2 Септември, 2024 09:59 11 605 71

За почти 120 000 лева се продава една от първите Жигули комби

  • ваз-
  • лада-
  • жигула-
  • 2102-
  • vaz-2102
За почти 120 000 лева се продава една от първите Жигули комби - 1

Един от първите екземпляри от популярната у нас в миналото VAZ-2102 се продава в Новосибирск. Цената обаче изнедадва. Комбито от 1971 година е сглобено в първия ден от производството на модела, 21 септември. Уникалността на този VAZ-2102 е, че са произведени около триста ранни „двойки“ и само няколко са оцелели до днес.

За почти 120 000 лева се продава една от първите Жигули комби

Принадлежността към първата партида се потвърждава от идентификационен номер, въпреки че самият номер не е посочен в обявата. „Двойката“ от Сибир е реставрирана, така че изглежда като чисто нова. Дори отдолу колата изглежда уникално. Комбито е пребоядисано и редица компоненти са сменени.

За почти 120 000 лева се продава една от първите Жигули комби

Продавачът посочва, че под капака има чисто нов двигател от 1971 година. Цената обаче е шест милиона рубли, което по текущия обменен курс се равнява на 118 651 лева. Моделът 2102 започва да се произвежда в Толиати на 21 септември 1971 година, тоест след три седмици комбито ще навърши 53 години.

Първоначално двуобемните автомобили разполагат с един 1.2-литров (64 конски сили, 87 Нм) бензинов карбураторен мотор с атмосферно пълнене и с 4-степенна механична скоростна кутия. Колекционерската кола, която е обявена за продажба е с тъмночервен салон и каросерия.

За почти 120 000 лева се продава една от първите Жигули комби

Общият тираж на VAZ-2102 достига 667 хиляди единици, така че не всички автомобили са ценни. Въпреки това ранните екземпляри от 1971 година са малко на брой и затова се определят, като колекционерски, въпреки че крайната цена зависи от подхода на реставраторите и качеството на извършената работа.

За почти 120 000 лева се продава една от първите Жигули комби


Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 42 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 честен ционист

    51 36 Отговор
    Бессмертная техника

    Коментиран от #12, #37, #49

  • 2 Има и луди

    9 22 Отговор
    егоцентрици, дето те са си изкарали парите с честен труд.
  • 3 Име

    64 19 Отговор
    Били са много приятни за времето си - елегантни.

    Коментиран от #6

  • 4 Хахаха

    33 29 Отговор
    Продавачът яко е изплискал легена.
  • 5 Дамммм

    69 11 Отговор
    За парите е малко спорно-но е факт,че е направена уникално...Трудът и майсторството са на изключително ниво.
  • 6 Само

    33 38 Отговор

    До коментар #3 от "Име":

    като видиш, на тая очепената врата кората колко зяпа. И това е на нова кола. Тия дето са имали такива, сигурно помнят, че от четири врати, две нямаше дето да се затварят по един и същи начин.

    Коментиран от #68

  • 7 баба ти Ванга

    27 43 Отговор
    Щайга с гуми
  • 8 ХЕНРИЙ ФОРД

    11 27 Отговор
    И НА ТОВА ОТ ФИГ.1,2,3......☝
    В ТАЛОНА МУ ПИШЕ...
    „КОЖЕН САЛОН”....😀.....
  • 9 Аукцион

    25 27 Отговор
    Криви детайли, лошо изпълнение от долу. Посредствена реставрация поради което няма стойност (който разбира знае за какво говоря)

    Ако беше оригинал, тогава щеше да има някаква стойност
  • 10 Оракула от Делфи

    39 40 Отговор
    Каква стойност може да има една италиански "Фиат," в Русия!
    120000 лева , вие луди ли сте бе хора???
    Всичко което Русия е произвела е правено от Европейски фирми!
    Самолети,ракети,коли и камиони, оръжие,динамит,барут ,пушки и гаубици,танкове, и ракети,
    да благодарят на Хитлер , и германските военно- пленници,
    че ги нучиха на всичко!
    От където и да погледнеш, "смешни ушанки"!

    Коментиран от #24

  • 11 Ценител

    27 21 Отговор
    Да си купиш лошо копие на западен автомобил е глупост.

    Да платиш много пари, за да се хвалиш с него - това го могат само крепостните.
  • 12 Тц. направо

    21 21 Отговор

    До коментар #1 от "честен ционист":

    "безаналоваЯ" техника?? ФИАТ копиран 1 към1 в детайли! За парите които е струвала някога нов Мерцедес а не жигула... А и 15г. чакане докато остарееш.

    Коментиран от #15

  • 13 Тьотя

    26 18 Отговор
    Копейкин да не се услушва ами да купува ,и следващия път с нея до масква да види реплика на първата копейка
  • 14 Помак

    11 18 Отговор
    Да си я кара!
  • 15 555

    26 23 Отговор

    До коментар #12 от "Тц. направо":

    Че те тия тъпанари имат ли нещо, което не е откраднато и копирано дословно от истинските му създатели…??? НЕ !!!…
  • 16 Жендарите

    23 24 Отговор
    да ни покажат западнал автомобил на 53 години колко е здрав и как изглежда и после да си ги мерят, хахахах

    Коментиран от #17, #19, #51

  • 17 Ценител

    20 24 Отговор

    До коментар #16 от "Жендарите":

    Ако беше посещавал държави в Латинска Америка и Африка, щеше да знаеш, че местните КАРАТ западни коли на по 50 години. Тая руска бракма не е карана и пак не става.

    Коментиран от #18, #27

  • 18 Бъркаш, центаджийче напушено

    18 14 Отговор

    До коментар #17 от "Ценител":

    Карат коли на по 70 години. Когато Кравария е имала индустрия. А не на 50, когато всичко изнасят в Китай, Мексико и Турция и надуват балона
  • 19 И колко струва!!!

    24 14 Отговор

    До коментар #16 от "Жендарите":

    Западналите боклюци издържат до гаранцията. А за електрическите тостери да не отваряме темата…
  • 20 Голем смех

    25 19 Отговор
    Климатика и ABS-a работят ли :) хахахахахахахахахаха само идиот може да похарчи толкова пари за съветска таратайка :)

    Коментиран от #25

  • 21 Костя

    14 7 Отговор
    Сто кила ракия давам !
  • 22 Варненският многоников безделник

    13 12 Отговор
    е цвъкал и тук с всичките си СИМ карти подарени от Козяк. Поради липса на много "статии" за ууукрайна днес
  • 23 Пловдивчанин

    21 21 Отговор
    Малко след промените в началото на 90-те, когато ми се отдаде възможност за пръв път да си купя западна кола купих един Opel Kadet, на 8 години. След като го покарах известно време си казах "ПОВЕЧЕ НИКОГА НЯМА ДА СЕ КАЧА НА РУСКА БРАКМА !" Дори този нисък клас западен автомобил, закупен 2-ра ръка беше на светлинни години по-качествен и издържлив от която и да е съветска бракма. Реално не съм правил никакви ремонти по него, докато го карах. Естествено както е известно на повечето хора, опелите от онези години имаха един недостатък, купетата им не бяха галванизирани и ръждясваха. Навъртях 230 000 безаварийни километра преди да го сменя с по-нова кола. Сега вече купувам само нови автомобили на лизинг, вече смених един такъв и си взех по-нов. В момента съм със Шкода Фабия 3, дизел 1.4 TDI, разхода на гориво е такъв, че излиза по-евтино отколкото да караш на газ. Никой руски таралясник не може да се похвали с това, да не говорим, че вече и ABS не им слагат, а за климатик и други екстри изобщо да не говорим....

    Коментиран от #31

  • 24 ШООООО ФОН БРАУН

    12 5 Отговор

    До коментар #10 от "Оракула от Делфи":

    НЕ НАПРАВИ ЛИ УС РАКЕТКИТЕ ШОТ В ЦЯАААААААССЛА ВЕЛИКАХАНЕРИКА НЯМАШЕ ЧИТАВ ИНЖИНЕР РАКЕТЧИК.СЕРГЕЙ КАРАЛЬОВ Е ..НЕМЕЦ. НАЛИ. ОЩЕ КЪТ ВИДИШ ДИЗАЙНА НА УС...СССР И УС РАКЕТИТЕ ША ВИДИШ КОЙ ЙВО ЕЙРАЛ А ДРУГ ИЗМИСЛИЛ САМОСТОЯТЕЛНО.....
  • 25 Сравнявай ябълки с ябълки, а не с тикви!

    25 8 Отговор

    До коментар #20 от "Голем смех":

    Какъв Климатик и ABS на работническа кола 1971, хахо???

    Коментиран от #26, #28, #56

  • 26 Голем смех

    15 17 Отговор

    До коментар #25 от "Сравнявай ябълки с ябълки, а не с тикви!":

    US автомобилите имат климатици и автоматични трансмисии още от началото на 60-те години.

    Коментиран от #52, #54, #71

  • 27 Кога си карал коли в Латинска Америка

    13 10 Отговор

    До коментар #17 от "Ценител":

    По интернет ли? Платен от Козяк
  • 28 Пловдивчанин

    18 10 Отговор

    До коментар #25 от "Сравнявай ябълки с ябълки, а не с тикви!":

    Прав си, няма как да сравняваш класики като Форд Мустанг или Шеви Корвет от 70-те години със жигула или москвич от същото време. Смешно е :) В USA по онова време са правили автомобили, а в СССР жалки подобия на такива.

    Коментиран от #29, #45

  • 29 глу пав ли си или да?

    17 10 Отговор

    До коментар #28 от "Пловдивчанин":

    скъпи спортни коли като Мъстанг или Корвет не са евтини, масови, работнически модели като Поло или Пунто - наиситна си платена тиква

    Коментиран от #32

  • 30 Ники

    14 10 Отговор
    Много красива кола. Особено никелираните детайли я правят уникално красива кола. Днешните нови коли също се опитват да боядисват китайска пластмаса и да я представят за никел

    Коментиран от #59

  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 Голем смех

    2 7 Отговор

    До коментар #31 от "Аве, промивка":

    Трудно ти разбирам кво си написал, сигурен ли си, че владееш български ? :) хахахахахахахаха
  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 зле

    8 13 Отговор
    не видях снимка на двигатела още ли пише FIAT като на чичката на жигулито

    Коментиран от #42

  • 37 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 38 Диамантената ръка

    4 8 Отговор
    Да, ще се избият за тая цена...
  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 Го4о

    10 13 Отговор
    Как може 5 - 600 кг. Скрап да струват 120, 000 лв
  • 41 Тошко

    10 8 Отговор
    Тази "Лада" има ли МАНИВЕЛА? Без този атрибут - не си струва цената.

    Коментиран от #43

  • 42 На чичка

    12 2 Отговор

    До коментар #36 от "зле":

    ти на жигулито никога не е писало FIAT на капака на клапаните…
  • 43 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 44 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 45 Намайнинбург

    16 6 Отговор

    До коментар #28 от "Пловдивчанин":

    Мустанг и шеви, далеч не са евтини и масови модели. Те са нещо като реклама на Форд да си продават другите модели. Всички марки са имали подобни спортни или луксозни модели, но масовите евтини модели са си същите боклуци и в Америка и в СССР и в Германия.
  • 46 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 47 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 48 Русофил

    9 11 Отговор
    И 6 лева не давам за руски таралясник.
  • 49 Zаблуден комунист

    5 10 Отговор

    До коментар #1 от "честен ционист":

    Навремето руските партийни вождове купуват лиценз за производство на Fiat 124, който модел вече е спрян от производство в Италия. Някои петолъчници и до днес твърдят, че това е безсмъртна руска техника…

    Коментиран от #50

  • 50 Неосведомен демократ

    15 3 Отговор

    До коментар #49 от "Zаблуден комунист":

    124-ката се прави от 66 до 74-та, като е кола на годината в Европа за 67-ма!
    2101 започва производство през 70-та и има редица конструктивни различия…. та не е точно спрян от производство модел….
  • 51 Американските

    6 16 Отговор

    До коментар #16 от "Жендарите":

    коли от 50 и 60 години на 20 век, са масово горе-долу по 2 тона и половина. И всички са с V8 двигатели. Туй жигуле, ще им го събереш в багажника. Спомням си от един епизод по Дискавъри, реставрираха някъв Шевролет май беше, двама души едва му повдигнаха предната броня да я монтират. Цялата хром.
  • 52 Освен

    4 2 Отговор

    До коментар #26 от "Голем смех":

    това, масово има монтирана и хидравлика на кормилното управление.
  • 53 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 54 Имат

    2 1 Отговор

    До коментар #26 от "Голем смех":

    и радио, да си слушкаш музика и лакърдийки.
  • 55 665433

    3 10 Отговор
    За тоя боклук няма да дам повече от 3000 лв.
  • 56 Ябълка с ябълка

    7 6 Отговор

    До коментар #25 от "Сравнявай ябълки с ябълки, а не с тикви!":

    От средата на 60-те години всички американските масови модели (не луксозни) предлагат климатик като опция.
    От 1973 Крайслер включва климатика като стандартна част от оборудването (не като екстра)
  • 57 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 58 Българин

    3 6 Отговор
    За 120 000 ще си купя Шевролет Корвет 2022г. Може и Камаро.
  • 59 В американските

    4 5 Отговор

    До коментар #30 от "Ники":

    коли от 60-те години на 20 век, само хрома е тежал колкото това жигули. Били са дълги около 6 метра, и малко по широки от 2 метра. Виж примерно един Кадилак Елдорадо от онова време. Другите им марки също не са били по-назад. Автоматична кутия, климатик, радио, хидравлика на волана. Пък електрически гюруци, ел.стъкла, били са обичайни неща.

    Коментиран от #63

  • 60 МП4

    2 3 Отговор
    За 100 бона си купувам Порше Турбо S ..Вие си карайте жигулито с 40км/ч
  • 61 Някой

    3 2 Отговор
    Руснаците имат една чисто руска кола, създадена от тях и си личи, и това е Запорожец, по-голям боклук няма измислено от това !!!?

    Коментиран от #67

  • 62 Никси

    1 1 Отговор
    Марйо М 5 продава такава червена комби и има такава бордо цвят обаче е седан , все едно е от магазина изкарана току що , има и други лади още и майбаси и волга , но основното са му руските коли ретро !!!.

    Коментиран от #69

  • 63 Никси

    1 1 Отговор

    До коментар #59 от "В американските":

    това дето го изреди като екстри го има в Чайката , Зило и Зимовете ,Волгата с квадратния фар и големите стопове Газ 3301, виждал ли си кабрйо Зиловете на Парада в Москва преди да излезнат Аурусите , а на Брежнев Чайката , не са били масовка както е в Америка но са ги карали все държавници и олигархията , а за простолюдито е ладюхата и московеца !!!.

    Коментиран от #64, #65

  • 64 Има

    1 0 Отговор

    До коментар #63 от "Никси":

    го де, има го. Ама като сложих линк с видео, дето руснака обяснява как е събран кадилака, пък когато Хрушчов бил в щатите, и като го видял, веднага наредил и те да почнат да правят такива коли, поста го изтриха. Потърси си в тубата и си гледай.
  • 65 Като

    0 2 Отговор

    До коментар #63 от "Никси":

    всичко съвеЦко... По 5 броя за парад.
    За качество, ще кажа, че нямаше москвич, или жигуле с багажник (седан) дето да нямаха някоя тояжка, да подпреш капака, като е отворен. Толкоз им беше работата. Една панта не могат да скопосат.

    Коментиран от #66

  • 66 Никси

    2 1 Отговор

    До коментар #65 от "Като":

    на наща жигула багажния капак на Седана никога не сме я подпирали с дърво или летва , само коли дето са претърпяли ПТП не им се отваряше капака без да го подпреш с дръвце нещо , жигулката ни беше доста пазена кола морско син цвят и поради факта че баща ми беше и той професионален шофьор си гледаше колата и я обслужваше зада му върши работа , нема как при дърводелец с любителска книжка да се отваря капака като той си отваряше външните порти с колата , познавах доста текива Дърводелци , защото от всеко дърво свирка не става , също имахме и мотор мз трофи с черния кръгъл фар с предпазители на колената срещу вятър 175 кубика , уникална возия правеше и беше доста икономичен мотор , абе какви беха тия амортесьори , легналите полицаи не ги усеща ше !!!.
  • 67 Никси

    2 0 Отговор

    До коментар #61 от "Някой":

    Запорожеца се правеше в УССР , след него излезна ЗАЗ Таврията двигателя и беше отпред и пак беша двуврата но нешо не се наложи на пазара защото много я ядеше ръждата спрямо предшественика и с квадратния и по старата с кръглия стоп с джобовете отстрани на задните калници , това като ретро ме е най кефил и трабант 600 с заоблените капаци , волгата старата с еленчето и всички останали ретро по света!!!.
  • 68 Спиро

    1 1 Отговор

    До коментар #6 от "Само":

    И това беше кола, за която се чакаше с години да си я получиш…
    Другото беше запорожци и москвичи…
    За да стигнеш от София до морето, “колата ти” предварително трябваше да мине на основен технически преглед.
    Като се замисли човек “едно време беше “по-хубаво””
  • 69 Купи

    0 1 Отговор

    До коментар #62 от "Никси":

    си. Хем ще ти се изясни смисъла на ". а-а-хти боклука неземен".

    Коментиран от #70

  • 70 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 71 Жълтопаветен канибал

    1 0 Отговор

    До коментар #26 от "Голем смех":

    Между "някои коли имат" и масово използване има една тънка разлика от 20 години!

    "До 1969 г. 54% от местните автомобили са били оборудвани с климатик, функция, необходима не само за комфорта на пътниците, но и за увеличаване на стойността при препродажба на автомобила. Климатиците за автомобили навлизат широко в Съединените щати от 80-те години на миналия век.
    Приемането на техниката е била по-бавно другаде; през 1990 г. по-малко от осем процента от колите, продадени в Европа, са били оборудвани по този начин."

    Ама ползвайте го тоя Гугъл бре!