Моделът Duster, на румънците от Dacia, отдавна се е превърнал в един от бестселърите на марката. Този SUV е проходим, практичен и се предлага на атрактивна цена. Това, което му липсваше обаче, беше комбинацията 4х4 и автоматик. До момента можете да изберете или едното, или другото.
По всичко личи, че това ще се промени в най-скоро време, защото Dacia ще представи версия на Duster със задвижване на всички колела и електрифициран заден мост, като това се очаква да се случи още до края на тази година.
Гланният изпълнителен директор на компанията Денис Льо Вот потвърди това ново технологично решение за модела, което ще позволи да има версия с два педала и с четири задвижващи колела.
Льо Вот каза: „До края на 2025 година ще представим ново хибридно решение за нашата 4x4 версия. Ще електрифицираме задния мост с електродвигател директно върху него. Колата ще бъде хибрид, с два педала, но ще е с възможност и за LPG версия. А и ще я направим на достъпна цена, както винаги.“
Много е вероятно този вариант на задвиване да си проправи път и в по-големия Bigster, който е почти идентичен технически с Duster. Други автомобили, които също споделят платформата CMF-B – включително Dacia Jogger, Nissan Juke, Nissan Qashqai и Renault Captur – могат да бъдат на линия за същото третиране.
Льо Вот добави, че електрическият Duster „ще дойде навреме“, но това няма да е скоро. Първата електрическа Dacia (след Spring) ще бъде Sandero през 2027 година. Duster ще трябва да изчака поне до следващото си поколение, за да получи електрическо задвижване и това вероятно ще бъде след 2030 година.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 сектант
10:34 10.01.2025
2 Пенка
10:35 10.01.2025
3 Е на тва е
10:43 10.01.2025
4 И то даже
Коментиран от #6
11:03 10.01.2025
5 Алфа Сектант🤠
11:13 10.01.2025
6 Георги
До коментар #4 от "И то даже":
какво е нормално 4х4? То има доста варианти.Коментиран от #7
11:22 10.01.2025
7 Ами да е изцяло
До коментар #6 от "Георги":
механично. Даже малоумното On demand е за предпочитане пред това нещо.Коментиран от #9
11:45 10.01.2025
8 Бмх
11:47 10.01.2025
9 Георги
До коментар #7 от "Ами да е изцяло":
това е нещо, което на 99.9% от хората през 99.9% от времето не им трябва. Тогава защо да го плащат?Коментиран от #10
13:42 10.01.2025
10 Това си е твое мнение
До коментар #9 от "Георги":
аз си имам друго. Мойте коли са 4х4 и мога да ти кажа, като пътно поведение, особенно едната, е в години напред пред тези с предно или задно предаване. 4х4 не е само за сняг или оф роад, път със завои, въжд, прах, пясък и всяккакви боклуци има по пътя.Коментиран от #11
15:19 10.01.2025
11 Георги
До коментар #10 от "Това си е твое мнение":
определено не е само мое, защото има не малко модели с подобно задвижване. Но на нисък клас кола да слагаш раздатла, диференциал, блокажи... няма смисъл.Коментиран от #12
15:50 10.01.2025
12 Чак пък блокажи
До коментар #11 от "Георги":
Има и варианти без блокажи, използва се abs за тази цел. А и нали това е идеята с която рекламираха в началото Дъстър? Евтин, непретенциозен и проходим. Надуха ни главите как бил с окачване и 4х4 от Нисан....Коментиран от #13
16:57 10.01.2025
13 Георги
До коментар #12 от "Чак пък блокажи":
ами той е такъв - евтин, непретенциозен и проходим, но явно не отговаря на твоите претенцииКоментиран от #14
21:04 10.01.2025
14 Тоше
До коментар #13 от "Георги":
Те не те карат насила. Не го купувай.Има си клиенти и за тая комбинация.
Ако 4х4 автомат и LPG пак е до 55-60000 лв ще се намери кой да си купи.
Аз, който даже не съм се возил в Дачия, се замискям
08:13 14.01.2025
15 Хахохи
16:28 15.01.2025
16 Този коментар е премахнат от модератор.