31 Юли, 2024 11:17, обновена 1 Август, 2024 16:44 24 369 37

Изключително слабо търсене на автомобилите с марка Nissan, но не и у нас (обновена)

  • nissan-
  • хибриди-
  • производство-
  • слабо търсене

Компанията драстично намали производството на автомобили във водещия си завод в Япония

Изключително слабо търсене на автомобилите с марка Nissan, но не и у нас (обновена) - 1

През юли, тази година, автомобилният производител Nissan намали производството на автомобили във водещия си завод в Япония, при това с една трета поради слабото търсене, основно на американския пазар. Това съобщи Ройтерс, позовавайки се на информирани източници.

Компанията отчита сериозен спад на печалбата през периода април-юни и намали годишната си прогноза. Отбелязва се, че за разлика от конкурентите Toyota и Honda, Nissan няма хибридни модели на северноамериканския пазар.

Ръководството на компанията не е взело предвид промените на пазара към подобни модели на фона на намаляващия ръст на продажбите на електрически превозни средства, което е довело да рязък спад в търсенето на автомобили от тази марка.

Сега прогнозите са, че производството на автомобили в завода на Nissan в Кюшу в югозападна Япония няма да надхвърли 25 хиляди единици. Още една причина е, че Nissan има голям запас от модели Rogue/X trail от 2023 година в САЩ, но продажбите станаха трудни след пускането на пазара на модела от 2024-а.

На фона на неубедителното представяне на марката, основно в Северна Америка, продажбите на Nissan в Европа и у нас вървят нагоре. През първото полугодие на 2024 година в страните от Европейския съюз марката Nissan бележи ръст на продажбите от 17.3% (според данни на АСЕА). В България по данни на регистрациите в КАТ, ръста е още по-впечатляващ - 169%.


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 34 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Гост

    53 5 Отговор
    Ще слушате Акио Тойода!
  • 2 Камамото Смучихура

    38 17 Отговор
    Оооо изключително добре работят санкциите.

    Коментиран от #12

  • 3 Селянин

    47 33 Отговор
    Първо са тоалетни, после сами си го направиха, като ползваха технологии на рено, заедно със всичките им проблеми.

    Коментиран от #17

  • 4 РАЗБИРАЩ

    70 15 Отговор
    С тези скоростни кутии трябва да си луд да си купиш нисан.
  • 5 тъй шъй

    39 10 Отговор
    Рено изначално им объркаха мисленето и хибридизацията. А и с тези CVT кутии нямаха добър ход. Само Сузуки, Форд и частично Мазда и Субару взеха хибриди от Айсин-Тойота. Хонда се справят по собствен начин - бензинов генератор-жица-електромотор, а на магистрална скорост-твърда връзка. Не особено гъвкава система с много недостатъци.
    Е, от поне 1 година наличието на добър хибрид е равно на просперитет за марката. Рязко се обърнаха нагласите на клиентите към търсене на хибриди. А някои разбраха, че има разлика между хибридите. Мазда и те са в подобно положение- дизели, меки хибриди и един, два истински хибрида. Може и да се спасят с приятелска помощ.

    Коментиран от #6

  • 6 Джуган

    48 12 Отговор

    До коментар #5 от "тъй шъй":

    Тойота от години предлага най добрите хибриди. Корейците също напредват. Всеки друг избор на хибрид е пълна глупост
  • 7 Националист

    30 11 Отговор
    Искам Лада ама да е млада
  • 8 Читател

    31 3 Отговор
    Пишат само днес 3 отрицателни статии за азиатки коли.Зсщо ли 😁😁.
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Ку*3ц_скакаУец

    43 7 Отговор
    Да, ама като отида да си обслужвам Нисана в представителството на марката Омникар в София в близост до Ринг мола и е доста натоварено от хора, които търсят нови автомобили. Дилърите постоянно обясняват, че някои модели с конкретни модификации вече са изчерпани. Нормално е да има търсене, защото цената е много достъпна. В началото на ковида през 2021 в България си купих чисто нов Нисан Кашкай j11 от тях за около 32.000 лв. След ковида j12 е с двойна цена, а цената на моя вече тригодишен Кашкай е около 40.000 лв. заради инфлацията. За сравнение 2021 в Пежо искаха доста повече пари за аналогичен модел. Форд Екобуст, който е доста по-малък и с по-лоши характеристики искаха едва 1000 лв. по-малко. На Дачия Дъстър таблото ми се видя прекалено пластмасово и съответно ми се стори, че не си заслужава парите.
  • 11 хахаха

    28 3 Отговор
    да направят новия кашкай 300 бона може да им се получи
  • 12 Българин

    19 6 Отговор

    До коментар #2 от "Камамото Смучихура":

    Да, цял свят се бута да си купи новата Лада.
  • 13 Хайдутин с брадва

    52 2 Отговор
    Абе за какво са ви коли бе хора...и без това нова/стара, не моете да я прекарате на преглед лесно. Ей на, на моята oт фабриката и дават 139г, CO a Еуродебилите искат 126г CO за Еуро-6d. Взех бензин, щото нафтата уж калпава и не карам много, а то пък сега дизела по-лесно минавал преглед, що съм си взел бензин...и пича ми вика, брато, .. това не мое да е истина...за800км....нова кола и не мое да я вкараме в норми, кви са тия бензини, кви са тия простотии ?! Та, за кво са ви коли не знам, ама иде нещо много лошо, ако продължаваме да си траем!!!

    Коментиран от #14, #23

  • 14 Хйййлк

    34 3 Отговор

    До коментар #13 от "Хайдутин с брадва":

    И после "коментатори и анализатори" се чудят защо се стига до Брекзит, Льо Пен, Алтернатива за Германия, Възраждане, Воля (или както там се казват) и други подобни.
  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Поздрави от Карлос Госн

    19 5 Отговор
    „В Nissan искаха да намалят влиянието от страна на Renault, затова японската страна реши, че единственият способ това да стане, е като отстранят мен. Nissan ще фалира в рамките на две до три години!"

    Карлос Госн
  • 17 Дфен

    20 6 Отговор

    До коментар #3 от "Селянин":

    Добре че е Рено че бяха в отвъдното вече
  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Много ти разбира чутурата

    23 10 Отговор

    До коментар #18 от "В.В.П.":

    Карам Нисан от 40 години. До сега съм сменил три. Не съм влизал в сервиз, никакви проблеми, сипвам гориво и карам.

    Коментиран от #29

  • 20 Актьор

    24 8 Отговор
    Толкова невярна статия не бях чел. Да споделим само че Нисан за Северна Америка се прави само и единствено там, а не в Япония! Отделно едни коментари, едни разбирачи, а нека тези които ми намесват Мазда, Тойота, да се качат в един Нисан (вкл. и хибрида E-Power) и после пак да драскат малоумията си. Да се качат в CVT-то на Кашкай и на Трейл и после в една Тойота и пак да го говорим. Ама нали стадото си е стадо..

    Коментиран от #21, #24, #34

  • 21 тъй шъй

    15 14 Отговор

    До коментар #20 от "Актьор":

    Ми те хората се качват в едното и другото и затова решават, че ще купят Тойота РАВ или Хайландер или други модели, но не Нисан. Също предпочитат Хонда пред Нисан. Аа, те са стадо и нищо не разбират. не разбират, че трябва да наливат 2 пъти повече бензин в този автомобил, заради липсата на хибрид, Да чуват ръмженето на CVT-то и след малко километри да се налагат ремонти на тази деликатна кутия. Един познат с V6 се чуди как да изхрани това шумно превозно следство-15 градско, поне да върви колкото РАВ хибрид, а и това не може.
  • 22 Съдията Дред

    22 2 Отговор
    Ръст от 169 % може да означава, че преди а продали 3 автомобила, сега 5
  • 23 Антон

    24 3 Отговор

    До коментар #13 от "Хайдутин с брадва":

    Защо лъжеш хората? Новите коли от магазина излизат с валиден технически преглед за следващите 3 години!
  • 24 Никси

    8 3 Отговор

    До коментар #20 от "Актьор":

    нали , друго си Нисан Патрул , ама тия с Тойотите немат топки за него ,освен Хайлукс , Ледкруйзер , Тундра и Секвоя а малките Раф-4ки там не ги бройме !!!.
  • 25 Така е, така е

    9 3 Отговор
    ... Ама не е баш така. Първо, топ ниво на оборудване на един Кашкай е по-евтино, от базовото на РАВ4. Това е така, защото Нисан все още продават нехибридни бензини. Второ, в Европа Тюсън и Кашкай имат повече продажби от РАВ4. Иначе, да, обективно РАВ4 хибрид е по-добрия автомобил от аналогичен Нисан хибрид.
  • 26 Не съм изненадан от заглавието

    13 4 Отговор
    Мой роднина имаше Nissan Pathfinder 2009г. Купи я чисто нова и бял ден не видя - м/у 12 и 15 на 100 дизел. Куп проблеми, които в лицензирания сервиз на Нисан не можаха да оправят и накрая я продаде за по-малко пари, отколкото Toyota Land Cruiser 1999г.

    Коментиран от #28

  • 27 Гларус

    10 5 Отговор
    Взех си в края на май нов кашкай с бензинов двигател на мерцедес и 7 скоростна автоматична кутия. Като игра е, супер удобна автоматика, сама се кара.
    Нисан се еманципираха от Рено и си изкупиха доста от дяловете притежавани от франсетата. Затова и качеството им се подобри. Естествено при колите новостите стават реалност след няколко години и недалновидните мениджърски решения може да струват скъпо. Електричките са загубена кауза - трудно продаваеми и все по-неконкуретни на китайските аналози, все още с много грешки на растежа. Та хибридите - хем зелените доволни, хем колата все пак върви.

    Коментиран от #33

  • 28 Никси

    7 4 Отговор

    До коментар #26 от "Не съм изненадан от заглавието":

    Пайнтфандера , Кашкая и дамската Нисан Жуке са грешка на природата по трошливост , по добре един Х-трейл 2-ра генерация бензинов 2.0 150 к.с. или 2.5т бензин , слагаш му газово LPG малко по скъпо и няма никви проблеми или дизеловия варянт също е добър !!!.
  • 29 Шофьор

    7 1 Отговор

    До коментар #19 от "Много ти разбира чутурата":

    Поне ги сменяш често, имаш възможност да сравняваш.
  • 30 тъй шъй

    13 4 Отговор
    Сега чета официалния сайт на Нисан бг. Кашкай само 3цилиндрови с променлива степен на сгъстяване 1.5л. и хибрид мек, твърд. А и какви цени.Да се хванеш за главата. Ми кой нормален човек ще купи такова чудо. Не съм очаквал чак така да забатачат нещата. Жалко, какво име беше преди 20години-Алмера,Микра, Примера преди рибата, Максима.Те са наистина в необявени фалит.
  • 31 Нормално

    9 7 Отговор
    Като Рено ги карат да ползват тия умрелите двигателчета по 1.3 дето са колкото косачка какво да стане. Нисан/Инфинити имат точно 3 двигателя масови: 3.0 туин турбо, 3.5 хибрида и 3.7 класическия дето слагат от сума години и са тествани и държат по 300-400к км. Купуваш си нещо с двг от Рено и искаш да издържи дълго, ми няма как да стане. А в САЩ искат хибриди, че това е модата и там просто няма как да бият конкуренцията на Тойота. Вижда се, че стават само в г.е.й.ропа щото тука са модерни такива изчадия с по 170 коня от 1.3...

    Коментиран от #32

  • 32 Хаха

    8 2 Отговор

    До коментар #31 от "Нормално":

    Е как Рено ги кара - Нисан не са ли независими да си решават сами? А верно че бяха фалирали и Рено ги купи. С великите мотори пък фалираха. А скапаните рендета имаха паеи да ги купят
  • 33 Хммм

    6 1 Отговор

    До коментар #27 от "Гларус":

    Не знам Кашкай да има 7 степенен автомат. Опциите в Нисан БГ са 3 - 6 степенна ръчна, CVT и бестепеннен редуктор на хибрида. Ако си със CVT-то ти желая късмет, това са най-проблемните автоматици създавани някога.
  • 34 Сухия

    7 1 Отговор

    До коментар #20 от "Актьор":

    Да бе CVT-то на Кашкай е по-добро от това на някой Лексус, вервам ти.
  • 35 Интересно

    6 4 Отговор
    Нито съм имал Нисан, нито някога съм карал. Приятелят ми има Кашкай, взе го чисто нов от магазина 2007 година. Почти никакви ремонти, а е навъртял вече 70 000 км.

    Коментиран от #37

  • 36 Полицай

    3 1 Отговор
    Ние в бг полицията си караме служебни БМВ -та , пък вие карайте Нисани .
  • 37 Не е толкова

    3 1 Отговор

    До коментар #35 от "Интересно":

    инересно…. за 70 000 км от нова кола, няма кой знае какво да се случи….