На пръв поглед обикновеното разположение на порта за зареждане на електрическите превозни средства се превърна в изненадващо спорен въпрос, който влияе на потребителското изживяване по начин, който може да не очаквате. За разлика от бензиновите автомобили, при които наличието на бензиностанции намалява значението на местоположението на бензиновата капачка, инфраструктурата за зареждане на електромобили все още се развива, поради което разположението на порта за зареждане е ключово решение при проектирането.
Въпреки че производителите на автомобили експериментират с различни места - отпред, отзад, дори отстрани - разположението на задния панел на Tesla се превърна в стандарт, а много конкуренти последваха примера му. Според главния изпълнителен директор на Lucid Питър Роулинсън причината за това приемане е почти комична.
В интервю за PC Mag Роулинсън, който преди това е работил в Tesla под ръководството на Мъск, твърди, че местоположението на порта за зареждане в автомобилите Tesla се дължи единствено на наетия от Мъск гараж в Бел Еър. Роулинсън предпочита портът за зареждане да е от страната на шофьора, пред предната врата и зад волана. Мъск обаче се опасяваше да не се спъне в кабела за зареждане в наетия от него гараж, затова нареди той да бъде поставен в задната част на автомобила. „Затова аз (Роулинсън) казах: „Е, къде го искаш тогава? Какво отговаря на разположението на гаража ви в Бел Еър? Той каза, че ще бъде отзад, защото може да се спъне в кабела. Той беше наел имота и дори не беше собственик на жилището, но ние поставихме порта за зареждане на Model S отзад вляво заради разположението на наетия от него гараж в Бел Еър!“.
Ако разказът на Роулинсън е точен, тогава стандартното сега местоположение на порта за зареждане на Tesla е резултат от личните предпочитания на един човек за временна жилищна ситуация. Още по-иронично е, че когато други производители на автомобили възприемат мрежата Supercharger на Tesla и съответно приравняват местоположението на зарядните си портове към това на Tesla, те са косвено повлияни от това на пръв поглед тривиално решение, взето преди години.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ДрайвингПлежър
Това не прави електричките нещо по. Вчера гледах ревю на поредната - при 90 км/ч покриваше пробега на производителя от малко над 400 км, разликата беше 7 км. същия маршрут при 130 км.ч тия 400 станаха 240 км, ако си готов да изцедиш всичките сокове от батерията - е не, мерси!
Коментиран от #9, #10
17:31 10.02.2025
2 Рускиня
Порта има на баба ти кокошарника! 😂
Коментиран от #8
17:44 10.02.2025
3 Азе
18:00 10.02.2025
4 Коментатор
Тая глупост (ел автомобили на батерии от джиесеми) я пропагандирайте само на хора без собствено мнение!!!
Изобщо не ми дреме каква е причината за мястото на зареждане!!!
Коментиран от #7, #11
18:14 10.02.2025
5 име
18:24 10.02.2025
6 Пич
18:30 10.02.2025
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 едно време
До коментар #2 от "Рускиня":
кви кокошарници имаше...18:39 10.02.2025
9 гост
До коментар #1 от "ДрайвингПлежър":
Голям разбирач се извъди, карай си двгто и никой не те пита18:40 10.02.2025
10 всеко нещо
До коментар #1 от "ДрайвингПлежър":
с времето си!След 5-7години батериите ще с в пъти по-надеждни и издръжливи.
18:40 10.02.2025
11 гост
До коментар #4 от "Коментатор":
Въобще не е пред фалит и струва много повече от която и да е друга автомобилна компания. А и като не ти дреме, не чети и не плюй :)18:44 10.02.2025
12 омъскаряване
18:45 10.02.2025
13 Митична врачка
22:05 10.02.2025