Загуби от над 3 млрд. евро или какво ще се случи в Европа след наложените мита от Тръмп

28 Март, 2025 16:32 2 113 16

  • porsche-
  • mercedes-
  • германия-
  • европа-
  • сащ-
  • мита-
  • тръмп

Mercedes и Porsche ще са засегнати най-много

Загуби от над 3 млрд. евро или какво ще се случи в Европа след наложените мита от Тръмп - 1

Последният търговски залп на президента Тръмп се прицели сериозно и в германската автомобилна индустрия, заплашвайки да взриви бомба на стойност 3,4 млрд. евро в нейните граници на печалба. Porsche и Mercedes-Benz, които са главните мишени, са изправени пред перспективата да загубят една четвърт от прогнозираните си приходи за 2026 г. - брутален удар, нанесен от 25-процентните американски мита, които ще влязат в сила на 3 април.

Автомобилният пейзаж е на път да се промени драматично. Производителите на автомобили вече са притиснати в ъгъла: или да прехвърлят прекомерните разходи върху американските потребители, или драстично да увеличат производството си в САЩ. Тази търговска война нарушава установения ред и застрашава зависимостта на Европа от доходоносния американски пазар - зависимост, която е особено остра за германските производители, които доставят през Атлантическия океан модели с висока рентабилност като 911 и S-Class.

Макар че европейските производители на автомобили за масовия пазар може да преживеят бурята с по-малки щети, секторът на високия клас се подготвя за удар. Ferrari, например, вече сигнализира за намерението си да повиши цените на избрани модели с до 10%, което е пряк отговор на предстоящите мита.

Въпреки че разполагат с производствени мощности в САЩ, германските автомобилопроизводители все още са уязвими към потенциални ответни мерки от страна на Европейския съюз. Ескалиращата търговска война би могла допълнително да дестабилизира индустрията, която вече се бори с нарастващите разходи и намаляващото търсене. Stellantis, с установения си отпечатък в САЩ, е относително защитен, докато Renault, фокусиран върху европейските продажби, е най-малко изложен на риск. BMW, което вече е взело предвид ескалиращото търговско напрежение между САЩ, Европа и Китай, сега е изправено пред още по-голямо финансово бреме.

Ръководителите на промишлеността, макар и да се противопоставят на митата, сега са в изчаквателна позиция в очакване на резултата от преговорите между Брюксел и Вашингтон. Дори и кратък период на действие на тези мита обаче ще причини значителни икономически болки.

„Тези тарифи налагат осакатяваща тежест върху компаниите и сложните глобални вериги за доставки в индустрията“, предупреждава президентът на VDA Хилдегард Мюлер. „В крайна сметка потребителите, особено в Северна Америка, са тези, които ще понесат основната тежест на това решение.“


Поставете оценка:
Оценка 4.5 от 15 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 честен ционист

    22 5 Отговор
    Скоро автомобил с пълен резервоар ще се разменя за АК-47 с пълен пълнител.
  • 2 Госあ

    6 12 Отговор
    Що на напишете нещо за визитата на диджей ванс у Гренландия 😂 рижата казал, че ще я напада
  • 3 Еврококошарник

    29 2 Отговор
    Ко, ко, ко.... куткудякаше Урсула и пърхаше, като без глава!
  • 4 Да продават в България

    16 2 Отговор
    При нас няма тахи, всеки българин с порше. Ние сме бигати европейци
  • 5 Ха ха ха

    8 9 Отговор
    Краварите ще загубят най много

    Коментиран от #14

  • 6 А50

    29 5 Отговор
    Мерцедес, БМВ, Ауди карат само в Европа, Русия и САЩ, никъде другаде не се виждат по улиците. В останалия свят по-скоро са изключение. Немците и въобще цяла Европа режът клоните един след друг на които седят. Немога да повярвам, че найстина западноевропеиците се връзват на Аналени, фондерлайнени, Клааси, макрони и прочие измисленяци. Язък за предишните научни и технологични постижения на нормалните европеици

    Коментиран от #8, #9

  • 7 тъй шъй

    15 6 Отговор
    Нищо няма да се случи. И без това европейските коли в УСА ги купуват много малко и определена категория странни хора, които просто ще плащат повече. Много двуноги изпитват удоволствие да плащат повече, даже много повече. Това им дава увереност, че са придобили нещо изключително. Ще се увеличат продажбите.
  • 8 Автомобилните

    4 7 Отговор

    До коментар #6 от "А50":

    марки , които сте изброили се виждат навсякъде и в Япония !
  • 9 Госあ

    9 3 Отговор

    До коментар #6 от "А50":

    Всъщност, всеки четвърти Мерцедес се кара в Китай 😉 За Ауди и БМВ не знам статистиката, но се виждат често по улиците на Пекин. Не се притеснявай толко. Шолц беше два пъти в Пекин миналата година 😉

    Коментиран от #10

  • 10 А50

    17 3 Отговор

    До коментар #9 от "Госあ":

    Тези Мирцедеси са произведени в Китай, както и БМВтата. Но в цял свят масово се карат Японски и Китаиски автомобили. Немските са лукс. Бил съм по света и всеки който има пари избира Тойота или Лексус. От такива доброжалатели , като вас на Европа не й трябват врагове, давайте в същия дух

    Коментиран от #11

  • 11 Госあ

    5 5 Отговор

    До коментар #10 от "А50":

    И какво като са произведени в Китай ? Това са немски корпорации ! И БИД ще строи завод в Германия. Пожеланията ми са Европа да се откачи веднъж завинаги от САЩ. Впрочем, нямам против да се купува газ и нафта от руснаците, но толкова. Нито могат да предложат китайския пазар, нито може да се разчита за нещо на тях
  • 12 Семи

    13 2 Отговор
    Капка в морето в сравнение с 80 млрд.,които очакват,като комисионни първенците в EC от превъоръжаването на бедна Европа!
  • 13 Хахах

    14 1 Отговор
    "зависимостта на Европа от доходоносния американски пазар - зависимост, която е особено остра за германските производители, които доставят през Атлантическия океан модели с висока рентабилност като 911 и S-Class."
    Нали разбирате какво е викока рентабилност - надценка от 200 процента.
    Е, балъците свършиха.
  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Хйгкбцц

    9 1 Отговор
    Във всяка нова статия по темата на всяка новинарска емисия, загубените милиарди нарастват. В неделя по обяд очаквам да преминем психическата граница от един трилион долара загуби. За по-натам, ще видим.
  • 16 Форд

    2 1 Отговор
    Върнете си руските пазари, ако искате да ви има!