Проектът на Maserati за електрически суперавтомобил MC20 Folgore беше внезапно прекратен, което е рязък обрат в амбициозните планове на марката за електрификация. Това решение сигнализира за значителна рекалибрация след финансовото отписване на 1,5 млрд. евро от Stellantis, компанията майка на Maserati.
Виновникът? Драматичен спад на продажбите, особено в Китай, където очакваното бързо преминаване към електрически луксозни автомобили не се е осъществило. Ръководителите на Stellantis признават необходимостта от адаптиране към променящата се динамика на пазара, особено в регион, който е от решаващо значение за растежа на Maserati.

Продажбите на Maserati са спаднали над половината през миналата година, като от здравословна печалба през 2023 г. са се превърнали в значителна загуба. Тази финансова реалност наложи стратегически обрат. Вместо върху Folgore, Maserati ще се съсредоточи върху силно преработен MC20, като вероятно ще почерпи вдъхновение от ориентирания към пистата MC20 GT2 Stradale. Това предполага преминаване към усъвършенстване на съществуващите модели, а не към сериозни инвестиции в чисто електрически варианти.
Този ход също така хвърля сянка върху по-широкия график за електрификация на Maserati, който първоначално е насочен към пълно отказване от двигателите с вътрешно горене до 2030 г. Бъдещето на следващото поколение на SUV Levante и на отложения седан Quattroporte сега е обвито в несигурност, което показва потенциално забавяне на електрическия преход на Maserati.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Госта..
16:34 06.03.2025
2 Дано
17:44 06.03.2025
3 Анонимен
17:54 06.03.2025