4 Май, 2024 13:15 5 302 25

Заради намаляващото търсене на електромобили, VW съкращава голяма част от персонала си

  • volkswagen-
  • продажби на електромобили-
  • съкращения-
  • персонал

Продажбите на електрически превозни средства са положителни само в Китай

Заради намаляващото търсене на електромобили, VW съкращава голяма част от персонала си - 1

Volkswagen Group планира да съкрати административния си персонал в Германия, за да повиши рентабилността през 2024 година. Това стана ясно само ден след като отчете рязък спад в печалбата за първата четвърт от годината. Volkswagen предлага около 1 милиард долара бонуси на служители, които решат да прекратят договорите си по-рано.

Доставките за първото тримесечие всъщност са се увеличили с 3% на годишна база, но продажбите на електрически превозни средства са спаднали рязко. Продажбите на електрически превозни средства са положителни само в Китай (+91% спрямо същия период на миналата година) и намаляват в Европа (-24%) и САЩ (-16%).

Компанията отчете приходи от продажби от 75.5 милиарда евро спрямо 76.2 милиарда през първото тримесечие на 2023 г. В доклада Volkswagen цитира "намаляващите обеми на продажбите на електромобили, неблагоприятното състояние на световната икономика, както и увеличаването на постоянните разходи" като причини за скромните резултати за първото тримесечие на 2024-а.

След публикуването на докладите главният финансов директор на Volkswagen Group Арно Антлиц обясни, че компанията трябва да намали разходите и че възнамерява да го направи, като предложи бонуси на всеки служител, който желае да напусне по-рано.

Според информация на Automotive News Europe Volkswagen Group възнамерява да предложи бонуси на редица административни служители, които ще прекратят трудовите си договори предсрочно.

Германският автомобилен производител е заделил 900 милиона евро за бонуси на доброволно напускащи служители, което се очаква да се случи през това тримесечие. В доклада се посочва, че опитен административен персонал, работещ в Германия, може да получи бонус от 50 000 евро в допълнение към обезщетението, което зависи индивидуално от нивото на заплащане и трудовия стаж във Volkswagen.

Съкращенията са част от бизнес стратегията на марката да остане конкурентоспособна със Stellantis и китайските производители на автомобили, които продължават да разширяват присъствието си в ЕС. На първо място, говорим за XPeng, NIO, Geely, BYD и Zeekr.


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 25 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Хахаха

    64 4 Отговор
    От другата седмица в кауфланя и лидъла, при сметка над 200 лева, подаряват електрокар.
  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Българин

    52 8 Отговор
    Германия, въпреки решението да се откаже от руския газ, все още получава синьо гориво от Русия през трети страни. Въпросът е само в количеството. „Германия няма да купува директно руски газ в значителни количества. Но определено косвено, през трети страни“, каза Щефен Котре, депутат в Бундестага от фракцията на "Алтернатива за Германия"

    Коментиран от #5

  • 4 Питане

    27 10 Отговор
    "Volkswagen предлага около 1 милиард долара бонуси на служители, които решат да прекратят договорите си по-рано "- това на човек ли се полага ?!?!?
  • 5 Поговорка

    37 4 Отговор

    До коментар #3 от "Българин":

    Не ме слушай какво ти говоря, а ме гледай какво правя. Така и германците.
  • 6 Конфуций

    52 5 Отговор
    Производителите, в това число и Фолксваген, обясняват постоянно, че електричеството е бъдещето и че ще се откажат от ДВГ. Само че нещо не им излизат сметките и намалява търсенето на електрически коли. Вместо да продължават с тази пропаганда за електрическите коли, най-добре за всеки да има избор да си купи каквото си иска и това да не се използва за оправдание за намаляване на персонала и повишаване на цените

    Коментиран от #7

  • 7 Дедо

    35 5 Отговор

    До коментар #6 от "Конфуций":

    Така е, едно време в заводите имаше електрокари,сега няма - има мото и газ кари. Начи електрокарите са по скъпи.
  • 8 Да, бе

    74 9 Отговор
    Зелената сделка се оказа миризлива кафява сделка... Живеем в ерата на самоубийството на Европа от глупост.
  • 9 Гост

    29 8 Отговор
    Според теслю, адреналинката електричка е точно обратното.Всички клиенти се ориентират към електрокарите и има ръст в продажбите.

    Коментиран от #11

  • 10 Ддд

    53 5 Отговор
    Когато по комунистически начин, се опитат да въведат едни индустрии, се сблъскват с комунистическия фалит.
    Автомобилите с ДВГ, са навлезли благодарение на бизнеса, а не на налагането, както се прави с електрическите автомобили!
  • 11 Има

    26 3 Отговор

    До коментар #9 от "Гост":

    Ама ръста е в Китай
  • 12 Механик

    47 5 Отговор
    Големите играчи ще се наиграят от собствените си глупости.
    Колко трябва да ти е малко пипето, че да не се усетиш че:
    Натрисаш някакъв продук, който хората не го искат - от там се налага да съкратиш персонала- от там следва безработно население (ниска покупателна способност)- следва че още по-малко ще се продава стоката ти- после ново съкращение и така до безкрай/фалит.
  • 13 Леле

    30 7 Отговор
    Германия и един от флагманите и Фолксваген дадоха назадзе още 2014 година когато всички банки минаха под хамерикански контрол. Сега това не е нищо повече от общата картинка. Няма да пиша повече че ще ме изтрият, ама за всеки знаещ какво става там - нищо ново!
  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Реално

    3 19 Отговор
    Сбъркали сте само запетаята в заглавието - трябва да е след VW.
    И преди, и сега Шампион е Игрека!

  • 17 Бах

    17 5 Отговор
    Ама как така, само в Китай нещата с колите и всичко останало вървят нагоре . Нали е комунизъм там .

    Коментиран от #18, #20

  • 18 О.Р.

    7 3 Отговор

    До коментар #17 от "Бах":

    И диктатура!
  • 19 БайБоцимир

    13 2 Отговор
    С тези цени няма как да продават, не са конкурентни. Освен това, дизайнът им не струва - мустакатата кола е далеч от консервативната немска линия, която е следвана повече от Шкода, отколкото от Фолксваген.
  • 20 Елементарно

    12 2 Отговор

    До коментар #17 от "Бах":

    Просто предлагат много повече за парите ти. Как няма да вървят нещата в Китай например този автомобил там струва 8 хиляди евро и се очаква скоро да се внася в Европа на 12 000 евро. Какво предлагат европейските производители за тази цена?

  • 21 Еха де да бях

    7 1 Отговор
    Там , да ме съкратят с 50 к евро.
    100 месечни БГ заплати .
    Тук ме съкратиха след 23 г . В фирмата и не обещетение , даже и четири заплати , редовни не ни дадоха .
    Съдете ни бяха думите на шефа .
  • 22 БОЙКО ДОКАРА МЕРЦЕДЕС И БМВ

    4 1 Отговор
    ПЛЕВЕЛА ФОЛКСВАГЕН , А НЕ ПО МАЛКО ТЪПИЯ КИРО - НЯКАКВА ЕЛЕКТРИЧКА НАПРАВИ В ЛОВЕЧ ..................ЕВАЛЛА ИН ГИ ПРАИМ НА ТИЯ ГАДНИ ГАДОВЕ ЗА КОЕТО !
  • 23 ГОЛЯМ НАПРЕДЪК НА ГЕРМАНИЯ ДНЕС Е ВНОСА

    3 0 Отговор
    НА ГЕНИ ОТ АФГАНИЯ ГЛАВНО ЗА ТЕХНИ-ТЕ ЖЕНИ И МАЙКИ АМА И УЖ ГЕРМАНЦИТЕ ЩЕ НАМАЖАТ ! в англия и холандия е същото , ПОСЛЕДНИТЕ И ИМЕТО И ПОЛА СИ СМЕНИХА !!
  • 24 факуса

    0 0 Отговор
    с те тъпи глезотий и високи цени какво очаквате,нема толкокоз с високи доходи
  • 25 абе тока много поскъпна

    2 0 Отговор
    Одете пеш!

    А аз ще си карам дизела, додето умра.