В неотдавнашно интервю за австралийското списание Drive Франсоа Байли, старши вицепрезидент и главен директор по планирането за региона AMIEO (Африка, Близкия изток, Индия, Европа и Океания), потвърди, че Nissan вече не разработва нови двигатели с вътрешно горене (ДВГ).
Бейли заяви: "Нашето бъдеще е електрическото. Няма да инвестираме в нови задвижващи агрегати с ДВГ, това е сигурно". Това категорично изявление означава ангажимента на Nissan към електрическата мобилност и плановете му за постепенно премахване на автомобилите с бензинови двигатели.
Nissan признава, че преходът към изцяло електрическа гама ще отнеме време. За да преодолеят разликата, те ще продължат да използват своята технология e-Power - хибридна система, при която бензиновият двигател служи единствено като генератор за зареждане на батерията, а не за директно задвижване на колелата. Тази конфигурация предлага алтернатива за тези, които се колебаят относно чистите електромобили, като същевременно насърчава електрификацията.
Преминаването към електромобили няма да стане за една нощ, особено в региони с не толкова строги правила за емисиите. Бейли подчертава, че на места като Африка все още се допускат превозни средства, отговарящи на стандарта Евро 2, който бе премахнат в Европа преди години. Nissan ще адаптира предложенията си към регионалните изисквания, което означава, че съществуващите ДВГ вероятно ще бъдат актуализирани, за да отговарят на по-строгите разпоредби, където е приложимо. Това гарантира по-плавен преход за потребителите в развиващите се пазари.
Решението на Nissan да спре разработването на ДВГ и да се съсредоточи върху електрическите превозни средства е важна стъпка в автомобилната индустрия. Въпреки че пълното отпадане на бензиновите автомобили Nissan може да не е незабавно във всички региони, посоката изглежда е ясна.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 2254
Коментиран от #4
13:14 03.06.2024
2 Божеее....
13:17 03.06.2024
3 Уха
13:21 03.06.2024
4 Тойота
До коментар #1 от "2254":
няма друг избор, не може да надмине Тесла и 99% от съществуващите поточни линии са вързани към ДВГ. Само че Тойота няма шанс, и пазарът го казва: Тесла има два пъти по-голяма пазарна капитализация от Тойота. ДВГ е чаоКоментиран от #10, #13
13:21 03.06.2024
5 Свило
13:21 03.06.2024
6 механик
13:22 03.06.2024
7 Един познат
Коментиран от #9
13:24 03.06.2024
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Мнение
До коментар #7 от "Един познат":
И като дойде моментът за нова батерия, ще се прероди отново!Коментиран от #12
13:29 03.06.2024
10 Мнение
До коментар #4 от "Тойота":
Двг е чао ако глобалягите продължат с войните по света и петрола стане непосилно скъп!Иначе ел таблетите на колела, дето често се самозапалват нямат никакъв шанс да станат масови!
Коментиран от #11
13:31 03.06.2024
11 Много
До коментар #10 от "Мнение":
неандертлско мислене. Светът се развива, колкото и да ви е яд вас дето карате още на метан. В момента съм в Корея, един от основните производители на коли в света. Досега всеки 4 от 5 таксита в които съм се качвал са електрички Hyundai ioniq5, това е като изтребител (отделно бакшишите тук карат по-диво и от нашите). Щом и таксиджиите се ориентират натам, и то в страна огромен производител на ДВГ коли, тенденцията е ясна.Коментиран от #15
13:39 03.06.2024
12 Батериите
До коментар #9 от "Мнение":
се развиват, стават все по-евтини, с все по-голям пробег (китайците вече тестват 2000км пробег!), все по-безопасни, все по-леки и тн. Индустрията е в началото още. Тепърва се изгражда зареждаща инфраструктура, която в момента е ужас, но след 5 години ще е друго. Всеки ще си зарежда колата в гаража нощем, или в паркинга. Няма да има нужда от бензиностанции.Коментиран от #14
13:47 03.06.2024
13 Борсаджия
До коментар #4 от "Тойота":
Кой пазар го казва това, че Тойота или който и да е съществуващ автопроизводител няма шанс? NYSE и Nasdaq? Тойота напоследък се хвалят с рекорди по продадени бройки, приходи и печалба. Уолстрийт не е точно "пазара" за добро или лошо.Допреди 6 месеца всички производители бълваха новини как повече няма да правят ДВГ-та, как през следващите 5-10 години ще пускат по 50-100 електрически модела на година, как инвестират в този или онзи стартъп за революционни батерии и т.н., и т.н. Последният месец-два "риториката" се промени - ще правим хибриди, щото само те се харчат към настоящия момент! Нерде Ямбул, нерде Станбул.
Така, както преди години всички чакахме Тесла да фалира, пък тя издрапа, сега е доста прибързано да погребваме ДВГ-то и произвеждащите го. Което прави изказването на тоз млазеж от Нисан да звучи доста несъстоятелно. Не, че на него му дреме за моето мнение.
13:54 03.06.2024
14 Мечтиииии
До коментар #12 от "Батериите":
И от единия кран на чешмата ще тече мед, а от другия масло, но като ги пуснеш и двата едновременно ще тече бира, нали?13:55 03.06.2024
15 Баща ти
До коментар #11 от "Много":
И като се събуди,чаршафът мокър!!!16:35 03.06.2024
16 Ото
14:13 04.06.2024