Европейската автомобилна индустрия отново е на ръба на полупроводникова криза. Според Томас Бебен, ръководител на Асоциацията на производителите на автомобилни компоненти (SDCM), зависимостта на ЕС от доставки на микрочипове извън континента създава сериозни рискове за производството на автомобили.
Съвременните автомобили използват до 3000 микропроцесора и прекъсвания на доставките като „кризата с чипове“ през 2020 година може отново да доведат до по-бавно производство и по-високи цени. Значението на полупроводниците само нараства на фона на прехода към електрически превозни средства и автономни технологии.
Решението на проблема може да бъде „European Chips Act“, който предвижда инвестиция от 43 милиарда евро за развитие на производството на микропроцесори в ЕС. Предвижда се делът на Европа в световното производство на чипове да се увеличи от 10% на 20%, като това трябва да се случи до 2030 година.
Експертите обаче предупреждават, че това ще отнеме време и значителни разходи. За автомобилната индустрия това е въпрос на оцеляване и бъдеще, в което чиповете ще станат основата на технологичните революции. „Европа се нуждае от собствени чипове, за да избегне бедствие в случай на глобално прекъсване“, завършва Бебен.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Зевс
11:28 20.11.2024
2 Яяяяяя
11:29 20.11.2024
3 Някой
Е, видя се, че целокупния Запад не е чак толков могъщ господар, защото евтините производствени дестинации взеха да надигат глава и да го сиктирдосват.
Нищо, толкова години живот в блажената розова мъгла трябва да се изплатят някакси...
11:31 20.11.2024
4 Завръщане в бъдещето
11:33 20.11.2024
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
11:39 20.11.2024
7 Баце ЕООД
Нимой да бъде, имаме проблем?! А?!
11:54 20.11.2024
8 Хейт
12:41 20.11.2024
9 ДрайвингПлежър
90% от тия 3000 микрочипа са свързани с ненужни за автомобила неща. Хем и ние най-накрая ще получим нещо по-евтино и по-надеждно
13:29 20.11.2024