21 Септември, 2024 11:30 3 686 34

Митата върху китайските електрически автомобили не помогат за постигане на желания ефект

  • byd-
  • китайски електромобили-
  • мита-
  • сащ-
  • европа-
  • китай
Митата върху китайските електрически автомобили не помогат за постигане на желания ефект - 1

Търговската война между Запада и Китай разкри един неприятен факт: Пекин захранва собствените си автомобилни компании с огромни субсидии, благодарение на които те могат да продават коли в Европа и САЩ на много ниски цени. Затова беше решено да им се наложат големи мита, за да се изравнят по някакъв начин цените с местните марки и да бъдат конкурентни. Сега вече е ясно, че това действие не сработи.

Няма желания ефект

Процентът на данъка, наложен върху китайските електрически превозни средства, варира в различните страни. Най-високите мита достигат 100 процента и са приложени от САЩ и Канада. В ЕС бяха по-снизходителни: там митата варират от 17,4% (за автомобили BYD) до 38,1% (за компанията SAIC).

Nikkei обаче пише, че дори и с новата 100% тарифа, BYD пак ще има най-евтината електрическа кола в САЩ. Според нов доклад най-евтиното предложение на BYD ще засенчи всички автомобилни производители в САЩ с цена под $25 000.

Защо BYD успя

След като прекрати производството на превозни средства с двигатели с вътрешно горене през март 2022 година, BYD е в челните редици на прехода на индустрията към електрически превозни средства. Компанията изгражда своята верига за доставки много по-дълго от всяка друга компания за електромобили днес. Започва да произвежда литиево-йонни батерии през 1996 година, като доставя батерии за смартфони Motorola и Nokia.

Тези ранни инвестиции в производството на батерии помогнаха на BYD да се превърне в индустриалния гигант, който е днес. Откакто пусна своята революционна батерия Blade EV през 2020-а, компанията продължи да въвежда още по-ефективни и евтини технологии, за да намали цените. Технологията, например на Tesla, е по-млада, все още не е имала време да премине през процеса на поевтиняване и следователно автомобилите на компанията са много по-скъпи.

Най-евтиният електрически автомобил на BYD, Seagull EV, струва по-малко от $10 000 (69 800 юана) в Китай. По този начен, на автомобилния пазар в Китай, достъпните електрически и хибридни модели на компанията изместват задвижваните с бензин превозни средства, особено от чуждестранни автомобилни производители.

Предимства на китайските компании

Китайските производители на автомобили като BYD имат предимство с добре установени вериги за доставки, които позволяват цените да бъдат намалени. Потребителите в тази страна показват много по-високо търсене на електрически автомобили, което позволява развитието на производството и масовото производство. За разлика от тях, в САЩ потребителите все още се придържат към бензиновите автомобили.

През юли електрическите превозни средства представляват повече от 50% от продажбите на леки автомобили в Китай. А в САЩ, според последните данни на S&P Global Mobility, електрическите превозни средства представляват само 8,5% от пазара на леки автомобили през същия период.

Китайските компании, включително BYD и CATL, също доминират световния пазар на батерии. Според SNE Research CATL (35,9%) и BYD (16,5%) водят глобалните продажби на батерии за електрически превозни средства през второто тримесечие въз основа на доставките. През първите осем месеца на 2024 г. CATL представлява 37,6% от световния пазар на батерии за електромобили, докато BYD е втори с 16,1%.

По-евтино от другите

Всичко това, заедно с китайските субсидии, позволява на BYD да предложи най-евтината електрическа кола в САЩ, дори и с новите 100-процентови мита, казва изпълнителният директор на AutoForecast Solutions Джо Маккейб в интервю за Nikkei.

Митата ще влязат в сила на 27 септември и са предназначени да „защитят американските производители от нечестните търговски практики на Китай“, според прессъобщение на Белия дом.

Маккейб каза, че най-евтиният електрически автомобил на BYD, Seagull EV, ще струва 12 000 долара в САЩ. При 100% тарифна ставка, тази сума става $24 000 - все още доста по-евтино от всичко, предлагано от автомобилната индустрия в САЩ.

Tesla, която към момента държи лидерството (48% дял през юли) на пазара на електрически автомобили в САЩ, все още не е преминала границата от 30 000 долара. Изобщо не говорим за други производители, защото техните продукти се считат предимно за премиум и са в пъти по-скъпи.


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 12 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Че даже и са по-умни

    33 8 Отговор
    Западът вече не е това което беше - мизерия, мигранти, наркомани, инфлация, войни и фалити. Учете китайски - китайците са новите евреи.

    Коментиран от #3, #4, #7

  • 2 Последния Софиянец

    17 15 Отговор
    По улиците на Ливан горят като факли електромобили и електрически скутери.Не си купувайте електромобили и тротинетки.

    Коментиран от #5

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Набиулина е кадър на МВФ а Путлер милици

    8 21 Отговор

    До коментар #1 от "Че даже и са по-умни":

    Китай за разлика от крепостните руснаци си запазиха централната банка под собствен контрол и си печат и субсидират на воля.

    Коментиран от #11

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 БАНко

    13 5 Отговор
    НАТООВЦЕ , УРСЪСЕЛА ФОРДОЛНОЛАЙНО СЪСИПВА НАТОВСКАТА СКАПАНА ЕВРОПА !!!
  • 7 Демократ

    7 29 Отговор

    До коментар #1 от "Че даже и са по-умни":

    Китай е клосет извън небостъргачите ядат бамбук

    Коментиран от #9

  • 8 редник

    18 1 Отговор
    /Най-евтиният електрически автомобил на BYD, Seagull EV, струва по-малко от $10 000 (69 800 юана) в Китай./

    Кога ще се продава у нас и за колко?...

    Коментиран от #10

  • 9 То тогава и запада беше рай

    12 1 Отговор

    До коментар #7 от "Демократ":

    Четеш данни от 2003 г.
  • 10 Европейска Диктатура

    15 1 Отговор

    До коментар #8 от "редник":

    Няма. Еврейският Съюз, познат от западната пропаганда като "Европейския Съюз", им налага 40% мита и 20%ДДС и комисионни и транспорт и стават по над 50 000 лв.

    Коментиран от #16

  • 11 Путин

    7 8 Отговор

    До коментар #4 от "Набиулина е кадър на МВФ а Путлер милици":

    Много съм нефелен...


    но важното е, че скатах $400 милиарда от заплати.
  • 12 Българка

    16 4 Отговор
    И сега, това лято,електроенергията в Източна Европа не е достатъчна и беляза върхов надпазарни цени. Представете си ненадежните за дълга употреба електромобили, ако заместят колите с двигатели с вътрешно горене, какви цени ще достигне ел.енергията. Отделно електромобилите не са достатъчно надеждни. След като могат дистанционно да се взривяват всякакви уреди на батерии, то бъдещето на електромобилите ли е?
  • 13 Ха ха ха

    3 7 Отговор
    То и санкциите на рашата не работят ама .........
  • 14 Като динозаври

    15 3 Отговор
    БМВ, Ауди и Мерцедес се движат с 50 години след китайците
  • 15 Анджо

    8 4 Отговор
    Егати тъпите изводи. Тая статия е пълна боза, защо ли, защото санкциите няма ефект за 5,6, месеца, трябва да се счете след поне две години.
  • 16 редник

    13 2 Отговор

    До коментар #10 от "Европейска Диктатура":

    Китай субсидира, т.е. плаща част от цената - ми да благодарим и да поръчаме 100 000 коли и да поискаме още 1 000 $ отстъпка за количество - ще караме нови коли за под 20 000 лв и ще сме много екологични...

    Ех, живот на колела, здравей...

    Коментиран от #32

  • 17 редник

    8 3 Отговор
    То хубаво се занадявах на нова електричка за 20 000 лв, но се замислих - какво ще стане със застраховките на всички ел. коли след гърмежите в Ливан?!... 😪

    Коментиран от #25

  • 18 Механик

    14 1 Отговор
    "Митата върху китайските електрически автомобили не помогат за постигане на желания ефект"
    Добавям само, че санкциите също.
  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Фен

    14 0 Отговор
    Да, европейците вече дълго мислят, преди да си купят нова кола, Фолксваген уволнява 15 000 работници. За сега.
  • 21 емилиян

    13 0 Отговор
    "Митата ще влязат в сила на 27 септември и са предназначени да „защитят американските производители от нечестните търговски практики на Китай“, според пресъобщение на Белия дом." Къде е Либералната икономика когато с години ни убеждаваха за свободно движение на капитали , стоки товар и човешки ресурси . ? Защото тогава прогресивният и демократичен Запад беше технологичен по -добре развит от останалите страни. Сега губейки хегемонията си същите цивилизовани станаха като стадо от бесни песове което е готово да унищожи всичко което считат за тях ще е опасност. Изоставайки технологически правят всичко възможно и се противоречат като се опитват да спрат технологиите при Еv автомобили тъй като продажбите падат поради редица факти -- недостатъчна инфраструктура , високи цени и самозапалване - но и правят всичко възможно да спрат развитието на Китайските Ev въвеждайки високи мита.
  • 22 ИТАЛИ

    13 1 Отговор
    Китай е най могъщата световна икономика Трябва да отидеш и да видиш с очите си за какво става въпрос иначе другото е евтина пропаганда знаеш от кого
  • 23 Васил

    3 7 Отговор
    Китайските таратайки са евтини защото държавата ги субсидира.като се внесат у нас ще са на същата цена като останалите. А за резервни части забравете в Китай това е мръсна дума защото след година пускат друг модел и не им изгодно да произвеждат резервни части.

    Коментиран от #31

  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Ахаха

    2 4 Отговор

    До коментар #17 от "редник":

    Коя кола в Ливан се е взривала бе Айнщайн? От форума ли го "научи"? Тук можеш да научиш и че Путлер е висок и смел

    Коментиран от #26, #30

  • 26 Ак бар

    3 4 Отговор

    До коментар #25 от "Ахаха":

    Не виждаш ли че вярват, че хакерите са взривили батериите на пейджърите и радиостанциите. Щом вярва, че прегрята батерия на пейджър може да се взриви и да убие човек, само можеш да предполагаш какво се върти в главата му ако хакера взриви батерия на електромобил. Вероятно взриват ще събори два съседни квартала и ще бутне прозорците на половината сгради в град с големина на София!

    Така и не е разбрал че всъщност в пейджърите са били заредени с взривно вещество. С две думи могат да му взривят и неговия автомобил без да е електрически, защото няма значение къде ще сложат взрива.

    Коментиран от #27, #33

  • 27 редник

    10 1 Отговор

    До коментар #26 от "Ак бар":

    / Щом вярва, че прегрята батерия на пейджър може да се взриви и да убие човек, само можеш да предполагаш какво се върти в главата му ако хакера взриви батерия на електромобил./

    Не е нужно да се взривявя батерията на ел.колите - достатъчно да се ѝ се въздейства да прегрее и пламне - знаем, че една се гаси много трудно, но ако в един град пламнат хиляди - това ще е катастрофа с много, много жертви...

    Коментиран от #28

  • 28 Ак бар

    8 2 Отговор

    До коментар #27 от "редник":

    Много по-лесно е да вдигнат в напрежението в кварталния трансформатор и да подпалят голяма част от включените уреди в повечето домове. Така жертвите ще са повече, особено ако е през нощта. Така, че се моли да не си го поставят цел! Скоро абсолютно всичко ще е свързано с Интернет.
  • 29 Сащ

    0 1 Отговор
    И без това знаят, че не могат да се конкурират с Китай и затова слагат 100% мито. Приходите които ще получат от това мито са по-големи ако дори успеят да си съберат данъците от продажбата на един автомобил тяхно производство. Затова не се чудете защо митата върху китайските автомобили са 100%.
  • 30 Абе , че е смел смел е.

    1 0 Отговор

    До коментар #25 от "Ахаха":

    Не кат Бай Дън страхливец. Поне знае какво прави за разлика от деменцията
  • 31 Ти случайно чувал

    2 1 Отговор

    До коментар #23 от "Васил":

    Ли си колко е гаранцията на китайските автомобили. Ако не си вземи, прочети, образовай се и тогава пиши.

    Коментиран от #34

  • 32 фтгъхуйиколп;

    2 0 Отговор

    До коментар #16 от "редник":

    Аман от глупостите ви- Китай НЕ СУБСИДИРА НИЩО... Според речника "субсидия" е да получиш кеш пара за нещо и се плаща на бройка, на кило...

    Китай НЕ субсидира по начина който знаете у кирливата ви ивропъ... Китай предоставя терени на смешни цени и изгражда инфраструктурата нужна за заводите (ток, вода, пътища и т.н.) безплатно... Китай предоставя кредити с минимална лихва и с 10г. гратисен период... Китай предоставя данъчни облекчения за производителите на части и компоненти за колите... И това е валидно само за изцяло китайски производители- за смесените предприятия не важи...
    По същество Китай НЕ ПОДАРЯВА едни пари и не вади почти никакви пари от бюджета си... Китай се лишава от едни сериозни приходи в бюджета за 10-15 години напред. Целта е за начало да бъде овладян китайския пазар и там да се продават над 80% местни марки автомобили.
    Затова и Китай "посъветва" производителите си да не пилеят ресурси в откриване на заводи по света- китайският пазар е НАЙ-ГОЛЕМИЯТ В СВЕТА и първата им цел е да изгонят от Китай иврупейскити марки... И вече се вижда напредък- преди 3г. в мегаполисите на Китай единствено такситата и ниският клас коли бяха китайски, сега масово средният клас са китайски коли и поне 40% от луксозните коли са китайски...
  • 33 кйухъгтфр

    2 0 Отговор

    До коментар #26 от "Ак бар":

    Залагаш ли си пършивия животец на глупостите дето си написал? Ей ти оферта:

    - вързваме за топките ти един пейджър, радиостанция или телефон- не е от значение...
    - 30 минути преди това го взимам за "лек софтуерен ъпдейт"- НЯМА ДА СЕ ОТВАРЯ УСТРОЙСТВОТО, може да присъстваш и гледаш
    - ако батерията на устройството НЕ гръмне и топките ти останат цели и здрави ти давам €500 000
    - когато батерията гръмне и ти отнесе част от инструмента проблемът си е лично твой, но органът е богато снабден с кръв и като нищо може да си умреш...
    - дори и да оживееш забравяш за употребата му освен за пикаене- ако не ти се налага цял живот да ползваш катетър де...
  • 34 локийухъгтф

    1 0 Отговор

    До коментар #31 от "Ти случайно чувал":

    Чували сме за ДОЖИВОТНА ГАРАНЦИЯ, спокойно... А ти чувал ли си за условията? Важи САМО ЗА ПЪРВИЯТ СОБСТВЕНИК, ако колата бъде продадена гаранцията автоматично минава на стандартни условия- обичайно е 3г. и 100 000км.