Тест и БГ цени на новия Citroen C3 Aircross

3 Март, 2025 11:06 7 215 18

  • citroen-
  • c3 aircross-
  • тест

Седем места, избор между ДВГ и ток, при това на много атрактивна цена

Тест и БГ цени на новия Citroen C3 Aircross - 1

Барселона, Испания. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.

Семейният SUV Citroën C3 Aircross вече е на българския пазар, а ние тестваме всичките му версии – с ДВГ, хибрид и чисто електрическо задвижване. Това, с което трябва да започнем, е, че автомобилът получава истинско SUV излъчване. Линиите му са заострени, а предният капак е повдигнат, което придава на модела по-мускулест и същевременно по-стилен външен вид. Трансформацията напомня на един от преките му конкуренти – актуализирания Renault Captur (2024), но тук имаме още по-уникална визия и, най-важното – опция за седем места, което е прецедент за този клас автомобили.

Тест и БГ цени на новия Citroen C3 Aircross

Новият C3 Aircross е по-дълъг и по-широк от предшественика си и съответно по-просторен отвътре. Предлага се с няколко варианта на задвижване, включително хибрид и чисто електрически модел – e-C3 Aircross. Но не бързайте да мислите, че това най-ново издание е прекалено скъпо. Цената му стартира от малко над 35 000 лева с ДДС, което го прави един от най-достъпните кросоувъри на българския пазар. Въпреки че бюджетният характер на колата личи в някои отношения, новият C3 Aircross е отлично семейно превозно средство – или иначе казано, перфектният автомобил в съотношение цена/качество.

Интериор

Тест и БГ цени на новия Citroen C3 Aircross

Освен променената си външност, новият Citroën C3 Aircross предлага преработен интериор, който е ексцентричен, но и практичен. Хоризонталното оформление на арматурното табло е типично френско, а различните текстури на повърхностите разчупват интериора и прикриват по-евтините материали. Като цяло, салонът се усеща леко бюджетен, но има собствен чар.

Тест и БГ цени на новия Citroen C3 Aircross

Отдясно на арматурното табло има няколко рафта за съхранение, които са удобни за вещи от ежедневието. Благодарение на вановидните пропорции и високия силует на модела, пространството за главата е отлично както отпред, така и отзад. Бихме препоръчали да избягвате седемместната версия, освен ако не планирате да регистрирате автомобила на фирма и така да си спестите 20% от цената. Третият ред седалки е малък, заемайки почти изцяло багажното пространство. Седите ниско, мястото за краката е минимално, а удобството – спорно.

Тест и БГ цени на новия Citroen C3 Aircross

Колкото по-напред в автомобила се намирате, толкова по-добър е комфортът. Вторият ред е удобен, с достатъчно пространство за краката, а предните седалки предлагат комфорт, съпоставим с автомобили от по-висок клас. Като цяло, интериорът е добре проектиран и се усеща, че C3 Aircross е готов за семеен живот. Единствените забележки са по-грубите пластмаси на места, но предвид цената на автомобила трудно бихте могли да се оплаквате.

Двигател и динамика

Тест и БГ цени на новия Citroen C3 Aircross

Предишният C3 Aircross не разполагаше с интелигентните хидравлични амортисьори на Citroën, което не правеше пътуването особено комфортно. За щастие, новата генерация идва с подобрено окачване, което значително подобрява начина, по който автомобилът се движи. Без да е прекалено мек или подскачащ, C3 Aircross предлага оптимална по твърдост возия.

Тест и БГ цени на новия Citroen C3 Aircross

На пътя се усеща стабилно, дори в по-остри завои, въпреки голямата височина и кутиеобразната си форма. Кормилното управление е леко, което не предразполага към динамично шофиране, но прави автомобила приятен за ежедневно каране. С други думи, това не е автомобил за „улични състезатели“, а за млади семейства с активен начин на живот.

Тест и БГ цени на новия Citroen C3 Aircross

От двата налични бензинови двигателя тествахме по-мощния – 136 к.с. Дори този вариант изглежда една идея муден, въпреки че стартира добре, подпомаган от електромотора на хибридната система. Именно хибридът е най-добрият избор за новия C3 Aircross, тъй като базовият двигател с 99 к.с. вероятно ще се стори твърде слаб, особено на магистрала.

Тест и БГ цени на новия Citroen C3 Aircross

Електрическата версия се предлага само с една батерия – 44 kWh, като електромоторът развива 113 к.с. Това осигурява пробег до 300 километра. Нито ускорението, нито пробегът са впечатляващи, но за градско шофиране e-C3 Aircross е добър избор. Все пак, ако търсите баланс между икономичност и динамика, хибридният вариант остава оптимален.

Цени и оборудване

Тест и БГ цени на новия Citroen C3 Aircross

Гамата на Citroën C3 Aircross (2025) включва три нива на оборудване: YOU, PLUS и MAX.
Базовото ниво YOU започва от 35 233 лв. с ДДС, което го прави почти без аналог на българския пазар.
Средното ниво PLUS е най-доброто съотношение цена/качество – предлага 10,25-инчов инфоразвлекателен дисплей с безжичен Apple CarPlay и Android Auto, както и задна камера и асистенти за безопасност.
Най-високото ниво MAX добавя още екстри, но цената му доближава конкурентите от по-висок клас.
Електрическият e-C3 Aircross е перфектен за градска употреба. Не се тревожете за пробега от 300 км – много семейства не изминават толкова за седмица, камо ли за ден. По-важното е, че цената започва от 50 000 лв., което го прави конкурентен сред електромобилите.

Тест и БГ цени на новия Citroen C3 Aircross

Заключение

Тест и БГ цени на новия Citroen C3 Aircross

Новият C3 Aircross не е съвършен, но впечатлява с уникална визия, комфортна возия, практичен салон и, най-вече, атрактивна цена. Основните му недостатъци – твърдите пластмаси в салона и неособено мощните двигатели – са лесно простими предвид ценовия клас. С други думи, това е страхотен SUV за малко пари.


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 17 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Марин

    18 2 Отговор
    Отлично ревю на Радо Славчев. Ето това вече е евтина нова кола. Определено ми допада. Идеална за младо семейство.
  • 2 Име

    10 2 Отговор
    Ревюто е хубаво, но двигателчетата малко слабички. Но пък за тези пари - бива
  • 3 Поназнайващ

    18 0 Отговор
    Чета, но не откривам какъв е двигателя, само колко конски сили. Нещо случайно ли пропускат?!

    Коментиран от #6, #7

  • 4 къде е дизела ?

    11 0 Отговор
    а последователен хибрид с дизел ? цените като на дачия
  • 5 бай Кольо

    13 1 Отговор
    За жалост вече нямат дизели,а там им беше силата!20 години карах само пежа и ситроени дизели-никакви проблеми с моторите,никакви-за разлика от мерцедес дето сега карам(премиум марка,ха-ха).
  • 6 сети се

    10 0 Отговор

    До коментар #3 от "Поназнайващ":

    малък, нетрайно конструиран, турбиниран, а могат ако искат да го направят и държащ 500 000 но не вярвам
  • 7 Ввв

    14 3 Отговор

    До коментар #3 от "Поназнайващ":

    “Малка”подробност 1.0 три цилиндъра с турбо,френските недоразумения от години дълбаят дъното!
  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 бай Кольо

    1 0 Отговор

    До коментар #8 от "Честит 3 Март":

    Бог да го прости,чешит си беше.
  • 10 Лошо

    14 0 Отговор
    Всичко с ДВГ е базирано на 1,2 PureTech, което за огромно съжаление означава твърдо НЕ! Чудесно ревю!

    Коментиран от #15

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Френските автомобили са с пъти

    3 5 Отговор
    по добри от повечето немски автомобили, затова Германия кара френски автомобили и Фолксваген.
  • 13 Каруцар

    5 2 Отговор
    Тцъ! Не ми го хвали. Аз съм си най-добре!
  • 14 Гроздето е кисело май

    3 3 Отговор
    Явно всички разбирачи, с по скъпи и нови коли са тук да коментират нещо, което не са го виждали и използвали А?
  • 15 Питанка

    6 0 Отговор

    До коментар #10 от "Лошо":

    Разпрявят, че е преработен на 70% и сега е с ангренажна верига. Дали ще е като предишното недоразумение или наистина ще е вече добре, няма кой да каже.
  • 16 таксиджия 🚖

    4 2 Отговор
    Отличен автомобил за тази цена. 1.2 3 цилиндъра турбо 100кс, но с ремап става 140. 35к лв, че то е по-евтино от Корса и 208. Хибрида също е евтин - 46к, колкото Опел Фронтера, но ситроена с тези нови амортисьори, ще вози по-комфортно.

    Коментиран от #17

  • 17 Съдията Дред

    0 0 Отговор

    До коментар #16 от "таксиджия 🚖":

    Дачията е по евтина. Едва ли ще се продава много, като няма дизел . Не случайно шкода октавия води убедително по продажби е нас. За какво ми е да плащам двойно гориво на извънградско и тройно на градско?
  • 18 Техно

    0 0 Отговор
    Тая кола има абсурдно тесен отвор за влизане отзад. За дете до 7 е ОК - оттам нататък са безпредметни задните врати.