15 Юли, 2024 19:03 1 507 6

Следващото поколение „фолксвагени“ ще се забавят поради познат проблем

  • vw-
  • volkswagen-
  • id

Софтуерни проблеми ще попречат на германците

Следващото поколение „фолксвагени“ ще се забавят поради познат проблем - 1

Volkswagen се сблъсква със софтуерни затруднения при своята SSP (Scalable System Platform) - предполагаемата променяща се платформа за електромобили. Това забавяне спъва графика за пускане на пазара на няколко нови електромобила, включително наследника на популярния SUV ID.4.

SSP е платформа от следващо поколение, която да замени широко използваната архитектура MEB и да залегне в основата на голяма част от бъдещите електрически автомобили на VW. Първоначално предвиденият за 2025 г. дебют на SSP се отлага. Самият главен изпълнителен директор Томас Шафер намекна, че първият автомобил, който ще носи емблемата SSP, най-вероятно електрическият наследник на легендарния хечбек Golf, може да се появи на пътя едва през 2028 г.

Cariad, софтуерното подразделение на VW Group, се бори да превърне амбициозните си цели за SSP в реалност. Става дума за функции като светкавично бързо зареждане и възможности за автономно шофиране на ниво 4. За съжаление, тези софтуерни пречки се превръщат в съвсем реални производствени забавяния.

Най-непосредствената жертва на софтуерните проблеми на SSP изглежда е наследникът на ID.4. Докладите на германските издания Manager Magazin и Handelsblatt сочат 15-месечно забавяне, което отлага пускането му на пазара най-рано за 2029 г. Това означава, че сегашният ID.4, който дебютира през 2020 г., ще навърши десетилетие, когато се появи неговият заместник. Съобщава се, че друг електрически SUV на VW, с кодово име T-Sport, също се сблъсква със забавяне, като ревизираната дата на пускане на пазара е 2031 г.

Ефектът обаче може да надхвърли рамките на самия VW. Очаква се производните на SSP да бъдат в основата на бъдещи модели на Audi, Porsche, Skoda и дори на VW Commercial Vehicles. Това предполага, че и други пускания на пазара в рамките на групата могат да се сблъскат с подобни отлагания.

Софтуерните проблеми със SSP също така предизвикват стратегическа промяна. За да увеличат максимално възвръщаемостта на инвестициите си в съществуващата платформа MEB (която в момента задвижва фамилията ID), VW планира да удължи живота ѝ с актуализация (MEB+) през 2026 г. Това означава, че все още можем да очакваме бъдещите модели на базата на MEB, като хечбека ID.2 (2026 г.) и електромобил от начално ниво ID.1, да се появят, както е планирано.

VW също така се отказа от плановете си за специален завод за електрически превозни средства на стойност 2 млрд. евро близо до Волфсбург. Вместо това те ще модернизират съществуващите съоръжения във Волфсбург и Цвикау, за да могат да поемат производството на SSP, когато то получи зелена светлина.

Въпреки че закъсненията са пречка за амбициите на VW в областта на електрическите превозни средства, те подчертават сложността на разработването на най-съвременния софтуер за функции като автономно шофиране и ултрабързо зареждане. Преразгледаната стратегия на компанията дава приоритет на максималната възвръщаемост на съществуващите инвестиции, като същевременно дава на Cariad повече време да изглади софтуерните проблеми за платформата SSP. Пейзажът на електрическите превозни средства е постоянно развиваща се надпревара и ще бъде интересно да се види как тези забавяния ще повлияят на дългосрочната позиция на VW в съревнованието за надмощие на електрическите превозни средства.


Поставете оценка:
Оценка 2.7 от 3 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 да си внесат

    7 0 Отговор
    индийци, виетнамци и узбекистанци, ний тей си решихме проблемите
  • 2 Европейските автомобили са

    4 1 Отговор
    Ужасно примитивни и скучни в сравнение с китайските ,и е логично да нямат никакво настояще или бъдеще
  • 3 Къде отиваш

    2 0 Отговор
    Ми дрън-дрън, нищо не разбрах от тази статия, но направих обобщение, че VW не им се случват нещата както са ги планирали. Затова се мъчат да замажат нещата, за да не обявят за лоши инвестиции тези които направиха досега в ел. миксери.
  • 4 Фърчило

    0 5 Отговор
    Плати още 10-15% отгоре и купи си нормална кола-Ауди например.
  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Каисело старче

    4 0 Отговор
    Щеше да е смешно, ако не беше тъжно и саркастично. Автомобилите не ставали, защото софтуерът им бил крив. Нерде автомобил с колела и двигател, нерде софтуер.

    Това е все едно да кажеш, че колелото ти е скапано, защото тракалката на спиците не работи и не трака силно.