Петте най-икономични дизелови автомобила на 2025 година

17 Януари, 2025 18:24 13 665 32

  • дизел-
  • дизелови автомобили-
  • нови автомобили-
  • икономични автомобили
Петте най-икономични дизелови автомобила на 2025 година - 1

Продажбите на дизелови автомобили намаляват, но не защото европейците вече не харесват дизелови коли, а защото бюрократите от Брюксел всячески се опитват да неглижират дизела за сметка на електромобилите.

Въпреки всички усилия обаче дизеловите коли все още представляват над 40% от всички леки автомобили по пътищата на Европа. Ясно е, че тяхната комбинация от силен въртящ момент и голяма икономия на гориво все още се харесва на много европейски шофьори.

За тези, които редовно пътуват на дълги разстояния, установената мрежа за зареждане с гориво и впечатляващият диапазон между зарежданията правят дизеловия избор най-предпочитен по подразбиране. И въпреки всичко, все още има много страхотни дизелови коли, но намирането на подходящата стававсе по-трудно.

За да направят процеса на закупуване или лизинг много по-лесен, експертите на Carwow проучиха предлаганите дизели и направиха списък с най-икономичните дизели, които можете да закупите в момента, подредени по тяхната икономия на гориво.

1. Skoda Octavia (3.5 л/100 км)

Петте най-икономични дизелови автомобила на 2025 година


Двулитровият дизел със 114 к.с. в Octavia осигурява невероятните 3.5 л/100 км, което го прави най-ефективният дизелов автомобил в продажба в момента.

2. Volkswagen Golf (3.7 л/100 км)

Петте най-икономични дизелови автомобила на 2025 година


Тук за максимална ефективност е налице същия мотор - 2.0-литров дизел, но по-добре е да изберете не със 114 к.с., а със 148 к.с., който харчи 3.5 л/100 км.

3. Mercedes-Benz C-Class (3.8 л/100 км)

Петте най-икономични дизелови автомобила на 2025 година


C220d и C300d са най-добрите, когато става дума за покупна цена, икономичност и производителност. C220d с 200 к.с. и C300d с 265 к.с. осигуряват превъзходни показатели за ефективност, като и двата получават допълнителен тласък от 20 к.с. от интегриран електрически мотор.

4. BMW Серия 1 (3.9 л/100 км)

Петте най-икономични дизелови автомобила на 2025 година


Тук получавате избор от два дизелови двигателя, произвеждащи 114 к.с. (обозначен с 116d) или 187 к.с. (120d). 116d предлага до 3.9 л/100 км при комбинирано шофиране, докато по-мощният двигател все още прави респектиращите 4.1 л/100 км.

5. Peugeot 308 (4.0 л/100 км)

Петте най-икономични дизелови автомобила на 2025 година


Peugeot 308 е един от малкото масови хечбеци, които все още се предлагат с дизелов двигател. 1.5-литровият дизел със 129 к.с. има официален разход на гориво от четири литра на сто километра пробег, както за моделите хечбек, така и за комбито SW.


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 18 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Минувач

    19 10 Отговор
    От всички изброени, ако оставим цените, Мерцедес са най-добре, като разход за к.с.. Дизелите им са над 200 коня, докато другите са доста по-надолу. За екстри, визия, возия също са най-добре.

    Коментиран от #7

  • 3 мдаа

    15 7 Отговор
    Само кажете колко е ресурса на двигателя.

    Коментиран от #14

  • 4 Име

    30 4 Отговор
    Браво Радо, такива статии искаме да четем, а не само за електрически каквито пишат навсякъде другаде
  • 5 Калин

    12 21 Отговор
    Нищо подобно, това е тотална дезинформация!
  • 6 сектант

    9 13 Отговор

    До коментар #1 от "гробар":

    без да се замисля взимам пежото
  • 7 фен

    11 4 Отговор

    До коментар #2 от "Минувач":

    демек рено
  • 8 да ама не

    6 28 Отговор
    Е тихите хибриди са също толкова икономични при някои марки. Да се предпочетат бръмчащи дизели с ръчка пред хибрид на съща цена, няма такива освен някой комбайнери.

    Коментиран от #9, #11

  • 9 Баща ти

    22 10 Отговор

    До коментар #8 от "да ама не":

    Моето момче,айде яхвай джендърския хибрид и на прайда!!!

    Коментиран от #15

  • 10 Турбо

    33 7 Отговор
    За дълъг път няма по добър автомобил от дизеловия.

    Коментиран от #21

  • 11 БайБоцимир

    21 3 Отговор

    До коментар #8 от "да ама не":

    Хибридът не може да конкурира дизеловият двигател на междуградски пътувания. А на магистрала си е направо ламя.

    Коментиран от #30

  • 12 Пропуснат

    16 3 Отговор
    1.5 DCI на рено.
  • 13 Гошо

    19 17 Отговор
    3.5 на 100 ама масло, а не гориво.
  • 14 емил

    10 9 Отговор

    До коментар #3 от "мдаа":

    Което е най важното защото ремонт на двигателя особено на Мерцедеса е над 3.500 Евро минимален или средно 4.000 -5 .000 хиляди Евро ако мислиш да го ползваш . Гаранционният им 90.000 хиляди километра или 2 години при допълнително заплащане и при условие ,че винаги ще посещаваш техният специализиран сервиз удължават километрите или годината .. Обикновена след 140-150 хиляди км е нормално да замине двигателят им .( имах Мерцедес с реални км на 215 хиляди двигателят свърши и ми казаха ,че е нормално за тоя двигател беше със сервизно минало и реални км проверяван там поне така ми казаха )
  • 15 Ти кво

    2 4 Отговор

    До коментар #9 от "Баща ти":

    Карашшш бе мъжо.
  • 16 Аз НЕ карам дизел

    6 16 Отговор
    Само тъ патдите го вярват тва 3.9 с ква скорост чо къв път в град под 7 невър и върви на умрел кон кобилата

    Коментиран от #17

  • 17 Мнение

    16 2 Отговор

    До коментар #16 от "Аз НЕ карам дизел":

    Хем не караш дизел (сиреч нямаш бегла представа за кво говориш), хем обиждаш хората на тема дизелови автомобили?!

    Само малко инфо за вас бензиноводите на газ!
    Карал съм Вектра А 1.7ТД от 94-та, и най-ниският смесен разход на гориво (от зареждане до зареждане) е 5.5л/100км!!!

    Разход от 3.8 дизел за съвременен комънрейл е абсолютно постижим!
    А вървежа е светлинни години пред газаджииките със същия обем!

    Коментиран от #20

  • 18 от 5 години

    4 9 Отговор
    карам някакъв V6 дизел и когато ми даде 9/100 се радвам като малко дете на залъгалка. градско в момента под 17 не пада, но както се казава: КЕФА ЦЕНА НЯМА!!!тъпо е но е иЗстина. за лятото кабрио - бензин на газ
  • 19 олд таймер

    6 4 Отговор
    Докато има стари легендарни бензинови двигатели ще си карам на газ и като се счупи фърлям.

    Коментиран от #22

  • 20 Не че не е постижим 3.8

    8 4 Отговор

    До коментар #17 от "Мнение":

    Ама като караш икономично и на дълго. Излизат 10 лв/100 км. Ама то толкова ми е и на газ, пък колата ми не е хич нова. А ремонтът ми е в пъти по-евтин.

    Коментиран от #25

  • 21 Навремето

    8 0 Отговор

    До коментар #10 от "Турбо":

    имах атмосферен 1.8 форд. И на градско нямаше дерт. Както и да го лашкаш, повече от 6.0/100, при това с голям зор не може да докараш. Пък на 3-та все едно караш автоматик. От 20 км/ч си върви и набира. Вярно, че е тромава, ама за сметка на това пък спокойна кола.
  • 22 Мнение

    3 0 Отговор

    До коментар #19 от "олд таймер":

    Един приятел имаше пасат Б5 1.8 атмосферен бензин, който много вървеше, докато не реши да му сложи газ! Верно измина доста км на газ, но в един момент разхода на масло се увеличи значително и мощността стана като на 1.1 Пежо 206! :D

    Коментиран от #23

  • 23 олд таймер

    3 2 Отговор

    До коментар #22 от "Мнение":

    Всеки стар двигател може да се износи, вкл. дизеловия. Ремонтираш го или го сменяш. Търси ползата в километрите, които си минал.

    Коментиран от #26

  • 24 Гост

    1 1 Отговор
    В този форум освен баракуди, се обсъждат и ох рибари, и майстори на късия разказ! А, и бедняци, с Интернет...

    Коментиран от #27

  • 25 Мнение

    1 2 Отговор

    До коментар #20 от "Не че не е постижим 3.8":

    При около 1.3лв газта към момента и твоето твърдение за 10лв на 100км ще рече, че старият ти бензин харчи 7.7 газ/100?!
    Хахаххах
    За изплащането на уредбата и фактът, че повечето бензини стартират и подгряват на бензин (демек харчи не само газ), няма да споменавам!

    Само не разбрах, като се събуди бяха ли пръстите ти в контакта, или на твоя майстор газаджия му викат Газерлин?!
    :D
  • 26 Мнение

    2 1 Отговор

    До коментар #23 от "олд таймер":

    Може, ама двг с нефабрично гориво е гаранция за провал!
    Докато стари дизели изминават милиони километри и продължават!
  • 27 Мнение

    2 0 Отговор

    До коментар #24 от "Гост":

    Сигурно всяка сутрин като станеш от сън, си гледаш банковата сметка и си разправяш на ум, че 10см е ок?!
    :D
  • 28 Съдията Дред

    4 1 Отговор
    Старото ми Пежо 308 гореше под 4 на сто на междуградско, и то с климатик. Сега Мазда 6 е малко над 4, но е по голяма кола. При поне 30 000 км годишно няма алтернатива на дизела. Карал съм под наем Корола комби хибрид, от София до Созопол даде 7 на сто, колега сподели, че само бензинова Корола харчи по малко, батерии, елдвигател си тежат. Ама на тия със соевото лате как да го обясниш? Между впрочем , дизеловата Октавия е с най добро отношение цена- качество. Но като ви се дават три пъти повече пари за Мерц, радвам се за вас.
  • 29 Дизелар

    2 0 Отговор
    От 12 години карам дизеларки,голф му даваха под 4/100 по каталог но на практика си бе повече към 5 -5,5, клас Е я двавт 5,5 -5,8 на практика ако карате през лятото с до 90/км ги прави , иначе средно е 6,2, на смесено 6,5 до 7.
    Пежото не си спомням но не е под 5,5
  • 30 да ама не

    1 0 Отговор

    До коментар #11 от "БайБоцимир":

    Ако голям седан харчи 5.9 на магистрала бензин е ламя, така да е. Напълниха ви главите с уж логични опорки. Някой ден като си вземете шоф. книжка и си купите кола,ще разберете, че противно на логиката, хибридите харчат колкото дизел на магистралата.
  • 31 бай Даньо

    0 2 Отговор
    Да караш на дизел е по-икономично от бензин но несравнимо по скъпо от ток.
    На дизел : Средна Цена на дизел в България 2.50лв на литър с най добрия дизел 3.7/100 се искат 3.7х2.50 = 9.25 лв за 100 км
    На ток : Нощна тарифа по 0.15 лв за квч. За 100 км се "гори" около 1/4 от цялата батерия на модел 3 ( с цялата 50 квч минава 400км ) тоес 12.5 квч х 0.15лв = 1.875 лв за 100 км.
    Има няма 5 пъти поевтино на ток от дизел. Някакви въпроси дизеларите!?

    Коментиран от #32

  • 32 Име12345

    0 0 Отговор

    До коментар #31 от "бай Даньо":

    А като зареждаш на зарядна станция как е?