Електрическата спортна кола Porsche Taycan Turbo GT стана първата кола, която преодоля 2-секундната бариера за ускорение от 0-60 мили/ч (0-96 км/ч). Така Porsche окончателно победи Tesla.
Преди време американският производител на електрически автомобили твърдеше, че най-бързият Model S може да ускори от 0 до 60 мили в час за по-малко от две секунди, но това твърдение дойде с няколко условности.
Сега новото Porsche Taycan счупи рекорда на Tesla, за да стане най-бързият сериен автомобил, тестван някога. В арсенала на Porsche Taycan Turbo GT са 1 019 к.с. мощност, които могат да нараснат до 1 092 к.с. за две секунди.
Според Car and Driver, които тестват колата и правят този рекорд, Taycan Turbo GT ускорява от 0 до 60 мили в час само за 1.910 секунди при първия си опит. След това повтарят опита, като този път времето за ускорение от 0 до 96 км/ч е 1.898 секунди.
Заслужава да се отбележи, че тестовете на Porsche са проведени върху стандартна бетонна повърхност. Много автомобили, които се опитват да счупят световни рекорди за скорост, извършват измервания на "лепкава" писта за драг състезания.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Пич
Коментиран от #23
13:34 05.10.2024
2 Ганьо
Коментиран от #3, #4, #7
13:39 05.10.2024
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 да ама не
До коментар #2 от "Ганьо":
Ганчо знае и друго-като му кажат цена 100х за елкар и той слага още 40 отгоре, защото с толкова пада за 1 година цената на това безсмислие. Вечно твоя бъдеща недвижимост. Никой не ги иска втора употреба.Коментиран от #9, #12
13:57 05.10.2024
5 Факт
14:00 05.10.2024
6 Васил
14:04 05.10.2024
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Буха ха
14:25 05.10.2024
9 Джуган
До коментар #4 от "да ама не":
Който иска Поршето му да не се обезценява, купува около десетгодишно 911 в много добро състояние и гледа как в следващите години цената почва да расте14:29 05.10.2024
10 Любопитен
Коментиран от #22
14:51 05.10.2024
11 Истината
Голите им са топ ниво.
15:04 05.10.2024
12 Ганьо
До коментар #4 от "да ама не":
не знае какво е 100х. Той знае че му струва 60лв киселото зеле за зимата. Тия числа с многото нули не са за него, така че най-добре просто не коментирай електрокарите. Не са ти по джоба15:05 05.10.2024
13 колко по-бързо
15:19 05.10.2024
14 Факт
17:45 05.10.2024
15 Eдин
Коментиран от #21
18:27 05.10.2024
16 Минувач
Какво значи НАЙ-БЪРЗИЯТ сериен автомобил??? Това може да е най-бързо ускоряващия, но не и най-бързия. Нито е с най-висока максимална скорост, за да е най-бързия, нито е поставил рекорда на Ринга, който се държи от Мерцедес за серийни коли.
И стига с това право ускорение, аман вече... още повече за марка, като Порше, която е еталон точно за завои.
Коментиран от #19
19:29 05.10.2024
17 Факт
19:34 05.10.2024
18 смех
Коментиран от #20
08:08 06.10.2024
19 Най-бързата
До коментар #16 от "Минувач":
В реалния живот. Повечето шофьори не са стъпвали на писта дори като зрители.Не са се движили с над 200 км в час дори като пътници.
09:28 06.10.2024
20 Койчо
До коментар #18 от "смех":
С гол газ По топките я удари...10:03 06.10.2024
21 Антон
До коментар #15 от "Eдин":
Турбо в наименонаванието на Порше моделите означава възможно най-високото ниво в автомобилите им.10:12 06.10.2024
22 Джуган
До коментар #10 от "Любопитен":
Очевидно си виждал 911 само на картинка. Поддръжката струва колкото на Мерцедес Е класа10:22 06.10.2024
23 Коментатор
До коментар #1 от "Пич":
И не само това!Понеже съвременните ел таблети на колела са захранени от последователно свързани gsm батерии, общата маса на автомобила става умопомрачителна!
Тесла модел S тежи над 2 тона, прибл колкото ФВ Туарег с 3.0 tdi!
Следователно тия ускорения под 2 секунди излизат с огромен разход на енергия (заради голямата маса) и общия пробег става смехотворен!
И не на последно място изразходването на толкова много енергия за толкова кратко време води до прегряване на цялата система, което значи че тия под 2 секунди можете да ги демонстрирате ограничен брой пъти, преди компа да изпише прегряване или изхабена батерия!
Авто индустрията се опита да въведе "иновации" със съвременните литиево-йонни автомобили и да ги наложи като "тренд" на хората, обаче повечето потребители НЕ се вързаха на тая щуротия за еко частта и резултатът е плачевен за автомобилните производители!
Двг със сигурност трябва да останат в историята, НО първо трябва да бъде открита новата технология, която да не е собственост на шепа трилионери, а масово и евтино достъпна за обикновения човек!
Едва тогава може да има ефективен преход от двг към нещо ново!
Коментиран от #25
12:47 06.10.2024
24 АС/ДС ⚡
С Overboost Attack Mode качва конете до 1100. Задния инвертор е 900 ампера силициев карбид, бачка на 800V и на 350kW станция зарежда за 18 мин. бате, бате, како, како..
Обаче струва половин млн. лв и един Plaid за 150 бона от Мобилето е с 3 мотора, вместо 2 при Поршето, има истински векторен блокаж на заден мост (по 1 мотор на всяко колело), вместо скоростна кутия при Поршето, вдига 328 и му къса шортите на немеца... направо го попилява
16:21 06.10.2024
25 Познавач
До коментар #23 от "Коментатор":
Коментарите и мненията са 1. Фактите са друго:Nurburgring:
Hyundai Ioniq 5N е създаден за постоянни пистови натоварвания.
- Спирачки не прегряват.
- Моторите с новите hairpin щифтови намотки на статора въртят до 21 хил. оборота (твоята кола при 8 ще размета буталата като шрапнели).
- Независимо, двойно охлаждане на ротор и статор с антифриз и с фреон.
- Батерия с ниско съпротивление. 800V архитектура като Taycan.
2 последователни обиколки на Ринга в ръцете на Миша с 60% от заряда, без загуба на мощност.
"Зарядна пауза 20 мин. и обратно на пистата. И така до безкрай. Или докато не изяде гумите."
Коментиран от #26
16:28 06.10.2024
26 Демократ
До коментар #25 от "Познавач":
И какво има общо с темата тоя корейски дарак?06:14 07.10.2024
27 Колю с Ладата
12:03 07.10.2024
28 Никси
17:24 07.10.2024