Последният търговски залп на президента Тръмп се прицели сериозно и в германската автомобилна индустрия, заплашвайки да взриви бомба на стойност 3,4 млрд. евро в нейните граници на печалба. Porsche и Mercedes-Benz, които са главните мишени, са изправени пред перспективата да загубят една четвърт от прогнозираните си приходи за 2026 г. - брутален удар, нанесен от 25-процентните американски мита, които ще влязат в сила на 3 април.
Автомобилният пейзаж е на път да се промени драматично. Производителите на автомобили вече са притиснати в ъгъла: или да прехвърлят прекомерните разходи върху американските потребители, или драстично да увеличат производството си в САЩ. Тази търговска война нарушава установения ред и застрашава зависимостта на Европа от доходоносния американски пазар - зависимост, която е особено остра за германските производители, които доставят през Атлантическия океан модели с висока рентабилност като 911 и S-Class.
Макар че европейските производители на автомобили за масовия пазар може да преживеят бурята с по-малки щети, секторът на високия клас се подготвя за удар. Ferrari, например, вече сигнализира за намерението си да повиши цените на избрани модели с до 10%, което е пряк отговор на предстоящите мита.
Въпреки че разполагат с производствени мощности в САЩ, германските автомобилопроизводители все още са уязвими към потенциални ответни мерки от страна на Европейския съюз. Ескалиращата търговска война би могла допълнително да дестабилизира индустрията, която вече се бори с нарастващите разходи и намаляващото търсене. Stellantis, с установения си отпечатък в САЩ, е относително защитен, докато Renault, фокусиран върху европейските продажби, е най-малко изложен на риск. BMW, което вече е взело предвид ескалиращото търговско напрежение между САЩ, Европа и Китай, сега е изправено пред още по-голямо финансово бреме.
Ръководителите на промишлеността, макар и да се противопоставят на митата, сега са в изчаквателна позиция в очакване на резултата от преговорите между Брюксел и Вашингтон. Дори и кратък период на действие на тези мита обаче ще причини значителни икономически болки.
„Тези тарифи налагат осакатяваща тежест върху компаниите и сложните глобални вериги за доставки в индустрията“, предупреждава президентът на VDA Хилдегард Мюлер. „В крайна сметка потребителите, особено в Северна Америка, са тези, които ще понесат основната тежест на това решение.“
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 честен ционист
16:43 28.03.2025
2 Госあ
16:49 28.03.2025
3 Еврококошарник
16:58 28.03.2025
4 Да продават в България
17:07 28.03.2025
5 Ха ха ха
Коментиран от #14
17:09 28.03.2025
6 А50
Коментиран от #8, #9
17:13 28.03.2025
7 тъй шъй
17:14 28.03.2025
8 Автомобилните
До коментар #6 от "А50":
марки , които сте изброили се виждат навсякъде и в Япония !17:22 28.03.2025
9 Госあ
До коментар #6 от "А50":
Всъщност, всеки четвърти Мерцедес се кара в Китай 😉 За Ауди и БМВ не знам статистиката, но се виждат често по улиците на Пекин. Не се притеснявай толко. Шолц беше два пъти в Пекин миналата година 😉Коментиран от #10
17:23 28.03.2025
10 А50
До коментар #9 от "Госあ":
Тези Мирцедеси са произведени в Китай, както и БМВтата. Но в цял свят масово се карат Японски и Китаиски автомобили. Немските са лукс. Бил съм по света и всеки който има пари избира Тойота или Лексус. От такива доброжалатели , като вас на Европа не й трябват врагове, давайте в същия духКоментиран от #11
17:38 28.03.2025
11 Госあ
До коментар #10 от "А50":
И какво като са произведени в Китай ? Това са немски корпорации ! И БИД ще строи завод в Германия. Пожеланията ми са Европа да се откачи веднъж завинаги от САЩ. Впрочем, нямам против да се купува газ и нафта от руснаците, но толкова. Нито могат да предложат китайския пазар, нито може да се разчита за нещо на тях17:44 28.03.2025
12 Семи
18:16 28.03.2025
13 Хахах
Нали разбирате какво е викока рентабилност - надценка от 200 процента.
Е, балъците свършиха.
18:32 28.03.2025
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 Хйгкбцц
19:25 28.03.2025
16 Форд
17:05 29.03.2025