26 Август, 2024 11:29 3 035 43

Ремонтът на електромобили е с 20% по-скъп от този на колите с ДВГ

  • електромобили-
  • автомобили-
  • двг-
  • ремонт

Проучването е на американци

Ремонтът на електромобили е с 20% по-скъп от този на колите с ДВГ - 1

Въпреки забавянето на ръста на продажбите, броят на исковете за обезщетение при сблъсък с електрически превозни средства в Северна Америка се увеличава. Въпреки че електрическите превозни средства могат да имат предимства по отношение на структурната цялост, ремонтът им често е свързан с по-висока цена в сравнение с традиционните превозни средства с двигател с вътрешно горене (ДВГ).

Според неотдавнашно проучване на Mitchell исковете за поправяне на увредени от сблъсък електромобили се увеличават с 2,5% в САЩ и с 3,95% в Канада през второто тримесечие на 2024 г. Това увеличение е настъпило въпреки намаляването на пазарния дял на BEV автомобилите.

Средната тежест на претенциите за поправими електромобили през второто тримесечие на 2024 г. е значително по-висока от тази за автомобили с ДВГ както в САЩ, така и в Канада. Това предполага, че ремонтът на повредени при сблъсък електрически автомобили е по-скъп поради фактори като сложна технология и специализирани техники за ремонт.

Tesla Model 3 и Model Y продължават да доминират в списъка на най-честите претенции за сблъсък сред електрически автомобилите. Това вероятно се дължи на голямото им навлизане на пазара и по-голямата им видимост по пътищата.

При хибридните автомобили също се наблюдава увеличение на честотата на претенциите, като при плъг-ин хибридите разходите за ремонт са значително по-високи от тези при автомобилите с ДВГ. При меките хибриди обаче разходите за ремонт са сравними с тези на автомобилите с ДВГ.


Поставете оценка:
Оценка 2.6 от 10 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 карчи

    22 4 Отговор
    Трай джендьо за хубост😉

    Коментиран от #28

  • 2 ДрайвингПлежър

    27 3 Отговор
    Както казват - Електрофил си до първата фактура за ремонт...
  • 3 един

    23 1 Отговор
    Без да съм специалист,ел.автомобилите са повече за градски условия/в големите градове и околностите/,докато ДВГ ще си остане масовият автомобил за всякакви условия и най-вече за зимата и за дълги разстояния!

    Коментиран от #8, #14

  • 4 Това е необяснимо и

    15 14 Отговор
    е по-скоро изкуствено създаден проблем.
    Един електромобил има един (или четири) електродвигателя, които като устройство са много по-прости от ДВГ.
    Дори електрониката за въртене на двигателите не е нещо особено.
    Ходовата част е една и съща.
    Явно смятат ремонат на всичките таблети в колата.

    Коментиран от #5, #7, #10, #42

  • 5 Да ама...

    15 2 Отговор

    До коментар #4 от "Това е необяснимо и":

    Батерията само тя струва десетки хиляди забравяш...
  • 6 Истинат боли

    15 3 Отговор
    Ще се сетят сами. Първо плач и рев, после ще си купят пак ДВГ.
  • 7 ДрайвингПлежър

    21 5 Отговор

    До коментар #4 от "Това е необяснимо и":

    Електромотора далеч не е вечен, да не говорим за електрониката. И двете страдат от прегряване. Заради по-голямата маса на електричката натоварването върху окачването е значително по-голямо, да не говорим, че пак заради тази маса и допълнителната кинетична енергия всеки удар, дори и слабите, е с далеч по-големи последствия.
    Съчетай го с факта, че докато ремонтираш ДВГ няма никаква опасност, докато ремонта на минимум 400, а вече и 800 волта мрежа ще те утрепе като стой та гледай и при най-малка грешка и ето ти едни дебели дебели сметки за ремонт...

    Коментиран от #16

  • 8 ДрайвингПлежър

    19 1 Отговор

    До коментар #3 от "един":

    Всъщност ДА, но и НЕ.
    ЕЛ наистина е перфектно за града (при условия, че в големия град има къде да го заредиш), но в същото време малките градски ЕЛ са прекалено скъпи за купуване и с прекалено нисък марж на печалба за производство - и такива кажи речи няма. Най-добрия ти избор за градска кола си остава малолитражка тип Корса/ Фиеста, че и по-надолу. Излиза в пъти по-евтино и по-удобно от ел... а накрая тая малолитражка спокойно може да я палнеш и относително комфортно, не много бързо, но и без драми да стигнеш до морето...

    Коментиран от #11

  • 9 Анонимен

    3 1 Отговор
    За това е само за богаташи,а ний сме последните в Европа.Туй го знай всяко дяте.Цъфнало та вързало.
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Механик

    24 2 Отговор

    До коментар #8 от "ДрайвингПлежър":

    Абсолютно съм съгласен с казаното от Вас.
    Мога само да добавя, че тия електромотори, не са като ОНИЯ, дето са на дядо на фуражомелката. Свръх прецизни лагери (най-малко 3 на вал), които струват майка си и баща си. Смяната им хич не е проста работа и не може да ги "избива и набива" всеки.
    После- като спре електричката и светнат там разни аларми, трябва да я караш с репатрак и не във всеки сервиз, а точно в онзи където те чакат и са наточили ножа. И ако там минеш само със софтуерен ъпдейт, направо си късметлия. Щото другото е смяна на някой електронен блок, после обучването му да работи с останалите блокове и като нищо си излизаш с една сметчица от 10000 лв.

    Коментиран от #12, #15

  • 12 Съмнения

    8 11 Отговор

    До коментар #11 от "Механик":

    Като гледам що глупост си изписал, или не си механик или много те е страх за хляба и гледаш да наплашиш хората да не си купуват електромобили. Повечето от нещата които си изписал се отнасят и за ДВГ и няма разлика. Електромотор ще ремонтира всеки, ако му го свалиш. Засега проблема е високоволтовата система за която няма обучени майстори. Иначе и там Не е кой знае колко сложно и скъпо за ремонт.

    Коментиран от #17

  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Пепи

    3 8 Отговор

    До коментар #3 от "един":

    Нищо, никой не се ражда научен.

    Коментиран от #18

  • 15 МАЙСТОРА

    5 9 Отговор

    До коментар #11 от "Механик":

    Тесла: един суперкомпютър, на който е инсталиран гениален софтуер (човекът е бил най-добрият програмист в Епъл), управлява всичко в колата: сигналът стига до всеки изпълнителен механизъм. Спестени километри кабели и 50 електронни модула и модулчета, дето нямат синхронизиране. Лесно за диагностика, лесно за ъпгрейд. Немците разглобиха един Модел 3 и се охълцаха. 20 години назад...

  • 16 Сервиза

    6 9 Отговор

    До коментар #7 от "ДрайвингПлежър":

    Ти за контактори чувал ли си? Какво обясняваш на хората неща, за които нямаш хал хабер?

    Taxi на 690 хил. БЕЗ нито 1 обслужване в сервиз, зареждано само безплатно на Supercharger и изкарало пари за 4 S-класи

    Като вдигнеш капака на изкопаема Bri4ka, виждаш 1 торба болести.
    Като отвориш капака на електричка, виждаш Филип от Bri4ka

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Идеален пример

    8 3 Отговор

    До коментар #14 от "Пепи":

    И какво показва клипчето? Подсказка - ел. колите засега не стават за дълъг път. Първо, защо пътува през нощта, да тръгне събота сутрин когато мнозинството хора пътуват. Второ, климатика пуснат ли е? Басирам се, че не. Трето, къде са жената с двете деца и пълния багажник? Тоест пътуваме вечер, за да няма трафик, сам и стигаме на 2% батерия, като са изминати около 400 км. Ами ако дестинацията беше Синеморец, ко праим? Моята баба Алфа 2.4 дизел минава 2х400 км пълна до горе, климатика включен през цялото време. И при това без да се ограничава до 130 км/ч. Не разбирам, нарочно ли казвате на черното бяло?

    Коментиран от #19, #30

  • 19 Този

    14 1 Отговор

    До коментар #18 от "Идеален пример":

    си пуска едни и същи клипчета, картинки и заучени фрази...не му обръщай внимание...един също не вярваше, че с тяхното лазене - спокойно се минават сега в най-големите жеги 300-350 км с 1/4 резервоар...нов дизел, автомат, 4х4, комби 200 к.с....семейна кола за возене...

    Коментиран от #20

  • 20 Ами..

    6 2 Отговор

    До коментар #19 от "Този":

    Много мразя да се пишат откровени глупости. Също така, ако тръгне човек с тая Тесла за Гърция и хване 2 часа задръстване на Кулата? Ами после в Гърция какво става, като имат 5 зареждачки на кръст, при това само в Серес и Солун? Да не говорим, че за да се държи батерията в оптимална кондиция не трябва да се зарежда над 80% и да пада под 20%...Този господин можеше спокойно да спре на 2 км преди Несебър, ако по някаква причина му се наложи да ускори темпото или пък да чака в задръстване заради катастрофа примерно. Както казват, благодаря, но "Не, благодаря".

    Коментиран от #21, #22

  • 21 Мрън мрън

    3 6 Отговор

    До коментар #20 от "Ами..":

    Ако беше изгледал клипа, щеше да видиш, че никога не прави така и първоначалната идея беше да стигне до Бургас, но реши да рискува заради клипа до Слънчев бряг. Отдавна съм гледал клипа, затова не помня дали беше спирал веднъж или два пъти да пуши цигара, за което време спокойно можеше да зареди за допълнителни 100-200 км, ако не снима клип за пробег с едно зареждане. Теглото при електромобилите не вдига разхода, защото не влияе на аеродинамиката. Климатикът беше включен.

    Коментиран от #23

  • 22 Гърция

    2 6 Отговор

    До коментар #20 от "Ами..":

    В Гърция вярно е тегаво с зарядните станции. Заради постоянното ви мрънкане всеки собственик на дизелов и бензинов автомобил вече го знае. След като ти го знаеш, защо мислиш че всеки един собственик на електромобил е по-глупав от тебе И не зная тази информация, за да си зареди до горе още в България? Чул недочул, Не трябвало да се зарежда до 100%. Ако не трябваше нямаше да може да се зарежда. Производителите са си оставили буфер и това че ти показва 100% не означава че си заредил на просто не е хубаво автомобила да стои дълго време на 100%. Ако за деня ще ползваш енергията няма никакъв проблем. Друг е въпроса дали ако зареждане от 10-20% до 80% ти отнема 20 минути си заслужава да чакаш още допълнителни 30 минути за останалите 20%? Азбучни истини, които много добре знаете, но се правите на интересни.

    Коментиран от #24, #26

  • 23 Моля?

    6 3 Отговор

    До коментар #21 от "Мрън мрън":

    "Теглото при електромобилите не вдига разхода, защото не влияе на аеродинамиката." Това е не истина, не искам да употребявам по силни думи. Теглото е основния фактор влияещ на разхода, дали става дума за електричка или двигател с вътрешно горене. И не знам за какво мрънкане говориш. Мисълта ми беше, че пробега на ел. колите засега е твърде незадоволителен. Аз например много мразя да спирам на дълго, камо ли пък да търся зареждачки и т. н. Подозирам, че много хора са така.
  • 24 Ееепимено

    4 0 Отговор

    До коментар #22 от "Гърция":

    Не става въпрос дали собствениците на електрички са по-добре или по-зле осведомени от мен. Даже съм сигурен, че са по-запознати с локацията на зареждачките, по простата причина, че мен това не ме бърка. Става дума, че зареждането в Гърция е проблем и има 1001 начина твоите планове за пътуване да се променят по независещи от теб самия причини. Освен това, Гърция не е Халдики. Има Волос, Левкада, Евиа и много други дестинации, до където аз ще стигна без зареждане, а ел. колата ще трябва да спира, при това ако се намери щепсел... Просто не е комфортно, не разбирам защо отричате явни факти?!?
  • 25 Анонимен

    4 1 Отговор
    Само 20© разлика?Смяна на батерията е 20000 долара.Миналата година смених двигателя на колата за 2000 лв.Хиляда лева за двигател втора употреба и още 1000 лв труд.
  • 26 сдрфтгъху

    5 2 Отговор

    До коментар #22 от "Гърция":

    Истината която вие усилено криете е много проста:

    Купиш ли си електрокар СТАВАШ РОБ на автомобила... Кога да го заредя (да е евтино), къде да го заредя (изобщо да стигна до т.Б), колко да го заредя (да пазя батерията), дали е свободна зарядната станция (щото нямам ток да стигна да следващата), дали ще работи приложението (и дали го имам, че са поне 10 приложения) и още поне 20 такива "как, кога, къде"...

    А аз и другите умни хора си гледаме кефа и не се вълнуваме от вашите глупости- зареждаме 50-60 литра за 5 минути и това ни е за следващите 10 дни... На жената дори и 1 месец щото кара плъг-ин хибрид с над 120км. пробег на ток- 1 път в месеца зарежда бензин и всяка вечер като се прибере слага колата да се зарежда...

    Коментиран от #29

  • 27 0ъ6т5р

    3 1 Отговор
    Я сега дебилъ цъкнал минус на ком. №26 да ми обясни кое не е вярно от написаното? Щото моя скромен опит от над 250 000 мили с ТеслЪ сочи, че всичко което съм написал е 1000% вярно...
  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 МРЪН МРЪН

    0 4 Отговор

    До коментар #18 от "Идеален пример":

    Голям хленч. Колите на ток са за действачи, не за мpънкачи

    Коментиран от #32

  • 31 Правиш

    1 0 Отговор

    До коментар #28 от "АС/ДС⚡":

    си тръ би сам… биеш си д-то да не тропкаш… тъпчеш ти…. чушки…
    Нормалните хора не ни притесняват цените на горивата… изкарваме, плащаме-караме… няма време за висене по ел. седенки….
  • 32 Секунданта

    2 0 Отговор

    До коментар #30 от "МРЪН МРЪН":

    какво действате!??? Минахте 300 км и клипчета правите, че и пищите…
    Правете си там кибуци на елетрорастите по ел. седенките и не занимавайте обществото с изкривяванията си…

    Коментиран от #34

  • 33 Джон

    1 3 Отговор
    Купих си първата кола наскоро, двг. Преди това карах 7 години ел. коли под наем. На ДВГ-то постоянно му треперя, все слушам двигателя дали не шуми различно, скоростната кутия, не знам си какво. Прекалено много механика има, много неща могат да се развалят. При електричките нищо не се разваля. За съжаление са скъпи, не може да се ходи в южна Гърция с тях и като цяла стават само за града като втора кола на богаташ. Нямат бъдеще.

    Коментиран от #35

  • 34 Не се хаби

    5 0 Отговор

    До коментар #32 от "Секунданта":

    Да спориш с тия електриците е все едно аз да споря с 5 годишния ми син - безсмислено е. Ти им даваш неоспорими факти как тази технология засега не става, те ти пускат клип как някой стигнал до Несебър с електрокар на 2% остатъчна батерия - страшен успех. Да си ги карат, халал да са им...

    Коментиран от #36, #39

  • 35 Джонка

    1 0 Отговор

    До коментар #33 от "Джон":

    ето там е проблема….и да слушаш, грам не отбираш какво се случва…и ДВГ кола не си имал…няма и да имаш…елка…а дано, ама надали ….

    Коментиран от #37

  • 36 Не подценявай

    2 0 Отговор

    До коментар #34 от "Не се хаби":

    детето, то по-може да те разбере….след като му се обясни логично и му се дадът примери от живота….
    Вресливите…няма шанс….
  • 37 Джон

    0 1 Отговор

    До коментар #35 от "Джонка":

    Точно така, грам не разбирам какво се случва, защото не съм механик. Сутрин, при студен двигател , на първа скорост, колата се тресе. Педалът на газта почна да вибрира. Турбото не знам дали се включва или се развали. На 4-та вие. Не трябвало да пълзя в трафика, защото било двоен съединител. И така нататъка - прекалено много механика, по а по форумите пишат един милион причини за всеки проблем. Ел колите поне не ги мислиш.

    Коментиран от #40, #41

  • 38 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 39 рфтгъхуйико

    2 0 Отговор

    До коментар #34 от "Не се хаби":

    Технологията НИКОГА няма да става за употреба другаде освен в таксита, доставки и градски транспорт... И то само защото ще се изкара замърсяването извън града и шумът ще намалее много- толкова, за друго електрокарите не могат да се ползват... Не и масово...

    Решението за колите е хибриди с пробег на ток от поне 150км. - хем ще си караш на ток в града без да цапаш, хем няма да си ограничен по никакъв начин...
  • 40 Джонка

    0 0 Отговор

    До коментар #37 от "Джон":

    нова с нова ли сравняваш или кош-неземен милионер, който са ти препоръчали да НЕ е с ръчна кутия, защото трудно се оправяш с 3-тия педал!??
    Ако е така - градския е най-добре... и за здравето и за джоба ти...
  • 41 Турбото

    0 0 Отговор

    До коментар #37 от "Джон":

    се е развалило и не се знае дали се включва или не...ще ме умориш...карай без турбо....
    Това показва на какво ниво са ползвателите на ел. недоразумения... и защо после има толкова изцепки с автономните им автопилоти от ем-найсто ниво на автономност...
    А преди просто такива същества просто не се качваха на МПС-та... и в това нямаше нищо лошо или обидно... все едно аз да се засегна, че не мога да свиря на контрабас...
  • 42 Име

    0 0 Отговор

    До коментар #4 от "Това е необяснимо и":

    Ходовата част и окачването не са същите, тъй като колата на батерия е по-тежка!
  • 43 Пряко

    0 0 Отговор
    Който му харесва да си купува батерия на колелета! За съжаление ни тикат тези "нововъведения" насила! Факт е,че повечето ДВГ автомобили са с премахнати филтри, което не е добре!