30 Юли, 2024 14:19 2 296 3

Цените на употребяваните автомобили в САЩ се покачват изключително бързо

  • употребявани автомобили-
  • сащ-
  • цени
Цените на употребяваните автомобили в САЩ се покачват изключително бързо - 1

Средната цена на нов автомобил в САЩ вече не е толкова ниска - около 50 000 долара, което привлича купувачите към пазара на употребявани автомобили. Този факт обаче значително оскъпява употребяваните автомобили. И тази тенденция расте бързо. Старите употребявани автомобили също стават изключително скъпи.

Според скорошно проучване на iSeeCars средната цена на 10-годишна кола сега е 12 194 долара. През 2014 г. тя е била 7 583 долара, като за десет години се наблюдава разлика от 60 процента. Това увеличение е в съответствие с по-високия пазарен дял на по-старите употребявани автомобили, който в момента възлиза на 22.7 процента. Повече хора от всякога купуват употребявани автомобили и са готови да платят значително повече за тях.

Промените започнаха с началото на пандемията от COVID-19. Пазарният дял в началото на 2020 година беше 15.1 процента, а средната продажна цена - 9 135 долара. До 2022 година делът скача до 19.2 процента и цената достига 12 549 долара.

„Тенденцията в цените на превозните средства е неизбежна приливна вълна“, каза Карл Брауер, изпълнителен анализатор в iSeeCars. – „Когато цените на новите и употребяваните автомобили скочат до небето, както беше през последните четири години, вълната няма да спре и е нормално да загне и по-старите автомобили, дори колите, произведени преди повече от десетилетие.“

Не може да се отрече популярността на SUV-тата, но проучването, което анализира 169 милиона употребявани коли, продадени през последните 10 години, установява, че седаните, хечбековете и комбитата също са изключително популярни и респективно поскъпват. Водещ е Hyundai Sonata, който отчита зашеметяващото увеличение от 484.3% на пазарния дял сред превозните средства на 10 и повече години. Subaru Legacy, Impreza и Impreza комби също попадат в челната петица, заедно с Mercedes-Benz C-Class. Противно на това, което твърдят някои автомобилни производители, много купувачи все още искат автомобили, които не са гигантски SUV-та.

„Докато по-старите седани, комбита и хечбеци не са толкова популярни сред купувачите на нови автомобили, те печелят дял на пазара на употребявани автомобили“, казва Брауър. – „Тяхната по-ниска цена, по-лесно управление и по-добра горивна ефективност ги правят чудесна алтернатива на по-големите SUV-та, които струват повече и изискват по-високи разходи за гориво, поддръжка и застраховка.“


Поставете оценка:
Оценка 4 от 4 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    8 2 Отговор
    Елементарно е , ама що ли не го видите❓
    " цена на 10-годишна кола сега е 12 194 долара. През 2014 г. тя е била 7 583 долара, като за десет години се наблюдава разлика от 60 процента. "

    Ами колко е струвала първата кола 2004г като нова и колко е струвала 2014г втората кола като нова ❓

    Коментиран от #3

  • 2 хаха

    7 0 Отговор
    Всъщност тези цени се покачват, защото пазарът е на все по-нови автомобили. Първо имат огромна криза с лизингите и е пълно с коли от такива на пазара за употребявани и там лизингодателите търсят поне остатъка от цената. Второ не всичките им употребявани автомобили са такива. Много реално са на под 1000км даже. Защо? Дилърите имат квоти да продадат колите, а и много модели се застояват и по 1-2 години без купувачи. Съответно правят фиктивна продажба или ги дават за няколко месеца на служители да ги карат и ги пускат като стари на по-ниска цена.
    Реално пазарът в САЩ за нови автомобили е почти умрял заради високите им цени, а този на старо е пълен с изгнили по паркинги непродадени нови. 2-3 години без палене на открито правят и най-здравата нова кола развалина- гумите са отишли, започнала е да ръждясва и т.н.
    Има достатъчно видеа в нета от паркинги на дилърства препълнени с нови или "почти нови стари" коли.
    При това освен цената всъщност огромен проблем за залежаването е лошото качество и натиска за процент продадени електрокари(там фалшиви регистрации само да се отчете квотата са масови). Някои като Джин Вранглер и Фрод Бронко имат среден престой над 2г, много нови модели на доскоро топ марки са с над 1г заради известни проблеми с двигатели, софтуер и т.н.
  • 3 хаха

    4 2 Отговор

    До коментар #1 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Това с 10 годишната кола не знам как са го изсмукали. Явно не знаят какво е инфлация и коригирана с нея цена. По официален американски калкулатор 7583 долара от 2014 са сегашни 10072.26. Значи цените на употребяваните коли са се вдигнали с 20%, а не с 60%.