Възкръсването на Toyota Celica официално се случва и тя ще получи доработки от подразделението GR След години на слухове Toyota потвърди завръщането на емблематичната марка през ноември миналата година, а сега подадената заявка за търговска марка показва, че възроденият модел ще се нарича GR Celica, което го приравнява към линията GR на Toyota, насочена към производителността.
Заявката за търговска марка, подадена в Бразилия на 15 януари и публикувана на 4 февруари, не разкрива много освен самото име. Присъствието му в Бразилия обаче подсказва, че GR Celica може да се продава в Южна Америка наред с ключови пазари като Япония и Европа, макар че това ще зависи от цялостната стратегия на Toyota и от това дали задвижващият агрегат на автомобила отговаря на регионалните разпоредби за емисиите.
Завръщането на Celica, спряна от производство през 2006 г., се очакваше от дълго време. Вицепрезидентът на Toyota Юки Накаджима най-накрая сложи край на спекулациите по време на публично събитие в Япония миналата година, потвърждавайки: „Ние правим Celica“.
![Toyota патентова името на новата Celica | ФАКТИ.БГ Toyota патентова името на новата Celica](https://cdn4.focus.bg/fakti/photos/original/5a3/toyota-patentova-imeto-na-novata-celica-2.webp)
Задвижването на GR Celica вероятно ще бъде новият 2,0-литров четирицилиндров двигател с турбокомпресор на Toyota, който в момента се разработва. Докладите сочат, че той би могъл да генерира около 400 к.с. в пътна версия. Ако това е така, задвижването на всички колела, вероятно системата GR-Four от GR Yaris и GR Corolla, ще бъде вероятно съчетание.
Японското издание Best Car наскоро предложи, че наследниците на Celica и MR2 всъщност може да са един и същ автомобил. Макар че това би имало смисъл от гледна точка на разработката и споделянето на разходите, то противоречи на по-ранен коментар на пилот от Gazoo Racing, който се закани с „MR-нещо“.
Към интригата се прибавя и предишният тийзър от аниме поредицата на Toyota GRIP, който включваше както осмото поколение Celica, така и четвъртото поколение MR2 в бъдещата гама GR на марката. Въпреки това, представителите на Toyota запазват строга конфиденциалност относно разположението на задвижването на новата Celica, оставяйки отворена възможността тя да споделя разработката с MR2. Без официална дата за пускане на пазара на най-новото попълнение на GR, ще трябва да изчакаме за повече подробности по-късно тази година.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 СамоОт
12:28 12.02.2025
2 Благодарности
12:52 12.02.2025
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Охо-хоо
13:51 12.02.2025