Продажбите на дизелови автомобили намаляват, но не защото европейците вече не харесват дизелови коли, а защото бюрократите от Брюксел всячески се опитват да неглижират дизела за сметка на електромобилите.
Въпреки всички усилия обаче дизеловите коли все още представляват над 40% от всички леки автомобили по пътищата на Европа. Ясно е, че тяхната комбинация от силен въртящ момент и голяма икономия на гориво все още се харесва на много европейски шофьори.
За тези, които редовно пътуват на дълги разстояния, установената мрежа за зареждане с гориво и впечатляващият диапазон между зарежданията правят дизеловия избор най-предпочитен по подразбиране. И въпреки всичко, все още има много страхотни дизелови коли, но намирането на подходящата стававсе по-трудно.
За да направят процеса на закупуване или лизинг много по-лесен, експертите на Carwow проучиха предлаганите дизели и направиха списък с най-икономичните дизели, които можете да закупите в момента, подредени по тяхната икономия на гориво.
1. Skoda Octavia (3.5 л/100 км)

Двулитровият дизел със 114 к.с. в Octavia осигурява невероятните 3.5 л/100 км, което го прави най-ефективният дизелов автомобил в продажба в момента.
2. Volkswagen Golf (3.7 л/100 км)

Тук за максимална ефективност е налице същия мотор - 2.0-литров дизел, но по-добре е да изберете не със 114 к.с., а със 148 к.с., който харчи 3.5 л/100 км.
3. Mercedes-Benz C-Class (3.8 л/100 км)

C220d и C300d са най-добрите, когато става дума за покупна цена, икономичност и производителност. C220d с 200 к.с. и C300d с 265 к.с. осигуряват превъзходни показатели за ефективност, като и двата получават допълнителен тласък от 20 к.с. от интегриран електрически мотор.
4. BMW Серия 1 (3.9 л/100 км)

Тук получавате избор от два дизелови двигателя, произвеждащи 114 к.с. (обозначен с 116d) или 187 к.с. (120d). 116d предлага до 3.9 л/100 км при комбинирано шофиране, докато по-мощният двигател все още прави респектиращите 4.1 л/100 км.
5. Peugeot 308 (4.0 л/100 км)

Peugeot 308 е един от малкото масови хечбеци, които все още се предлагат с дизелов двигател. 1.5-литровият дизел със 129 к.с. има официален разход на гориво от четири литра на сто километра пробег, както за моделите хечбек, така и за комбито SW.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Минувач
Коментиран от #7, #77
18:34 17.01.2025
3 мдаа
Коментиран от #14
18:39 17.01.2025
4 Име
18:44 17.01.2025
5 Калин
18:47 17.01.2025
6 сектант
До коментар #1 от "гробар":
без да се замисля взимам пежото18:53 17.01.2025
7 фен
До коментар #2 от "Минувач":
демек рено18:53 17.01.2025
8 да ама не
Коментиран от #9, #11, #53
18:53 17.01.2025
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Турбо
Коментиран от #21
19:03 17.01.2025
11 БайБоцимир
До коментар #8 от "да ама не":
Хибридът не може да конкурира дизеловият двигател на междуградски пътувания. А на магистрала си е направо ламя.Коментиран от #30
19:10 17.01.2025
12 Пропуснат
19:20 17.01.2025
13 Гошо
19:24 17.01.2025
14 емил
До коментар #3 от "мдаа":
Което е най важното защото ремонт на двигателя особено на Мерцедеса е над 3.500 Евро минимален или средно 4.000 -5 .000 хиляди Евро ако мислиш да го ползваш . Гаранционният им 90.000 хиляди километра или 2 години при допълнително заплащане и при условие ,че винаги ще посещаваш техният специализиран сервиз удължават километрите или годината .. Обикновена след 140-150 хиляди км е нормално да замине двигателят им .( имах Мерцедес с реални км на 215 хиляди двигателят свърши и ми казаха ,че е нормално за тоя двигател беше със сервизно минало и реални км проверяван там поне така ми казаха )19:42 17.01.2025
15 Ти кво
До коментар #9 от "Баща ти":
Карашшш бе мъжо.19:52 17.01.2025
16 Аз НЕ карам дизел
Коментиран от #17
19:55 17.01.2025
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 от 5 години
20:20 17.01.2025
19 олд таймер
Коментиран от #22
20:31 17.01.2025
20 Не че не е постижим 3.8
До коментар #17 от "Мнение":
Ама като караш икономично и на дълго. Излизат 10 лв/100 км. Ама то толкова ми е и на газ, пък колата ми не е хич нова. А ремонтът ми е в пъти по-евтин.Коментиран от #25
20:36 17.01.2025
21 Навремето
До коментар #10 от "Турбо":
имах атмосферен 1.8 форд. И на градско нямаше дерт. Както и да го лашкаш, повече от 6.0/100, при това с голям зор не може да докараш. Пък на 3-та все едно караш автоматик. От 20 км/ч си върви и набира. Вярно, че е тромава, ама за сметка на това пък спокойна кола.Коментиран от #42
20:37 17.01.2025
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 олд таймер
До коментар #22 от "Мнение":
Всеки стар двигател може да се износи, вкл. дизеловия. Ремонтираш го или го сменяш. Търси ползата в километрите, които си минал.Коментиран от #26
20:49 17.01.2025
24 Гост
Коментиран от #27
20:56 17.01.2025
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 Съдията Дред
21:48 17.01.2025
29 Дизелар
Пежото не си спомням но не е под 5,5
22:20 17.01.2025
30 да ама не
До коментар #11 от "БайБоцимир":
Ако голям седан харчи 5.9 на магистрала бензин е ламя, така да е. Напълниха ви главите с уж логични опорки. Някой ден като си вземете шоф. книжка и си купите кола,ще разберете, че противно на логиката, хибридите харчат колкото дизел на магистралата.Коментиран от #36, #45
22:30 17.01.2025
31 бай Даньо
На дизел : Средна Цена на дизел в България 2.50лв на литър с най добрия дизел 3.7/100 се искат 3.7х2.50 = 9.25 лв за 100 км
На ток : Нощна тарифа по 0.15 лв за квч. За 100 км се "гори" около 1/4 от цялата батерия на модел 3 ( с цялата 50 квч минава 400км ) тоес 12.5 квч х 0.15лв = 1.875 лв за 100 км.
Има няма 5 пъти поевтино на ток от дизел. Някакви въпроси дизеларите!?
Коментиран от #32, #33, #58
22:45 17.01.2025
32 Име12345
До коментар #31 от "бай Даньо":
А като зареждаш на зарядна станция как е?Коментиран от #34
23:11 17.01.2025
33 Симо
До коментар #31 от "бай Даньо":
Точно тази седмица коментирахме с колега, че тяхната тайфа били на Нова година в Сърбия! Пътували с личните си автомобили. Една Тесла и няколко с ДВГ. Тези с ДВГ пристигнали на местоназначение към 16 часа, този с Теслата пристигнал след полунощ! Край на коментара.Коментиран от #35
23:52 17.01.2025
34 Порно
До коментар #32 от "Име12345":
На зарядна станция тока отива към левче за квч, и тия разходи на теслите важат за градско. По магистралата теслювците ги изпреварват и стари москвета, щото иначе няма да стигне следващата зарядна,дето ще даде левче за квч. С тесла до морето се стига двойно по бавно отколкото с дизел. С хибрид на дълъг път е същото.00:15 18.01.2025
35 бай Даньо
До коментар #33 от "Симо":
В задачата не се пита в колко часа пристигаш в Сърбия, пита се пътуваш за работа всеки ден с Тесла и Дизел кое е по евтино , колко ? Ей там горе е отговора където сте натракали минуси дизелеарите и то не щото толюлкова не можете да смятате ... ай чао!Коментиран от #37
02:15 18.01.2025
36 БайБоцимир
До коментар #30 от "да ама не":
Е, хайде сега! Казвам го от личен опит, с РАВ4. На магистрала си харчи около 8л/100км. Хибридът е идеален за градски условия, там дизелът е лош избор, заради задръстване на дпф.Коментиран от #39
07:52 18.01.2025
37 БайБоцимир
До коментар #35 от "бай Даньо":
Твоите калкулации с разходите са нереалистични. Цената на нощната енергия е такава, но не за дълго. Електрическият автомобил наистина най-добрата опция за градски пътувания, особено ако има къде да зареждаш като битов потребител. Но всяко зареждане на друга зарядна станция те прави неконкурентен. Разходът на магистрала е поне 20кВч/100км, при това без да бързаш много. Както искаш го смятай, но това са поне около 15лв/100км, защото цената на зарядна станция за кВч е около 0.70-1лв.Коментиран от #68
07:59 18.01.2025
38 Гост
Как въобще може някои да коментира примерно нов Голф или Октавия за 60000 лева, при положение че даже не може да им пусне блутуто и да си върже телефона към колата? Аааа, ми то Нокия 3310 няма блутут, затова сигурно!
Как може да коментираш хибрид или електричка като нямаш и 1000 километра направени с подобна кола? Чул нещо си? Майстора му казал докато му пристягал тасовете...
Въобще българина разбира от всичко, знае всичко, неговото е най, а другите са прости, той обаче е играча! Направо, неам думи! Последния ми Голф, бензин, 1.5 TSI ACT с 7 DSG първите 10 резервоара го наблюдавах= 4.8 до 5.2 среден разход. Нормално каране, все пак нова кола. Така че, разхода на дизеловия Голф или Октавията е постижим, стига да знаеш как да караш. А 4 и 6 цилиндровия дивел на Мерц е прочут с икономичността си...., който го е ползвал, знае. Аре!
Коментиран от #73
08:01 18.01.2025
39 да ама не
До коментар #36 от "БайБоцимир":
Кой Рав 4. Ако е настоящият модел 8 е ако се кара над ограничението. Най-вероятно имате стария модел със старата хибридна система. Разликата между стар и нов модел е 1-2 литра в полза на новия. Всеки нов модел дава голяма разлика в разхода спрямо стария. При значително по-добра динамика. Затова тук един разправяше колко харчел прастар модел Лексус хибрид.Коментиран от #40, #56
08:41 18.01.2025
40 Гост
До коментар #39 от "да ама не":
Коректно! Първо трябва да се разбере спецификата на автомобила, къде му е най добре, да го кажем така. И ако някой очаква при каране със 130 по магистрала да му дава разход 4 / 100 , то той просто е бягал от часовете по физика! А това, да не се поингересуваш каква е поддръжката на автомобила ти, къде са му слабите страни и колко ще ти струва нормалната поддръжка, е нека да кажем, задължително за 90% от юдеите! И после се почва..., филмите.09:08 18.01.2025
41 Ироничен
Коментиран от #43
09:37 18.01.2025
42 Тоз
До коментар #21 от "Навремето":
Карал съм Форд Ескорт 1.8 дизел. Добре, че беше за кратко.Уникално отвратителен автомобил.Никакво значение няма разходът.Само това може да е положителното.
Дали не беше някакъв Перкинс мотор.Тогава Пежо 1.9 беше като пет класа по-добър.
Но щом аудиторията е дала толкова плюса, глас народен.
Коментиран от #49
10:31 18.01.2025
43 Бай вую
До коментар #41 от "Ироничен":
И аз 😜10:41 18.01.2025
44 Самуил Златев
Коментиран от #52
11:16 18.01.2025
45 Със каране
До коментар #30 от "да ама не":
140-160 км/ч дава ли разход 6-6.5 в семейно комби, роботозирана кутия и 4х4!??Коментиран от #51
11:51 18.01.2025
46 Ганьо
Коментиран от #47, #50, #61
12:14 18.01.2025
47 Порно
До коментар #46 от "Ганьо":
От 30 години я карам тая нашата нафта, и не съм имал проблеми. Понеже не излизам надалеч с кола, като сипя нафта от комшиите, няма разлика.12:29 18.01.2025
48 123456
12:31 18.01.2025
49 И такова
До коментар #42 от "Тоз":
Пежо съм карал. Даже 1.9 тди. Освен, че може да върви като разпрано, ама само на прав път. Пък седалките са му с толкоз ниски и неудобни облегалки. Форда по маневреност, може да се сравни с кола със задно предаване. Не съм срещал друга кола, като него, дето като я караш, да чувстваш как предницата сама се натиска върху пътя.Има един тънък момент при него, че заради двата ремъка, трябва да пипне някой, който разбира, така че центровката на гнп и синхронизацията на валовете да е правилна. Общо взето, на всички коли, проблемите им са от тези които пипат. Един куп майстори, се изредиха да дават акъл, като му беше текнала нафтовата помпа на пежото, как щяло да се разтурва цял ангренаж и куп още работи за да се свали. Пълни глупости. Хората си го измислили, ама няма кой да чете. На агренажното колело на помпата, има две дупки, които застават срещу два отвора в блока. С два от болтовете, които се свалят от фланеца, колелото се стяга към блока, и ангренажа си стои, все едно не е пипан. Помпата се измъква назад, и като стане, после по обратния ред.
12:42 18.01.2025
50 Става
До коментар #46 от "Ганьо":
вече 25 години караме на дизел, и все си излиза, ама през ауспуха. Особено по старите дизели, с роторното гнп, искат само хубав горивен филтър. Всичко прекарват. Може и с бензин да се меши зимно време, на 10 литра дизел, до 1 литър бензин. Ако са прекалили бензинджиите с парафина.12:49 18.01.2025
51 да ама не
До коментар #45 от "Със каране":
Дава с 180 по нанадолнището от тунела към Пловдив 1-1.5. Айде посмали малко, че ако сложиш и бокс отгоре в списъка, ще запитам продава ли се това чудо на техниката. Инфантилни, чули, недочули, приказки моля да не се приказват.Коментиран от #60
13:39 18.01.2025
52 тъй шъй
До коментар #44 от "Самуил Златев":
Абсолютно вярно. Щом в техн. данни е много по-висок разход, само във фантазиите на списвачи автожурналисти може да е много по-нисък. А и не вярвайте на таблото какво пише. Много от марките дават до 20-30% под истински разход. Азбучни истини, но младежта няма критерии и ориентири, а и много сложна стона техниката. Трудно се сглобява пъзела. Таман разбереш едно нещо, ново се появява. Жалка е компетентността на автожурналистиката-платена пропаганда.13:48 18.01.2025
53 Май май
До коментар #8 от "да ама не":
Нито си се возил, а още по-малко и карал съвременен дизелов автомобил.13:48 18.01.2025
54 Дизелът е икономичен,
13:56 18.01.2025
55 Все фантазии
Коментиран от #57
13:57 18.01.2025
56 БайБоцимир
До коментар #39 от "да ама не":
Беше преди около 4-5 години. Колата не е моя, но я карах за един уикенд, да тествам. Обикновено карам със 120-130 км/ч на магистрала, не бързам. Реших, че не е подходяща за мен - нито разходът ме впечатли (карам предимно извън града), нито комфорта, нито мултимедията. Може и да е здрава кола, но трябва доста компромиси да направи човек, за да реши да я вземе. Да, ако си карал Дачия, Рено, Форд или Опел например, вероятно ще ти е ок.14:00 18.01.2025
57 БайБоцимир
До коментар #55 от "Все фантазии":
От София до Бургас съм постигал 5.5л/100км при скорост 120-130 км/ч, през лятото, с климатик. Двигателят е 2 литров дизел, май беше към 210 к.с. Дизелите на ВАГ са дори по-икономични.14:04 18.01.2025
58 Петър Петров
До коментар #31 от "бай Даньо":
когато дойде време да смениш батериите,ще разбереш колко ти е цената на километър!Коментиран от #64
14:22 18.01.2025
59 Колега,
До коментар #17 от "Мнение":
не ми хвали дизелови печки! Бензиновия двигател не се чува като работи и на празен ход,и при 3000 оборота! Така че не ми говорете за комфортно возене на дизел,било на дълго,било на късо разстояние! Апропо,80% от каращите дизел го правят заради по ниския разход на гориво-само за това!!!Коментиран от #62, #66
17:22 18.01.2025
60 Къде да
До коментар #51 от "да ама не":
идвам и да те качвам!??? И тук после ще публикуваш резултата-съгласен!???19:49 18.01.2025
61 Досега
До коментар #46 от "Ганьо":
с десетки нови и карани само с V-power и близо 20-на години…. една не е изревала за дюзи/помпа…как така???19:50 18.01.2025
62 Не колега
До коментар #59 от "Колега,":
ти се качи на нов съвременен дизел със 7-8-9 степенен автомат и после пиши дали на крайна предавка и 2000 об. се чува нещо…ти ще си с поне 140-150 км/ч….с 3000 об. си доста над 200 и шума от пътя и вятъра е повече…Коментиран от #65
19:56 18.01.2025
63 На спускане
20:02 18.01.2025
64 Остави
До коментар #58 от "Петър Петров":
го той Бай Дъньо е в Щатите…него нищо не можеда го бутне…
20:03 18.01.2025
65 Гост
До коментар #62 от "Не колега":
Единият ми дизел, на 8 ма, последна предавка, при 2000 оборота е на 125, при 2700 - 2800 умира = Волво, фабрично ограничено на 185 км. в час макс скорост! Звука в купето е от пътя или от музиката..., от двигателя йок саунд!Коментиран от #67
20:05 18.01.2025
66 Мнение
До коментар #59 от "Колега,":
Колега,Не ми хвали бензиновите "бегачки" на газ!
Толкова са "мощни" и "тихи", че за да преодолеят 2 см плочки на паркинга пред блока, трябва да ги напънат до към 3-4000 об/мин, което се чува в съседния квартал (лично съм се възхищавал на "тишината" от такива горди собственици на "тихи" бензинки на газ)!
Да заклеймяваш по-ефективният двг, щото ти шумял, е все едно да започнеш да пиеш храната си със сламка, щото като дъвчеш се чува шум?!
Ако толкова ти пречи шума от дизеляка, пусни си радиото! ;)
20:38 18.01.2025
67 Странно
До коментар #65 от "Гост":
при мен 7-ма 2000=140 км/ч, 2500=180 км/ч и 3000=215 км/ч….Коментиран от #69, #70
21:45 18.01.2025
68 бай Даньо
До коментар #37 от "БайБоцимир":
Цифрите ти са боклук . Нощна тарифа в бг 15 ст на квч и 12.5квч за 100 км защото с цяла батерия 50квч са 400 км голи факти ... ай чао . А и щях да забравя ха оплачи и мен колко ми е скъпо като на работа зареждам ток БЕЗ ПАРИ и такова чудо има на много хора дала им като купуват тесла специално е 2 или 3 години безплатно на суперчарджъра ....22:43 18.01.2025
69 Гост
До коментар #67 от "Странно":
Цилиндри, мощност, предавателни отношения, настройки, абе, коли....Коментиран от #71
23:02 18.01.2025
70 ПКП
До коментар #67 от "Странно":
А 5, трилитров дизел, при 130 кмч е на 1600 оборота, на 7 от автомата. Естествено, че е нисък разхода.23:46 18.01.2025
71 Очудва ме
До коментар #69 от "Гост":
При мен това са показателите за Passat Alltrack 2.0 TDI 200 конн със 7-степенно ДСГ…23:47 18.01.2025
72 Имам мижав интерес
08:25 19.01.2025
73 Цветан Цветков
До коментар #38 от "Гост":
Карам Сеат Леон 2022 2.0 TDI ,и мога да кажа,че също разходът ми извън градско е 3,5/100км.На аутобана средна скоростта 130км.разхода е 4,2/100км.
В момента автомобила е на 50 000км
Коментиран от #75, #76
12:21 19.01.2025
74 Не благодаря
13:08 19.01.2025
75 така
До коментар #73 от "Цветан Цветков":
Тук ими най-малко две лъжи. Средна скорост 130 значи постоянно каране много над разрешеното, за да се постигне. Отдаваме го на младост и незнание. Ако компютърът лъже, може 4при високи скорости на магистралата. Значи на обикновен път ще е 2 на сто. Смешни приказки. Не знаех, че скоро дизелите ще бъдат с 10литра резервоари. Носете си туби, да не прелива от гърловината.14:20 19.01.2025
76 така
До коментар #73 от "Цветан Цветков":
Цветане, сега гледам, че официално на този модел с 115кс дават 4.5 среден разход. Няма как на мягистрала да не е поне 5-5.5.Затова каране само на магистрала и зареждане пълно-пълно ще даде ориетировъмен разход. Само че никой н споменава вътъра и наклона-два изключително важни фактора, особено първия.Но и на добрите хибриди разходът е същия, само конете са повече, не тракат като трактор и са автоматик.Минал си се, ама
14:30 19.01.2025
77 Сусура
До коментар #2 от "Минувач":
Само Пежо всичко друго е лъжа18:21 19.01.2025