Започнаха доставките на последните „бугатита“ с W16

19 Февруари, 2025 17:28 2 232 8

  • bugatti-
  • mistral-
  • veyron-
  • chiron-
  • w16

Mistral ще се произведе в ограничена серия

Започнаха доставките на последните „бугатита“ с W16 - 1

Ерата на W16 е към своя край, двете десетилетия след като Bugatti започна производството на коли с четири турбокомпресора, олицетворени от Veyron и Chiron. Тези хиперавтомобили, които чупят рекорди, и техните многобройни производни, включително роудстърът Mistral, базиран на Chiron, представляват върха на мощността на W16. За съжаление, Mistral бележи последната глава за този емблематичен двигател. Доставките вече започнаха, като първите два екземпляра ще стигнат до щастливи собственици в САЩ.

Тези първи модели, предназначени за САЩ, демонстрират поръчковия характер на творенията на Bugatti. Единият е покрит с черен карбон, докато другият е с бяло гланцирано покритие, подчертано със синьо и червено. Контрастните теми продължават и в салона, като черният Mistral е с кожена тапицерия Bugatti Light Blue Sport, докато белият автомобил повтаря в салона външния си нюанс. Дори капаците на двигателя получават индивидуални щрихи: матови акценти за черния автомобил и изцяло карбонови елементи с акценти от полиран алуминий за белия.

Започнаха доставките на последните „бугатита“ с W16

Заводът на Bugatti в Молсхайм ще произведе само 99 Mistral-а, всеки от които може да достигне зашеметяващите 450 км/ч, което го превръща в най-бързия сериен автомобил без покрив в света. Производството на Mistral бележи края на ерата на W16, след като се появи братът на Chiron, който се произвежда само на писта - Bolide. След като последният Mistral слезе от конвейера, Bugatti Rimac ще се съсредоточи върху Tourbillon и неговия изцяло нов двигател V16.

Започнаха доставките на последните „бугатита“ с W16

Този хиперавтомобил от следващо поколение запазва 16-цилиндровата конфигурация, но се отказва от четирите турбокомпресора в полза на естествено аспирирана уредба, разработена съвместно с Cosworth. Tourbillon също така ще бъде хибрид, включващ три електрически двигателя, тъй като дори Bugatti трябва да се адаптира към все по-строгите разпоредби за емисиите. Този нов 8,3-литров V16 обещава да бъде щастлив звяр, който ще се развърта до 9000 об/мин, което е в ярък контраст с принудителното пълнене на W16 на Chiron.


Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 7 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 редник

    5 0 Отговор
    Жалко!
    Надявах се , че за 100-я рожден ден ще съм събрал за едно такова "Бугати", а те ги спират... 😉
  • 2 Трагедия

    7 2 Отговор
    И пада от семеен седан на 400 метра.
  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Гошко

    5 0 Отговор
    Аз бих си взел едно ако ги дават на изплащане по 300лв на месец за 800г...може и 900г ще се разберем допълнително
  • 5 Крайчо краев

    3 5 Отговор
    Прехвалени скъпи играчки.Уж много коне , а мудна като куцо магаре.Нито добър старт има , нито добро управление , коли с 1/5 от мощноста и я бият.
  • 6 1984

    4 0 Отговор
    Чудесно! Следващия модел ще е с наточения 3-цилиндров мотор 1,2 LGBTQ+TFSI на VAG.
  • 7 Хо-Хо

    3 0 Отговор
    Бугати го карат хора космати!
  • 8 Вито Андолини

    1 1 Отговор
    Всеки път като попадна на статия за поредния модел с W16 и започвам да се смея. Спомням си, че преди 20 години, когато започнаха да продават кенефа Вейрон и излезе шефа на ВАГ да обяснява за колата. Тогава се оплакваше, че с всеки продаден Вейрон, ВАГ губи по 2,5 милиона евра. Това било така, защото Вейрон трябваше да се продаде в тираж от 499 бройки, а развойната дейност за двигател и шаси глътнала няколко милиарда. С две думи, купувай народе- давате два милиона, а получавате кола за 4 милиона. Е да, ама като разпродадоха Вейрона, решиха да пуснат Супер Спорт на двойна цена с повишена мощност, без да инвестират 1 стотинка. Последваха още няколко модификации на Вейрон, все лимитирани и коя от коя по-скъпа от предната. Последваха нови ламарини на Вейрон и колата я прекръстиха на Чирон. Хайде пак същото шаси и двигател се разпродаде в нови 1000 бройки, последвани от няколко лимитирани за по над 5 милиона евра. В крайна сметка, като ударим чертата от Бугати са продали има-няма 4-5 хиляди бройки от това шаси с този двигател и средна цена от 3 милиона евро, но друго си е да излезе някой ЛГБТ джендър и да ти каже, че плащаш едно, а получаваш 2.