Toyota представи нов 2.0-литров бензинов двигател с внушителна мощност

13 Януари, 2025 12:08 11 841 19

  • toyota-
  • yaris-
  • двигател-
  • gr

Агрегатът бе разкрит в новия Yaris GR

Toyota представи нов 2.0-литров бензинов двигател с внушителна мощност - 1

Техническият директор на Toyota Хироки Накаджима смело обяви, че предстоящата гама от четирицилиндрови двигатели на автомобилния производител „променя правилата на играта“. Тези двигатели с работен обем 1,5 и 2,0 литра са оптимизирани за електрификация, но с една важна уговорка: те няма да правят компромис с емоциите при шофиране. Това е видно от 2,0-литровия турбоагрегат, представен миналата година в разглобен Lexus IS, а съвсем наскоро и в тестово муле на GR Yaris със средноразположен двигател на автомобилния салон в Токио.

Макар Toyota да запази строга тайна относно точните стойности, слуховете от събитието на TAS и предишни интервюта с японски журналисти подсказват, че този двигател може да отприщи над 400 конски сили. Самият Накаджима намекна за още по-голям потенциал. Това ниво на мощност на четирицилиндров двигател не е никак малко, тъй като съперници като „M139“ на AMG с 416 к.с. вече поставят висока летва.

Toyota представи нов 2.0-литров бензинов двигател с внушителна мощност

Подготвя се и по-малко мощна версия на този двигател, чиято цел е около 300 к.с., докато състезателният вариант се очаква да развие над 600 к.с. Тази гъвкавост, съчетана със съвместимостта на двигателя с варианти за предно или средно разположение, открива свят от възможности за бъдещата гама автомобили на Toyota.

Сегашната Supra, използваща двигателя B48 на BMW, е към края на жизнения си цикъл. Въпреки това, емблематичната марка несъмнено ще продължи да съществува и един от вариантите за нея изглежда е именно този двигател.

От години се носят слухове и за възраждане на Celica и/или MR2. С този мощен нов двигател в арсенала им изглежда по-вероятно от всякога тези емблематични модели да се завърнат триумфално и то с бензинова мощ.


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 45 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Здрасти

    18 26 Отговор
    Колко ще е живота на подобно изпълнение е въпроса? Да не върви в багажника с резервен такъв?

    Коментиран от #2, #3, #6

  • 2 Край

    9 6 Отговор

    До коментар #1 от "Здрасти":

    То пък да не мислиш че с 200- 250 км / час твоят живот ще е много дълъг. Ако е чеше удара мотора ще замине една / хилядна от секундата преди теб.
  • 3 664

    11 17 Отговор

    До коментар #1 от "Здрасти":

    50к километра макс, освен ако не е направен от някакъв магичен материал, като ънобтаниум.
  • 4 УдоМача

    18 11 Отговор
    Двигател 2 литра с мощност 400 к.с. е двигател консуматив!!! Истинският и легендарен японски двигател е 2 литра, 150 к.с.
  • 5 докато ви разрешат

    6 17 Отговор
    да турбинирате бензина дойдоха китайците с тока... леко късно стана
  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 факт

    5 3 Отговор
    Нафуто налягане до край на турбото. Консуматив
  • 8 Тоз

    8 9 Отговор

    До коментар #6 от "Директора":

    Директоре, откъде знаеш, че Жигула и Москвич са вечни мотори. Вероятно от баба си. Едвам жигулския мотор изкарваше 200х. без основен ремонт, но с много други ремонти-помпи, разпр. валове, калпави карбуратори, бобина, чукче и наковалня. При Москвич, нещата бяха много по-зле а и бавни, тромави, шумни, трагедия.

    Коментиран от #14

  • 9 тъй шъй

    2 3 Отговор
    Тойота продължава да държи здраво нещата- големи обеми-2.5 атмосферни или средни обеми-2.0-2.4 с турбо. Продължават в много правилна посока.
    Единствено първи фал от20г. насам е проблемът с V6 нови мотори в УСА и подмяната им. Добре, че в EU не се предлагат, но тук явно пазарът е по-взискателен и не се правят експерименти.
  • 10 Евала

    5 3 Отговор
    Ашкулсум джапане
  • 11 Пцпцдзц

    5 2 Отговор

    До коментар #6 от "Директора":

    Като ги направят колите по 100-200лв може и да минем на варианта "купи-хвърли". Доколко е "природосъобразно" това е отделен въпрос, на който да отговарят електрофилите.
  • 12 БАЙО

    4 4 Отговор
    Пак знайни и незнайни капацитети на ДВГ се изказват подигравателно. Няма да имате възможност да си го позволите този двигател, тези коне ще искат да "пият"бензин и то доста повече отколкото ви позволяват "джобовете".Ако го поставят в новият РАВ 4 перформанс само ще се снимате с него
  • 13 Гост

    6 1 Отговор
    Двулитровите бензинови двигатели ги форсираха разни тунерчета, до над 400 коня, още през 90-те години. Какво му е впечатляващото.
  • 14 Директора

    5 2 Отговор

    До коментар #8 от "Тоз":

    Двигателите на ладата и на москвича наистина бяха вечни!!! По простата причина, че който св сдобиеше със заветната каруца, така си умираше с нея. Много малък беше шансът да се порадват на нещо друго. Това имах предвид като казах вечни. Какви боклуци бяха, знаем. Всички помним панаирите които наблюдавахме, когато в квартала се появи нещо западно - отварят се всички врати, капаци, специалистите лягат на асфалта да гледат отдолу. Цъкане, мъдрости и неизказан копнеж.
  • 15 Путин гол до кръста на пони

    3 8 Отговор
    Ладите и особено московеца все още са по-добри от немските, френските, талянските и японские боклуци!

    Коментиран от #19

  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 604

    0 0 Отговор
    алоу ганя еврапееца вече е на елкари, ахахахах , някои си мислят че това е кола, ама то е да ходиш за голф с него и до там....
  • 19 Уди

    0 0 Отговор

    До коментар #15 от "Путин гол до кръста на пони":

    Да вземеш да се облечеш...настинал си нещо...