Заплатите на работниците в автомобилната индустрия в европейските страни са доста различни, като интересна е и динамиката им за изминалите десет години. Някъде те са се покачили драстично, а на други места - минимално.
Максималната работна седмица за почти всички европейски страни е 48 часа на седмица. Това е, ако предприятието работи на пълен капацитет. Реално работниците "затварят" около 160 работни часа на месец.
Най-високата заплата в автомобилната индустрия е в Германия. Работниците в автомобилната индустрия в Германия печелят средно 62 евро на час работа. Тоест заплатата на работник на конвейера е почти 10 000 евро на месец.
На второ място е автомобилната индустрия на Швеция, където един час труд струва 48 евро. Това възлиза на приблизително 7 680 евро на месец. Френската автомобилна индустрия затваря тройката на най-щедрите работодатели в бранша с 47 евро на час.
Във Франция работниците печелят около 7 500 евро на месец. За сравнение, средната заплата в България е около 2 000 лева на месец - сума, която се равнява на 1 000 евро, което пък се пада по малко над 6 евро на час или десет пъти по-малко от заплатата в Германия.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ддд
11:37 22.11.2024
2 провинциалист
11:37 22.11.2024
3 Нищо не печелят
11:45 22.11.2024
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Баба Гошка
12:05 22.11.2024
6 Хоризонт
12:07 22.11.2024
7 Някой
Според мен еднакво важни, са както брутната заплата така и какви са данъците, т. е.каква е нетната заплата. Хората най-вече ги интересува какви са честите/нетните/ заплати, а не брутните.
Когато се говори какви са заплатите т. е. доходите в Европа, трябва да се говори и какви са данъците и осигуровките.
Винаги когато се говори за заплати и доходи, трябва са, се говори и какви са данъците.
У нас масово бай Ганьо гледа заплати, болници, линейки, хеликоптери.... И иска да са като на Запад, но бай Ганьо не иска да плаща данъци К осигуровки като на Запад, иска да плаща данъци като в Московия. Да ама Московия има нефт и газ и московската държава се финансира като облага с големи данъци добива на нефт и газ. Т. е. облага с високи данъци нефтените и газовите олигарси. Обаче в България нвмаме нефтени и газови олигарси, имаме магистрало-строителни олигарси и сметосъбиращи олигарси, а тикводържавата ни не ги облага с големи данъци.
В Европа богатите олигарси се облагат с високи данъци и осигуровки, у нас напротив богатите олигарси плащат по-ниски осигуровки като процентите дохода им.
Коментиран от #11
12:11 22.11.2024
8 Хаха
12:28 22.11.2024
9 Когато си последната Дупка на кавала!
12:43 22.11.2024
10 знаещият соломон паси идиота
14:43 22.11.2024
11 Кози
До коментар #7 от "Някой":
Това число е labour costs, с други думи колко му струва на работодателя 1 час работа на един работник. В него се включва както заплата бруто, допълнителните данъци и осигуровки които внася работодателя ОТДЕЛНО от заплатата, както и други разходи - за обучение, за облекло, ядене, абе сичко дето отива за работната ръка като разход.И после Радо от Факти ми прави ръчмарски сметки че в Дойчлан взимали 10000 на месец. Или е тъп, или се прави на такъв за да провокира интерес. Което и да е от двете, все го прави слаб журналист.
16:17 22.11.2024
12 Дъртия
22:55 24.11.2024