Пазарът на 7-местни кросоувъри с пробег и цена под 40 000 лева беше обстойно проучен от екипа ни, като сред претендентите в този клас и до тази цена се откроява един сравнително здрав и надежден модел за покупка.
Става дума за Skoda Kodiaq. При закупуване за тази сума можете да разчитате на около седемгодишни екземпляри с пробег до 250 хиляди километра. В същото време тези модели на Kodiaq могат да са, както с предно задвижване, така и със задвижване на всички колела.
Във всеки случай окачването на този модел обикновено е надеждно и не изисква значителни разходи за поддръжка, но някои електронни системи могат да създават проблеми.
Ръчната скоростна кутия се предлага с по-малките по обем двигатели и основно при версиите с предно предаване. Всички останали варианти са с роботи, което може да се окаже основният проблем в този кросоувър, тъй като DSG-тата рядко издържат 150 000 км без смяна на съединители и/или двумасов маховик. И още нещо. Сред двигателите няма такъв с атмосферно пълнене.
Базовите (125, 150 к.с.) двигатели на Kodiaq се актуализират след рестайлинга на модела, където проблемната ангренажна верига е заменена с ремък. Но въглеродните отлагания и отпадъци останаха - производителят позволява разход на масло до литър на 1000 км. Но ресурсът на двигателя не е достатъчен.
Бензиновият двигател 2.0 (180 к.с.) също е подобрен по отношение на надеждността, но чехите са забравили да подобрят живота на веригата за синхронизация и този на маслената помпа, чиито повреди водят до механични повреди.
Най-добрият вариант е дизел 2.0 (150 к.с.). Но също така е малко по-скъп. Въпреки това тази версия си заслужава парите. При нея ще трябва да се борите главно срещу течове, въпреки че течовете са присъщи на почти всички агрегати на Kadiaq, включително на такива от конусната предавка в трансмисията.
Въпреки тези недостатъци, употребяван Kodiaq е едно от най-добрите предложения ако търсите голям кросоувър със сравнително ниски цени на ремонт и поддръжка. А какви екземпляри се продават у нас, можете да видите ТУК.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Да позная ли ?
Коментиран от #11, #56
12:46 07.05.2024
2 Заболя ме главата
12:51 07.05.2024
3 Ицо
12:56 07.05.2024
4 Хубава кола ама шкода!
13:00 07.05.2024
5 Некой си
Вие у ред ли сте?
Окачването било здраво! Глупости! След 3000 км по дупките из Добруджа, биалети и шарнири лопат.
След третата година автоматикът започва да вклюва или само четни или само нечетни предавки - смяна на компютър и хидроблок за скромните 5800 лева.
След втората година - смяна на турбина за смепните 3000 лева.
Излагате се!!!
Коментиран от #6, #20
13:04 07.05.2024
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 лекувам наркозависимост
13:10 07.05.2024
8 Много надежден..
13:13 07.05.2024
9 Хаха
13:15 07.05.2024
10 Дфен
Коментиран от #44
13:40 07.05.2024
11 Пловдив
До коментар #1 от "Да позная ли ?":
Трябва по редовно да си пиеш хаповете...2/3 от хората на тая територия не са виждали 40 бона на куп ...а тая котура е трошачка на париКоментиран от #33
14:03 07.05.2024
12 минзухар
14:47 07.05.2024
13 Демокрацията е лъжа!
Коментиран от #48
15:15 07.05.2024
14 Васьо
16:11 07.05.2024
15 Стифки
16:23 07.05.2024
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Ще гледате Кодиак
Коментиран от #21, #29
16:51 07.05.2024
18 Супер надеждна?
17:15 07.05.2024
19 Добре де
Същото се отнася и за DSG трансмисиите в този модел….да дойде автора и да ми покаже какво и от къде тече!???
18:57 07.05.2024
20 Стига лъга
До коментар #5 от "Некой си":
и писа с този и ника от долу…давай шаси и да отиваме да вадим история на колата от Еура Тек и да видим какво си чакал, какво си доливал и как така си плащал турбина на 2-та година и после и скорости чак….18:59 07.05.2024
21 Прав си
До коментар #17 от "Ще гледате Кодиак":
за тия пари запазен, но базов Супърб 2016-2017-та макс….или добра фейсова Октавия…не РС ест….19:01 07.05.2024
22 Къде отиваш
си мисля или германците са много прости да продават тези Шкоди над 20х Е за кола под 100х км и Евро 6, или българските джамбази са много добри търговци и обират същите коли но на 50% по-ниска цена, или всичкият внос в България е със скрити дефекти и нормалният процес си се върти джамбазина щастлив, клиента и той щастлив че направил добра сделка. Е, след това във форумите се въртят приказките как се чупели тези Шкоди…но, нали сме си по-по-най разбирачи…
20:10 07.05.2024
23 Шкодите
20:19 07.05.2024
24 Владимир
Коментиран от #26
21:04 07.05.2024
25 Милена
Коментиран от #27
21:21 07.05.2024
26 Владко
До коментар #24 от "Владимир":
За какво ти е това грозно подобие на Kodiaq??? Нито върви, нито пробег има….Кои ДВГ са проблемни и с какво???
22:34 07.05.2024
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 Авторе
22:38 07.05.2024
29 Даже и не ги поглеждам
До коментар #17 от "Ще гледате Кодиак":
Нищо друго не става за черни пътища освен няколко модела на Тойота, Нисан , Мицубиши,Сузуки и евентуално Фронтера. Всичко друго е леш и на пътя и извън него да не говорим.Коментиран от #31
22:48 07.05.2024
30 Хитран
Коментиран от #32
00:22 08.05.2024
31 Много силно
До коментар #29 от "Даже и не ги поглеждам":
се съмнявам, че изобщо поглеждаш нещо….факта, че споменаваш тази кола и черни пътища….07:34 08.05.2024
32 Бай Лъган
До коментар #30 от "Хитран":
40000 обезценка на нова кола за 4 месеца-няма такъв филм…07:36 08.05.2024
33 Ауди Б 4
До коментар #11 от "Пловдив":
Шегувкаш се , нали ?!🤭08:03 08.05.2024
34 1234
08:08 08.05.2024
35 Шкода
Та да изкажа мнение на собственик на кодиак от първа ръка, купена нова от Еуратек - вече близо 100,000 км никакви проблеми, само смяна на масло и филтри. Колата е много просторна за габаритите си, събира много багаж, ползвам я редовно дори и с 3-ти ред седалки. Моят е пълен с екстри, които в >10-15 годишен германски "премиум" ги няма. Има прилична динамика, доста по-добра от подобен автомобил със същата мощност произведен преди 20 години. Ако сте селска пръчка и търсите да се надбягвате със съселяните си - това не е вашата кола. Но ако търсите надежден и просторен семеен автомобил - определено е сред най-добрите!
Коментиран от #36, #52
09:49 08.05.2024
36 Баща ти
До коментар #35 от "Шкода":
Въпрос на вкус,посредствена кола за посредствени хора,айде у лево!Коментиран от #61
10:02 08.05.2024
37 Само дето
Коментиран от #62
10:08 08.05.2024
38 Този коментар е премахнат от модератор.
39 КОЙЧО
10:31 08.05.2024
40 Йо Несбьо
Сравнение с офроудърите е неуместно. Шкода никога не е била сред марките, които предлагат типичен офроуд, а само базови възможности да не закъсвате в 10 см сняг.
За парите определено си струва като избор.
10:48 08.05.2024
41 ТОНЧО
10:53 08.05.2024
42 Нагъзи
10:55 08.05.2024
43 Спиди Гонзалес
.... Направо УЖАС. КАТО ЧУЯ ШКОДА ИЛИ ДАЧИЯ и направо тръпки ме ПОБИВАТ.
Коментиран от #49
11:01 08.05.2024
44 Пежо
До коментар #10 от "Дфен":
Теоретично само.Защото новите Дъстър нямат вече дизел...Коментиран от #57
11:09 08.05.2024
45 ВАСИЛ
12:07 08.05.2024
46 Този коментар е премахнат от модератор.
47 Дедо Пене
12:09 08.05.2024
48 Чех
До коментар #13 от "Демокрацията е лъжа!":
Първият превод на шкода е ВРЕДА!!! Чехите имат чувство за хумор... справка - Швейк!!!!12:13 08.05.2024
49 Гледай само
До коментар #43 от "Спиди Гонзалес":
а те не пробият!!!12:47 08.05.2024
50 123
12:53 08.05.2024
51 123
Коментиран от #53
12:54 08.05.2024
52 Много
До коментар #35 от "Шкода":
малко от хората тук ще те разберат... Аз съм с 3-та поред нова и все така си "доливам" масло и "сменям" кутии през 10 000... ама нали съм мазохист...и ми е едно некомфортно вътре, некачествено..."мъка"....12:58 08.05.2024
53 321
До коментар #51 от "123":
Само нови дизели ли висят по сервизите или "премиуми" милионници на налъгани тЕрикати!??? А тояжки с газови слагани в час по трудово, викаш - йок!!!13:00 08.05.2024
54 Селянин с лада
Коментиран от #55
13:08 08.05.2024
55 Знаем ги
До коментар #54 от "Селянин с лада":
и Ладите, карали сме ги... а 200 000 км без отваряне на мотор изкарват ли!???Коментиран от #59
13:33 08.05.2024
56 БАЙО
До коментар #1 от "Да позная ли ?":
Ако беше китайски нямаше да има течове, нито харчове на масло и щеше да е доста по евтин15:58 08.05.2024
57 Дфен
До коментар #44 от "Пежо":
Нищо подобно има 2023 година на много малко километри даже под 40 Хил лв.18:22 08.05.2024
58 Порно
20:54 08.05.2024
59 Съдията Дред
До коментар #55 от "Знаем ги":
Зависи от карането, ако не е душманско, издържа между 250 000 и 300 000 , ладата на баща ми почна да губи мощност някъде към 270 000. Аз имах преди Пежо 308 дизел, купен нов , продадох го на 320 000 км, гледам още го карат и не се оплакват.Пежото не харчеше масло, навремето ладата искаше доливане на литър масло , но на пълен цикъл от 10 000 км, не като тая ламя на хилядарка. Като навъртя километри , ладата взе да гори повече, но не мина 2литра на 10 000 км. Вярно, че цените се вдигнаха доста, но за малко повече пари може да се вземе нова читава кола. 2021 година хванах някаква промоционална кампания и взех Рено Меган дизел за под 30 000. Сега това е спомен от щастливото минало.Коментиран от #63
21:24 08.05.2024
60 Аз съм z
Коментиран от #64
22:48 08.05.2024
61 дедо ти
До коментар #36 от "Баща ти":
"посредствени" са бмв-тата, щото имах такова 10 годишно - най-запазеното измежду 15 други, които гледах и въпреки това през няколко месеца висеше в сервиза - каквото имаше - му се счупи и то за 10 годишна колаи не, не бяха проблем незнайните му километри, а се "чупеха" все разни пластмасови и гумени части - просто от "достолепните" му 10 години, материалът се напукваше и късаше
мерси за "премиум" автомобила!
сега с шкодата нямам грижи, вече 5 години само сипвам гориво и карам!
09:01 09.05.2024
62 личният автомобил
До коментар #37 от "Само дето":
Ще се изненадаш колко много хора си купиха и карат шкода за личен, семеен автомобил. Особено Кодиак такси - може и да има 1-2, но аз лично не съм виждал (в България).За служебни купуват по-малки автомобили - основно за града, най-много среден клас автомобили. Кодиак и да купят служебен (bTV имат такива) - или е за някой шеф, или са обикновено фирми, които не се церемонят с поддръжката - и в двата случая колата ще е поддръжана добре, най-вероятно само с оригинални части.
Но е далеч по-вероятно да попаднеш на личен, семеен Кодиак и това най-вероятно лесно ще си проличи.
Коментиран от #66
09:08 09.05.2024
63 Така де
До коментар #59 от "Съдията Дред":
И след 100-150 хил км вадехме маркуча за картерната вентилация….купето се предаваше много преди това… имах 2103 и после 2107 “корекомска” бордо…предните калници изгниха на 6-7 години… най-доволен съм от полската 125-ца…но това са коли от други епохи и за времето си вършеха доста добре работата…Хора, не говорете небивалици-2.0
TDI CR 140-150-170-184-190 и т.н. версии не горят масло….особено 150-190-240 коня версиите монтирани в Kodiaq…. стига повтаряхте до припадък претоплени манджи за
първите TSI-та….
Карайте, трошете няколко стотин хиляди км такива мотори, тормозете ги пък после пишете харчат ли се, трошат ли се….
09:39 09.05.2024
64 Ти си Х
До коментар #60 от "Аз съм z":
Друго си е 3-литров “премиум” от 2015-та новия фейс на “реални” 297 хил.км със сменени вериги… и всяйа ревизия започва от 5-чка….Kodiaq няма претенции за джип или премиум….просто си върши добре работата…
09:46 09.05.2024
65 За тия пари
10:15 09.05.2024
66 Еми
До коментар #62 от "личният автомобил":
не, не познавам хора с лични Шкоди, точно сувовете им са масови в рентакарите из Европа. А да изръся 50000лв. за употребявано такси или кола под наем, обърсвала задните части на стотици седмично... Не, мерси.12:06 10.05.2024
67 Никси
17:10 13.06.2024