Защо Xiaomi привлича топ служители на BMW

26 Март, 2025 11:48 1 591 0

  • xiaomi-
  • електромобили-
  • европа-
  • bmw

Китайците се подготвят за навлизане на европейския пазар

Защо Xiaomi привлича топ служители на BMW - 1
Снимка: Shutterstock

Китайският технологичен гигант Xiaomi, който все още не продава автомобили в Европа, активно се подготвя за международна експанзия и започна да привлича ключови служители на BMW за своя европейски изследователски център. Пускането на автомобилната марка на Xiaomi извън Китай е планирано за 2027 година, но подготовката вече е в разгара си, съобщава Reuters .

Европейският център за научноизследователска и развойна дейност на Xiaomi ще бъде ръководен от Рудолф Дитри, който преди това е заемал ръководни позиции в BMW. Заедно с него към китайската компания се присъединиха още двама топ специалисти от баварския концерн: Душан Сарак, който е работил както в BMW, така и в Rolls-Royce, и Янис Хелуиг, който зае позицията на водещ инженер на Xiaomi и ще отговаря за разработването и интегрирането на технологии в новите модели.

Европейският изследователски център на Xiaomi все още не е пълен с персонал - компанията активно търси дизайнери и специалисти по аеродинамика. По неофициална информация R&D хъбът ще се намира в Мюнхен, в непосредствена близост до централата на BMW, което дава допълнителна възможност на китайците да привлекат европейски специалисти от автомобилната индустрия.

Основната задача на този център ще бъде сертифицирането и адаптирането на автомобили Xiaomi към изискванията на европейския пазар. Той също така вероятно ще играе важна роля в подобряването на технологиите за безопасност, динамиката на шофиране и софтуера за бъдещите модели на компанията.

Досега Xiaomi представи само няколко модела: електрическия седан SU7, неговата мощна версия SU7 Ultra и кросоувъра YU7, който се готви да започне продажби. През 2026 година компанията планира да пусне по-голям SUV, който по предварителни данни ще бъде първият хибрид на марката. В момента тази кола е известна под кодовото име Kunlun.

Активното привличане на европейски специалисти, по-специално от BMW, потвърждава сериозността на намеренията на Xiaomi да стъпи на пазара на премиум електрически автомобили и да се конкурира с водещите производители в Европа.


Поставете оценка:
Оценка 4.5 от 8 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА