1 Август, 2024 10:42 2 303 16

Toyota води рейтинга на производителите

  • toyota-
  • продажби
Toyota води рейтинга на производителите - 1

През първата половина на годината Toyota Motor Corp. е продала 5.16 милиона автомобила по целия свят. За пета поредна година японският производител заема лидерска позиция в индустрията, изпреварвайки германския концерн Volkswagen AG.

През първата половина на годината Toyota и Lexus са продали общо 4.89 милиона автомобила по света, докато Daihatsu и Hino са продали съответно 210 910 и 59 273 автомобила. На свой ред Volkswagen е продал 4.35 милиона автомобила за същия период, което е с 0.2 милиона по-малко от 2023 година.

Toyota изчисли, че в периода от януари до юни глобалните продажби, включително нейните подразделения Daihatsu Motor Co. и дъщерното дружество за камиони Hino Motors Ltd., спадат с 4.7 процента спрямо година по-рано поради спиране на производството, причинено от поредица от скандали с качеството и слаби продажби в Китай. Глобалното производство на Toyota Group е спаднало с 9.8% до 5.07 милиона автомобила през първите шест месеца, съобщи автомобилният производител.

Вътрешните продажби на Toyota паднаха с 32% до 823 595 автомобила, тъй като Daihatsu временно спря производството, след като беше открито, че данните от тестовете за безопасност са били фалшифицирани. В началото на май компанията поднови работата във всичките си монтажни предприятия.

Toyota затвори и някои от японските си фабрики, което се отрази на цифрите. В допълнение, неотдавнашното изтегляне на популярния хибрид Prius също се отрази на продажбите. Но на външните пазари продажбите на Toyota са нараснали с 3.1% до рекордните 4.34 милиона автомобила благодарение на стабилното търсене в Северна Америка и Европа.

По-специално в Северна Америка продажбите на марките Toyota и Lexus са се увеличили с 14.6%. В Европа продажбите се увеличиха с 10.2%, което е подпомогнато от силното търсене на хибридни версии на Corolla и RAV4. В Китай продажбите са паднали с 10.8% поради ожесточената ценова конкуренция от местните производители на автомобили, които разширяват гамата от достъпни електрически превозни средства.

Тази година групата Toyota планира да продаде 10.95 милиона коли, което е с 1.3% по-малко от година по-рано. През май компанията обяви, че тази финансова година ще концентрира усилията си не върху продажбите, а върху решаването на вътрешни проблеми, включително скандалите с качеството.


Поставете оценка:
Оценка 4.6 от 10 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Малко са

    0 13 Отговор
    Ако преди години бяха започнали да произвеждат хубави качествени електромобили както те си знаят, сега освен тези 5 милиона продажби щеше да има още 2 милиона продадени електромобила с марка Toyota. Който е решил да си купува електромобил не би си купил хибрид и минава на друга марка.

    Но който не иска да си купува електромобил пак ще си купи хибрид и петте милиона продажби нямаше да намалеят, канибализирани от продажбите на електромобили.

    Коментиран от #2, #3, #16

  • 2 Този

    13 1 Отговор

    До коментар #1 от "Малко са":

    Аз този текст не го разбрах, но трябва да го изпратите в Тойота. Те сигурно ще разберат какво искате да кажете и ще се вслушат в съвета ви.
  • 3 За мен несвързани неща

    13 0 Отговор

    До коментар #1 от "Малко са":

    май пишеш. Тойота си имаха отношение към електричките и затова в гамата им ги има, колкото да не се каже, че няма съвсем и всеки знае на какво залагат реално. Казаха, че според тях с настоящите технологии хибридите са бъдещето(засега), имат най-добрите хибриди и се оказаха прави. Който си бил купил електричка - колко от собствениците им бяха казали, че следващата им кола няма да е електричка - май около 50%? От тях колко ще се върнат на чист бензин/дизел и колко на хибрид - струва ми се няма да са малко с хибридите. Тойота и в момента за мен е в най-изгодните оферти у нас като цена/качество/надеждност. Не искам да пресилвам, но от хората, които си изкарват парите с истинска работа около мен, не с държавни поръчки, от подаръци от тате, мама, милото, видимо показват интелигентност около и над средната - сигурно половината вече минаха на тойоти. Кой с чисто нови, кой с такива до 5-10, дори 15 годишни, според възможностите и нуждите.

    Коментиран от #8

  • 4 Алкс

    9 19 Отговор
    Kaто собственик на няколко тойоти през годините, мога да кажа, че качеството за цената им е доста посредствено. Надеждността им е мит. Колите са спратнатски, опростени и въпреки това не достатъчно надеждни. ФауВе са по-качествени, но недостатъчно надеждни за цената си. Но пък в сравнение с Тойота са направо премиум, като здравина, комфорт, обезшумяване и функции.

    Коментиран от #5, #6, #15

  • 5 Никси

    14 4 Отговор

    До коментар #4 от "Алкс":

    а нещо да кажеш за маслоядите от групата на ФауВе ? !!!.
  • 6 Не е сериозно това

    14 2 Отговор

    До коментар #4 от "Алкс":

    Да беше писал Волво, знам ли, нещо много рядко, където я има, я няма реални наблюдения, ама VW... И защо си имал няколко тойоти, които явно нито са ти се сторили евтини, нито надеждни, нито луксозни?
  • 7 Алкс

    5 3 Отговор
    Няколко са точно 4-ри, компанията ги купува и се карат по 3 години. През годините съм имал лична Корола, Авенсис и РАВ4. Само РАВ-а си струва парите.

    Коментиран от #9

  • 8 Тоз

    7 0 Отговор

    До коментар #3 от "За мен несвързани неща":

    Нищо не пресилвате. Тойота никога не е била в по-добро здраве от последните примерно 5 години. Затова се купува най-много, предлага огромна палитра от модели и качествени задвижвания. А цените.... Акъла ми не стига да си обясня какви финтове правят и предлагат не само цена-качество ами просто най-ниски цени от всички. И не само в БГ. Сузуки предлага по-скъпо като залепят тяхна емблема на Тойота модел. Сега някой ще извади две цени и ще обяснява колко е скъпа НОВА Тойота, но дългогодишните наблюдения подкрепят това мое твърдение, а не единични случаи. Виждайки новите им модели, които още ги няма по улиците на БГ, поне още 5-10 години ще има тотална хегемония от Тойота-Лексъс.

    Коментиран от #10

  • 9 тъй шъй

    7 2 Отговор

    До коментар #7 от "Алкс":

    Защо сте имал 3-4 Тойоти, като не ви харесват. Или някой ден да може да напишете този текст и да предпазите хората от Тойота.Дано повече да мислят като вас, че по улиците на БГ и Европа само Тойота нови или стари. И аз като многократно собственик на тази марка, леко се дразня вече, като на кръстовище спрат 5-6 тойоти едновременно.
  • 10 Алкс

    2 5 Отговор

    До коментар #8 от "Тоз":

    Ако цена от 60 000 лв за сравнително базова Корола Хибрид е ниска цена в Бг, за един простичък, практичен бюджетен автомобил .... то за един средно заработващ западноевропеец тази цена е доста над средната

    Коментиран от #11, #12

  • 11 Тоз

    8 1 Отговор

    До коментар #10 от "Алкс":

    Завидно самочувствие имате, щом за Корола хибрид 2.0 казвате ,че е простичък автомобил. Колосално сложна, ефективна и надеждна система за задвижване, пъргава с близо 200кс и рекордно икономична. Това задвижване сравнено с примерно Sклас е все едно извънземни са го доставили. Но когато човек е над нещата и детайлите са нещо досадно, така се хвърлят оценки. Пораснете, помислете. Колко седана в този клас са с цени над 60х.лв. Архаична техника, но затова пък чуплива и скъпа.
  • 12 Тоз

    5 1 Отговор

    До коментар #10 от "Алкс":

    Хайде да спрете да се притеснявате за възможностите на западноевропейците. За тях отдавна придобиването на нова кола не е интересно занимание. Познавам едни такива-младо семейство - 1 година не могат да отидат до магазина и да си поръчат и да сменят колата си. Просто това за тях е досадно занимание. Дилемата е корола крос или рав4. Рекордно нараства търсенето на нови коли в Европа. Гледайте тук дереджето, там положението не е както го представят близките на Кремъл медии.Освен ако не си полулегален емигрант.
  • 13 Грамотност

    3 0 Отговор
    "...което се отрази на цифрите."
    Няма как това да стане, тъй като цифрите са 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 0.
  • 14 Джуган

    10 1 Отговор
    Смених БМВ Х5 с Лексус Хибрид и малко ми става жал за всичките тези които се надуват в немски премиуми по светофарите.
  • 15 Дошо

    5 0 Отговор

    До коментар #4 от "Алкс":

    Някаква ВАГаджийска манерка се прави на тойотаджия.
  • 16 Норге

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "Малко са":

    Ние си купихме втора кола Тойота корола хибрид.1.8 .На 3 години.на 55 000 км с още две години гаранция Другата ни е киа соул 2020.
    След две години ще се ориентирам да продавам киата.Понеже 2027 и свършва гаранцията.А след това става страшно за ремонти Може и да няма проблеми,ама може и да ми се изправят косите като дойде време за смяна на спирачки или каквото и да е.Хибрида ще е нужен за да имаме кола докато дойде време за нова ел.кола.Може и да не е кия,но ще гледам нещо със 7 години гаранция.Било то MG или нещо подобно.
    Кия страшно много вдигнаха цените Отделно ДДС-то в Норвегия много се вдигна.Една или друга китайка ще е..😂
    Х пенг,Яак или подобни.