5 Октомври, 2024 13:30 5 410 28

Porsche удари Tesla в земята

  • ускорение-
  • porsche-
  • taycan-
  • turbo-
  • gt

Taycan Turbo GT стана най-бързият сериен електромобил

Porsche удари Tesla в земята - 1

Електрическата спортна кола Porsche Taycan Turbo GT стана първата кола, която преодоля 2-секундната бариера за ускорение от 0-60 мили/ч (0-96 км/ч). Така Porsche окончателно победи Tesla.

Преди време американският производител на електрически автомобили твърдеше, че най-бързият Model S може да ускори от 0 до 60 мили в час за по-малко от две секунди, но това твърдение дойде с няколко условности.

Сега новото Porsche Taycan счупи рекорда на Tesla, за да стане най-бързият сериен автомобил, тестван някога. В арсенала на Porsche Taycan Turbo GT са 1 019 к.с. мощност, които могат да нараснат до 1 092 к.с. за две секунди.

Според Car and Driver, които тестват колата и правят този рекорд, Taycan Turbo GT ускорява от 0 до 60 мили в час само за 1.910 секунди при първия си опит. След това повтарят опита, като този път времето за ускорение от 0 до 96 км/ч е 1.898 секунди.

Заслужава да се отбележи, че тестовете на Porsche са проведени върху стандартна бетонна повърхност. Много автомобили, които се опитват да счупят световни рекорди за скорост, извършват измервания на "лепкава" писта за драг състезания.


Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 24 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Пич

    32 8 Отговор
    Супер бегачка , на която двигателя и реве от касетофона !!! Хахаха.....

    Коментиран от #23

  • 2 Ганьо

    28 9 Отговор
    не се вълнува електрокари. Ганьо си кара на газ и твърди че от това по-добро нема

    Коментиран от #3, #4, #7

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 да ама не

    24 8 Отговор

    До коментар #2 от "Ганьо":

    Ганчо знае и друго-като му кажат цена 100х за елкар и той слага още 40 отгоре, защото с толкова пада за 1 година цената на това безсмислие. Вечно твоя бъдеща недвижимост. Никой не ги иска втора употреба.

    Коментиран от #9, #12

  • 5 Факт

    5 10 Отговор
    Немците нямат шанс
  • 6 Васил

    14 1 Отговор
    А колко струва това Порше?
  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Буха ха

    16 3 Отговор
    Удари ги в земята, със сигурност ги удари и в цената
  • 9 Джуган

    19 4 Отговор

    До коментар #4 от "да ама не":

    Който иска Поршето му да не се обезценява, купува около десетгодишно 911 в много добро състояние и гледа как в следващите години цената почва да расте
  • 10 Любопитен

    9 15 Отговор
    Колите с ДВГ на Порше не струват и поддръжката им струва цяло състояние. Именно заради това цената на използваните поршета е толкова ниска. Предполагам че положението е същото и този Taycan, много скъп е да се закупи и не струва и пукнат грош след 2-3 години на пътя.

    Коментиран от #22

  • 11 Истината

    6 10 Отговор
    Няма по добри от немските инженери !
    Голите им са топ ниво.
  • 12 Ганьо

    5 3 Отговор

    До коментар #4 от "да ама не":

    не знае какво е 100х. Той знае че му струва 60лв киселото зеле за зимата. Тия числа с многото нули не са за него, така че най-добре просто не коментирай електрокарите. Не са ти по джоба
  • 13 колко по-бързо

    8 4 Отговор
    ще отиде поршето от центъра на София до Факултета? Питам за един приятел.
  • 14 Факт

    8 7 Отговор
    Пословично умствено изостаналите немци нямат никакъв шанс с електричкитв
  • 15 Eдин

    6 0 Отговор
    Радо, не знаех,че има такава технология електродвигател с турбина! С вентилатор за охлаждане - да , ама турбоелектродвигател!?

    Коментиран от #21

  • 16 Минувач

    6 3 Отговор
    Много некомпетентно написано, авторът да вземе да се поправи.
    Какво значи НАЙ-БЪРЗИЯТ сериен автомобил??? Това може да е най-бързо ускоряващия, но не и най-бързия. Нито е с най-висока максимална скорост, за да е най-бързия, нито е поставил рекорда на Ринга, който се държи от Мерцедес за серийни коли.
    И стига с това право ускорение, аман вече... още повече за марка, като Порше, която е еталон точно за завои.

    Коментиран от #19

  • 17 Факт

    5 8 Отговор
    Глупости че то един Додж демон е по бърз
  • 18 смех

    3 1 Отговор
    С гол гас я удари

    Коментиран от #20

  • 19 Най-бързата

    4 1 Отговор

    До коментар #16 от "Минувач":

    В реалния живот. Повечето шофьори не са стъпвали на писта дори като зрители.

    Не са се движили с над 200 км в час дори като пътници.
  • 20 Койчо

    1 0 Отговор

    До коментар #18 от "смех":

    С гол газ По топките я удари...
  • 21 Антон

    6 1 Отговор

    До коментар #15 от "Eдин":

    Турбо в наименонаванието на Порше моделите означава възможно най-високото ниво в автомобилите им.
  • 22 Джуган

    3 2 Отговор

    До коментар #10 от "Любопитен":

    Очевидно си виждал 911 само на картинка. Поддръжката струва колкото на Мерцедес Е класа
  • 23 Коментатор

    8 4 Отговор

    До коментар #1 от "Пич":

    И не само това!
    Понеже съвременните ел таблети на колела са захранени от последователно свързани gsm батерии, общата маса на автомобила става умопомрачителна!
    Тесла модел S тежи над 2 тона, прибл колкото ФВ Туарег с 3.0 tdi!
    Следователно тия ускорения под 2 секунди излизат с огромен разход на енергия (заради голямата маса) и общия пробег става смехотворен!
    И не на последно място изразходването на толкова много енергия за толкова кратко време води до прегряване на цялата система, което значи че тия под 2 секунди можете да ги демонстрирате ограничен брой пъти, преди компа да изпише прегряване или изхабена батерия!

    Авто индустрията се опита да въведе "иновации" със съвременните литиево-йонни автомобили и да ги наложи като "тренд" на хората, обаче повечето потребители НЕ се вързаха на тая щуротия за еко частта и резултатът е плачевен за автомобилните производители!

    Двг със сигурност трябва да останат в историята, НО първо трябва да бъде открита новата технология, която да не е собственост на шепа трилионери, а масово и евтино достъпна за обикновения човек!
    Едва тогава може да има ефективен преход от двг към нещо ново!

    Коментиран от #25

  • 24 АС/ДС ⚡

    6 2 Отговор
    Porsche Taycan Turbo GT с Weissach пакет прави 100 за 2 сек, 100-200 за 4 сек и вдига 305
    С Overboost Attack Mode качва конете до 1100. Задния инвертор е 900 ампера силициев карбид, бачка на 800V и на 350kW станция зарежда за 18 мин. бате, бате, како, како..

    Обаче струва половин млн. лв и един Plaid за 150 бона от Мобилето е с 3 мотора, вместо 2 при Поршето, има истински векторен блокаж на заден мост (по 1 мотор на всяко колело), вместо скоростна кутия при Поршето, вдига 328 и му къса шортите на немеца... направо го попилява

  • 25 Познавач

    3 2 Отговор

    До коментар #23 от "Коментатор":

    Коментарите и мненията са 1. Фактите са друго:

    Nurburgring:
    Hyundai Ioniq 5N е създаден за постоянни пистови натоварвания.
    - Спирачки не прегряват.
    - Моторите с новите hairpin щифтови намотки на статора въртят до 21 хил. оборота (твоята кола при 8 ще размета буталата като шрапнели).
    - Независимо, двойно охлаждане на ротор и статор с антифриз и с фреон.
    - Батерия с ниско съпротивление. 800V архитектура като Taycan.

    2 последователни обиколки на Ринга в ръцете на Миша с 60% от заряда, без загуба на мощност.
    "Зарядна пауза 20 мин. и обратно на пистата. И така до безкрай. Или докато не изяде гумите."

    Коментиран от #26

  • 26 Демократ

    2 1 Отговор

    До коментар #25 от "Познавач":

    И какво има общо с темата тоя корейски дарак?
  • 27 Колю с Ладата

    0 0 Отговор
    Е, дреме ми на патюнгата... Къде ще се набират за две секунди време с това Троше? Хеметен изтрещяха.
  • 28 Никси

    0 0 Отговор
    Порше удари Тесла в земята , ахмъ кико мачка у дувар !!!.