4 Юли, 2024 18:36, обновена 5 Юли, 2024 08:09 30 845 37

Тествахме най-проходимия Ford. Вижте и колко струва у нас

  • ford-
  • bronco-
  • тест

Европейската версия на възродената офроуд икона Bronco е вече на родния пазар

Тествахме най-проходимия Ford. Вижте и колко струва у нас - 1

Прероденият офроуд авантюрист Ford Bronco вече се предлага и в Европа, а екипът ни направи обстоен тест драйв на тази европейска версия, като голяма част от него премина извън асфалта. Първоначалните ни впечатления са повече от отлични що се отнася до проходимост, но колата, като всяка друга, си има и своите недостатъци. Ето и как видяхме новото Bronco на Ford.

Откакто Ford Bronco беше представен за американския пазар, Европа жадува за този ретро-модерен съперник на Jeep Wrangler. Докато най-накрая в началото на 2023 г. Ford потвърди, че ще пусне Bronco на някои европейски пазари, сред които за щастие е и българският. Ощетени са англичаните, защото от Ford заявиха, че към момента няма да правят версия с обратен волан, но нас това пряко съвсем не ни вълнува.

Тествахме най-проходимия Ford. Вижте и колко струва у нас

Европа получава две версии с четири врати - Outer Banks и най-добрата хардкор офроуд спецификация Badlands. И двата варианта са оборудвани с 2.7-литров V6 бензинов двигател, разполагащ с мощност от 335 конски сили. Още в началото трябва да кажем, че такава покупка съвсем не е рационална, но пък колата изглежда страхотно и с нея ще стигнете навсякъде.

Екстериор

Тествахме най-проходимия Ford. Вижте и колко струва у нас

Като се има предвид колко SUV-та вече са над петметровата граница, Ford Bronco е почти среден по размер. С дължина 4.8 м и широчина 1.9 м колата е сравнително компактна отвън, но широка отвътре. това се дължи на почти правоъгълните форми, от което може би страда обтекаемостта, но не и динамиката. Автомобилът може да добие коренно различен вид, тъй като и вратите, и покривът се свалят.

Тествахме най-проходимия Ford. Вижте и колко струва у нас

Последният може да е подвижен мек или твърд и дори вратата на багажника се отваря настрани. Jeep продава повече от 200 000 Wrangler-а годишно, така че е разбираемо защо Ford пуска силно име в този клас. Но не само името е силно. Bronco е кола, създадена за приключения и определено можем да кажем, че що се отнася до качество на сваляемите панели и до цялостен дизайн, то според нас Bronco превъзхожда прекия си конкурент.

Интериор

Тествахме най-проходимия Ford. Вижте и колко струва у нас

Отвътре Bronco изглежда като автентична, здрава, но и комфортна кола. Позицията за шофиране е стабилна, с властна (разбирай от високо) гледка навън, подчертана от своеобразните дръжки на капака. Те служат за закрепване на каяк, поставен на покрива, или за монтиране на стоманени въжета, които да отместват клоните от пътя.

Тествахме най-проходимия Ford. Вижте и колко струва у нас

Ергономията е салона е отлична, при това за всички места, не само за това на водача. Има отделни масивни контроли за отопление и вентилация, както и аудио бутони, водоустойчиви на вид гумирани превключватели, плюс скромен сензорен екран и конфигурируем пакет с цифрови инструменти (чиито циферблати според нас можеха да бъдат по-кръгли и по-ясни). Но не това е акцентът в тази кола.

Тествахме най-проходимия Ford. Вижте и колко струва у нас

Иначе в салона има достатъчно място за главите, мрежести джобове за съхранение във вратите, които са проектиране неслучайно за да се предотврати дрънкането на нещата в тях. Отпред мястото е предостатъчно, а на втория ред двама високи възрастни също се чувстват добре, като единствения минус е, че при по-изтеглени назад предни седалки, пространството за краката отзад е леко компрометирано.

Тествахме най-проходимия Ford. Вижте и колко струва у нас

Европейското Bronco е с четири врати има 471-литров багажник, който е практичен и с прави форми. Странично отварящата се врата на багажника с половин височина, не е от най-практичните решения, но отделно отваряемото задно стъкло компенсира този недостатък и през него можете лесно да хвърлите по-леки неща в багажника, който е изцяло тапициран с гума.

Тествахме най-проходимия Ford. Вижте и колко струва у нас

Не само това, но има и „плъзгащ се товарен под“, който издърпвате изпод пода на багажника, за да създадете своеобразна пейка отзад. Симпатичен и наистина полезен аксесоар, ако ще пътувате с Bronco в отдалечени райони, където местата за сядане са или в колата, или на земята.

Двигател и ходови характеристики

Тествахме най-проходимия Ford. Вижте и колко струва у нас

2.7-литровият мотор е истинска класика. Отличен звук и в същото време лесен за модулиране - тоест и има много реакция, когато я поискате, и ускорява колата от място до 100 км/ч за 6.7 секунди. Не че Bronco по някакъв начин е кола за драг, но с този мотор със сигурност няма да усетите липса на тяга. По-важното е, че максималният въртящ момент идва при много ниски обороти, което е брилянтно решение за тежки условия извън пътя.

Тествахме най-проходимия Ford. Вижте и колко струва у нас

10-степенната автоматична скоростна кутия е достатъчно плавна, но на планински асфалтов път водачът може да се почувства, че трансмисията има толкова много съотношения, че сменя предавките по-често, отколкото е нужно. Превключването обаче, както казахме, е много плавно а при висока скорост (магистрална) оборотите остават сравнително ниски и моторът е безшумен и същевременно динамичен. Това, което ни изненада е, че и в града, и на магистрала Bronco се държи прекрасно. Тоест може да се ползва за всекидневна кола.

Тествахме най-проходимия Ford. Вижте и колко струва у нас

Но всъщност истинската му сила е извън асфалта. Едва ли някой се съмнява относно утилитарния характер на Bronco. Ако искате супер изискан луксозен SUV, то ориентирайте се към Range Rover, например. Bronco е нещо съвсем друго. Това е различен вид 4x4, забавен и приключенчески всъдеход с 850 мм дълбочина на газене и ъгли на атака от порядъка на 30 градуса. Клиренсът на колата също е впечатляващ - 261 мм. Така конструиран, бъдете сигурни (ние го изпитахме), че Bronco със сигурност ще отиде - в разумни граници - където искате да отиде. И ще се забавлявате много, докато го правите.

Тествахме най-проходимия Ford. Вижте и колко струва у нас

Bronco има средно претеглено кормилно управление, което се усеща положително, с онова приятно, естествено поемане на теглото на колата и реакция, което Ford винаги прави много добре - независимо от типа превозно средство. Всъщност Bronco се справя с нещата на пътя с повече изтънченост, отколкото можете да си представите. Разбира се, има почти нулев наклон на ветроупорното стъкло и повдигнато окачване, но това определено е много по-добра кола за движение по асфалтовите пътища от Wrangler.

Тествахме най-проходимия Ford. Вижте и колко струва у нас

Що се отнася до офроуд възможности обаче, то Bronco не отстъпва на никой от конкурентите си. Както при повечето съвременни 4x4 автомобили, и тук има режими на шофиране, в случая наречени GOAT, служещи за „преминаване през всякакъв терен“, но също и по аналогия с определението за спортистите „най-великите за всички времена“ и с препратка към планинските кози. Ефектно, нали, но и оправдано.

Тествахме най-проходимия Ford. Вижте и колко струва у нас

В тежък офроуд комфортът на возене е предвидим. Няма толкова много отскок на амортисьорите, колкото си представяте за такава кола, и въпреки това можете да почувствате окачването на Bronco, което работи постоянно. Но това действие не е натрапчиво, уморително изживяване.

Тествахме най-проходимия Ford. Вижте и колко струва у нас

Нека си го кажем честно – превозно средство с такова количество пътен просвет никога няма да бъде отлична магистрална кола, но това, което ще ви предложи този автомобил извън асфалта е несравнимо. Ако искате да отидете навсякъде, този приключенски SUV, който също е добър за да закарате децата до училище и за седмичното пазаруване, а и за всичко останало, определено ще ви очарова.

Тествахме най-проходимия Ford. Вижте и колко струва у нас

Ford Bronco е автомобил с много различен характер, който съзнателно избягва високотехнологичните тенденции. Става въпрос за възприемане на изживяването на открито в цялата му кална, колеблива, разхвърляна и шумна обстановка. А незначителните недостатъци, като леки аеродинамични шумове в купето при по-висока скорост и други подобни подсилват това, което го прави толкова пристрастяващо забавен.

Тествахме най-проходимия Ford. Вижте и колко струва у нас

Искаме да кажем, че и ако сте очаквали страхотен разход, значи сте в "грешната графа". Но ако наистина искате Bronco – и кой автомобилен фен всъщност не иска Bronco? – тогава в реалния свят трябва да сте подготвени за комбиниран разход от порядъка на 14 - 15 литра на 100.

Заключение и цени

Тествахме най-проходимия Ford. Вижте и колко струва у нас

Покупката на такава кола, както вече споменахме, не може да се определи, като рационална - или като лесна, като се има предвид, че трябва да платите съвсем немалка сума пари. Но ако се решите на такава стъпка, то знайте, че шофирането ще е страхотно удоволствие, особено извън асфалта.

Тествахме най-проходимия Ford. Вижте и колко струва у нас

Ако пренебрегнем всички разумни доводи - "дребни" неща като пари и по-рафинирани SUV-та за същата цена, то ако имате парите и приключенския дух, непременно ще искате това Bronco. Радостта, която ще ви донесе, си заслужава. А парите, които ще са ви необходими започват от 156 700 лв. с ДДС и в зависимост от версията могат да достигнат до 180 000 лв. с ДДС.


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 37 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Марио

    37 9 Отговор
    Много ми харесва. това е истински офроудър. Браво за ревюто на Радо. Единствената ми забележка към колата е, за съжаление, цената. Не е много скъпа за такава техника, но не е и евтина.

    Коментиран от #13

  • 2 Име

    27 12 Отговор
    Няма как такава икона да е евтина. Малко такива истински коли останаха на пазара, така, че според мен си заслужава.
  • 3 МаКаТа

    26 14 Отговор
    Това е истински Форд с главно Ф. Не го бъркайте с разни фиести и фокуси. Неслучайно авторът го хвали толкова. Истинска американска офроуд машина. Вижте и емблемата с кончето, най-добрите модели я имат - мустанг и бронко

    Коментиран от #5

  • 4 3535

    40 16 Отговор
    "започват от 156 700 лв. с ДДС"?!?!? За Форд?

    Коментиран от #8, #10

  • 5 Гост

    16 9 Отговор

    До коментар #3 от "МаКаТа":

    Да де, ама кой мозък изправи кончето на предните му крака?!?

    Коментиран от #25, #34

  • 6 дедо..

    26 16 Отговор
    150 000 за форд..я съм на четвъртвековен форанер,ръчка,гори нафта и олио втора употреба,денсото нема грешка,климатико студи яко,от гората при дъжд и кал се връщам с два кубика дърва-само че от зад мирише на пържени кюфтаци, с тоо шестак дизел от джапанките съм готов да прайм офроуд с бронкото и ще видим кой ще излее пръв от гората.
  • 7 редник

    13 18 Отговор
    Хубава кола, ама на бензин... 😉
  • 8 Гост

    7 3 Отговор

    До коментар #4 от "3535":

    Ти от Марс ли падаш ?
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Ннн

    21 24 Отговор

    До коментар #4 от "3535":

    Стартиращата цена за пикапите и джиповете на Форд е от 100 хиляди нагоре.Ти колко искаш ? Това да не ти е Лада ? Качеството си има цена
  • 11 Уеуе

    19 1 Отговор
    Потребителски рейтинг 30/100 за модел 2022 при само един "конкурент"- Джип Вранглер с 25/100.
  • 12 много груба цена

    23 5 Отговор
    и 20 в града, предполага се, че и заплатата ви трябва да е 20 000 лв
  • 13 Кой да знае

    20 5 Отговор

    До коментар #1 от "Марио":

    Нищо съществено, малко преразказан стандартния пр който изпращат до медиите. А „плъзгащ се товарен под" има във всяко американско сув, но Кой да знае

    Коментиран от #15, #22

  • 14 Хубав кола

    18 11 Отговор
    Ма бензин. Как пък да не взимам кола да сипвам 15лтр на 100км. Ми екологията, птичките и тревичките? Що нема дизел, 6 цилиндъра 320кс. Тогава туй Бранко ще е друга бира, ама съвсем друга.
  • 15 ВикиЛексъсВарна

    16 5 Отговор

    До коментар #13 от "Кой да знае":

    Плъзгащ се под на багажника имат всички големи СУВ! Но Бронко не е СУВ! А истински офроудър! И похвално че дори за износ към Евро съюза Бронко 2024-2025 г. е със 6 цл. 24 кл. бензинов мотор със 335 коня! За сравнение за прекия му конкурент в ЕС - Вранглер Рубикон моторът е келяв 4 цл. 2.0 л. Битурбо - и за настоящият Европейски Вранглер с хибриден модул. Може разхода на Бронко ЕС вариант да е 15 литра...а на европейският Вранглер дълга база да 10.5 л. извънградски и до 20 км. в ел.режим...но дори ЕС варианта на Бронка е с над 150Нм. по-висок въртящ момент от скопения 4 цл. европейски Вранглер!
  • 16 Гост

    9 3 Отговор
    И тоя 2.7 двигател какъв е, нема инфо...

    Коментиран от #23

  • 17 Фердо

    17 14 Отговор
    Най-добрият Форд е продаденият!
  • 18 .....

    30 4 Отговор
    цената е като за балъци, като се има предвид колко струва това в US

    Коментиран от #20, #33

  • 19 Цецо

    13 7 Отговор
    Евтиния на цената на G класа
  • 20 Цецо

    13 1 Отговор

    До коментар #18 от ".....":

    Колегата е много прав
  • 21 Колю пърчъъъ

    6 3 Отговор
    Как се казувува бонко йлъ Бойко!¡!???!?
  • 22 Крис

    8 1 Отговор

    До коментар #13 от "Кой да знае":

    Ревюто на Славчев е супер. Макар и много готина, тук е показано, че и тази кола има недостатъци, което е рядкост по другите бг медии.
  • 23 Ми къв,

    9 0 Отговор

    До коментар #16 от "Гост":

    с вътрешно горене ще да е
  • 24 Оу Джей Симпсън

    24 0 Отговор
    Като чуя "Бронко", се сещам за Оу Джей Симпсън. Иначе "Бедлендс" съвсем не е "най-добрата хардкор офроуд спецификация" на този модел, но да речем, че е сред най-добрите. Обаче цената му в САЩ е под $50 000, което, както и да го смятаме, не е повече от 100 000 лв. Да не говорим, че е пълно с оферти за бронковци на по няколко хиляди мили (до 5000 км), които са на практика чисто нови, но на по-ниска цена.с десетина К в зелено.
  • 25 Къч

    9 0 Отговор

    До коментар #5 от "Гост":

    Умишлено е на предни крака. Познай защо...
  • 26 Киро казана

    23 3 Отговор
    Каква е приликата и разликата межу колата и жената?
    Приликата е че и двете може да ги чукнат.
    Разликата е че ако ти чукнат колата ще забележиш.
  • 27 Луди жаби

    15 3 Отговор
    За да дадеш 150к за кола, трябва да имаш минимум 2-3 милиона лева в сметката си. Тази кола е за милионери или ламави, които биха влезли в 10+ годишен заем за да притежават колата.

    Коментиран от #28, #30

  • 28 Хаха

    8 4 Отговор

    До коментар #27 от "Луди жаби":

    Те не биха го купили като цяло. Рейтингът му е на дъното в класациите- 30/100, и има само една кола с под неговия. Милионерът би купил бая по-хубава кола. Даже Тойтота имат с рейтинг 70/100. Единственото смислено използване е за офроуд кола, ама това значи да имаш друга за всекидневно и да го ползваш само по горите по 2-3000км годишно и да го продадеш преди да изтече гаранцията. Ако си милионер и не те притеснява подръжка и гориво, някак си ще купиш Кайен, Ауди, Мерцедес и т.н. Ако нямаш пари за лукс, то подръжка и горивото ще те съсипят. Просто е някакво недоразумение по отношение на това как се намества в пазара. Тойота улучиха с Хай Лукс, но там не гори толкова и на това е и бая по-надеждна откъм подръжка кола.

    Коментиран от #31, #37

  • 29 Буха ха

    4 5 Отговор
    Офроуд режимите са .... препратка към планинските кози. Е да, ама планинските кози нямат бързи-бавни. А Бронко има ли?
  • 30 Петко милионера от Белащица

    6 8 Отговор

    До коментар #27 от "Луди жаби":

    Много са ми забавни разни разбирачи, които знаят как постъпват милионерите.
  • 31 дедо..

    12 4 Отговор

    До коментар #28 от "Хаха":

    На село имам хайлукс,2,4 дизелак-мисля че е от преди деветдесете години на миналио век,без номера,с него одим по черните пътища,за билки,гъби и джанковици за препичаньие- товарим го и с мокър песък от барата,като клекне-отзад има манивела за повдигане..само тойотааа-както вика оня бричката от тубата.
  • 32 Анонимен

    2 9 Отговор
    Новия дефендър е по добър

    Коментиран от #36

  • 33 Факт

    6 2 Отговор

    До коментар #18 от ".....":

    Има високи мита и солидна надценка на местните дилъри.Няма как да струва колкото в ЮС и Кенъда
  • 34 Кончето

    3 4 Отговор

    До коментар #5 от "Гост":

    се е набрало с пръ-дни, и затова хвърля къч-ове.
  • 35 Язепак

    2 4 Отговор
    Не бих. Проходимата кола е куаттро а проходимия джип Г класа.
  • 36 Да се

    2 0 Отговор

    До коментар #32 от "Анонимен":

    Махнеш с тоз кенеф ,, Дефендър,,
    Виж за кокошарник става .
  • 37 Не Гори

    1 0 Отговор

    До коментар #28 от "Хаха":

    Хайлукса 150 КС. Куц кон с голям разход .
    Рейнджър 170 КС .прилична мощност два литра надолу разхода .
    Всички ,,недорожници,, съм карал , след L -200
    По проходимост е Рейнджъра .
    Мицубиши то е малко слабо с 136 КС.