Ерата на W16 е към своя край, двете десетилетия след като Bugatti започна производството на коли с четири турбокомпресора, олицетворени от Veyron и Chiron. Тези хиперавтомобили, които чупят рекорди, и техните многобройни производни, включително роудстърът Mistral, базиран на Chiron, представляват върха на мощността на W16. За съжаление, Mistral бележи последната глава за този емблематичен двигател. Доставките вече започнаха, като първите два екземпляра ще стигнат до щастливи собственици в САЩ.
Тези първи модели, предназначени за САЩ, демонстрират поръчковия характер на творенията на Bugatti. Единият е покрит с черен карбон, докато другият е с бяло гланцирано покритие, подчертано със синьо и червено. Контрастните теми продължават и в салона, като черният Mistral е с кожена тапицерия Bugatti Light Blue Sport, докато белият автомобил повтаря в салона външния си нюанс. Дори капаците на двигателя получават индивидуални щрихи: матови акценти за черния автомобил и изцяло карбонови елементи с акценти от полиран алуминий за белия.

Заводът на Bugatti в Молсхайм ще произведе само 99 Mistral-а, всеки от които може да достигне зашеметяващите 450 км/ч, което го превръща в най-бързия сериен автомобил без покрив в света. Производството на Mistral бележи края на ерата на W16, след като се появи братът на Chiron, който се произвежда само на писта - Bolide. След като последният Mistral слезе от конвейера, Bugatti Rimac ще се съсредоточи върху Tourbillon и неговия изцяло нов двигател V16.

Този хиперавтомобил от следващо поколение запазва 16-цилиндровата конфигурация, но се отказва от четирите турбокомпресора в полза на естествено аспирирана уредба, разработена съвместно с Cosworth. Tourbillon също така ще бъде хибрид, включващ три електрически двигателя, тъй като дори Bugatti трябва да се адаптира към все по-строгите разпоредби за емисиите. Този нов 8,3-литров V16 обещава да бъде щастлив звяр, който ще се развърта до 9000 об/мин, което е в ярък контраст с принудителното пълнене на W16 на Chiron.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 редник
Надявах се , че за 100-я рожден ден ще съм събрал за едно такова "Бугати", а те ги спират... 😉
17:47 19.02.2025
2 Трагедия
18:08 19.02.2025
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Гошко
20:41 19.02.2025
5 Крайчо краев
21:16 19.02.2025
6 1984
09:56 20.02.2025
7 Хо-Хо
12:31 20.02.2025
8 Вито Андолини
16:15 20.02.2025