Бъдещето на Masearti под шапката на Stellantis остава несигурно

9 Април, 2025 10:35 890 4

  • stellantis-
  • maserati-
  • alfa romeo

Слуховете се засилват след митата на Тръмп

Бъдещето на Masearti под шапката на Stellantis остава несигурно - 1

Stellantis проучва стратегически варианти за своите изпитващи затруднения италиански луксозни марки Alfa Romeo и Maserati, като потенциалната продажба на Maserati се очертава на фона на последиците от въведените от администрацията на Тръмп 25% вносни мита. Този ход идва в момент, в който и двете марки се борят с намаляващи продажби и рентабилност, което накара Stellantis да ангажира консултантите по управление McKinsey & Co. да оценят тяхното бъдеще.

Макар че пълната продажба се счита за дългосрочна стратегия, тя остава жизнеспособна възможност, особено за Maserati, чиито продажби в САЩ рязко спаднаха. Председателят на Stellantis Джон Елкан възлага на McKinsey да оцени различни сценарии, включително потенциални партньорства с други автомобилни производители, особено от Азия, за достъп до нови технологии.

Въпреки първоначалните индикации за интерес от страна на азиатски производители, главният изпълнителен директор на Maserati Санто Фичили публично заяви нежеланието на Елкан да продава на китайски структури. Въпреки това спешността на ситуацията, подхранвана от значителния спад на продажбите и финансовите загуби, може да принуди Stellantis да преразгледа своите възможности.

Резултатите на Alfa Romeo и Maserati за 2024 г. бяха обезпокоителни, като продажбите на Alfa Romeo спаднаха с 10-15%, а обемите на Maserati - наполовина, което доведе до загуба от 260 млн. евро. Зависимостта на марките от продажбите в САЩ, които съставляват значителна част от приходите на Maserati, ги прави особено уязвими от новоналожените мита.

Бъдещето на Masearti под шапката на Stellantis остава несигурно

Тарифите, които се прилагат за всички вносни автомобили, тъй като нито една от марките няма производствени мощности в САЩ, допълнително утежняват съществуващите предизвикателства пред марките.

Проблемите на Stellantis се простират отвъд италианските му марки. Продажбите на компанията в Северна Америка са намалели с 25 %, а цялостната ѝ рентабилност е пострадала. Въздействието на митата върху канадските и мексиканските автомобили на Stellantis допълнително утежнява финансовото състояние на компанията, което води до временни съкращения и спиране на производството.


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 5 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Русофил Москва е 3ти Рим и 4 няма да има

    1 8 Отговор
    Алоуууу, мисирките, такова кола Мазеарти нямаааааа
  • 2 Мързелати

    5 1 Отговор
    Според консултантската агенция "Баба Ванга и Ко" в близкото бъдеще автомобилите ще се поръчват индивидуално, като всеки купувач отива на сайта на най -близката "производствена мощност" и си поръчва шаси, купе, оборудване, цвят, модел и марка, и колата включва автопилота и отива на посочения адрес.
  • 3 Ехааа

    2 0 Отговор
    Галинчо, от тази статия си написал само заглавието и си го объркал. Добре, че статията ти е писана от друг и преведена от ИИ. Masearti...
  • 4 сектант

    0 4 Отговор
    Бъдещето на мазерати, порше и други луксозни марки след 10 15 години е да красят паркинга на някоя панелка. Защото българина обича да е тарикат.