Емблематичното Yugo може да се завърне на автомобилната сцена

20 Февруари, 2025 12:33 2 084 22

  • yugo-
  • юго-
  • сърбия

Планове за съживяването му бяха оповестени

Емблематичното Yugo може да се завърне на автомобилната сцена - 1

Автомобилният свят може да бъде изненадан от завръщането на Yugo, прословутият достъпен и донякъде странен хечбек, който определяше евтиния автомобилен спорт в Европа, потенциално се завръща след близо две десетилетия прекъсване.

Макар че подробностите все още не са изяснени, проектът за възкресяване на Yugo, ръководен от ветерана в областта на маркетинга проф. д-р Александър Биелич, има за цел да пресъздаде духа на оригинала, като същевременно се придържа към съвременните стандарти. След като си е осигурил търговската марка Yugo, Биелич си партнира със сръбския дизайнер Дарко Марчета, за да преосмисли емблематичния хечбек.

Емблематичното Yugo може да се завърне на автомобилната сцена

Първите скици разкриват дизайн с две врати, повтарящ оригинала, но със съвременен привкус. Познатият силует на Yugo е запазен, но е осъвременен с LED фарове, по-големи колела и преработени задни светлини. От съществено значение са по-дебелите колони, които отразяват съвременните строги правила за безопасност.

Според The Autopian Биелич е сключил споразумение за споделяне на платформа с неразкрит партньор, като по този начин е избегнал скъпоструващото разработване на архитектура по поръчка. Това повтаря корените на оригиналния Yugo, който е базиран на Fiat 128.

Емблематичното Yugo може да се завърне на автомобилната сцена

Очаква се първоначалната итерация на обновения Yugo да бъде оборудвана с достъпни двигатели с вътрешно горене, които да обслужват купувачите с ограничен бюджет. Въпреки това се предвижда и електрически вариант, който демонстрира напредничав подход, като същевременно запазва достъпността.

Разбира се, пътят от дизайнерските скици до серийния автомобил е изпълнен с предизвикателства. Автомобилното гробище е пълно със стартиращи компании, които не успяха да реализират своите идеи. Успехът на всяко ново Yugo зависи от способността му да намери отклик сред потребителите и да постигне достатъчни обеми на продажби. Въпреки че завръщането на Yugo е примамлива перспектива, бъдещето му предстои да се види.


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 16 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Град Козлодуй

    18 4 Отговор
    Супер
  • 2 Не е ли Зил

    6 8 Отговор
    не ми го хвали

    Коментиран от #6

  • 3 Изкукуригал

    26 3 Отговор
    А велика България с баце начело ще прави мигачите и калъфките на седалките гЛуеми сме ей
  • 4 СЕЛЯНИН

    13 12 Отговор
    На кого ще ги продават и кой ще ги пусне на международната сцена ? Те даже не са в ЕС ! На тая кола, като и сложат мито... съвсем няма, кой да я купи. Сърбите нямат нито двигател подходящ, нито батерии за електричка. А не се сещам точно и в кой завод ще ги сглобяват. Да не говорим, че Европа отдавна е в рецесия и никой не би инвестирал в подобно рисково начинание. Да не говорим, че китайците чукат на вратата и могат да задушат всеки производител в Европа, с ниски цени.

    Коментиран от #10

  • 5 Нищо ново

    16 6 Отговор
    Ние в сегашно време нищо приличащо на кола не можем да направим,но сърбите вероятно с ходатайство на руснаците ще почнат да сглобяват някоя китайска кола и Югото е готово
    Някой спомня ли си Булгар Рено у Рено Алпин?Още могат да се открият снимки на завода ни и произвежданите от нас коли.(айде за самолетите LZ не говоримАма трябваше да не се мъти водата(пазара) на СССР даже и в малката НРБ.
  • 6 КРАЗ

    9 5 Отговор

    До коментар #2 от "Не е ли Зил":

    Не си ли спал зимъска у КРАЗ в голем мраз,нищо не си карал.А в ПАЗ и УАЗ е вълшебно пътуване.
  • 7 Анджо

    3 6 Отговор
    Ще имали луди за връзване да си купят. Тия да не са като наш кирчо само с обещанието.
  • 8 Aлфа Bълкът

    9 12 Отговор
    Най-подиграваната кола в историята. Те дори някои хора не я смятат за кола.

    Коментиран от #12, #14

  • 9 Югославяните

    17 1 Отговор
    произвеждаха по лиценз на Fiat - своя марка Застава - 500, 1 300 и модификация на 128, наречена 101! През 1978 започнаха да правят Юго, а с модела Флорида пробиха и на пазара в САЩ. Освен това сглобяваха VW -1303, Citroen 2 CV, Renault 4 и Остин
  • 10 Селянина с колелото

    17 0 Отговор

    До коментар #4 от "СЕЛЯНИН":

    Когато бяха в производство се продаваха и в САЩ, въпреки че Югославия беше в СИВ. Друг е въпроса колко бройки са продавали, но ги имаше на американския пазар.

    Коментиран от #18

  • 11 Аз пък не вярвам

    13 3 Отговор
    6.6 милионна Сърбия не е такъв пазар като 22 милионна Югославия. В нишата на евтините коли се борят Рено, Дачия, Сеат и всичките китайци. Не виждам начин Югото да се пласира между тях.
  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Варна 3

    3 1 Отговор
    Пресъздаден, малко с предницата на Чаленджър
  • 14 Варна 3

    2 4 Отговор

    До коментар #8 от "Aлфа Bълкът":

    Често се чупи

    Коментиран от #21

  • 15 То да не е плескавица бе ей убавци

    2 3 Отговор
    Китай пак ще възражда запартъци
  • 16 Хзхзхзс

    11 4 Отговор
    Голяма конкуренция има между сърбите и турците кой ще обещае повече модели и бройки да произведе "в бъдеще". На чист български май на това му викаме, "хвалипръцкане".
  • 17 очевидец

    6 4 Отговор
    Може и трябва да се завърне! Става за ключодържател.
  • 18 Гост

    6 3 Отговор

    До коментар #10 от "Селянина с колелото":

    Югославия никога не е била в СИВ и Варшавския договор.

    Коментиран от #19

  • 19 Югославия беше асоцииран член

    4 2 Отговор

    До коментар #18 от "Гост":

    В СИВ Югославия беше пълноправен асоцииран член от 1964 година.
  • 20 бай Даньо

    1 1 Отговор
    Води е най лошата кола в историята, ще бъде интересно ...
  • 21 касапина

    0 1 Отговор

    До коментар #14 от "Варна 3":

    ТОва беше най чупливата кола с това се помни и в САЩ
  • 22 сектант

    1 0 Отговор
    ако е на ток си го задръжте