 Жорка

    11 5 Отговор

    До коментар #7 от "Георги":

    А какво ще стане с батериите след 100 хил.км
    Жорка а какво ще стане хипотетично когато в София се появат едно 50 хил ел.коли, като станат 100 хил., а 1 млн само в София? Ще зареждаме по списък ли? Виждал ли си как 5-6 тесли чакат в подземието на големия търговски център на бул.черни връх, да се освободи станция, а там май са поне 6 на брой.
    Жорка а знаеш ли че очакванията на автопроизводителите за търсене на ел.коли не се оправдават
    А знаеш ли че имаше статия в този сайт, как поне 60% от сегашните собственици на ел. коли не биха си купили отново такава
    Жорка а как ще коментираш особеноститена батериите засегнати в постта преди твоя
    Жорка вече има достатъшно инфо за ел.колите и хората трудно биха се излъгали

    Коментиран от #9, #10

  • 9 Георги

    5 1 Отговор

    До коментар #8 от "Жорка":

    Прав си че не е за всеки . Трябва да има къде да зареждаш. Но от факти твърдя че цената на тока от 10 сутринта до 16-17 часа към момента е 0 лв. Въпрос на време е да се появят повече и повече станции. Всеки който има излишни мощности от производство ще се радва да ги уползотвори. Там отиваме на свободния пазар и друга тема.
    С тока поне няма да е има нашта прословута алчност за забогатяване в сравнение със собствениците на бензиностанции визирам качество на продукта.

    Батерии, както върви ще се залее пазара и най вероятно ще стане относително лестно подмяната.
    Засега няма много специалисти в тази област, при необходимост ще се появят. Пазар.
    Всичко полека ще си дойде на мястото. А за да разберат хората за каво става въпрос с електричка то трябва да опитат.
    Вярно е че голяма част от първите закупили електрички на високи цени и малък пробег са разочаровани . Но вече говорим за над 100кв батерии.
    Има разлика.
    И истината е че ток от ВЕИ ( най добре собствено производсто) срещу гориво от внос от където и да е няма за какво да се съпоставят.
    Поддръжка за ДВГ никаква.
    Големия минус за сега е голямата надценка на производител и дилър по веригата. Но коли от китай скоро ще залеят пазара. Колко ще са качествени ще видим. Но Ауди Бмв и Мерцедес и всички по малки европейски производители ще берат плодовете на тяхната алчност за това което искат към момента.
    И всичко е начин на избор на живот.
    В София никой не ви кара да се бутате там я. Работете там

    Коментиран от #12, #15

  • 10 Край

    4 4 Отговор

    До коментар #8 от "Жорка":

    1млн ел коли в София никога няма да има.Ел колите ще останат сранително скъпи. Ел кола смислена под 30 хил лева няма даже и втора употреба. Трета няма да има. Индивидуалната мобилност става скъпо удоволствие. Колите с ДВГ просто ще бъдат забранени. От тук ще дойде и еко ефекта.

    Коментиран от #11

  • 11 Край

    5 5 Отговор

    До коментар #10 от "Край":

    А глупостта на българите да правят магистрали, когато развитите нации правят влакове дето се движат по няколко стотин километра в час - край няма. В момента в който бъдат забранени ДВГ колите и стоките вместо на тирове се качат на влакове - тези магистрали ще станат картофени ниви. Никой не ни е виновен че кретаме 20г. след света.

    Коментиран от #13, #14

  • 12 Напълно съгласен

    6 5 Отговор

    До коментар #9 от "Георги":

    Аз имам MG4 от 3 месеца и повече не бих се качил на ДВГ. Гарантирана 7 години или 150000км, 23000€. Преди това имах Пежо 508 с бензиновия мотор 1.6thp на BMW, което купих на 89000кю. За три години и 60000км по късно смених турбо, верига, бензинова помпа високо налягане и сегменти защото гореше масло като Трабант. Общо 4000€ за ремонти. Нокога повече ДВГ, с електричката минавам 300км, идеална за града и околностите, за по дълги разстояния има влакове и самолети...
  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Рйхфйкбгф

    5 1 Отговор

    До коментар #11 от "Край":

    Е, да, освен със законова забрана ел. преходът явно няма да стане. Много прогресивно и либерално - забрани нещо и после разправяй как никой не го иска.
  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Дошо

    3 1 Отговор
    На тези не може да се вярва. Големи мошеници са.
  • 17 1346

    4 1 Отговор
    Нещо не сте разбрали! На Тесла максималния пробег е до следващото зареждане на батериите, а на олимпийския клозет е макс пробег до основен ремонт :))))))
  • 18 Инна

    0 0 Отговор
    🍓 Г­о­­р­­е­­­щ­­­и­ ­м­­­о­­­м­­­и­­ч­­­е­­т­­а­ ­­в­­и ­­о­­­ч­­­а­­к­в­­а­­т 👉 ­­𝗡­­𝗨­­𝟮­­­𝟭­­.­­𝗙­­­𝗨­­𝗡