20 Ноември, 2024 11:21 1 244 9

Европа е изправена пред нова криза в автомобилната индустрия

  • автомобили-
  • полупроводници-
  • криза-
  • европа

Проблемите са свързани с полупроводниците и могат да бъдат решени с „European Chips Act“

Европа е изправена пред нова криза в автомобилната индустрия - 1
Снимка: Shutterstock

Европейската автомобилна индустрия отново е на ръба на полупроводникова криза. Според Томас Бебен, ръководител на Асоциацията на производителите на автомобилни компоненти (SDCM), зависимостта на ЕС от доставки на микрочипове извън континента създава сериозни рискове за производството на автомобили.

Съвременните автомобили използват до 3000 микропроцесора и прекъсвания на доставките като „кризата с чипове“ през 2020 година може отново да доведат до по-бавно производство и по-високи цени. Значението на полупроводниците само нараства на фона на прехода към електрически превозни средства и автономни технологии.

Решението на проблема може да бъде „European Chips Act“, който предвижда инвестиция от 43 милиарда евро за развитие на производството на микропроцесори в ЕС. Предвижда се делът на Европа в световното производство на чипове да се увеличи от 10% на 20%, като това трябва да се случи до 2030 година.

Експертите обаче предупреждават, че това ще отнеме време и значителни разходи. За автомобилната индустрия това е въпрос на оцеляване и бъдеще, в което чиповете ще станат основата на технологичните революции. „Европа се нуждае от собствени чипове, за да избегне бедствие в случай на глобално прекъсване“, завършва Бебен.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 8 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Зевс

    28 2 Отговор
    Варианти има, класическия карбураторен двигател му трябва точно един кондензатор на чукчето да бачка, а дизела с механична помпа един соленоид да спира горивото ;)
  • 2 Яяяяяя

    27 1 Отговор
    Е, защо така? Нали цъфтим, зеленеем и т.н.
  • 3 Някой

    25 0 Отговор
    Ами проблемът, като много други, е свързан с изнасянето на произвидствата извън Европа. Това стана в следствие на идеята, че светът е глобализиран и го ръководи целокупния Запад. А и за по-високи печалби.
    Е, видя се, че целокупния Запад не е чак толков могъщ господар, защото евтините производствени дестинации взеха да надигат глава и да го сиктирдосват.
    Нищо, толкова години живот в блажената розова мъгла трябва да се изплатят някакси...
  • 4 Завръщане в бъдещето

    9 0 Отговор
    Фауве бийтъл
  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    18 0 Отговор
    А как се присмиваха когато още преди 1989-та Т.Живков откриваше завода за ПОЛУПРОВОДНИЦИ в България🤣🤣🤣🤣🤣
  • 7 Баце ЕООД

    13 0 Отговор
    Понеже се нуждае, затвориха bsfc.. В Германия масови съкращения в автомобилната индустрия, преместиха и продукцията в САЩ, слагат мита сега..
    Нимой да бъде, имаме проблем?! А?!
  • 8 Хейт

    4 0 Отговор
    Тъкмо щях да се затюхкам, ама се сетих, че не произвеждаме никакви автомобили.
  • 9 ДрайвингПлежър

    0 0 Отговор
    МИ да ползват по-малко бе!
    90% от тия 3000 микрочипа са свързани с ненужни за автомобила неща. Хем и ние най-накрая ще получим нещо по-евтино и по-надеждно