5 Октомври, 2024 10:26 3 290 81

Решено: ЕС наложи 45 процента мита върху китайските електромобили

  • ес-
  • китай-
  • електромобили-
  • мита
Решено: ЕС наложи 45 процента мита върху китайските електромобили - 1

На 4 октомври Европейският съюз гласува да наложи мита до 45% върху произведените в Китай електрически автомобили, съобщава Bloomberg, позовавайки се на свои източници. Според тях Европейската комисия, изпълнителният орган на ЕС, вече може да започне прилагането на митата, които ще бъдат в сила пет години.

Съобщава се, че десет държави-членки на ЕС са гласували в подкрепа на митата, докато Германия и четири други страни са гласували против, а 12 са се въздържали. Това решение на ЕС беше взето, след като разследване показа, че китайското правителство несправедливо субсидира китайската индустрия.

Властите в Пекин отричат това и заплашват да наложат ответни мита върху европейските млечни продукти, спиртни напитки, свинско месо и автомобилни продукти. Както отбелязва Bloomberg, ЕС активно се опитва да намали зависимостта си от Китай. Бившият президент на Европейската централна банка Марио Драги по-рано заяви, че „конкуренцията, спонсорирана от китайската държава“ представлява заплаха за Европейския съюз и може да го направи уязвим.

Според журналисти новите тарифни ставки ще бъдат до 35% за китайски електрически автомобили, които се планира да бъдат внесени в ЕС (те ще бъдат добавени към съществуващата ставка от 10%).

Допълнителните мита вече забавиха продажбите на китайски автомобили в Европа - те паднаха с 48% през август 2024 година. Страните от ЕС са желан пазар за представителите на китайската автомобилна индустрия - по-специално, защото електрическите автомобили се продават в относително големи количества и на много по-изгодни цени, отколкото на други експортни пазари, отбелязва Bloomberg.

През последните три години делът на електрическите превозни средства, продадени в ЕС и произведени в Китай, се е увеличил от около 3% до над 20%. Освен това китайските марки директно заеха около 8% от пазарния дял, а останалата част беше взета от международни компании, които изнасят продукция, произведена в Китай (включително Tesla Inc.).


Поставете оценка:
Оценка 2.9 от 30 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Идеално

    22 4 Отговор
    Заради свръх производството на батерии, цените им ще паднат. Както за електромобили, така и за съхранение на енергия. Цените на материалите за батерии също ще паднат. Това е лошо за производителите, но добра новина за всички потребители.
  • 2 Ердоган

    5 26 Отговор
    Русофил: китайските джендърски електрички са по-малко джендърски от теслата
  • 3 Хохо Бохо

    32 6 Отговор
    Сбогом ЕССР
  • 4 Крали Марко

    60 11 Отговор
    Е това ли е свободен пазар ??? Искам кола за 10 хиляди. Не да се заробвам. Същото важи за жилищата реалноцени са също около десет хиляди. Стига с този грабеж.

    Коментиран от #13, #15

  • 5 Тома

    40 7 Отговор
    И кой ги накара да гласуват за това.Да не са случайно краварите а.
  • 6 Азззззззз

    44 9 Отговор
    На това му викаха протекционизъм и беше лошо! Уж имаме пазарна икономика, ама се оказва съвсем съвсем друго...
  • 7 Слави

    49 11 Отговор
    Китай ще наложи съответно мита на много европейски стоки , ще станат скъпи и износа от ЕС ще намалее а от там фалити, безработица. Китай ще замести стокитео от ЕС с по евтини

    Коментиран от #12

  • 8 Ролан

    37 8 Отговор
    Автогол
  • 9 Фиууууууууу

    30 6 Отговор
    И това ако не саботаж на зелената сделка.......
  • 10 Зомбайо

    58 9 Отговор
    Чудесно! Вместо да си купиш китайска тъпкана с екстри кола за 30-40 бона, ще трябва да купуваш европейска кола с базова цена над 60, а екстрите освен че ще ги платиш, трябва и да се абонираш за тях. Да-да, ама не! Китай показа реалната цена на автомобилите, краят на западните производители е предрешен!

    Коментиран от #17

  • 11 Гацо Бацов

    39 6 Отговор
    Само да искам да питам ЕК "МОАТ ЛИ ДА СПРАТ ГОРАТА ДА СЕ РАЗЛИСТВА А?"
  • 12 иуътфу7ъ6т

    33 9 Отговор

    До коментар #7 от "Слави":

    Тихо бе, що прецакваш нещата?

    Китай изобщо не си даваше зор да спре тези нови мита защото им трябваше основание те самите да въведат ограничения... Сега като ги питат "Що така правите?" отговорът ще е простичкото "Предприемаме ответни мерки"... И главният удар ще падне върху вноса от ивропъ на земеделска продукция и най-вече върху луксозните стоки от всякакъв вид...
    И без друго китайците се мъчат да унищожат продажбите на иврупейските марки коли в Китай, това им дава допълнителни козове в играта... Дали китайските марки ще продават в ивропътъ или у краваристан не е критично важно когато твоят пазар не само е най-голям в света, а и е най-бързо растящият като продажби... По същество китайците още 10г. могат да работят само за своя пазар без проблеми, но иврупейскити марки не могат да издържат и 1г. без продажби в Китай...
  • 13 Демократ

    7 4 Отговор

    До коментар #4 от "Крали Марко":

    Да си учил
  • 14 Ксаниба

    25 8 Отговор
    ко беше то - свободно пазари, конкурентна среда... ДЕмокрация
  • 15 Васил

    10 16 Отговор

    До коментар #4 от "Крали Марко":

    За десет бона забрави даже Китайска защото там тяхното правителство дава субсидия на производителите на автомобили и на купувачите за това цената в поднебесната е такава иначе без тях ще струват колкото и европейските.

    Коментиран от #18

  • 16 Пешо

    26 7 Отговор
    Това ли е начина тъпунгерри, почнете пак да внасяте евтини суровини от Русия и ги конкурирайте честно. А не с троцкистки методи - мита , данаци, глоби и тн. Нещастна работа.
  • 17 плокийухъг

    7 7 Отговор

    До коментар #10 от "Зомбайо":

    За 30-40 бона просто няма как да купиш "китайска тъпкана с екстри кола" по техн. причини като себестойност, транспорт, мито 10% (това е митото за всякакви стоки), организация на дилъри, сервизи и т.н... Де факто се продават такива у вас, ама ги заобикаляй точно тези евтини модели...

    Що е то Дачия Джогър нали знаеш? Знаеш и че има хибридна версия с 6+1 места, нали? Цената на туй нящу е близо 55 бона- е, 53 бона по ценова листа ама + цвят + гаранция 7 години и 200 000км. и отиваме на 55 бона...
    Какво предлага китайците от Донгфенг които се продават официално у вас- имат ли нещо хибридно и 6+1 места? Ще имат в края на месеца, казват му Dongfeng DFSK E5 и цената му за вашия пазар ще бъде около 60-62 000лв. с ДДС... По същество ако го няма стандартното мито от 10% китаеца идва на цената на Дачия-та...
    И като сравниш коя кола какво предлага за +- едни и същи пари много бързо схващаш защо забучват огромни мита на електрокарите...

    Коментиран от #19

  • 18 Да....

    8 8 Отговор

    До коментар #15 от "Васил":

    Китайското правителство субсидира производителите, и те с ниски цени заливат пазара, в същото време фирмите производители остават без печалби, от там никой не инвестира във фирми без печалби, нож с две остриета е държавното субсидиране, взимаш пари от други печеливши производства и ги наливаш във фирми които де фактор не са на печалба, това комунистическо субсидиране на един сектор в икономиката в ущърб на другите никога не е било успешно, да в момента са конкурентно способни, но това във времето може и да се стопи.

    Коментиран от #44

  • 19 ЕЛЛИН

    7 7 Отговор

    До коментар #17 от "плокийухъг":

    Не става въпрос само за ел автомобили за лична употреба. Съвсем наскоро , преди около месец гледах по ТВ интервю с Винценц Пфланц един от шефовете на Sixt SE - една от най - големите компании за автомобили под наем със седалище в Мюнхен . Еми усмихнат до уши , със задоволство заяви , че сключеният договор с BYD за закупуването на 400 хиляди бройки (първоначално) ще повиши ефективността и качеството на услугите на компанията му ! Изглежда ,че германците сами искат да си унищожат автомобилната индустрия 🤔
  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 СЛОНА

    11 7 Отговор
    Е ЗАТОВА ТРЯБВА ЕС ДА СЕ РАЗЧЛЕНИ!!!
  • 23 СЛОНА

    11 9 Отговор

    До коментар #21 от "Мммя":

    И аз така ,ама се излъгах,да карам Пежо ,но наистина там дето се праат свирки коли несе правят...
  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Форд

    10 6 Отговор
    Оказа се , че всичко което ни приказваха за свободния пазар и "демокрацията" е дъвка за наивници.
  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 37 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 38 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 41 Сервиза

    4 0 Отговор

    До коментар #32 от "Сър Мастър Бейтс":

    Прав сте , плащате марката а под ламарината само скраб.
  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 Въй въй

    3 0 Отговор

    До коментар #37 от "тъй шъй":

    Ние говорим за коли !!!
    Не да идеш да пиеш кафе в мола .
  • 44 Неееее

    2 0 Отговор

    До коментар #18 от "Да....":

    Защо затварят заводи ?
    Чудна работа.
  • 45 Сър Мастър Бейтс

    5 1 Отговор

    До коментар #38 от "окийухът5р":

    ОК, чакам пример за по-добра хибридна система от тази на Тойота. Никога не съм сравнявал DSG със CVT. CVT e трошлив боклук, точка. Карал съм DSG на Митсубиши - няма по-неадекватна кутия. От спряло положение, на кръгово, натискаш газта и буквално 2-3 секунди нищо не се случва, бих казал направо е опасна. E-CVT на Тойота е най-малкото доказала се като надеждна кутия, за разлика например от DSGто на VW. Тук всички сте много крайни.. Нито Тойота са боклук, нито пък и китайците са толкова назад от европейските/японските производители.

    Коментиран от #48, #50, #70

  • 46 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 47 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 48 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 49 Сър Мастър Бейтс

    5 2 Отговор

    До коментар #46 от "тъй шъй":

    Само Glory 500 и 580 са със CVT, всички останали са със 6 степенен автомат или DSG. Тойота е ширпотреба, Лексус е премиум марка. Мисълта ми е, че подценявате китайските производители. А според мен не са за оценяване. Вижте само какво стана с продажбите на BYD през последните няколко години...

    Коментиран от #61

  • 50 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 51 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 52 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 53 ахам

    7 2 Отговор
    Ми нормално, те китайците на практика забраниха двг-тата. В Пекин ако си купиш кола с двг, трябва да участваш в лотария за регистрационен номер и ако имаш късмет ще можеш да я регистрираш, а след това имаш право да я караш само 1 ден в седмицата. Яко нали! Харесва ли ви китайския комунизъм?

    Коментиран от #54

  • 54 седрфтгъхуй

    3 8 Отговор

    До коментар #53 от "ахам":

    И що така нагло лъжеш, а? Особено като НИКОГА не си стъпвал в Пекин... В цял Китай НЯМА НИКАКЪВ ПРОБЛЕМ да си купиш кола с двг, вкл. и в Пекин... Само дето в големите градове има ограничения за ИЗПОЛЗВАНЕТО на коли с двг в градовете... В общи линии ти трябва или електрокар или плъг-ин хибрид и да се движиш на ток...
    Искаш да димиш- не е проблем, номерата за колите с двг струват в порядъка на $10 000 ако искаш да ходиш в "дооооста широк център" (образно казано)... Няма да ходиш с колата в тези зони- струват си дребни пари номерата... Пипнат ли те обаче където не трябва яко да ти е д-то...

    Коментиран от #55

  • 55 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 56 ахам

    6 2 Отговор
    Китайците в нета масово пишат че заради рестрикциите върху дгв колите, са принудени да си купуват електрически коли. Потърси и ще намериш информация, не е трудно.

    Коментиран от #58, #59, #60

  • 57 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 58 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 59 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 60 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 61 тъй шъй

    5 6 Отговор

    До коментар #49 от "Сър Мастър Бейтс":

    Фактът, че оценявате Тойота като ширпотреба, а Лексус като премиум, говори за тотално непознаване на тази марка коли. В общия случай Лексус е напудрена Тойота. В огромна част от случаите разликата е поразително малко, малко повече изолация, малко по-дебело стъкло. Абсолютно същите панели с променен дизайн, еднакно окачване, може настройка на амортисьор да е променена, някоя хромирана завъртулка и клиентелата ахка-премиум. Идеше реч за безсилието на китайските марки да се пласират на пазара в цивилизования свят-западна Европа, Сев. Америка, Корея, Япония. Пък след митата въобще няма да се случи. Иначе това бяха сравнения, ако човек е наясно с детайлите, ще вземе избор-далеч от китайска кола. Само клавиатурниците хвалат китайското -пълен парадокс, но психоаналитиците напоследък имат много неща да обяснят.

    Коментиран от #63, #64, #65, #67

  • 62 ахам

    7 2 Отговор
    Нищо не знаеш за Китай, ходил си там само в сънищата си.

    Коментиран от #66

  • 63 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 64 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 65 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 66 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 67 Сър Мастър Бейтс

    1 1 Отговор

    До коментар #61 от "тъй шъй":

    Това е що годе истина само през последните години. В периода 2000-2015 Лексъс има качествено по-добри двигатели, което е основно определящо за цената. Където Камри завършва в топ оборудване с 3.5 литров бензинов двигател, там горе долу започват Лексусите - 3.5, 450h, V8 при LS и тн. Да не говорим, че Лексъс нямат еквиваленти на Корола и Ярис, под нивото им е да правят коли в този клас. Ето това е разликата между ширпотреба и премиум.

    Коментиран от #68

  • 68 тъй шъй

    3 3 Отговор

    До коментар #67 от "Сър Мастър Бейтс":

    Жалко, че някои упорито трие. Отново ТОТАЛНО непознаване на марката ТойотаЛексъс. Даже имаше преди смешен хачбак на базата на Приус - CT. Сега положението е още повече. Ярис Крос е и Лексъс. CHR е Лексъс Ux, Рав е Nx. NX е РАВ с козметика. А Камри винаги е било и е ES. И като най-близо до този модел може да кажа разликата е смешна за незначителни подобрения-памет за седалките-хаха- 30х. лева разлика. Малко по дълга, тежка и половин секунда по-бавна от Камри. Честито на печелившите снобари. Но те никога не знаят тези неща. Тази последната ширпотреба я чаках няколко десетилетия- но винаги Тойота е предлагала-добро окачване, возене, нисък шум, дабра динамика и ниски разходи. Никоя марка няма този комплекс от качества, накоя. Особено последните поколения. А за снобите има същото но с 30%отгоре- Лексъс. Мотори, задвижвания еднакви, маркетинг и реклама промити мозъци.

    Коментиран от #71, #77

  • 69 така

    5 1 Отговор
    В България има развита голяма индустрия за производство на авточасти и и също се прави софтуер за автомобилите на европейските производители. Ако се оставят китайците да превземат пазара на европа, всичко това ще трябва да затвори. Ето затова България гласува за митата.
  • 70 само класически

    0 0 Отговор

    До коментар #45 от "Сър Мастър Бейтс":

    722.6 автомат, оттам насетне бляяя
  • 71 Сър Мастър Бейтс

    0 0 Отговор

    До коментар #68 от "тъй шъй":

    Вие прочетохте ли ми поста въобще? Явно не сте, затова отново, за да затвърдим. Да, през последните години Тойота и Лексъс не се различават коренно, най-малкото двигателите са до голяма степен споделени. Но! Преди години Лексъс правеха модели, които нямаха еквивалент при Тойота, като RX, GS, LS. Там двигателите също бяха други, за хора с пари, които търсят престиж. Вашето невероятно Камри, което в БГ е 75к лева, в САЩ започва от под 30к долара. Това е сума, която е по джоба на всеки работещ човек там. За сметка на това моделите на Лексъс са поне тази сума х2, имат шестаци, осмаци, лимузини конкуренти на 7ма Серия и S klasse. Коя лимузина на Тойота е конкурент на S klasse? Май няма, нали? Схващате ли сега разликата между масовка и премиум? Дано да, защото няма да повтарям повече...

    Коментиран от #72

  • 72 тъй шъй

    0 1 Отговор

    До коментар #71 от "Сър Мастър Бейтс":

    Все по-объркани стават опитите за разсъждение. Няма надежда за булгара, знам. Бургара реди думи в безсмислени изречения, връща времето, прескача в други светове и единствено правата лопата, може да прекъсне за кратко въртележката, но за кратко. Не ми харесва този уред като начин за действие. Но и другите усилия са на вятъра.

    Коментиран от #73

  • 73 Сър Мастър Бейтс

    0 1 Отговор

    До коментар #72 от "тъй шъй":

    Тоест, нямаш какво да кажеш по въпроса. Нямаш отговор на конкретен въпрос. Ясно, чао!!!
  • 74 тъй шъй

    0 2 Отговор
    За съжаление масовката при хората е страшната, клишираното мислене, скалъпяване на теория от повърхностни заключения,незнания на детайли. Това е БГ действителността и винаги съм казвал, че парадоксално политиците даже са малко над нивото на лаладжийското населението.

    Коментиран от #76

  • 75 тарикати китайци

    1 1 Отговор
    Тия китайци са големи тарикати. Те наистина са забранили да се продават двг- автомобили в Китай и се правят на ни лук яли ни мирисали. Митата за тях даже са малки, трябва да са много по-големи.
  • 76 Сър Мастър Бейтс

    0 1 Отговор

    До коментар #74 от "тъй шъй":

    Целия ти пост е едно клише, пълно със стереотипи и закостеняло мислене. За жалост. Ето какво пише Уикипедия за Лексус. "The Lexus brand is marketed in more than 90 countries and territories worldwide36 and is Japans largest-selling make of premium cars." Няма да превеждам. За да се класифицира като премиум марка, един производител трябва да има коли в определени сегменти. Не можеш да си премиум без аналог на S klasse и BMW 7er. При Лексус това е LS линията, при Тойота такава липсва. Ерго, Лексус е премиум марка, а Тойота не. По-елементарно няма как да то го напиша, сори.
  • 77 бай Даньо

    0 1 Отговор

    До коментар #68 от "тъй шъй":

    Лексъс имали смешен хибрид на база на Приус !? От 15 години карам такива (2 вече). Няма как да си по далеч от истината. На СТ всичко е различно и не всичко за по добре ... Инвертора е разлиqен , батерията е различна, ДВГ-то е различно и резултат е разлика в консумацията 10% в полза на Тойотата, после окачването на лексъс е друго по добро, материалите в кабината са други по качествени, ентертейнмън конзолата е друга ... на кой свят си!? За да знаеш какво говоря имам и друг Лексъс NX които е на "база" на RAV4 и разликата пак е от небето до земята ...
  • 78 Твърдо за

    2 1 Отговор
    В България над 20000 души са заети в производството на авточасти! Произвеждат се тапицерии, седалки, кабели, части за климатици и двигатели, микрочипове, гумени уплътнения, стъкла, ресори, електроника, филтри, алуминиеви профили, ремъци и т.н. И то не само за среден клас коли, но и за луксозните. Ако се оставят китайците да превземат пазара на Европа всички тези хора остават на улицата.

    Коментиран от #79

  • 79 бай Даньо

    0 0 Отговор

    До коментар #78 от "Твърдо за":

    Ако сложиш мита на китайските коли в Европа , германците нищо няма да продадат в Китай повече , а който е ходил там знае е ДВГ колите там на 80% са германски ... та тия с кабелите и тапицериите у нас умират прави ОТНОВО. Няма полезен ход тук. Това е и причината германците точно да са против тия мита. Франция и Италия не изнасят коли за Китай. България с тая позиция вероятно не разбира какво прави както е традицията.
  • 80 Твърдо за

    1 0 Отговор
    По последни данни Аутомотив сектора на България може да се похвали с 67 735 души, заети в тази индустрия. Общо 270 компании работят в този сектор у нас, като годишният оборот достига 4,3 млрд. евро.
  • 81 Твърдо за

    1 0 Отговор
    „Около 90% от автомобилите в Европа разполагат с части, произведени в България“, изтъкна Янев. В същото време 80% от автомобилните сензори в колите, продавани в Европа, се изграждат в страната ни.