Класация на най-надеждните автомобили в Европа

6 Март, 2025 09:59 1 547 7

  • автомобили-
  • надеждност-
  • европа-
  • класация

Резултатите са от мащабно проучване на OCU

Класация на най-надеждните автомобили в Европа - 1

Испанската организация за защита на потребителите (OCU) проведе голямо проучване, целящо да идентифицира най-надеждните марки автомобили, налични на европейския пазар. Проучването обхвана почти 30 000 собственици на автомобили от девет европейски държави, които споделиха опита си от експлоатацията на 276 модела автомобили.

Резултатите от проучването, отново потвърдиха доминацията на японските производители на автомобили в класацията за надеждност. Абсолютен лидер е марката Lexus, която получи 98 точки от 100 възможни. Второ и трето място си поделят Suzuki и Subaru, които събраха по 93 точки. Toyota заема четвърто място (91 точки), а със същия резултат испанската марка CUPRA е на пето място. Ето и пълната класация.

Класация на най-надеждните автомобили в Европа

Заслужава да се отбележи, че от европейските марки в списъка са само CUPRA и Smart, докато останалите места са заети от азиатски производители, главно японски. Най-малко надеждната автомобилна марка според проучването е Land Rover, която получава само 64 точки. Сред ненадеждните са също Citroën, Peugeot и Opel.

Проучването хвърли светлина и върху основните критерии, по които купувачите избират автомобил. На първо място сред приоритетите е надеждността, която отбелязват 39% от анкетираните. Освен това размерът и типът на двигателя (16%), разходът на гориво, цената, типът гориво, дизайнът и престижът на марката също са важни фактори.

В допълнение към общата класация на марките, OCU определи и най-надеждните модели автомобили на европейския пазар. Списъкът включва:

Fiat Panda (от 2012 г.)
Suzuki Ignis (от 2017 г.)
Lexus NX (2014-2021)
Tesla Model Y (от 2021 г.)
BMW i3 (2014-2023)
Ford Kuga (от 2019 г.)
Mitsubishi Outlander (2013-2022)
Audi A8 (от 2018 г., бензинова версия)
Volkswagen T-Cross (от 2018 г.)
Mazda CX-5 (от 2017 г.)
Suzuki S-Cross/SX4 (2013-2021)
Audi Q5 (от 2016 г., дизелова версия)
BMW Серия 2 (2013-2021, дизелова версия)

Интересно е още, че автомобилите с хибридна технология HEV (Hybrid Electric Vehicle), където батерията се зарежда от двигателя с вътрешно горене по време на движение, демонстрират най-малка склонност към повреди.


Поставете оценка:
Оценка 2.4 от 8 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 за 100% надежност

    2 13 Отговор
    голф 2 !!!
  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    7 2 Отговор
    Бла... бла...бла...
    Надеждността се определя на база
    брой повреди спрямо брой продадени❗
    При това за нови 0-5 , янг- 5-15, олд- 20+...
  • 4 Някой си

    12 1 Отговор
    Хей, къде е моят Мерцедес?!?
    А да, бе, вярно, че ме остави на магистралата, като беше на година и половина и 22 хил. км., като после стоя 2 месеца в сервиза за смяна на глава...

    Коментиран от #6

  • 5 Ти да видиш

    1 0 Отговор
    Не вижждам ютии във класацията? И повечето надеждни са дизелаци!!!!! Е що така бе Миме?🤣🤣🤣
  • 6 истина ти казвам

    0 0 Отговор

    До коментар #4 от "Някой си":

    А стига бе! Мааалиии!!!😨

    Коментиран от #7

  • 7 Някой си

    1 0 Отговор

    До коментар #6 от "истина ти казвам":

    Модерни двигатели...
    2 литра, 421 коня и ресурс... ако изкара гаранцията без сериозен ремонт си късметлия...
    Оригиналната глава на двигателя, с която дойде е била първа ревизия (тоест, вече променен дизайн, защото първоначалния явно е бил несполучлив). Тази, която ми сложиха беше 3-та ревизия, като уж за сега е последната такава и вероятно са оправили проблема.
    Това, което се е случило е, че едната втулка, която е на главата и в нея се движи единия клапан не уплътнява съвсем и при движение си прави "гнездо", като почва да халтави (поне така ми обясниха). Съответно колата остана на 3 цилиндъра и почна да свети като коледна елха.