Техническият директор на Toyota Хироки Накаджима смело обяви, че предстоящата гама от четирицилиндрови двигатели на автомобилния производител „променя правилата на играта“. Тези двигатели с работен обем 1,5 и 2,0 литра са оптимизирани за електрификация, но с една важна уговорка: те няма да правят компромис с емоциите при шофиране. Това е видно от 2,0-литровия турбоагрегат, представен миналата година в разглобен Lexus IS, а съвсем наскоро и в тестово муле на GR Yaris със средноразположен двигател на автомобилния салон в Токио.
Макар Toyota да запази строга тайна относно точните стойности, слуховете от събитието на TAS и предишни интервюта с японски журналисти подсказват, че този двигател може да отприщи над 400 конски сили. Самият Накаджима намекна за още по-голям потенциал. Това ниво на мощност на четирицилиндров двигател не е никак малко, тъй като съперници като „M139“ на AMG с 416 к.с. вече поставят висока летва.

Подготвя се и по-малко мощна версия на този двигател, чиято цел е около 300 к.с., докато състезателният вариант се очаква да развие над 600 к.с. Тази гъвкавост, съчетана със съвместимостта на двигателя с варианти за предно или средно разположение, открива свят от възможности за бъдещата гама автомобили на Toyota.
Сегашната Supra, използваща двигателя B48 на BMW, е към края на жизнения си цикъл. Въпреки това, емблематичната марка несъмнено ще продължи да съществува и един от вариантите за нея изглежда е именно този двигател.
От години се носят слухове и за възраждане на Celica и/или MR2. С този мощен нов двигател в арсенала им изглежда по-вероятно от всякога тези емблематични модели да се завърнат триумфално и то с бензинова мощ.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Здрасти
Коментиран от #2, #3, #6, #35
12:21 13.01.2025
2 Край
До коментар #1 от "Здрасти":
То пък да не мислиш че с 200- 250 км / час твоят живот ще е много дълъг. Ако е чеше удара мотора ще замине една / хилядна от секундата преди теб.12:46 13.01.2025
3 664
До коментар #1 от "Здрасти":
50к километра макс, освен ако не е направен от някакъв магичен материал, като ънобтаниум.12:47 13.01.2025
4 УдоМача
Коментиран от #24
12:53 13.01.2025
5 докато ви разрешат
12:54 13.01.2025
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 факт
13:35 13.01.2025
8 Тоз
До коментар #6 от "Директора":
Директоре, откъде знаеш, че Жигула и Москвич са вечни мотори. Вероятно от баба си. Едвам жигулския мотор изкарваше 200х. без основен ремонт, но с много други ремонти-помпи, разпр. валове, калпави карбуратори, бобина, чукче и наковалня. При Москвич, нещата бяха много по-зле а и бавни, тромави, шумни, трагедия.Коментиран от #14
13:42 13.01.2025
9 тъй шъй
Единствено първи фал от20г. насам е проблемът с V6 нови мотори в УСА и подмяната им. Добре, че в EU не се предлагат, но тук явно пазарът е по-взискателен и не се правят експерименти.
13:52 13.01.2025
10 Евала
14:09 13.01.2025
11 Пцпцдзц
До коментар #6 от "Директора":
Като ги направят колите по 100-200лв може и да минем на варианта "купи-хвърли". Доколко е "природосъобразно" това е отделен въпрос, на който да отговарят електрофилите.14:24 13.01.2025
12 БАЙО
Коментиран от #21, #28
15:24 13.01.2025
13 Гост
Коментиран от #22
16:07 13.01.2025
14 Директора
До коментар #8 от "Тоз":
Двигателите на ладата и на москвича наистина бяха вечни!!! По простата причина, че който св сдобиеше със заветната каруца, така си умираше с нея. Много малък беше шансът да се порадват на нещо друго. Това имах предвид като казах вечни. Какви боклуци бяха, знаем. Всички помним панаирите които наблюдавахме, когато в квартала се появи нещо западно - отварят се всички врати, капаци, специалистите лягат на асфалта да гледат отдолу. Цъкане, мъдрости и неизказан копнеж.16:19 13.01.2025
15 Путин гол до кръста на пони
Коментиран от #19, #20
16:22 13.01.2025
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Уди
До коментар #15 от "Путин гол до кръста на пони":
Да вземеш да се облечеш...настинал си нещо...18:41 13.01.2025
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 Луд
До коментар #4 от "УдоМача":
2.0 150 коня беше 90-те година.Сега 30 години по - късно това не е впечатляващо.23:42 13.01.2025
25 Коментар
Коментиран от #27
06:05 14.01.2025
26 ЕКО ТЕЧ-6
07:55 14.01.2025
27 Ники
До коментар #25 от "Коментар":
Москвич 412-руско производство,закупен 1976г. каран 11години и 180хил.клм.За тези години сменен акумулатор и запалителни свещи,капачка на делкото.Продадох го с оригинален ремък на алтернатора.Масло М10Д.Двете деца пораснаха в него.Не,не му правя реклама.Просто нямаше коли,или чакаш поне 10 години.Най-удобно беше триъгълното прозорче на вратите.Абе,Москвич!Такива бяха годините.Но тази излезе здрава.То е като жената-каквато се случи!09:52 14.01.2025
28 Кеф цена няма
До коментар #12 от "БАЙО":
Ние защото не можем да си го позволим, караме японски бензинов 3.5, V6-так, доказан във времето, който си ни харчи 20-на на 100 км бензинец софийско градско и нЕмаме грижи....11:05 14.01.2025
29 Специалист
Коментиран от #30
11:29 14.01.2025
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 Шофер
13:22 14.01.2025
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 Иван
07:43 15.01.2025
35 Този коментар е премахнат от модератор.
36 Станчо куфара
15:16 15.01.2025